.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Για τα φετινά θέματα της Φυσικής στις Πανελλαδικές. Αναζητείται τσίπα


Του Χρήστου Κυργιάκη

Όταν κάτι στραβό και συνειδητά λανθασμένο, όχι μόνο δεν διορθώνεται αλλά γίνεται όλο και χειρότερο, συνηθίζεται να λέμε: «Το τέλος της κατρακύλας είναι ο πάτος» και «Κάθε πέρσι και καλύτερα».

Και τα δύο λαϊκά γνωμικά ταιριάζουν γάντι στα θέματα της Φυσικής στα οποία ανταγωνίζονται οι υποψήφιοι τα τελευταία χρόνια στις Πανελλαδικές.

Αν και θα έπρεπε κάποια στιγμή άμεσα να ανοίξει η συζήτηση για την ελεύθερη εισαγωγή των μαθητών στα δημόσια πανεπιστήμια, ας σταθούμε προς το παρόν στα θέματα της Φυσικής.

Η επιτροπή που επιλέγει τα θέματα περιλαμβάνει τέσσερις εκπαιδευτικούς δημόσιων σχολείων, έναν «λύτη» και έναν πανεπιστημιακό της ίδιας ειδικότητας.

Για τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς ισχύει ότι:

«Δεν μπορεί να συμμετέχει στην ΚΕΕ (Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων) όποιος έχει συγγένεια εξ αίματος ή εξ αγχιστείας μέχρι και του τρίτου βαθμού με εξεταζόμενο υποψήφιο ή είναι σύζυγος υποψηφίου των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ.

Επίσης, δεν μπορεί να συμμετέχει στην ΚΕΕ όποιος προετοιμάζει εκτός σχολικού προγράμματος υποψηφίους για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, καθώς επίσης και όποιος είναι συγγραφέας εξωσχολικού βοηθήματος, το οποίο είναι συναφές με το εξεταζόμενο μάθημα και όποιος (συν)διαχειρίζεται ηλεκτρονικές ιστοσελίδες όπου δημοσιεύονται θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων».

Επίσης, οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να έχουν βαθμό Α’ και να έχουν διδάξει το οικείο μάθημα το τρέχον σχολικό έτος.

Τα παραπάνω αποτελούν τις τυπικές προϋποθέσεις της επιλογής.

Καταλαβαίνει κανείς ότι οι αιτήσεις ενδέχεται να είναι περισσότερες από τις αντίστοιχες θέσεις.

Και τότε τι γίνεται;

Κάθε υπουργός θέλει η ΚΕΕ να είναι «δική του», για ευνόητους λόγους πολιτικής αλλά και προσωπικής σκοπιμότητας. Δεν είναι παράλογο η τελική επιλογή να γίνεται με πολιτικό και πανεπιστημιακό «βύσμα».

Για παράδειγμα, ο νυν υπουργός, επειδή προέρχεται από το ΠΑΣΟΚ και έχει πολιτικές και ιδεολογικές σχέσεις με την Άννα της φωτοτυπίας, δεν θα ήταν παράλογο να κατηγορηθεί από τα «γαλάζια παιδιά» ότι παραγκωνίζονται αδίκως.

Τα θέματα των Πανελλαδικών δίνουν το ρυθμό και δείχνουν τον δρόμο για το πού πρέπει να κινηθούν την επόμενη σχολική χρονιά όλοι όσοι ασχολούνται με τη διδασκαλία των μαθημάτων αυτών, οπότε καταλαβαίνει κανείς ότι αφορά πολύ κόσμο και κυρίως μετριέται σε πολύ χρήμα.

Πολλές φορές τα θέματα κινούνται στα όρια της ύλης σε μια προσπάθεια να βρεθεί το πρωτότυπο, το «έξυπνο», το ευφάνταστο. Άραγε, για το καλό τίνος;

Ποιοι έχουν συμφέρον από τέτοια θέματα;

Οι, υποτίθεται, ευφυείς κατασκευές μετατρέπονται όλο και περισσότερο από ασκήσεις ελέγχου γνώσεων και κριτικής σκέψης σε κουίζ, σπαζοκεφαλιές, ασκήσεις παρατηρητικότητας, ταχύτητας και δεξιοτήτων.

Πολλές φορές για λόγους Συντακτικού και Γραμματικής το μέγεθος των εκφωνήσεων γίνεται τέτοιο που τρομάζει κι εμάς τους εκπαιδευτικούς. Πόσο μάλλον έναν δεκαοχτάχρονο μαθητή ή μια δεκαοχτάχρονη μαθήτρια που έχει μόνο τρεις ώρες για να ανταποκριθεί. Δεν είναι δυνατόν να διαβάζει κάποιος την εκφώνηση και λόγω του μεγέθους της, να ξεχνάει πολύ σύντομα αυτά που διάβασε.

Θα αναρωτηθεί κανείς: «Δεν υπάρχουν οδηγίες για το πώς πρέπει να είναι τα θέματα;»

Υπάρχουν, αλλά δεν τηρούνται πάντα. Ειδικά τα τελευταία χρόνια παραβιάζονται όλο και περισσότερο.

Για παράδειγμα, το πρώτο θέμα θα έπρεπε να περιλαμβάνει θέματα ανάκλησης γνώσεων. Δυστυχώς, αυτό συμβαίνει όλο και πιο σπάνια με αποτέλεσμα η ψυχολογία των υποψήφιων να κλονίζεται με το «καλημέρα».

Τα φετινά θέματα της Φυσικής για να λυθούν από έναν εκπαιδευτικό χρειάζονταν πάνω από μία ώρα. Για τους μαθητές ο αντίστοιχος χρόνος, εμπειρικά, είναι πάνω από τέσσερις ώρες.

Επίσης, αυξάνεται σιγά-σιγά το πλήθος των υποερωτημάτων.

Φέτος, το Θέμα Β3, είχε 2 υποερωτήματα, το Θέμα Γ είχε 4 υποερωτήματα με μία προβληματική, από συντακτική άποψη, εκφώνηση με πολλές επαναλήψεις εκ των οποίων το ένα ερώτημα ήταν θεωρητική απόδειξη που λογικά θα έπρεπε να μπει στα θέματα Β.

Το δε θέμα Δ, είχε 8! υποερωτήματα εκ των οποίων το ένα ήταν επίσης θεωρητική απόδειξη.

Με τα θέματα αυτά, ακόμη και όσοι και όσες με πολύ χρήμα και κόπο προετοιμάστηκαν για δύο και τρία χρόνια και θα μπορούσαν να «αριστεύσουν», δυστυχώς δεν θα τα καταφέρουν.

Ειρωνεία! Στα χρόνια που κυβερνούν οι οπαδοί της «αριστείας», στερείται η δυνατότητα από τους μαθητές και τις μαθήτριες να «αριστεύσουν».

Κάποιοι συνάδελφοι στα βαθμολογικά και εξεταστικά κέντρα, χαρακτήρισαν τα θέματα «εκδικητικά» και «σαδιστικά». Δεν ήταν επίσης λίγοι εκείνοι που οργισμένοι από τη δυσκολία και το μέγεθος των θεμάτων πρότειναν να «μην πάει να διορθώσει κανείς» και «να έρθουν τα μέλη της επιτροπής να διορθώσουν».

Ξέρετε τι αναρωτιούνται τα τελευταία χρόνια γονείς και μαθητές με αφορμή τη δυσκολία των θεμάτων, σε συνδυασμό με την Τράπεζα Θεμάτων, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, την απογοήτευση που επικρατεί και το τσάκισμα της ψυχολογίας τους; «Αξίζει όλη αυτή η ταλαιπωρία, οικονομική και ψυχική;».

Η απάντηση είναι «όχι» και η εναλλακτική είναι πλέον έτοιμη και χαμογελάει όμορφα και ελκυστικά:

«Θα πάει σε ένα ιδιωτικό κολλέγιο ή πανεπιστήμιο και θα τελειώνει η υπόθεση».

Από τη στιγμή που η δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση είχε τον τίτλο της «δημόσιας» αλλά απώλεσε τον χαρακτήρα της «δωρεάν», άνοιξε διάπλατα ο δρόμος για τα ιδιωτικά συμφέροντα.

Με τα φετινά θέματα σίγουρα οι κολλεγιάρχες και τα ιδιωτικά τριτοβάθμια μαγαζιά είναι οι μόνοι που θα τρίβουν τα χέρια τους.

Για τα φετινά θέματα της Φυσικής είναι παρούσες οι πολιτικές ευθύνες στην ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.

Αυτή που απουσιάζει, είναι η τσίπα.

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 100.00% ( 11
Συμμετοχές )



10 σχόλια στο “Για τα φετινά θέματα της Φυσικής στις Πανελλαδικές. Αναζητείται τσίπα

  1. Ανώνυμος

    Υπάρχει ανάλυση για τα θέματα της Φυσικής από καθηγητή με 2 μάστερ

    ΑΡΘΡΟ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
    Να σταματήσουν να παίζουν με τις αντοχές και τα όνειρα των παιδιών!

    https://www.902.gr/eidisi/neolaia-paideia/366987/na-stamatisoyn-na-paizoyn-me-tis-antohes-kai-ta-oneira-ton-paidion

    “Του Παναγιώτη Μερτίκα*

    Δεν έφτανε που για μια ακόμα χρονιά οι λαϊκές οικογένειες μάτωσαν οικονομικά για να μπορέσουν να καλύψουν το κόστος των φροντιστηριακών μαθημάτων ώστε να προετοιμαστούν οι μαθητές για τις Πανελλαδικές εξετάσεις με το όνειρο να μπουν στη σχολή επιλογής τους! Δεν έφτανε που φέτος οι υποψήφιοι μαθητές βρέθηκαν εκτεθειμένοι σε συνθήκες καύσωνα, αφού το «πράσινο» και «ψηφιακό» σχολείο στο οποίο ομονοούν Ε.Ε. – ΣΕΒ και κυβερνήσεις όλων των τελευταίων ετών, δεν έχει στις προτεραιότητές του την εξασφάλιση σύγχρονων και ανθρώπινων κλιματικών συνθηκών στις αίθουσες! Ήρθε να ολοκληρώσει την άθλια αυτή εικόνα και η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων του Υπουργείου, με ένα δεκασέλιδο ιδιαίτερα απαιτητικών θεμάτων στη Φυσική, να κόψει τα πόδια των μαθητών μας!

    Είναι ντροπή να παίζουν με τις αντοχές και τα όνειρα των παιδιών!

    Τι να πρωτοπεί κανείς! Ότι ακόμα και συνάδελφοι με μεγάλη εμπειρία χρειάστηκαν χρόνο συγκρίσιμο με αυτόν που δίνεται στα παιδιά στις εξετάσεις για να λύσουν τα θέματα, πόσο μάλλον οι μαθητές που θα χρειάζονταν κανένα τετράωρο για να μπορέσουν να σταθούν αξιοπρεπώς; Ότι βάζοντας τόσο απαιτητικά θέματα, ουσιαστικά χωρίς διαβάθμιση, είναι πιθανό ένας μαθητής που έχει κάνει μια στοιχειώδη προετοιμασία, να καταρρεύσει ψυχολογικά και να τα παρατήσει, ενώ έχει γνώσεις; Να σταθούμε στο δισέλιδο(!) 4ο θέμα στο οποίο «στρίμωξαν» μηχανικό ταλαντωτή, ηλεκτρομαγνητική επαγωγή, δυναμικό ηλεκτρισμό και μαγνητισμό, δημιουργώντας για ακόμα μια φορά ένα υποθετικό φυσικό σύστημα που δεν το συναντάς στην φύση, αλλά και ως τεχνολογικό «επίτευγμα» να μας πουν πού χρησιμοποιείται;;!!

    Το μόνο που καταφέρνουν είναι η Φυσική επιστήμη να γίνει απωθητική και να εγγραφεί στις συνειδήσεις των παιδιών ως ένα αποσπασμένο από την φυσική και κοινωνική πραγματικότητα στείρο μάθημα, ένα πέλαγος από αφηρημένα νοητικά σχήματα να ταλαιπωρούν τους δύσμοιρους μαθητές!

    Δεν έφτανε λοιπόν το χρηματιστήριο ενέργειας που στενάζει την τσέπη των λαϊκών νοικοκυριών, τώρα έχουμε και τα θέματα των εξετάσεων να παίζουν με το «χρηματιστήριο» – ασανσέρ της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, παίζοντας με τις προσδοκίες των μαθητών! Άλλωστε, αντίστοιχα φαινόμενα είχαμε και σε άλλα μαθήματα όπως η Βιολογία και η Ιστορία! Γιατί είναι σαφές ότι όλος αυτός ο κόφτης, υπηρετεί αντικειμενικά των πολιτικό στόχο της κυβέρνησης και της Ε.Ε. για λιγότερα τμήματα στο δημόσιο πανεπιστήμιο με λιγότερους εισακτέους, λιγότερους επιτυχόντες στις πανελλαδικές εξετάσεις, ώστε να εξασφαλιστεί πελατεία για τα ιδιωτικά κολέγια και πανεπιστήμια που ήδη λειτουργούν ή ετοιμάζονται να λειτουργήσουν!

    Οι επιστήμες, ως οι πιστότεροι καθρέφτες της φυσικής και κοινωνικής πραγματικότητας, αποτελούν κατάκτηση της ανθρωπότητας, είναι απελευθερωτική δύναμη για τον άνθρωπο και γι’ αυτό πρέπει να γίνονται κτήμα όλων το μαθητών και όχι να χρησιμοποιούνται, όπως εδώ ως κόφτες, για να προχωρούν τους σχεδιασμούς τους οι επιχειρηματικοί όμιλοι.

    Μόνο η οργανωμένη πάλη εκπαιδευτικών – γονιών – μαθητών μπορούν να αναχαιτίσουν αυτή την αντιδραστική πολιτική πλήρους εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης και τσακίσματος των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών. Αυτός είναι ο δικός μας «μονόδρομος» και συνεχίζουμε να τον βαδίζουμε θαρρετά και συλλογικά, με την επιστημονική γνώση στο πλευρό μας!

    Υ.Γ.: Μάλλον φαίνεται να μπερδεύτηκαν λίγο οι υπεύθυνοι της ΚΕΕ με το κβαντικό φαινόμενο σήραγγας και θεώρησαν ότι η κυματοσυνάρτηση του μακροσκοπικού συστήματος «μαθητής» μπορεί εύκολα να απλώσει πέρα από τα όρια του φράγματος δυναμικού «δύσκολα θέματα φυσικής», καθιστώντας απλό ζήτημα(!) το να περάσουν αρκετοί υποψήφιοι αυτόν τον σκόπελο!

    *Ο Π. Μερτίκας είναι μέλος του ΝΤ Μεσσηνίας της ΑΔΕΔΥ, εκλεγμένος με τη ΔΑΣ, με δύο MSc στη Θεωρητική Φυσική (Φυσική Συμπυκνωμένης Ύλης και Βαρύτητα – Κοσμολογία οι εργασίες στο καθένα αντίστοιχα), Φυσικός στο 3ο Γυμνάσιο Καλαμάτας”

    Reply
    1. Χρήστος Κυργιάκης

      Αγαπητέ ανώνυμε συμφωνώ και μπορώ να πω άλλα τόσα. Υποθέτω ότι τα δύο μάστερ δεν αναφέρθηκαν ως επιχείρημα για την ορθότητα των όσων γράφει ο συνάδελφος φυσικός. Μακάρι η κατοχή μεταπτυχιακών τίτλων να ήταν εγγύηση για θέσεις υπέρ των εργαζομένων. Δυστυχώς οι περισσότεροι χρησιμοποιούν τις γνώσεις τους και τα πτυχία τους ενάντια στην τάξη τους.
      Ευχαριστώ.

      Reply
      1. Ανώνυμος

        Αν ένας καθηγητής με 2 μάστερ γράφει το παρακάτω

        “(..) Ότι ακόμα και συνάδελφοι με μεγάλη εμπειρία χρειάστηκαν χρόνο συγκρίσιμο με αυτόν που δίνεται στα παιδιά στις εξετάσεις για να λύσουν τα θέματα, πόσο μάλλον οι μαθητές που θα χρειάζονταν κανένα τετράωρο για να μπορέσουν να σταθούν αξιοπρεπώς;

        Ότι βάζοντας τόσο απαιτητικά θέματα, ουσιαστικά χωρίς διαβάθμιση, είναι πιθανό ένας μαθητής που έχει κάνει μια στοιχειώδη προετοιμασία, να καταρρεύσει ψυχολογικά και να τα παρατήσει, ενώ έχει γνώσεις;

        Να σταθούμε στο δισέλιδο(!) 4ο θέμα στο οποίο «στρίμωξαν» μηχανικό ταλαντωτή, ηλεκτρομαγνητική επαγωγή, δυναμικό ηλεκτρισμό και μαγνητισμό, δημιουργώντας για ακόμα μια φορά ένα υποθετικό φυσικό σύστημα που δεν το συναντάς στην φύση, αλλά και ως τεχνολογικό «επίτευγμα» να μας πουν πού χρησιμοποιείται;;!!”

        καταλαβαίνουν αρκετοί κάποια πράγματα για την “στόχευση” των θεμάτων.

        Γιατί θα μπορούσαν π.χ. να “ισχυριστούν” με πολλά εισαγωγικά, κάποιοι “φιλοκυβερνητικοί” πως οι καθηγητές έχουν μείνει στα παλιά, δεν διαβάζουν, δεν ανανεώνουν τις γνώσεις τους κλπ κλπ

        Reply
  2. Χρήστος Κυργιάκης

    Φίλε ανώνυμε δεν αντιλέγω, απλά επαναλαμβάνω ότι οι μεταπτυχιακοί τίτλοι δεν αποτελούν απόδειξη ή εγγύηση για την ορθότητα κάποιων ισχυρισμών. Το πιο πιθανό οι θεματοδότες να έχουν και διδακτορικά. Άλλωστε όσοι μας κυβερνούν επίσης διαθέτουν τέτοιους τίτλους όμως δεν τους εμποδίζουν να ενεργούν συνειδητά εις βάρος των εργαζομένων και το λαού γενικότερα.

    Reply
    1. Ανώνυμος

      Αλλοι τίτλοι απονέμονται χαριστικά η με παζαρέματα, κι άλλοι κερδίζονται φτύνοντας αίμα, χωρίς κι ενάντια σε συμβιβασμούς. Πάντως η κατοχή τους αχρηστεύει ένα όπλο της αντίδρασης, όταν αξιοποιούνται για την υποστήριξη μιας δίκαιης άποψης. Δεν μπορεί να επικαλεστεί κατηγορίες για “τεμπέληδες”, “αμόρφωτους” κλπ. Χτυπάς την Αντίδραση με τα δικά της όπλα. Καλά κάνει λοιπόν και τα παραθέτει το σημείωμα του 902.

      Reply
    2. Ανώνυμος

      Συμφωνώ με τον 18/06/2024 at 21:20. Αυτό ήταν το νόημα της “παρέμβασης” με το κείμενο του 902 κύριε Κυργιάκη.

      Να σταματήσει ο πολιτικός “τσαμπουκάς” της ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ κυβέρνησης απέναντι στους εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς. Χρεώνοντας τις δικές της στοχευμένες πολιτικές στις πλάτες γονέων μαθητών εκπαιδευτικών

      Δεν χωρίζω τους καθηγητές, δασκάλους σε όσους έχουν μάστερ ή δεν έχουν. Η παιδαγωγική διάσταση διαφέρει από τις γνώσεις. Αλλά αποκτά ξεχωριστή βαρύτητα όταν καθηγητής με μάστερ, αντικρούει τα “επιχειρήματα” της ΚΑΘΕ κυβέρνησης.

      Που μέσα από τα “”παπαγαλάκια”δημοσιογράφους ή τρολλ του ιντερνετ μιλούν για “τεμπέληδες που κάνουν διακοπές 3 μηνες τον χρόνο και πληρώνονται”. που “δεν διαβάζουν” που “έχουν μείνει στα παλιά, “λένε τα ίδια κάθε χρόνο”. Να θυμήσω πως η επίθεση ενάντια στοιν 13ο-14ο μισθό στο Δημόσιο άρχισε στους εκπαιδευτικούς πριν ψηφιστεί το μνημόνιο με τα προηγούμενα “επιχείρηματα”

      Ξεχνώντας” βέβαια την εργασία που υπάρχει στο σπίτι , την προετοιμασία του μαθήματος(φοιτητής έκανα και ιδιαίτερα).
      Ξεχνώντας” βέβαια ΚΑΙ την παιδαγωγική διάσταση, την κοινωνικοποίηση που παρέχει η διαδικασία της εκπαίδευσης. Η οποία δεν γίνεται μέσω μίας ύλης στο διαδίκτυο από webex
      “Ξεχνώντας” βέβαια και τις ευθύνες που αποδίδονται σε εκπαιδευτικούς αν συμβεί το οποιωδήποτε περιστατικό μέσα στο σχολικό χώρο

      Οι φυσικοί(και όχι μόνο) χρειάζεται να βγουν μπροστά για τους “κόφτες” και να το αναδείξουν. Να μην το περάσουν στο “ντουκου”

      Σε λίγο όπως το πάνε θα βάζουν θέματα φυσικής από κοσμολογία με τελεστές καμπυλότητας(παρακολουθώ astronio) και με θεωρία της σχετικότητας. Χρεώνοντας στα “παιδιά” ύλη και μεθοδολογία που θα ήταν σχεδόν αδύνατο να διδαχθούν. Πόσο μάλλον να αφομοιώσουν.

      Διαχρονικός στόχος όλων των καπιαλιστικών κυβερνήσεων του κόσμου είναι να κάνει αρκετό κόσμο κόσμο να αιαθάνεται “αποτυχημένος” για τις δικές της ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΕΣ πολιτικές. Λοιπόν αντί επιλόγου, σχετικό τραγούδι που σίγουρα θα αρέσει KAI σε ΝΑΡιτες.
      ΕINA “Deixalles” (Greek subtitles)
      https://www.youtube.com/watch?v=APQt1Qzm39E

      Καλή ακρόαση

      Reply
      1. Ανώνυμος

        Ευχαριστώ για το τραγούδι. Φανταζομαι δεν σας πειράζει που δεν είμαι ναρίτης όπως και δεν θα σας πειράξει αν γίνω στο μέλλον καθώς δεν είναι όλοι τέλειοι.
        Εδώ επίσης θα ταίριαζε και ο “σαρδανάπαλος” ή το “τους έχω βαρεθεί” από τη Δημητριάδη όμως.
        Χαιρετώ.

        Reply
        1. Χρήστος Κυργιάκης

          Το παραπάνω σχόλιο είναι δικό μου. Γράφτηκε από κινητό και δεν μπήκε εκ παραδρομής το όνομα.

        2. Ανώνυμος

          Οκ, το καταλάβα πως είναι δικό σας το σχόλιο.
          Ούτε εγώ είμαι ΝΑΡίτης αλλά φιλοΚΚες

          Καλή δύναμη, καλούς αγώνες καλό κουράγιο.
          Με το κεφάλι ψηλά

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *