.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


ΑΝΤΑΡΣΥΑ – Levica: Κοινό αντινατοϊκό ΟΧΙ στη συμφωνία των Πρεσπών από τη Φλώρινα


«Ένα διαφορετικό όχι στη συμφωνία των Πρεσπών, κόντρα σε ΝΑΤΟ, πόλεμο, εθνικισμούς»

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί, ολόκληρη την κοινή πολιτική εκδήλωση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ και της Levica («Αριστερά) που πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στη Φλώρινα, την Κυριακή 22 Ιουλίου 2018.

Ομιλητές ήταν:

-ο Αντώνης Δραγανίγος, μέλος της ΚΣΕ της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, και

– ο Μπράνκο Ρίστοφ, μέλος της ΚΕ της Levica.

Συντονιστής ήταν ο Βασίλης Τζώτζης ενώ τη διερμηνεία από τα αγγλικά έκανε ο Θανάσης Μίγκος.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Καφέ Μπαρ «Οδός Ονείρων» και είχε τίτλο:

«Ένα διαφορετικό όχι στη συμφωνία των Πρεσπών, κόντρα σε ΝΑΤΟ, πόλεμο, εθνικισμούς».

Οι δύο ομιλητές αποσαφήνισαν το αντιΝΑΤΟϊκό περιεχόμενο του κοινού «ΟΧΙ» στη συμφωνία των Πρεσπών, που υποστηρίζεται και από τις δύο πλευρές των συνόρων από τις δύο οργανώσεις.

Τις δύο ομιλίες ακολούθησε πλούσιος διάλογος. Το μήνυμα ήταν πως “Οι φτωχοί και καταφρονεμένοι από τις δυο χώρες δεν είναι εχθροί. Οι καπιταλιστές που τους εκμεταλλεύονται κι από τις δυο πλευρές των συνόρων είναι ο εχθρός!”

Όπως τόνισαν πολλοί συμμετέχοντες, αναζητούμε το νήμα που θα μας συνδέσει με τον εργατικό διεθνισμό της Φεντερασιόν, τις συναντήσεις και τις κοινές επαναστατικές παραδόσεις των δυνάμεων του εργατικού και κομμουνιστικού κινήματος στα Βαλκάνια.

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 100.00% ( 3
Συμμετοχές )



72 σχόλια στο “ΑΝΤΑΡΣΥΑ – Levica: Κοινό αντινατοϊκό ΟΧΙ στη συμφωνία των Πρεσπών από τη Φλώρινα

  1. ΚοσμαςΠολίτης

    Άντεξα το «βασανιστήριο» και παρακολούθησα ολόκληρο το βίντεο της «εκδήλωσης»…

    Παρορμητικά ήθελα να γράψω ένα καλοπροαίρετο σχόλιο για όσα ειπώθηκαν για κρίσιμα θέματα, του πολέμου και διεθνών σχέσεων – εξωτερικής πολιτικής με την μέλλουσα Βόρεια Μακεδονία… Όμως εντέλει δεν αξίζει τον κόπο, γιατί τίποτα από όσα ειπώθηκαν δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική.

    Απλά αναρωτιέμαι είναι σοβαρός και υπεύθυνος ο τρόπος αυτός (της εκδήλωσης), αυτές είναι οι θέσεις της ΑΝΤΑΡΣΥΑ και έτσι τις παρουσιάζουν δημόσια για ένα κρίσιμο ζήτημα όπως αυτό του πολέμου και του ιμπεριαλισμού, και ένα πολύ σοβαρό ζήτημα διεθνών σχέσεων – εξωτερικής πολιτικής με την μέλλουσα Βόρεια Μακεδονία και όχι μόνο για τη μπαρουταποθήκη των Βαλκανίων και σε μια πόλη στην καρδιά του ζητήματος;

    Για τον εκπρόσωπο της Λέβιτσα αποφεύγω να πω οτιδήποτε… ας τον κρίνουν αυτοί που τον κάλεσαν.

    Reply
  2. Κ.Σ.

    Αμφιβάλλω αν άκουσες οτιδήποτε από την εκδήλωση. Απλά μας πετάς εδώ προκατασκευασμένο σχόλιο απαξίωσης της εκδήλωσης, των απόψεων που ακούστηκαν, της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, της Λέβιτσα και -κυρίως- της αποφασιστικότητας που έχουν για εργατικό διεθνισμό με δράση και όχι στα χαρτιά.

    Ενοχλεί πολλούς και διάφορους η επιλογή της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, ειδικά όσους δρουν στα σκοτεινά.

    Reply
    1. ΚοσμαςΠολίτης

      Εξ ιδίων κρίνεις τα αλλότρια. Με αφήνουν παγερά αδιάφορο τα τρολ: “Έτσι είναι αν έτσι νομίζεις”…

      Σε ιστοσελίδα της πόλης τα σχόλια για την εκδήλωση, έχουν ενδιαφέρον, εδώ:
      (http://neaflorina.gr/2018/07/ena-diaforetiko-ochi-sti-symfonia-ton-prespon-kontra-se-nato-polemo-kai-ethnikismoys/)

      και εδώ:
      (http://neaflorina.gr/2018/07/i-koini-ekdilosi-antarsya-levica-gia-ti-symfonia-ton-prespon-video-pics/)

      Reply
      1. Κ.Σ.

        Στα σχόλια βλέπω την απελπισμένη προσπάθεια να προβοκάρουν τη Λέβιτσα δυο τύπων που είναι ή ισχυρίζονται ότι είναι ΚΚΕ.
        Το τρολάρισμα είναι μάλλον δική σου πρακτική, αφού μας ανακοινώνεις ότι σε δε μας τα λένε καλά στο βίντεο και μένει μυστήριο τι δε λένε, τι λες εσύ κλπ…

        Reply
  3. Left G700

    ΑΠΟΡΊΕΣ, ΤΟ ΜΥΑΛΌ ΜΟΥ ΒΑΣΑΝΊΖΟΥΝΕ ΠΟΛΛΈΣ

    Αντώνης Δραγανίγος, από το 18.57:

    Απέναντι σ’ αυτό, αναπτύσσεται, σύντροφοι και φίλοι, η εθνικιστική κριτική στη συμφωνία, το εθνικιστικό «όχι» στη συμφωνία αυτή. Τι λέει το εθνικιστικό «όχι»; Λέει: η Μακεδονία είναι μία κι είναι ελληνική. Είναι σύντροφοι σωστό αυτό; Δεν είναι σωστό αυτό. Σήμερα η Μακεδονία είναι μια πολυεθνική περιοχή, είναι λογικό ότι μέσα στην ιστορικά πολιτική περιοχή τής Μακεδονίας υπάρχουν Σλαβομακεδόνες, Έλληνες Μακεδόνες, Μακεδόνες [σ.σ.: μεσολαβεί μια λέξη που δεν ακούγεται καθαρά], ένα μωσαϊκό λαών και εθνοτήτων και ο κάθε ένας απ’ αυτούς έχει μερίδιο και δικαίωμα στην ιστορική αυτή κληρονομιά. Άρα, λοιπόν, είμαστε ριζικά αντίθετοι στην εθνικιστική, πατριδοκάπηλη και πολεμοκάπηλη αυτή κριτική, η οποία γίνεται στη συμφωνία απ’ τους εθνικιστικούς αυτούς κύκλους.

    Αντώνης Δραγανίγος, από το 20.23:

    Πρέπει να δούμε, πριν πω δυο-τρία συμπεράσματα για να κλείσω, τη στάση που έχει η Αριστερά απέναντι στη συμφωνία, δηλαδή, χοντρά-χοντρά οι δυνάμεις τού ΚΚΕ και της ΛΑΕ. Εμείς, σύντροφοι και φίλοι, παρ’ ότι πιστεύουμε ότι δεν είναι το κυριότερο αυτή τη στιγμή, πρέπει να πούμε ότι έχουμε διαφωνία στον τρόπο με τον οποίο η υπόλοιπη Αριστερά αντιμετωπίζει τη συμφωνία. Κι αυτό γιατί; Διότι, ενώ από τη μια μεριά, σωστά, λέει ότι το ένα βασικό, το βασικότερο αντικείμενο της συμφωνίας είναι το θέμα τής ένταξης της γειτονικής χώρας στο ΝΑΤΟ, παρ’ όλα αυτά, εκεί που εστιάζει την κριτική της, το σημείο που αναπτύσσει είναι το σημείο τού αλυτρωτισμού και της απειλής από τη γειτονική χώρα απέναντι στη χώρα μας. Όπως φάνηκε κι απ’ τα προηγούμενα στοιχεία στοιχειωδώς [σ.σ: αναφέρεται σε οικονομικά και στρατιωτικά στοιχεία που παρουσίασε νωρίτερα στην εισήγησή του και τα οποία αποδεικνύουν τη συντριπτική υπεροχή τής Ελλάδας απέναντι στην πΓΔΜ], δεν μπορεί να τεκμηριωθεί απειλή κι αλυτρωτισμός απέναντι σε μια χώρα η οποία είναι τρομακτικά ισχυρότερη απ’ ό,τι η γειτονική. Υπάρχει ένα ερώτημα εδώ: Υπάρχει εθνικισμός από τη δική μας τη μεριά; Υπάρχει. Υπάρχει εθνικισμός κι απ’ την απέναντι μεριά; Προφανώς υπάρχει. Για παράδειγμα, η διεκδίκηση της αρχαίας Μακεδονίας, της κληρονομιάς και τα λοιπά προφανώς ανάγεται και σε εθνικιστικούς κύκλους στην απέναντι χώρα. Ερώτημα: Ποιο είναι το κύριο ζήτημα που πρέπει ν’ αναδείξει η ελληνική Αριστερά; Ποια είναι η μάχη που πρέπει να δώσει η ελληνική Αριστερά; Η ελληνική Αριστερά, λοιπόν, πρέπει πριν απ’ όλα και πάνω απ’ όλα να μη γλείφει, σε εισαγωγικά, τις πληγές που προσπαθεί να οικοδομήσει ο ελληνικός εθνικισμός, αλλά να σταθεί με θάρρος απέναντί του και να αναδείξει το ρόλο τού ιμπεριαλισμού, το ρόλο τής ελληνικής αστικής τάξης, που είναι ηγεμονική στην περιοχή, τον επιθετικό ρόλο που προσπαθούν να παίξουν τα ευρύτερα οικονομικά και γεωπολιτικά συμφέροντα και να σταθεί απέναντί τους.

    Οι απορίες:

    1) Αν «ο κάθε ένας απ’ αυτούς [σ.σ.: τους λαούς που «είναι λογικό ότι μέσα στην ιστορικά πολιτική περιοχή τής Μακεδονίας υπάρχουν»] έχει μερίδιο και δικαίωμα στην ιστορική αυτή κληρονομιά», τότε γιατί «η διεκδίκηση της αρχαίας Μακεδονίας, της κληρονομιάς και τα λοιπά προφανώς ανάγεται και σε εθνικιστικούς κύκλους στην απέναντι χώρα»;

    2) Το #1 διατυπωμένο αντιστρόφως.

    3) Ωραία. «Πριν απ’ όλα και πάνω απ’ όλα» πρέπει να τα βάζουμε με τον ελληνικό εθνικισμό. Μετά απ’ όλα και πιο κάτω απ’ όλα, υπάρχει κάποιος άλλος εθνικισμός με τον οποίον πρέπει να τα βάζουμε;

    4) Αφού, εκτός από τον ελληνικό, δεν τα βάζουμε με κανέναν άλλον εθνικισμό, πρέπει να συμπεράνουμε ότι δεν υπάρχει κάποιος άλλος εθνικισμός για να τα βάλουμε;

    5) Αν το συμπέρασμα που προκύπτει από τον παραπάνω (#4) συλλογισμό είναι σωστό, γιατί ο σύντροφος Δραγανίγος ισχυρίζεται ότι «προφανώς υπάρχει [εθνικισμός κι απ’ την απέναντι μεριά]»;

    6) Αν, αντίθετα, το συμπέρασμα που προκύπτει από το συλλογισμό #4 είναι λάθος (και άρα ορθώς ο σύντροφος Δραγανίγος ισχυρίζεται ότι «προφανώς υπάρχει [εθνικισμός κι απ’ την απέναντι μεριά]»), γιατί «μετά απ’ όλα και πιο κάτω απ’ όλα» δεν τα βάζουμε και με τον εθνικισμό αυτής «τής απέναντι μεριάς»;

    7) Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι στην ανάλυση του συσχετισμού ισχύος μεταξύ Ελλάδας και πΓΔΜ το βελάκι ξεκάθαρα δείχνει Ελλάδα. Όμως, και σε μια ανάλυση του συσχετισμού ισχύος μεταξύ Σερβίας και Κοσόβου το βελάκι δείχνει Σερβία. Άραγε, δεν «πονηρεύεται» καθόλου ο ομιλητής (και οι σύντροφοι της ΑΝΤΑΡΣΥΑ γενικότερα) από την περίπτωση του Κοσόβου (για να μην πάμε στη συνολικότερη γιουγκοσλαβική τραγωδία…);

    8) Αν όχι, τι νόημα έχει η αναφορά του στον «επιθετικό ρόλο που προσπαθούν να παίξουν τα ευρύτερα οικονομικά και γεωπολιτικά συμφέροντα» στην περιοχή τών Βαλκανίων; Διότι, αν δεν κάνω λάθος (που δεν κάνω), το Κόσοβο αξιοποιήθηκε όπως αξιοποιήθηκε σε βάρος τής Σερβίας και όπως πρόκειται να αξιοποιηθεί παραπέρα από αυτά τα «ευρύτερα οικονομικά και γεωπολιτικά συμφέροντα», παρά τη συντριπτική υπεροχή τής Σερβίας σε βάρος τού Κοσόβου.

    9) Αν ναι, αν δηλαδή ο σύντροφος Δραγανίγος «πονηρεύεται» από την περίπτωση του Κοσόβου, τότε πώς γίνεται, από την άλλη μεριά, να πέφτει να κοιμηθεί αμέριμνος τον ύπνο τού δικαίου απλώς και μόνο επειδή «τα στοιχεία» δείχνουν ότι η Ελλάδα, και με το ένα χέρι δεμένο, «την έχει» άνετα τη «γειτονική χώρα»; Δεν ξέρει ότι λίγο να κουνήσουν όχι το χέρι τους αλλά το μικρό τους δαχτυλάκι αυτά τα περίφημα «ευρύτερα οικονομικά και γεωπολιτικά συμφέροντα», τα «στοιχεία» που τώρα αποδεικνύουν «στοιχειωδώς» τη «συντριπτική υπεροχή τής Ελλάδας απέναντι στη γειτονική χώρα» θα έχουν την ίδια σημασία με τους αριθμούς που έχει παίξει κάποιος στο Τζόκερ, από τους οποίους, όμως, η κληρωτίδα δεν «έβγαλε» ούτε έναν;

    Reply
    1. Left G700

      Τι διάολο, ρε γμτ! Εννιά (9!) απορίες διατύπωσα! Ούτε μια δεν κατάφερε κάποιος από τους “διεθνιστές Μακεδονομάχους” μας να μου λύσει; Τσ, τσ, τσ…

      Reply
      1. Κ.Σ.

        Όταν βάζεις ερωτήματα του τύπου “7) Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι στην ανάλυση του συσχετισμού ισχύος μεταξύ Ελλάδας και πΓΔΜ το βελάκι ξεκάθαρα δείχνει Ελλάδα. Όμως, και σε μια ανάλυση του συσχετισμού ισχύος μεταξύ Σερβίας και Κοσόβου το βελάκι δείχνει Σερβία. Άραγε, δεν «πονηρεύεται» καθόλου ο ομιλητής (και οι σύντροφοι της ΑΝΤΑΡΣΥΑ γενικότερα) από την περίπτωση του Κοσόβου (για να μην πάμε στη συνολικότερη γιουγκοσλαβική τραγωδία…);” περιμένεις απάντηση; Πρέπει να σου θυμίσει κάποιος ότι η ελληνική αστική τάξη έχει στο πλευρό σου το ΝΑΤΟ;

        Τα ερωτήματα που βάζεις είναι δικολαβίστικα και σοφιστείες γιατί θέλεις να δικαιολογήσεις τον “αριστερό πατριωτισμό” και την πολιτική ουράς στην ελληνική αστική τάξης

        Reply
        1. Left G700

          Σωραίος, Κ.Σ.! Δηλαδή επειδή είχαμε στο πλευρό μας το ΝΑΤΟ (μήπως θα έστελνε και …εκστρατευτικό σώμα για να μας …βοηθήσει σε περίπτωση στρατιωτικής εμπλοκής;) υπερείχαμε συντριπτικά έναντι της πΓΔΜ;;; Και οι Σέρβοι, που δεν ήταν στο ΝΑΤΟ, πώς και υπερείχαν συντριπτικά απέναντι στο Κόσοβο, οέο;;; Είχανε πέσει μικροί στη χύτρα με το μαγικό ζωμό σαν τον Οβελίξ;;; Για πες μου και το άλλο:

          Δηλαδή, τώρα που μπήκε και η πΓΔΜ στο ΝΑΤΟ, θα είμαστε …ισοπαλία;;; Και με την Τουρκία πώς και δεν είμαστε ισοπαλία από τη στιγμή που κι εκείνη όπως κι εμείς είναι μέλος τού ΝΑΤΟ;;;

          (Μονόλογος) Τ’ είναι τούτοι ρε! Σε στέλνουν άρον άρον να ψάχνεις να βρεις διανυκτερεύον φαρμακείο να πάρεις τα χάπια σου (μαζεμένα, να τελειώνεις μια και καλή…)!

          ΥΓ «Δικολαβίστικα» και «σοφιστείες» είναι τα ερωτήματά μου, γι’ αυτό και δεν τα απαντάς; Και τι σόι «αντικαπιταλιστής επαναστάτης» είσαι συ, που δεν έχεις τη δυνατότητα να κάνεις κομματάκια και θρύψαλα τέτοιου τύπου σαθρά ερωτήματα, ακόμα και με το ένα χέρι δεμένο; Άμα δεν μπορείς αυτό το έλασσον, πώς θα τα καταφέρεις στο μείζον, την επανάσταση; Ρε συ, μήπως δεν κάνεις για «τη δουλειά»; Μήπως είναι προτιμότερο να το ρίξεις στο ψάρεμα ή στο pro; Μια ιδέα ρίχνω.

        2. Κ.Σ.

          Για άλλη μια φορά το μόνο που έχεις να πεις είναι διαστρέβλωση, ψέματα και απαξίωση.
          Το πολύ απλό που λέω ότι ο UCK έγινε απειλή για τη Σερβία χάρη στις νατοϊκές πλάτες και μετά από νατοϊκές υποδείξεις. Δεν υπήρχε Κόσοβο. Δεν έχει καμιά σχέση με την συμφωνία Τσίπρα-Ζάεφ το παράδειγμα που επικαλείσαι και παριστάνεις και τον έξυπνο.
          Κατά σαν άλλος Στέφανος Χίος θα καταλήξεις, χωρίς καμία έκπληξη, ούτε δεν πρέπει να σου απευθύνουμε το λόγο γιατί είμαστε “ολίγοι”, δεν κάνουμε για τη δουλειά κλπ.
          Είναι φανερό ότι δε σχολιάζεις γιατί θες κάποιου είδους διάλογο. Θέλεις μόνο να συκοφαντήσεις και να απαξιώσεις το ΝΑΡ και την ΑΝΤΑΡΣΥΑ και το κάνεις εμμονική συστηματικότητα σχεδόν σε κάθε ανάρτηση.

  4. Βαγγέλης

    Επειδή έχω κουραστεί να ακούω “κριτική” από τα “μέλη” του ΚΚΕ σχετικά με τις επιλογές της ΑΝΤΑΡΣΥΑ και ειδικά όταν κάνει σπουδαία πράγματα όπως η εκδήλωση στην Φλώρινα, την ώρα που όλες οι προοδευτικές δυνάμεις φοβούνται να πουν το παραμικρό και αφήνουν ανοιχτό πεδίο στα φασιστοειδή με τα συλλαλητήριά τους και τα κηρύγματα μίσους, θα το πω απλά και ξεκάθαρα.
    Δεν με νοιάζει πλέον ότι και να πουν οι βαρόνοι της Κομμουνιστικής αριστεράς. Πολεμάνε κάθε τι που μπορεί έστω και να διασαλεύσει την πρωτοκαθεδρία τους μη τυχόν χάσουν τα οφίτσια. Είναι αυτοί που λοιδορούσαν τις φοιτητικές κινητοποιήσεις, Είναι αυτοί που έστησαν αλυσίδες στην θέση των ΜΑΤ για να προστατέψουν την Βουλή από την οργή του κόσμου το 2011. Είναι αυτοί που υποστήριζαν το άκυρο στο δημοψήφισμα (αλήθεια πόσο παίζει να τους βόλευε το ΝΑΙ αλλά δεν μπορούσαν να το πουν ανοιχτα?).
    Τέρμα λοιπόν. Δεν δεχόμαστε “κριτικές”. Ο κόσμος αντιλαμβάνεται ποιος είναι ειλικρινής και ποιος βολεύεται στην λάσπη. Όλα από αυτό ξεκινάνε και σε αυτό τελειώνουν

    Reply
    1. μεταβατικος σοσιαλιστης

      Έχει καταντήσει αστείο ρε τύποι το παιχνιδάκι με το δημοψήφισμα. Καλέσατε σε ΟΧΙ, βγήκε πανηγυρικά και πάλι σκούζετε ότι φταίει το ΚΚΕ και ότι το πολέμησε. Και πώς το πολέμησε; Πήγε ενάντια και στην πρόταση Τσίπρα για ΟΧΙ και στο παλιό κατεστημένο του ΝΑΙ. Και η ΑΝΤΑΡΣΥΑ που συμμάχησε με την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ βγαίνει πιο επαναστατική γιατί έτσι, γιατί το ΟΧΙ δεν ήταν το ΟΧΙ που ήθελε, ήταν το ΟΧΙ που είχε αυτή στο κεφάλι της παρότι η δύναμη που επηρέαζε την πλειοψηφία του κόσμου είχε δώσει συγκεκριμένο περιεχόμενο. Αυτή ήταν η αριστερή πίεση της ΑΝΤΑΡΣΥΑς, να επανακαθορίσει ένα ΟΧΙ και να πάει για φραπέ. Εκείνες τις μέρες βγάζαμε τα πνευμόνια μας για το τι πάει να πει το ΟΧΙ και εσείς κρυβόσασταν πίσω από το ρεύμα του Τσίπρα στην κοινωνία. Κοιτάξτε να δείτε γιατί στο δρόμο είστε πιο λίγοι και από τη ΓΣΕΕ και μετά πείτε μας ποιον θα βόλευε το ΝΑΙ. Γιατί αν αυτή ήταν η εκμετάλλευση του ρεύματος του ΟΧΙ να επαναπροσδιορίσετε και το τι πάει να πει «με βολεύει».

      Reply
      1. Κ.Σ.

        Τόσο πολύ εκθέτει το ΚΚΕ η διεθνιστική πρωτοβουλία της ΑΝΤΑΡΣΥΑ που άρχισαν τα παραμύθια για το δημοψήφισμα. Σιγά μη φταίει και για τις δημοκρατικές δυνάμεις της Αλλαγής που στήριζε η ηγεσία του ΚΚΕ, μαζί με τους σημερινούς Κουτσούμπα, Παπαρήγα, Γόντικα.

        Φυσικά και θα ψήφιζε ΟΧΙ, όπως έκανε και το 1974 κάθε αγωνιστής. Ή μήπως το ΟΧΙ του 1974 ήταν ψήφος υπέρ της αστικής δημοκρατίας του Καραμανλή.

        Η ΓΣΕΕ ψήφιζε ΝΑΙ και η κυβέρνηση Τσίπρα ήθελε το ΝΑΙ, όπως φαίνεται από αυτό που εφάρμοσε. Και το ΚΚΕ με το άκυρο, απλά ανέβαζε το ποσοστό του ΝΑΙ. Φυσικά με “σωστά συμπεράσματα”

        Reply
        1. ένας

          Mωραίνει κύριος….
          Βρε γκεσέμι, το “OXI” του ’74 ήταν ένα ξεκάθαρο “ΟΧΙ στον βασιλικό θεσμό”, ένας αστικοδημοκρατικός εκσυγχρονισμός (που εκκρεμούσε από το ….1821!) και τίποτε παραπάνω.. Και έγινε πράξη. Δεν εξαπατήθηκε κανείς. Γι αυτό μετά δεν χρειάστηκαν ….1000 υπογραφές(!) κλπ., κλπ..
          Τώρα, τα παραμυθάκια ότι “ο Τσίπρας ήθελε το ΝΑΙ”, αλλά ….πρότεινε το “ΟΧΙ”(!!), καλά είναι σαν δικαιολογίες μιας πατάτας, αρκεί να βρίσκουν χάπατα να τις χάφτουν…..

        2. Κ.Σ.

          Και το 15 ήταν ξεκάθαρο “ΟΧΙ στο σχέδιο Γιούνκερ”. Μόνο τα “μη γκεσέμια” του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ ανακάλυψαν ότι Ναι και Όχι ταυτίζονται.
          Αυτό δεν παραδέχεται και το ΚΚΕ όταν για να μάσει κανένα ψηφαλάκι μιλάει για όσους ψήφισαν ΟΧΙ και προδόθηκαν;
          Το τι ήθελε ο Τσίπρας φάνηκε από αυτό που έκανε: είπε στο σχέδιο Γιούνκερ και το έκανε τρίτο μνημόνιο.
          Σε 70 χρόνια θα δικαιώσετε πολιτικά και τα μέλη σας που ψήφισαν ΟΧΙ. Μπορεί και κομματικά σε 100.

        3. ένας

          Μπράβο! Επιτέλους συμφωνούμε!
          Δεν ήταν ένα σκέτο και ασυμβίβαστο, χωρίς αστερίσκους, “ΟΧΙ”!
          Αλλά ….”ήταν ξεκάθαρο «ΟΧΙ στο σχέδιο Γιούνκερ»!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          ΣΥ ΕΙΠΑΣ!

          Αλλη μια φορά (χιλιοστή…) αλλά θα τ’ακούτε μια ζωή:
          Το ότι δεν ήταν …”ξεκάθαρο”(!) το “ΟΧΙ στο σχέδιο Γιούνκερ” αποδείχτηκε όταν ο Τσίπρας κατέβασε το δικό του σχέδιο, το …”Σχέδιο Τσίπρας”!!!
          Πιαστήκατε(;) …κορόιδα;!;!
          Δικό σας πρόβλημα.
          Πάντως το ’74 η Βασιλεία καταργήθηκε.
          Καμία σχέση με την πατάτα σας.

        4. Κ.Σ.

          Κορόδιο θα πιανόταν κανείς αν σε έπαιρνε στα σοβαρά. Ο λαός ψήφισε όχι το 15, ψηφίζοντας όχι στα μνημόνια. Αυτό ψήφισε και η ΑΝΤΑΡΣΥΑ που κάλεσε σε τριπλό όχι στα μνημόνια, την κυβέρνηση και την ΕΕ.

          Παραμένει βέβαια το ερώτημα τι έχουν να πουν για την πρωτοπόρα διεθνιστική πρωτοβουλία της ΑΝΤΑΡΣΥΑ οι λασπολόγοι γραφείς υπηρεσίας που δηλώνουν ΚΚΕ (είναι ερώτημα αν έχουν κάποια σχέση).

          Καθόλου τυχαία δεν υπάρχει κάποια κοινή ανακοίνωση του ΚΚΕ με το αδελφό κόμμα στη Δημοκρατία της Μακεδονίας

  5. Ι.Α

    αλυσιδες για να προστατεψουν τον εργατοκοσμο που δεχτηκε επιθεση απο τον εσμο συριζεων αναρχικων φασιστων που εστειλαν στο νοσοκομειο δεκαδες εργατες και εναν στο χωμα πετωντας μολοτοφ πετρες κλπ

    Reply
    1. Νίκος

      Οι αλυσίδες (με πλάτη τη Βουλή και μέτωπο τον κόσμο) υπήρχαν πολύ πριν δεχτείτε την επίθεση. Δεν αφήνατε κανέναν να περάσει παρά μόνο όσους είχαν κομματική ταυτότητα, έχει μείνει ιστορική μια φωτογραφία με έναν παππού να δείχνει την ταυτότητα του σε έναν αγριεμένο της περιφρούρησης. Το κηνύγι που ρίξατε σε άκυρο κόσμο έπειτα επειδή δεν σας ταίριαζε το dress code το παιρνάς στη ζούλα όμως.
      Κι επειδή μιλάς για δημοψήφισμα, άκυρο καλούσατε τον κόσμο να ρίξε εσείς και οι…αναρχικοί.

      Reply
      1. λαθραναγνώστης

        Είσαστε οικτροί! Δυο μέρες πριν τα επεισόδια, καλλιεργούσατε στα μπλογκς τη φήμη ότι το ΚΚΕ θα περιφρουρήσει τη Βουλή και ντοπάρατε τον κόσμο να επιτεθεί στο ΚΚΕ.
        Τι ταυτότητα έδειχνε ρε “νούμερο” ο γέρος στην περιφρούρηση? Δεν ντρέπεστε που οργανώσατε μια από τις χειρότερες προβοκάτσιες ενάντια στο ΚΚΕ για χάρη του ΣΥΡΙΖΑ και μιλάτε κι από πάνω?
        Το ξεπουπούλιασμα και το πέταμα που σας έκανε σαν μαδημένα κοτόπουλα, σας άξιζε 100%!

        Reply
        1. Νίκος

          Ποιός οργάνωσε προβοκάτσια κατά του ΚΚΕ; Τα μπλοκ της ΑΝΤΑΡΣΥΑ δεν ήταν καν στο δρόμο μπροστά απ’τα ξενοδοχεία που έγινε η εκατέρωθεν σύγκρουση (με τραυματίες κι απ’τις δύο πλευρές). Δε θυμάμαι κάποιο μπλογκ της εξωκ. Αριστεράς να καλλιεργεί αυτό που λες και μάλιστα δύο ημέρες πριν. Ο κόσμος ήταν οργισμένος, την πρώτη μέρα της 48ωρης είδαμε μέχρι και γιαγιάδες να πετούν νεράντζια στα ΜΑΤ στα λουλουδάδικα ενώ άλλοι έσπαγαν κάγκελα και φράχτες. Θες να σου βάλω το λινκ με την πασίγνωστη φώτο που σου αναφέρω; Το “νούμερο” στο επιστρέφω. Όταν λες ξεπουποιασμα; Εννοείς το πέσιμο σε άκυρο και χύμα κόσμο όταν εξαφανίστηκαν τα μπαχαλοχουλιγκάνια από την άνιση σύγκρουση μαζί σας;

        2. λαθραναγνώστης

          Είσαι μεγάλος ψεύτης! Εγώ προσωπικά, στο “Γκράνμα” (τώρα έκλεισε, αλλά μπορεί όποιος θέλει να πάει να ψάξει), πλακωνόμουν μ έναν δικό σας δυο μέρες πριν, όταν ξεκίνησε την προβοκάτσια με την ερώτηση
          “Είναι αλήθεια ότι μεθαύριο το ΚΚΕ θα κάνει αλυσίδα γύρο απ τη Βουλή για να την προστατέψει από τον κόσμο…..” Κι ούτε μπορούσα να φανταστώ τι θα επακολουθούσε. Η περιφρούρηση και βέβαια ήταν σφιχτή γιατί το κόμμα προφανώς, είχε τις πληροφορίες του που δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν.
          Κι όταν έγιναν τα επεισόδια ήμουν κάτω στην Αθήνα και ξέρω πολύ καλά τι έγινε.
          Και το χειρότερο απ όλα, ήταν ότι συνεχίσατε και μετά…..

        3. Κ.Σ.

          Για όσα έγιναν σε εκείνη τη διαδήλωση η ΑΝΤΑΡΣΥΑ έχει πάρει θέση με δημόσια ανακοίνωση. Δεν εκπροσωπείται από ανώνυμες φάτσες στο διαδίκτυο, Επιμένεις όμως να διαδίδεις ψέμματα για εκστρατεία φημών (φυσικά χωρίς αποδείξεις) και διαλόγους με φανταστικά άτομα και σε σάιτ που έχουν κλείσει.
          Όλα αυτά είναι υπεκφυγές για να σπιλώσεις την ΑΝΤΑΡΣΥΑ και την πρωτοπόρα διεθνιστική στάση της που θα έπρεπε να υιοθετήσει όλη η κομμουνιστική Αριστερά.
          Αντί να σας τσούζει η εκδήλωση με τη Λέβιτσα πρέπει να γίνει παράδειγμα

        4. λαθραναγνώστης

          Ναι, βέβαια, δεν εκπροσωπείται από ανώνυμες φάτσες στο διαδίκτυο, αλλά όταν πρόκειται να γίνει προβοκάτσια, αυτές τις φάτσες βάζουν να την κάνουν.
          Όσο για το αν με “τσούζει” ή συνεργασία με τη Λέβιτσα, σιγά το τσούξιμο…Εδώ δεν μ έτσουξε όταν κάνατε το εξαπτέρυγο του Τσίπρα…
          Εσας προσέξτε μη σας τσούξει!
          Και για την ανακοίνωση που έβγαλε τότε η ΑΝΤΑΡΣΥΑ, για να νίψει η ηγεσία της τα χέρια της δημόσια, διότι όντως, δεν περιμένανε να υπάρξει νεκρός, μεγάλο μέρος της βάσης διαφώνησε κι έλεγε καλά τους κάνανε. Τέτοια πώρωση!

        5. Κ.Σ.

          Συνεχίζεις την αθλιότητα με συκοφαντίες για πράγματα που ποτέ δεν είπε, αλλά και για τη διαφωνία που είχε “μεγάλο μέρος της βάσης”, η οποία προφανώς ήρθε και στα είπε εσένα προσωπικά. Όλα τα ντοκουμέντα λένε ακριβώς το αντίθετο από αυτό που προσάπτεις εσύ στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ.
          Παριστάνεις και τον κομμουνιστή ενώ γράφεις συνεχώς ψέματα, στο μοντέλο των αστικών ΜΜΕ.
          Φυσικά και σε τσούζει η διεθνιστική πρωτοβουλία με τη Λέβιτσα γιατί δείχνει το δρόμο του διεθνισμού και όχι της συναλλαγής με την αστική πολιτική όπως κάνουν τα αδελφά κόμματα του ΚΚΕ που στηρίζουν τις αστικές κυβερνήσεις: το ΚΚ Πορτογαλίας με τους σοσιαλιστές φίλους του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚ Τσεχίας με το γκαστερικό καπιταλισμό του ξενοφοβικού ρατσιστή Μπάμπιτς στην Τσεχία.

        6. Νίκος

          Επειδή ήμουν κι εγώ κάτω και είδα αρκετό άκυρο με τη σύγκρουση κόσμο να έχει ματωμένα κεφάλια από τα μάρμαρα που τυφλά πετούσε η περιφρούρηση νομίζοντας πως τα επιστρέφει στα χουλιγκάνια, είναι κι αυτό ψέμα; Κι επειδή εσύ είχες ένα ιντερνετικό ξεκατίνιασμα με κάποιον σε κάποιο μπλογκ που δεν υπάρχει τι σημαίνει αυτό;

        7. λαθραναγνώστης

          Η περιφρούρηση, ανταπάντησε στα “πυρά”. Εκεί απ όπου προήλθαν τα μάρμαρα, εκεί έριξε. Και όταν λέμε έριξε, καμία σχέση με τη βροχή που δέχτηκε το μπλοκ του ΠΑΜΕ. Γι αυτό σε τέτοιες περιπτώσεις το ΠΑΜΕ περιφρουρεί τις γραμμές του. Ακριβώς, για να μην μπορούν τα χουλιγκάνια και οι αναρχοφασιστες να ανακατευθούν μαζί του και να ξεκινήσουν προβοκάτσιες απ τις γραμμές του.

        8. Νίκος

          Καλά εσύ τραγούδα. Είδαμε πολύ καλά που “επέστρεφαν” τα μάρμαρα τα τζιμάνια της περιφρούρησης, όπως είδαμε και το κυνηγητό που έριξαν σε άκυρο κόσμο επειδή τους πέρασαν για μπάχαλα ελέω αμφίεσης.
          Βλέπω χρησιμοποιείς κι εσύ το “αναρχοφασίστας” σαν τον άλλον. Το άσκοπο τσουβάλιασμα και η ανιστόρητη Σαμαρική θεωρία των δύο άκρων καλά κρατεί στις τάξεις των ΚΚΕδων, μόνο που ακόμη και blog σας σαν το Σφυροδρέπανο και την Κατιούσα την καταρρίπτουν… Ασυμφωνία χαρακτήρων στον Περισσό.

    2. Κώστας

      Απο τα χημικα πεθανε, ντροπη σου και συλλογικα ντροπη του ΚΚΕ για το πως φερθηκε στην μνημη του απο την πρωτη στιγμη

      Κανε την παπια καλυτερα

      Κώστας

      Reply
  6. Θ.M.T

    Σε τι λένε ψέματα ως προς την κριτική σε Levica;
    – Δεν είναι φιλοΕΕ δύναμη (για να την αλλάξουν βεβαίως βεβαίως…)
    – Δεν πέτυχαν την διάχυση σε αυτήν του (μη εγγεγραμμένου) ΚΚΜ; ;Αυτό που δοικίμασαν και εδώ το 91 οι “εκσυγχρονιστές” δηλαδή.
    – Η πολιτική πλατφόρμα που έχουν και στα αγγλικά δεν είναι το πολύ … ευρω”κομμουνιστική”; Ας την διαβάσει όποιος θέλει και ας κρίνει αν βάζει θέμα πάλης για τον σοσιαλισμό
    – Η θέση ότι δεν αλλάζουμε όνομα και Σύνταγμα υπό καθεστώς πίεσης είναι εργατικό – διεθνιστικό όχι;
    – η θέση να προσφύγουμε στον ΟΗΕ είναι … διεθνιστική επαναστατική ή θλιβερά θεσμολαγνική;
    – Διατηρούσαν καλές σχέσεις με τον ΣΥΡΙΖΑ μέχρι να τα σπάσουν για το ονοματολογικό παρά το ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κατέστρεφε τον ελληνικό λαό εδώ και 3 χρόνια; Αγαπητούς συντρόφους τους αποκαλούσαν μέχρι πριν λίγους μήνες κατά τα λινκ παραπάνω.

    Reply
  7. Θ.M.T

    από την πολιτική πλατφόρμα:
    striving for a society based on freedom, equity, solidarity, social justice and democratic governance of the means of production—a society freed from the devastating impacts of nationalism, militarism, authoritarianism, conservatism, corruption, discrimination, labour exploitation and class stratification—and united in the name of shared human values and our common conviction that the radical emancipation of the socially and economically oppressed depends on our personal and collective efforts, pledge ourselves before all citizens of the Republic of Macedonia to fight for collective progress through solidarity, equality and concern for the environment. It is with this commitment that we have formed LEVICA..”

    καθαρή σοσιαλδημοκρατία

    Reply
  8. ένας

    “Οι αλυσίδες (με πλάτη τη Βουλή και μέτωπο τον κόσμο) υπήρχαν πολύ πριν δεχτείτε την επίθεση.”…
    …άρα …κατανοητή η επίθεση.
    Γιατί του μικροαστού αναρχοφασίστα ο τράχηλος …σταλινισμόν δεν υποφέρει!
    ———
    Κι αυτό με τον “παππού”, μου θυμίζει την καθιερωμένη “γιαγιά” των παρελάσεων, που “κατέβηκε να καμαρώσει τον γυιό της να παρελαύνει”.
    Λύσσα κακιά, χωρίς φαντασία.

    Reply
    1. Νίκος

      Στη διαστρέβλωση πρώτοι εδώ και δεκαετίες. Δεν νομίζω να είπα κάπου την επίθεση κατανοητή. Αλλά οι αλυσίδες υπήρχαν πολλές ώρες πριν αρχίσει η εκατέρωθεν σύγκρουση. Πολύ ευφάνταστος χαρακτηρισμός το “μικροαστός αναρχοφασίστας”, κρύβει λίγο θεωρία των δύο άκρων. Κάτι σαν παραμύθι δίχως δράκο, αφενώς γιατί μόνο με αναρχικό δεν μιλάς και αφετέρου γιατί κάνεις την ατυχής σύνδεση αναρχικού με απολιτίκ χουλιγκάνου που δρα με τον μανδύα του αναρχικού.

      Reply
      1. ένας

        Ο “αναρχοφασίστας” …καθόλου δεν “κρύβει λίγο θεωρία των δύο άκρων”!
        Για το ένα άκρο μιλάμε!
        Και το τί είναι ο καθένας ασφαλώς δεν προσδιορίζεται από την άποψη, που ο ίδιος έχει για τον εαυτό του!

        Reply
  9. Ρικ Σάντσεζ

    Δηλαδή, το Λέβιτσα ήταν μαζί με τον ΣΥΡΙΖΑ μέχρι πρόσφατα αλλά τα χάλασαν γιατί η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για σύνθετη ονομασία τους προσέβαλε το αίτημα να μονοπωλούν το όνομα της Μακεδονίας ανάμεσα στα 4 έθνη που κατοικούν τη περιοχή;

    Οκ…

    Reply
  10. Γ.Κ.

    Μόνο ένας ΚΚΕς θα μπορούσε να γυρίσει την κουβέντα από το…Λέβιτσα στο δημοψήφισμα κι απ’το δημοψήφισμα στην 20/10/11 που έχει αναγάγει σε ημέρα μεγάλης εμβέλειας προβοκάτσιας σε βάρος του.

    Reply
  11. Left G700

    Μόνο ένας ΚΚΕς θα μπορούσε να γυρίσει την κουβέντα από το…Λέβιτσα στο δημοψήφισμα κι απ’το δημοψήφισμα στην 20/10/11 που έχει αναγάγει σε ημέρα μεγάλης εμβέλειας προβοκάτσιας σε βάρος του.
    ~~~~~~~~~~

    Δυστυχώς, δεν μπορούμε κι εμείς να πούμε «μόνο ένας Γ.Κ. θα αντέστρεφε την πραγματικότητα με τέτοιο θράσος και θα απέδιδε σε υποστηρικτή τού ΚΚΕ αυτό που στην πραγματικότητα διέπραξε ο Βαγγέλης, φόλα Αντάρσυος όπως δείχνει ξεκάθαρα το σχόλιό του». Διότι, όπως έχω καταλάβει στους λίγους μήνες που σχολιάζω τακτικά εδώ, στη θρασύτατη λαθροχειρία και διαστρέβλωση έως πλήρους αντιστροφής που κάνει ο Γ.Κ., αρκετοί από τους συμπολιτευόμενους αναγνώστες και σχολιαστές δεν θα είχαν κανένα ενδοιασμό να τον μιμηθούν (χωρίς, από την άλλη, να μπορούμε να ισχυριστούμε –σε καμία περίπτωση!– ότι μόνο οι οπαδοί τής ΑΝΤΑΡΣΥΑ επιδίδονται στο άθλημα της διαστρέβλωσης –sad but true: είναι αγαπημένο άθλημα πολλών αριστερών, ανεξαρτήτως κόμματος, οργάνωσης, ρεύματος ή τάσης…)

    Δια του λόγου το αληθές, ξαναποστάρω το σχόλιο τού Βαγγέλη και εμφασάρω με έντονα γράμματα τα επίμαχα σημεία:

    Βαγγέλης

    26/07/2018 at 11:38

    Επειδή έχω κουραστεί να ακούω «κριτική» από τα «μέλη» του ΚΚΕ σχετικά με τις επιλογές της ΑΝΤΑΡΣΥΑ και ειδικά όταν κάνει σπουδαία πράγματα όπως η εκδήλωση στην Φλώρινα, την ώρα που όλες οι προοδευτικές δυνάμεις φοβούνται να πουν το παραμικρό και αφήνουν ανοιχτό πεδίο στα φασιστοειδή με τα συλλαλητήριά τους και τα κηρύγματα μίσους, θα το πω απλά και ξεκάθαρα.
    Δεν με νοιάζει πλέον ότι και να πουν οι βαρόνοι της Κομμουνιστικής αριστεράς. Πολεμάνε κάθε τι που μπορεί έστω και να διασαλεύσει την πρωτοκαθεδρία τους μη τυχόν χάσουν τα οφίτσια. Είναι αυτοί που λοιδορούσαν τις φοιτητικές κινητοποιήσεις, Είναι αυτοί που έστησαν αλυσίδες στην θέση των ΜΑΤ για να προστατέψουν την Βουλή από την οργή του κόσμου το 2011. Είναι αυτοί που υποστήριζαν το άκυρο στο δημοψήφισμα (αλήθεια πόσο παίζει να τους βόλευε το ΝΑΙ αλλά δεν μπορούσαν να το πουν ανοιχτα?).
    Τέρμα λοιπόν. Δεν δεχόμαστε «κριτικές». Ο κόσμος αντιλαμβάνεται ποιος είναι ειλικρινής και ποιος βολεύεται στην λάσπη. Όλα από αυτό ξεκινάνε και σε αυτό τελειώνουν.

    ~~~~~~~~~~

    Θα ήθελα να γράψω «αιδώς Αργείοι». Αλλά, αφ’ ενός δεν μπορώ να έχω καμία βεβαιότητα για τον τόπο καταγωγής τού Γ.Κ., και αφ’ ετέρου έχω όλες τις βεβαιότητες του κόσμου ότι διατηρεί κάκιστες σχέσεις με την έννοια της αιδούς…

    Reply
    1. Γ.Κ.

      Για μια στιγμή νόμιζα ότι διάβαζα σχόλιο του “λαθραναγνώστη” μέχρι που κοιτάω το νικνέημ και βλέπω τον γνωστό και μη εξαιρεταίο LeftG700 με τις γνωστές βρισιές και λάσπη στον ανεμιστήρα. Η πλάκα είναι ότι ο χώρος σου (ΛΑΕ) ήταν οι ίδιοι που ως ΣΥΡΙΖΑ (τότε) εκείνη τη μέρα μιλούσαν για “νέα Βάρκιζα” κι έλεγαν ότι “το Σύνταγμα δεν είναι ιδιοκτησία του ΚΚΕ” δίνοντας στην ουσία άλλοθι στα μπάχαλα που είχαν ως αποτέλεσμα να φάει ξύλο και αρκετός άκυρος κόσμος που δεν ενεπλάκη στην αντιπαράθεση. Και που ακόμη και σήμερα έχουν την ίδια γνώμη.
      Από που προέρχεσαι πολιτικά ακόμη περιμένουμε να μας πεις για να ξέρουμε πως να σου αναφερόμαστε να μην παρεξηγείσαι. Διότι πρώην ΣΥΡΙΖΑίος (λες) δεν είσαι, πρώην ΑΝΤΑΡΣΥΑ δεν είσαι (αυτό θα έλειπε) , για πρώην ΚΚΕ δε σε κόβω,οπότε τι είσαι ρε φίλε; Καημό το χω πάντως να μας αναλύσεις μια φορά το σκεπτικό σου για τη θέση της ΛΑΕ για το Μακεδονικό.

      Reply
      1. Left G700

        Ψιτ, αγόρι Γ.Κ.! Για την αποδεδειγμένη (όπως απέδειξα) καραμπινάτη πλαστογραφία σου και τη θρασύτατη πλήρη αντιστροφή τής πραγματικότητας έχεις να μας πεις κάτι; Πες μας για την ταμπακιέρα κι απέ τα άλλα τα βρίσκουμε!

        ΥΓ Τώρα αρχίζω και και καταλαβαίνω τι εννοείς όταν κάνεις λόγο για “βρισιές”, “λάσπη” και τα παρόμοια: το ξεβράκωμά σου σε δημόσια θέα! Δεν πειράζει. Ξυδάκι!

        Reply
        1. Γ.Κ.

          Ιδού ο μίστερ “δεν βρίζω ποτέ” και “δέχομαι αναίτια επίθεση απ’όλους τους σχολιαστές”… Ξεβρακώνεσαι καθημερινά μόνος σου.

        2. Left G700

          Α, το …”ξεβράκωμα” είναι η …”βρισιά”;;; Τσίου! Ρε συ, ακόμα και για τον Στάλιν στα χρόνια τής παντοδυναμίας του να το έλεγε κάποιος αυτό και να τον πηγαίνανε στον Βισίνσκι, ούτε πέντε ρούβλια πρόστιμο δεν θα του έβαζε!

          Τσίου τσίου!

        3. Left G700

          Τι έγινε η ταμπακιέρα, οέο; Γι’ αυτήν πες μας!

  12. Left G700

    ΈΝΑ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΌ ΣΧΟΛΙΟ, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΆ ΚΑΙ ΜΌΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΜΆΤΙΑ ΤΏΝ ΦΊΛΩΝ ΤΟΎ ΚΚΕ ;-) :-)

    (Με αφορμή την ανεπιτυχή απόπειρα του Γ.Κ. να χρεώσει σ’ εσάς τις ‘‘αμαρτίες’’ που βαραίνουν την καμπούρα Αντάρσυου σχολιαστή –βλ. σχόλιο Left G700, 28/07/2018 at 11:22)

    Δεν ξέρω* αν είστε όντως οι μοναδικοί που δικαιούστε να επικαλείστε την ιδιότητα του κομμουνιστή, όπως ισχυρίζεστε. Δεν ξέρω* αν δικαίως τοποθετείτε τους εαυτούς σας στην πρωτοπορία τού πολιτικού εργατικού κινήματος επί μονίμου βάσεως. Δεν ξέρω* αν πράγματι κάθε ένας από εσάς αξίζει όσο δέκα αριστεροί. Ένα ξέρω (και να με συμπαθάτε): είστε λίγο χαϊβάνια. Εξηγούμαι:

    Ήρθατε εδώ για να ασκήσετε κριτική (και δικαίως) σ’ αυτόν τον παράφορο πολιτικό έρωτα μεταξύ ΑΝΤΑΡΣΥΑ και Λέβιτσα που συγκλονίζει εσχάτως όλη τη χώρα και προκαλεί σε κάθε εβέσθητη ψυχή ποταμούς δακρύων (με ανάλογη αύξηση των πωλήσεων στα Zewasoft). Και άρκεσε το σχόλιο ενός Βαγγέλη για να εγκαταλείψετε τον ΑΝΣΚ που (ορθώς) είχατε αποφασίσει και να βρεθείτε να επιχειρηματολογείτε για τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στο Σύνταγμα στις 20 Οκτωβρίου τού 2011 ή το αντιπροπέρσινο δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου! Είστε ή δεν είστε χαϊβάνια, από τη στιγμή που ο πάσα ένας Βαγγέλης είναι σε θέση να σας παρασύρει (έστω και άθελά του, δεν τον κόβω για τόσο τζιμάνι), έτσι ώστε να αλλάξετε τις συντεταγμένες σας κι αντί να κατευθύνετε τα «πυρά» σας στον προαποφασισμένο στόχο σας και να τον κάνετε σκόνη, τα ρίχνετε στο γάμο τού Καραγκιόζη;

    Δηλαδή, άμα σας είχαμε στον εμφύλιο, θα to βγάζαμε το ’47; Φίφτι-φίφτι, λέω ’γω. ;-) :-)

    * Δηλαδή ξέρω, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας.

    Reply
    1. Left G700

      Εμ ξεμπροστιάζω εκείνους που πάνε να σας φορτώσουν τις δικές τους ‘‘ομορφιές’’ (κι εσείς κοιμάστε με τα τσαρούχια –ίσως και με το όπλο «παρά πόδα» ;-) :-) ), εμ σάς ανοίγω τα μάτια για να μην την πατάτε σαν νεοφώτιστα Κνιτάκια στις πολιτικές διαδικτυακές αντιπαραθέσεις, εμ και δεν ακούω ούτε ένα ευχαριστώ!

      Τ’ είσαστε σεις, ρε! Ούτε του αγγέλου σας νερό δεν δίνετε! Αυτές τις παρακαταθήκες μάς έχει αφήσει ο Λένιν; Ρε σεις, θα πεθάνετε μια μέρα και δεν θα βρίσκεται άνθρωπος που να θέλει να κάνει αποδοχή κληρονομιάς! ;-) :-)

      Reply
      1. λαθραναγνώστης

        Να πας να “κοιταχτείς” σε κάναν καλό γιατρό, γιατί αν το αφήσεις, μπορεί να σου “‘πομείνει” ….

        Reply
      2. Red

        Σαν να λέμε ότι προσπάθησες να το παίξεις απολογητής του ΚΚΕ και την πάτησες. Σωστά εσύ όπως έχει αντιληφθεί όποιος παρακολουθεί το παρόν site δε χάνεις ευκαιρία για πολιτική αντιπαράθεση και ξέρεις πως να το χειριστείς. Όπως επίσης έχω παρατηρήσει συνεχή σου παραπομπή σε λόγια και κείμενα του Λένιν, του Μάρξ κλπ μπας και δώσεις μία κάποια βαρύτητα στα λεγόμενα σου. Να ήξεραν τι τύποι πιάνονται από αυτά που έχουν πει, θα τραβούσαν τα μαλλιά τους.
        Εσύ πάντως, όχι ’47, ούτε ’44 δεν έβγαζες. Καινούργια ‘αριστερή’ αντίληψη το “εμφύλιος” για τον πόλεμο κατά των μοναρχοφασιστών και των ξένων λακέδων τους.

        Reply
      3. Κ.Σ.

        Ένας συστηματικός ψεύτης και συκοφάντης δεν ξεμπροστιάζει κλπ κανένα και τίποτα. Μόνο κουραστικός γίνεται.

        Ανεξάρτητα αν έχεις πολιτική σκοπιμότητα ή απλά καμαρώνεις στον καθρέφτη μετά από σχόλιο, η υπογραφή Τζι Λεφτ είναι ταυτισμένη με την έπαρση και τη συκοφαντική ψευδολογία.

        ΥΓ Θα ήταν ευτύχημα να μη βρεθεί κανείς για αυτή την “κληρονομιά”

        Reply
      4. Left G700

        Για να δούμε, τι ψάρια πιάσαμε…

        Έχουμε και λέμε: δύο κουκουέδικες μαρίδες κι έναν αντικαπιταλιστικό χάνο. Δεν αξίζουν ούτε το ρεύμα που θα κάψω για να τα τηγανίσω. Τίποτε, τίποτε. Τα ξαναπετάω στη θάλασσα.

        Reply
        1. λαθραναγνώστης

          Να πας να κοιταχτείς.
          ΕΙΝΑΙ ΕΠΕΙΓΟΝ!!!

        2. Κ.Σ.

          Τους κατατρόπωσες όλους. Κανείς δεν ξαναπάρει ποτέ στα σοβαρά ούτε το ΝΑΡ και την ΑΝΤΑΡΣΥΑ ούτε το ΚΚΕ. Κανείς δε θα ξαναδιαβάσει την Παντιέρα. Μπορείς να καμαρώσεις στον καθρέφτη σου και μετά να πας να πολεμήσεις τον “αλυτρωτισμό των Σκοπίων” και τους άλλους εφιάλτες που σε βασανίζουν

  13. θεοδωρος Σαμιωτάκης

    Στην Εκάλη κλπ εκει που μενει η αρχουσα ταξη δεν εκαναν αποχη .Πηγαν κ ψηφισαν ογδονταπεντε τα εκατο ναι.Αυτοι είναι σοβαροί ανθρωποι κυβερνανε την χωρα κ εχουν στην καρπαζια ολους τους “επαναστατες” κ “κομμουνιστες” τα τελευταια 70 τοσα χρόνια.Αφου λοιπόν αυτοι ψηφισαν ναι αρα οι υπόλοιποι επρεπε να ψηφισουμε οχι ανεξαρτητα τι εκανε η καταπτυστη κυβερνηση τσιπρα

    Reply
    1. Ηλίας Τζ.

      …”αρα οι υπόλοιποι ….”
      …αυτό ήταν και είναι το πρόβλημα του κομμουνιστικού κινήματος στην Ελλάδα, Θ.Σ.!
      Οι …”υπόλοιποι”!
      Η, αλλιώς, οι “λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις
      Που δίνουν την γραμμή!
      Δεν ήταν το πρόβλημα η αταλάντευτη μεγαλοαστική τάξη. Αυτή την είχαμε “τακτοποιήσει” το ’43-’44.
      Αλλά, δυστυχώς, οι …”υπόλοιποι” ….δεν ξέραμε τι θέλαμε!
      Κι απ’ ότι φαίνεται, συνεχίζουμε να μην ξέρουμε τι θέλουμε, 70 χρόνια μετά.
      Σάμπως, η συντριπτική πλειοψηφία των “υπολοίπων” δεν ανέδειξε, υποστήριξε και συνεχίζει να υποστηρίζει, (ποικιλότροπα…), την …”κατάπτυστη” (από ποιούς άραγε;) “κυβέρνηση Τσίπρα”.
      Και είναι ψέμα ότι μερικοί “υπόλοιποι”, την είχαν δει και σαν ….
      …”ενδιάμεσο μεταβατικό στάδιο”, απλά συνεχίζοντας παληές αμαρτίες του εγχωρίου κομ. κινήματος (και κόμματος, βεβαίως);
      Ελπίζω το “ΟΧΙ” του ’15 να μείνει στην Ιστορία σαν το κύκνειο άσμα αυτής της παρακμιακής σούπας των “υπολοίπων”, που, ουκ ολίγες φορές, έσωσε το σύστημα της Εκάλης.
      Και ίσως στο “Μάτι” και στην “Μάνδρα” να παρακολουθούμε την καταστροφή ενός κόσμου, που δεν είχε καμιά άλλη προοπτική… Γιατί θάχουμε κι άλλα.

      Reply
      1. αστεριξ

        Οι παληες αμαρτίες του κομμουνιστικού κινήματος και κόμματος, συνεχίζονται με αλλα ρούχα: Η λοιδωρηση των λαϊκών κινημάτων είναι η άλλη όψη της καλλιεργειαε των κυβερνητικών αυταπατων. Και τα 2 οδηγούν στην κατάργηση της κομμουνιστικής στρατηγικής και τακτικής.

        Η μεν λοιδωρηση των λαϊκών κινημάτων ως.. Σούπες οδηγού στον ελιτισμό και στην αποκοπη των κομμουνστων απο τον λαό. Η δε καλλιέργεια κυβερνητικών αυταπατων εντός του καπιταλισμού, οδηγεί στην υποταγή σε αυτόν.

        Reply
        1. Ηλίας Τζ.

          Και τα λαϊκά κινήματα δεν στερούνται προσήμου.
          Αμα είναι φασιστικά, αστικά η μικροαστικά, με αξίωση να καταστείλουν η να αλλοιώσουν το κομμουνιστικό κίνημα, ασφαλώς και θα τα λοιδωρήσουμε. Το λιγώτερο.
          H ηγεμονία των κομμουνιστών στο λαϊκό κίνημα, είναι πια όρος sine qua non, για την πρόοδο. Αυτό είναι το χαρακτηριστικό της εποχής μας.

        2. λαθραναγνώστης

          Πολύ σωστά! Και ο ναζισμός του Χίτλερ και ο Φασισμός του Μουσολίνι και ο φασισμός του δικού μας Μεταξά, λαϊκά κινήματα ήταν. Και οι δικές μας “πλατείες” πάλι, μικροαστική – αντιδραστική κίνηση ήταν.

        3. San Roko

          Τα λαϊκά κινήματα βεβαίως και εχουν προσημο. Το κίνημα των πλατειών είχε αριστεροστροφο προοδευτικο προσημο. Αυτό δεν θέλει το κκε να καταλάβει.

          Όμως, το φασιστικό λαϊκό κίνημα που αναφερουν οι κκεδες, δεν είναι ένα οποιοδήποτε λαϊκό κίνημα. Εν τη γενέσει του έχει σαφές ιδεολογικό προσημο, καθοδηγείται απο ένα κόμμα. Είναι δλδ ένα λαϊκό κίνημα που ξέρει τι θέλει: Την καπιταλιστική αντίδραση , την εθνική ενότητα με τους πλούσιους και την συντριβή όλων των αδυνάτων που διαμαρτύρονται.

          Σε αντίθεση λοιπον με τον φασισμό που αποκτά χαρακτηριστικά λαϊκού κινήματος (η ιδεολογία προηγείται της λαϊκή της γείωσης), ή με ένα αναρχικό ή με ένα κομμουνιστικό λαϊκό κίνημα, η πλειοψηφία των λαϊκών κινημάτων, δεν εχουν εκ των προτέρων σαφή ιδεολογικά χαρακτηριστικά και δε καθοδηγούνται απο ένα κόμμα.

          Αυτή την διαλεκτική, αρνείται συνειδητά να την αποδεχθεί το κκε. Με αποτέλεσμα τον εξορισμο της κομμουνιστικής στρατηγικής κ τακτικής στο υπερπέραν. Και την συνακόλουθη άρνηση του να παρέμβει έμπρακτα για την αλλαγή των συσχετισμών.

        4. San Rocco

          Ο μεταξας φίλε λαθραναγνωστη, δεν συγκρότησε λαϊκό κίνημα. 2-3% πήρε στις εκλογές, αλλα ο βασιλιάς τον διόρισε πραξικοπηματικά πρωθυπουργό. Η δε εον μετέπειτα, ήταν κρατική οργάνωση νεολαίας.

        5. San Roko

          Αστεριξ, δυστυχώς αυτό το δίπολο σνομπαριας και υποταγής το αντιμετωπιζουμε χρονια και χρονια.

  14. Κ.Σ.

    Μέχρι και του Μεταξά του ανακάλυψες κίνημα, που ούτε στον ύπνο δεν το είχε δει. Καθόλου τυχαία μία ώρα μετά το θάνατό οι μόνοι μεταξικοί ήταν το σόι του.

    Προκειμένου να χυδαιολογήσεις, διαστρεβλώνεις και την ιστορία. Σίγα μην η αποχή του ΚΚΕ από τις πλατείες αντιφασιστικός αγώνας. Σε 70 χρόνια θα δικαιώσετε και την κριτική σε αυτό.

    Reply
  15. Κ.Σ.

    Τι έγινε στις 11.10.2011; Τι έγινε στο δημοψήφισμα του 2015; Στις Πλατείες; Τι άλλο θα σκεφτούν οι λασπολόγοι υπηρεσίας καλοκαιριάτικα για να μη φαίνεται το εκκωφαντικό κενό διεθνισμού στην πολιτική του ΚΚΕ για το Μακεδονικό;
    Τι λέει το αδελφό κόμμα του ΚΚΕ στην ΠΓΔΜ; Είναι σε θέση να συνυπογράψει οτιδήποτε με το ΚΚΕ για την ιμπεριαλιστική επέμβαση στα Βαλκάνια;

    Μάλλον για το “κίνημα της πατάτας” που κατατρόπωσε με όπλο τον μ-λ ο Μαΐλης βλέπω να διαβάζουμε… Είναι και καλοκαίρι, που να ψάχνει ο οκνός κάτι σοβαρό να γράψει

    Reply
  16. Left G700

    Η Λύση

    Ύστερ’ απ’ την εξέγερση της 17 του Ιούνη,
    ο γραμματέας της ένωσης Λογοτεχνών
    έβαλε και μοιράσανε στη λεωφόρο Στάλιν προκηρύξεις
    που λέγανε πως ο λαός
    έχασε την εμπιστοσύνη της κυβέρνησης,
    και δεν μπορεί να την ξανακερδίσει
    παρά μονάχα με διπλή προσπάθεια. Δε θα ‘ταν τότε
    πιο απλό, η κυβέρνηση
    να διαλύσει το λαό
    και να εκλέξει έναν άλλον;

    Μπέρτολτ Μπρεχτ, Ποιήματα

    Σ.σ.: Στις 17 Ιουνίου τού 1953, στη Λαοκρατική Δημοκρατία τής Γερμανίας, μια απεργία εργατών τού κατασκευαστικού τομέα με αρχικά καθαρά συνδικαλιστικά αιτήματα (μείωση των νορμών παραγωγής κ.λπ.) ήταν το έναυσμα για να ξεσπάσουν σε πολλές πόλεις και κωμοπόλεις τής ΛΔΓ συγκεντρώσεις συμπαράστασης και διαμαρτυρίας με αντικυβερνητικό χαρακτήρα που γρήγορα κατέληξαν να έχουν ως κύριο αίτημα την παραίτηση της κυβέρνησης. Οι κοινωνικές διαμαρτυρίες αντιμετωπίστηκαν με άγρια καταστολή. Σ’ αυτά τα γεγονότα αναφέρεται ο Μπρεχτ με το παραπάνω ποίημα, το οποίο, αν ‘‘αναγνωστεί’’ με την τήρηση τών αναλογιών αλλά και συνείδηση των διαφορών, ταιριάζει φούστα-μπλούζα* και νύχι-κρέας* με τη στάση που κράτησε το ΚΚΕ απέναντι στη θολή και ομιχλώδη πλην όμως εν δυνάμει ριζοσπαστική κοινωνική διαμαρτυρία που εκδηλώθηκε το 2011 με το φαινόμενο των «πλατειών», στις οποίες αναφέρεται και ο καλός Κουκουές (αλλά κάκιστος λενινιστής) φίλος μου λαθραναγνώστης.

    * © Αλέκα Παπαρήγα

    Reply
  17. Left G700

    Μπορεί ο μακεδονομάχος μας (από ‘‘διεθνιστική’’ σκοπιά, βεβαίως βεβαίως) Κ.Σ. να παρουσιάζει σοβαρές δυσλειτουργίες κατανόησης όταν πρόκειται να συζητήσει με ανθρώπους που δεν συμμερίζονται τους πολιτικούς προσανατολισμούς του, αλλά, όπως βλέπω, στην (κουτο)πονηριά τα πάει καλούτσικα. Διότι πιάνει και βάζει στο ίδιο τσουβάλι την εντελώς τελείως λανθασμένη απόφασή του KKE για το δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου, την επίσης προβληματική στάση του απέναντι στις κοινωνικές διαμαρτυρίες των πλατειών το 2011 και τα γεγονότα που εκτυλίχθηκαν την Πέμπτη 20 Οκτωβρίου τού 2011 (και όχι στις 11.10 που γράφει εκ παραδρομής ή εξ αιτίας ασθενούς μνήμης) στο Σύνταγμα. Έτσι, μαζί με τα ξερά επιχειρεί να κάψει και τα χλωρά, ελπίζοντας ότι ο καπνός που θα σηκωθεί θα κρύψει το γεγονός ότι αυτό που συνέβη στις 20 Οκτωβρίου στο Σύνταγμα ήταν μια προμελετημένη και ενορχηστρωμένη από διάφορους κύκλους (και παράκυκλους) χοντρή προβοκάτσια σε βάρος τού ΚΚΕ, που δεν πέρασε (προς γενική ανακούφιση ακόμα και αριστερών που φτύνουν τον κόρφο τους τρεις φορές όταν κάποια δουλειά τούς φέρει αναγκαστικά στη στάση Περισσός τού Ηλεκτρικού).

    Φυσικά, δεν μου έκανε καμία εντύπωση που αγνοεί ότι το ΚΚΕ δεν έχει αδελφό κόμμα στην πΓΔΜ. Και κυριολεκτικά με κούφανε το «εκκωφαντικό κενό διεθνισμού» που χρεώνει «στην πολιτική του ΚΚΕ για το Μακεδονικό». Όλα τα ’χει το ΚΚΕ, η καρικατούρα τού ‘‘διεθνισμού’’ τού έλειπε!

    Reply
  18. Κ.Σ.

    Τι άλλο θα πει ο Τζι Λεφτ; Όποιος διαφωνεί μαζί είναι α) χαζός και β) απατεώνας.

    Εδώ μπορεί να διαβάσει κανείς το χαιρετιστήριο του ΚΚ Μακεδονίας στο πρόσφατο συνέδριο του ΚΚΕ πέρσι https://www.902.gr/eidisi/politiki/124438/hairetistirio-minyma-apo-kommoynistiko-komma-makedonias-pgdm

    Τα υπόλοιπα είναι φλυαρίες με τη γνωστή εμπάθεια που έχει για την ΑΝΤΑΡΣΥΑ, το ΝΑΡ και όποιον στηρίζει τη γραμμή του.

    Το γεγονός είναι ένα: όσο και να γράφεις για τις πλατείες κλπ, δεν μπορείς να κρύψεις ότι το ΚΚΕ δεν έχει διεθνιστική γραμμή στο Μακεδονικό. Λογικό είναι να αρέσει στο Τζι Λεφτ που προπαγανδίζει τον “αριστερό πατριωτισμό” και την υποταγή στον εθνικισμό

    Reply
  19. Left G700

    Από την ανάρτηση της Παντιέρας «Μακεδονικό: Μια διαφορετική ματιά από την άλλη πλευρά των συνόρων» (27 Ιανουαρίου 2018):

    Μια διαφορετική ματιά στις εξελίξεις για το «μακεδονικό», από αριστερή οργάνωση της γειτονικής χώρας η οποία κρατά αντι-ΝΑΤΟϊκή στάση. Πρόκειται για την οργάνωση Levica (Λέβιτσα = Αριστερά) που σχηματίστηκε το 2016, λίγο πριν τις εκλογές, από τη συνένωση του ΚΚ Μακεδονίας (είχε δημιουργηθεί το 1993 μετά τη διάλυση του ιστορικού ΚΚ), δύο μικρότερων οργανώσεων/σχηματισμών και ανένταχτων συνδικαλιστών/αγωνιστών.

    Προφανώς, μερικά στελέχη διαφώνησαν με τη ρευστοποίηση του εκεί ΚΚ και έτυχε τη σφραγίδα να την έχει κάποιο από αυτά. Δεν ξέρω αν αυτό το «πράγμα» (που δεν μου βγαίνει πουθενά και στο γκούγκλισμα, εκτός από το χαιρετιστήριο μήνυμα στο 20ό) λέγεται «αδελφό κόμμα». Ας έρθει κάποιος φίλος τού ΚΚΕ να μας εξηγήσει τι παίζει με τους τύπους.

    ΥΓ Αν «διεθνισμός» είναι ο εθνικισμός «τών άλλων», Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχές το Νέον Έτος!

    Reply
    1. Κ.Σ.

      Προφανώς αγνοείς τι σημαίνει αδελφό κόμμα. Γεγονός παραμένει ότι το ΚΚΕ δεν είναι σε θέση να έχει κοινή στάση με το κόμμα με το οποίο έχει σχέσεις. Και είναι λογικό όταν αναπαράγει την προπαγάνδα περί αλυτρωτισμού. Όπως και συ φυσικά

      Reply
  20. Left G700

    ΙΔΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΛΥΤΡΩΤΙΣΜΟΣ, ΔΕΞΙΟΣ ΚΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ!

    Η μόνη διαφορά τών δύο αυτών αλυτρωτισμών που φύονται στα εδάφη τής πΓΔΜ και στα μυαλά τών κατοίκων της είναι τα «οχήματα» που χρησιμοποιούν: για τον δεξιό αλυτρωτισμό είναι ο Μεγαλέξανδρος και ο Βουκεφάλας· για τον αριστερό, οι «κεφαλές» τής Κομιντέρν –που στο Μακεδονικό ζήτημα αποδείχτηκαν λίγο άδειες. Εδώ μάς ενδιαφέρει ο δεύτερος.

    Τον εκφράζει ο Ζόραν Βασιλέσκι, στέλεχος του Λέβιτσα, μιλώντας* στην εφημερίδα τής ΔΕΑ «Εργατική Αριστερά», στο περιθώριο μια εκδήλωσης που οργάνωσε το Λέβιτσα στα Σκόπια στις αρχές τού περασμένου Μαρτίου με θέμα το ζήτημα της ονομασίας. Ανάμεσα στα άλλα είπε και τα εξής (τονίζω το επίμαχο σημείο με bold):

    Η Σοσιαλδημοκρατική Ένωση του Ζάεφ και ο ΣΥΡΙΖΑ του Τσίπρα επίσημα ονομάζουν τον εαυτό τους ως Αριστερά, αλλά δεν κάνουν τίποτα για να αντιταχθούν στην άνοδο του εθνικισμού και στις δύο χώρες, ειδικά για το ζήτημα του ονόματος.

    Ως Λέβιτσα είμαστε πιθανόν το μόνο κόμμα στη Μακεδονία που έχει στις υψηλές θέσεις της οργάνωσης μέλη από όλες τις εθνοτικές ομάδες της χώρας. Όλοι/ες τους σέβονται τον τρόπο με τον οποίο δημιουργήθηκε το νεαρότερο κράτος στην Ευρώπη. Δηλ. το αντιφασιστικό κίνημα στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Γι’ αυτό όταν εμείς σαν κόμμα υποστηρίζουμε το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης και ελεύθερη χρήση του συνταγματικού ονόματος δεν ξεκινάμε από τις εθνικιστικές θέσεις, αλλά το συνεχίζουμε υπερασπίζοντας τη θετική κληρονομιά των κομουνιστικών κομμάτων στα Βαλκάνια: τα κομουνιστικά κόμματα είχαν τη σωστή προσέγγιση για την επίλυση του μακεδονικού ζητήματος και (άλλων εθνικών ζητημάτων στα Βαλκάνια) πριν από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

    Ποια «σωστή προσέγγιση» εννοεί ο σύντροφος; Τα χιμαιρικά σχέδια επί χάρτου τών επιτελών τής Κομιντέρν στη δεκαετία τού ’20 και του ’30 για μακεδονικό εθνικοαπελευθερωτικό κίνημα με ανύπαρκτο έθνος και εθνική συνείδηση που θα κατέληγε σε μια «ενιαία και ανεξάρτητη Μακεδονία» και τα οποία, μετά τις ανταλλαγές πληθυσμών τού 1923 – 1924 ήταν σχεδιασμένα στο …χιόνι; Εντάξει, κάπου ο σκοπός ήταν «ιερός» (η δημιουργία ενός «σφυρί, δρεπάνι και γροθιά» εργατο-αγροτικού κράτους που θα έσπαγε την απομόνωση της νεαρής σοβιετικής δημοκρατίας και θα την ανακούφιζε), πλην όμως αβγά δεν βάφονται με… (ξέρετε τί).

    Σ’ αυτά τα παλαιολιθικά ξινά σταφύλια γυρνάει ο σύντροφος Βασιλέσκι για να προσθέσει στα οράματα και θάματα τής «μακεδονικής» ψυχής του διεθνιστικό άρωμα. Ενώ, το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να αρχίσει να μαθαίνει, όπως τα μάθαμε κι εμείς, τα λόγια τού γνωστού παραδοσιακού ελληνικού τραγουδιού, όπου το ρεφρέν πηγαίνει έτσι: «Έχε γεια Παναγιά τα μιλήσαμε, όνειρο ήτανε, τα λησμονήσαμε.»

    Ποιος όμως «δάσκαλος» να του τα μάθει; Οι τροτσκιστές τής ΔΕΑ και του Κόκκινου Νήματος, οι άλλοι τού Σπάρτακου και της ΟΚΔΕ – Σπάρτακος, ή οι παράλλοι τού ΣΕΚ και του ΕΕΚ; Αστεία πράγματα…

    * https://rproject.gr/article/antapokrisi-apo-tin-ekdilosi-toy-levitsa-upd-kai-diloseis-toy-syntrofoy-zoran-vasileski

    Reply

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *