.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Για τις κινητοποιήσεις των φοιτητών Γεωπονίας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων


ΕΝΙΑΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΓΙΑ ΟΛΕΣ/ΟΥΣ
ΥΠΟΤΑΓΜΕΝΗ ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Σωματείο Μισθωτών Γεωτεχνικών Β/Δ Ελλάδος

Σε όλη την τριτοβάθμια εκπαίδευση, η απουσία οποιασδήποτε εργασιακής προοπτικής και οράματος κυριαρχεί. Η κατεύθυνση διάλυσης «μη κερδοφόρων» σχολών, με την επιχειρηματική ανασυγκρότηση να ακολουθεί τις σχολές κομβικής σημασίας για το σχεδιασμό παραγωγής και οικονομίας, βάζει τη σφραγίδα στην κενή μελλοντική προοπτική της νεολαίας. Αυτό το νοιώθουν στο πετσί τους όλες/οι νέες/οι συναδέλφισσες/οι αλλά και όλες/οι από εμάς που κουβαλάμε στις πλάτες μας χιλιάδες ένσημα εργασίας. Αυτό συμβαίνει όχι μόνο στα πρώην ΤΕΙ με τις/ους νέες/ους εισακτέες/ους πλέον πενταετούς φοίτησης αλλά και στα παλιά γεωτεχνικά πανεπιστημιακά τμήματα.

Το Υπουργείο Παιδείας έχει πλέον το δικαίωμα να συγχωνεύει, να καταργεί και να μετονομάζει τμήματα και σχολές σύμφωνα με τις αναπτυξιακές και οικονομικές υποτίθεται ανάγκες της χώρας. Όλες και όλοι βλέπουμε ποιες είναι αυτές οι «αναπτυξιακές» ανάγκες όταν στο κλάδο μας δουλεύουμε χωρίς Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με τις αμοιβές όλων των γεωτεχνικών σε απόλυτο αριθμό να είναι 25% κάτω από τα προμνημονιακά επίπεδα με τους μισθούς μας να είναι σχεδόν οι χαμηλότεροι στην Ευρώπη.

Οι αλλαγές που έγιναν τα τελευταία χρόνια στη τριτοβάθμια εκπαίδευση και που πλασαρίστηκαν από όλες τις κυβερνήσεις ως «αναβάθμιση» των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων και της ποιότητας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, στην πραγματικότητα αποτέλεσαν μια σημαντική αντιδραστική τομή, η οποία αναδιαμόρφωσε τα γνωστικά αντικείμενα με βάση τις ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων στο κλάδο των τροφίμων και των γεωργικών εφοδίων διαλύοντας τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. Όλοι οι τελευταίοι νόμοι δίνουν το δικαίωμα στις σχολές να βρίσκουν χρηματοδότηση με οποιοδήποτε «νόμιμο» τρόπο, είτε αυτό σημαίνει μία χορηγία, είτε μία επιχείρηση ή ένας μεγαλοβιομήχανος που σαν καλοθελητές θα χρηματοδοτούν τα τμήματα για το «καλό» της εκπαίδευσης. (χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελεί η είσοδος επιχειρηματιών στα συμβούλια διοίκησης όπως πχ στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ή η μετατροπή των εργαστηρίων αν όχι σε έδρες αλλά σε παράκεντρα εταιριών) . Με αυτό το κριτήριο θα «πιστοποιούνται» ή θα «αξιολογούνται». Όλα αυτά στο όνομα της μειωμένης κρατικής χρηματοδότησης ενώ την ίδια ώρα είμαστε η πρώτη χώρα του ΝΑΤΟ σε ποσοστό επί του ΑΕΠ σε πολεμικούς εξοπλισμούς. Θέλουνε να τελειώσουν με ό,τι θυμίζει δημόσιο υπέρ του ιδιωτικού όχι μόνο στην παιδεία αλλά και την υγεία, στις μεταφορές και αλλού. . .

Ταυτόχρονα παγιώνονται τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά ως θεσμός, ανοίγοντας τον δρόμο για δίδακτρα στα προπτυχιακά. Ο νόμος Γαβρόγλου που ακολούθησε με απόλυτη πίστη η Κεραμέως αλλάζει το ρόλο των ΑΕΙ ανοίγοντας κύκλους σπουδών με σεμινάρια και μεταπτυχιακά με υποχρεωτικά δίδακτρα. Καθόλου τυχαίο δεν είναι άλλωστε πως με τη συγχώνευση ΠΡΏΗΝ ΤΕΙ-Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ετοιμάζονται να ιδρύσουν και Ινστιτούτα στα οποία θα πιστοποιούνται επί πληρωμή δεξιότητες και γνωστικά αντικείμενα. Σε λίγο η «αντίθεση» ΤΕΙτζή με απόφοιτο ΑΕΙ θα μετατραπεί σε κάτοχο μεταπτυχιακών-διδακτορικών-ειδικών σεμιναρίων ή μη. Διαίρει και βασίλευε λοιπόν στις πλάτες των εργαζομένων, της νεολαίας και των οικογενειών τους που παλεύουν να έχουν τα παιδιά τους ένα πτυχίο για να έχουν «στον ήλιο μοίρα»

Στόχος είναι να δημιουργήσουν πανεπιστήμια που καμία σχέση δεν θα έχουν με τις κοινωνικές ανάγκες της εποχής μας, αλλά θα ανταποκρίνονται πλήρως στις προσταγές και στις απαιτήσεις της αγοράς.

Σήμερα πρέπει να διεκδικήσουμε ένα Πανεπιστήμιο που θα παρέχει σύγχρονα μορφωτικά δικαιώματα, χωρίς ταξικούς φραγμούς και θα παράγει έργο για τις ανάγκες τις κοινωνικής πλειοψηφίας. Για να αλλάξει η ζοφερή αυτή πραγματικότητα και να μπει ως προοπτική η ελπίδα και όραμα για το μέλλον, απαιτείται κοινός αγώνας σε ένα μέτωπο παιδείας- εργασίας για να επιβάλλουμε τις ανάγκες μας σε μόρφωση, δουλειά και λαϊκές ελευθερίες.

  • Αναδιοργάνωση όλων των γεωτεχνικών σχολών με ένα πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο (με πλήρη κατοχύρωση ενιαίων μορφωτικών, επαγγελματικών και εργασιακών δικαιωμάτων στο πτυχίο χωρίς όρους και προϋποθέσεις), με κριτήριο τη κάλυψη των διατροφικών αναγκών του λαού, τη προστασία του περιβάλλοντος αλλά και την εξαγωγική δραστηριότητα κόντρα στη πολιτική που συγκεντρώνει γη και πλούτο σε λίγα χέρια. Μέτρα ενίσχυσης της φτωχομεσαίας αγροτιάς για να μη βλέπουμε να συγκεντρώνετε ο πλούτος και η γη σε λίγα χέρια με ταυτόχρονη μείωση των καλλιεργούμενων εκτάσεων αλλά και των ζώων με βάση της κατευθύνσεις της ΚΑΠ της Ε.Ε .
  • Να ικανοποιηθούν οι άμεσες ανάγκες επιβίωσης της φτωχομεσαίας αγροτιάς (όπως εκφράζονται από τις κινητοποιήσεις τους) για να υπάρχουν όροι παραμονής στην ύπαιθρο. Για να δουλέψουμε στο πλάι της αγροτιάς με δημοκρατικούς πρωτοβάθμιους παραγωγικούς συνεταιρισμούς των μικρομεσαίων παραγωγών. Με ενιαίο δημόσιου φορέα τροφίμων, ερευνητικών κέντρων, κέντρων σποροπαραγωγής, παραγωγής λιπασμάτων, ζωοτροφών και διαχείρισης των δασών σε συνεργασία με τους παραγωγικούς συνεταιρισμούς που θα συμβάλλει στην ανασυγκρότηση του παραγωγικού ιστού με κεντρικό σχεδιασμό και με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες και τη προστασία του περιβάλλοντος.
  • Αποκλειστικά Δημόσια Δωρεάν Παιδεία για όλους. Αύξηση των κρατικών δαπανών για την παιδεία, με γνώμονα τις κοινωνικές ανάγκες. Δωρεάν σίτιση- στέγαση- συγκοινωνίες- συγγράμματα για όλους. Πλήρης οικονομική κάλυψη των αναγκών των φοιτητών. Ειδική μέριμνα για τους εργαζόμενους φοιτητές
  • Ανατροπή των νόμων Γαβρόγλου-Κεραμέως και όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων. Καμία διάσπαση πτυχίων σε κύκλους σπουδών. Ενιαίο πρόγραμμα σπουδών ανά ειδικότητα. Ουσιαστική μόρφωση για όλες/ους με βάση τις σύγχρονες εξελίξεις και όχι στην εκπαίδευση παραγωγής αναλώσιμων πτυχιούχων. Δημόσια και δωρεάν συνεχή επιμόρφωση.
  • Μόνιμη αξιοπρεπή και σταθερή δουλειά για όλους με ουσιαστική αύξηση των αποδοχών. Συλλογική Σύμβαση Εργασίας ΤΩΡΑ. Όχι στις ελαστικές σχέσεις εργασίας.

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΩΝ
Β/Δ ΕΛΛΑΔΟΣ

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 0.00% ( 0
Συμμετοχές )



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *