Απειλή για τους λαούς τα κέρδη των πολυεθνικών και του κεφαλαίου σε Ελλάδα και Τουρκία
Η κατάσταση στο Αιγαίο κλιμακώνεται επικίνδυνα όπως δείχνει το διάγγελμα Μητσοτάκη, μαζί με την ανάκληση των αδειών και την επιφυλακή στις ένοπλες δυνάμεις που ακολουθούν την τις τουρκικές ενέργειες με το Ορούτς Ρέις και την εμπρηστική ρητορική.
Η κλιμάκωση και ο πολεμικός κίνδυνος συνδέεται άμεσα με το παζάρι για τις ΑΟΖ και δεν αλληλοαποκλείονται.
Η ανακοίνωση του ελληνοαιγυπτιακού συμφώνου για την “μερική οριοθέτηση” των ΑΟΖ είναι ένα ακόμα επεισόδιο του ανταγωνισμού για τη μοιρασιά θαλασσών, ενεργειακών πηγών και δρόμων προς το συμφέρον των πολυεθνικών ενέργειας και των αρχουσών τάξεων της περιοχής, με τη σφραγίδα του ιμπεριαλισμού ΗΠΑ-ΕΕ-ΝΑΤΟ.
Είναι ο ελληνοτουρκικός ανταγωνισμός και η επιδίωξη απάντησης στο αντίστοιχο τουρκολιβυκό σύμφωνο που οδηγεί στη συμφωνία με την Αίγυπτο, πάλι στο όνομα του “διεθνούς δικαίου” και της ειρήνης στην περιοχή, η οποία αφήνει για μελλοντική διευθέτηση το Καστελόριζο και τη Ρόδο και δεν δίνει “πλήρη επήρεια” σε Κρήτη και Κάρπαθο.
Η συμφωνία αυτή είναι στην πραγματικότητα μια ομολογία χρεοκοπίας της «μεγαλοφυούς» επιλογής να διεκδικήσει η ελληνική ολιγαρχία, στο «όνομα της Διεθνούς Δικαίου» την μερίδα του λέοντος στην «αξιοποίηση» των ενεργειακών πηγών της Α Μεσογείου κάτω από την σκέπη της αντιδραστικής τριμερούς συμμαχίας με την Αίγυπτο και το Ισραήλ και την «υψηλή εποπτεία των ΗΠΑ».
Η άμεση εμπλοκή της Τουρκίας στον εμφύλιο πόλεμο της Λιβύης στο πλευρό του Σάρατζ, αλλά και η ελληνική υποστήριξη στον Χαφτάρ, στο πλευρό αντίστοιχων ιμπεριαλιστικών κέντρων κλιμακώνουν τον πόλεμο στην πολύπαθη χώρα και διευρύνουν τα πεδία του ελληνοτουρκικού ανταγωνισμού. Όπως στην οικονομία έτσι και στην εξωτερική της πολιτική η κυβέρνηση της ΝΔ και η άρχουσα τάξη βρίσκονται κυριολεκτικά στη «μέση του πελάγου».
Η πλειοδοσία ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ από εθνικιστικές θέσεις δεν αναιρεί ότι παρέχουν όμως συνολική στήριξη στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς.
Ιδιαίτερα επικίνδυνες είναι οι φιλοπόλεμες κραυγές της «Ελληνικής Λύσης» του Βελόπουλου και γενικά της εθνικιστικής και φασιστικής ακροδεξιάς που προπαγανδίζουν ένα μακελειό για τους λαούς της περιοχής για το χατίρι των πολυεθνικών και των ιμπεριαλιστών.
Συμφωνίες και εντάσεις, μοιρασιές και απειλές για «θερμά επεισόδια» εναλλάσσονται μέχρι να γίνει η μοιρασιά για συμφέροντα του κεφαλαίου και των πολυεθνικών, χωρίς αυτός ο δρόμος να αποκλείει και πολεμικές αναμετρήσεις. Είναι φανερό ότι η “ιμπεριαλιστική διευθέτηση” των ανοιχτών ζητημάτων στην περιοχή και η σύγκρουση ανάμεσα στις αστικές τάξεις θα κλιμακώνεται διαρκώς.
Ο ανταγωνισμός αυτός είναι άδικος από όλες τις πλευρές. Η αστική τάξη της χώρας μας, με τον ίδιο τρόπο που επικαλούνταν τις αρχές του «Διεθνούς Δικαίου» πριν την συμφωνία με την Αίγυπτο υποστηρίζοντας σαν δόγμα την «πλήρη επήρεια» όλων των νησιών στην χάραξη της ΑΟΖ, με τον ίδιο τρόπο το υποστηρίζει και σήμερα που τις αναιρεί προκειμένου να υπογράψει την οριοθέτηση των ΑΟΖ με Αίγυπτο και Ιταλία. Όλες λοιπόν οι κραυγές περί του «δικαίου» δεν είναι παρά τα «ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα» που θέλουν να κρύψουν ότι είναι μια μάχη για τα συμφέροντα των λίγων, των πολυεθνικών, των ιμπεριαλιστών, της αστικής τάξης, ενώ για τους πολλούς αυτό που μένει είναι το δηλητήριο του εθνικισμού, του φανατισμού, ο πολεμικός κίνδυνος, η φτώχεια, η περιβαλλοντική καταστροφή.
Σε αυτές τις συνθήκες απαιτείται από τις δυνάμεις της Αριστεράς και κυρίως το ΚΚΕ να διαχωρίσουν ξεκάθαρα τις θέσεις τους από τη γραμμή της άρχουσας τάξης που ταυτίζει τα “κυριαρχικά δικαιώματα” με την χάραξη των ΑΟΖ και τη διεκδίκηση κυριαρχίας στα βάθη της Μεσογείου. Η κριτική της Αριστεράς απέναντι στις μεγαλοϊεδατικές επιδιώξεις της τουρκικής αστικής τάξης, την δική της επιθετικότητα και κλιμάκωση της αντιδραστικής της πολιτικής, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό δεν γίνεται από διεθνιστικές θέσεις όσο δεν διαχωρίζεται ρητά από τις αντιδραστικές και επιθετικές επιδιώξεις και της ελληνικής αστικής τάξης, αν θέλουμε να τιμάμε το σύνθημα «ο εχθρός είναι στην ίδια μας την χώρα».
Το εργατικό λαϊκό κίνημα μπορεί και πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες που θα παλεύει ενιαία και αδιαπραγμάτευτα ενάντια στην πολεμοκαπηλεία, στον εθνικισμό, στον ιμπεριαλισμό και τον πόλεμο.
Όχι στην καπιταλιστική μοιρασιά των θαλασσών. Όχι στις εξορύξεις υδρογονανθράκων στην Μεσόγειο και τις θάλασσες. Όχι στους ανταγωνισμούς και τις ιμπεριαλιστικές διευθετήσεις. Λεφτά για την υγεία, για προσλήψεις σε νοσοκομεία και δήμους όχι για πολεμικούς εξοπλισμούς. Καμιά συμμετοχή στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις, να κλείσουν οι βάσεις.
Ενάντια σε κάθε επιδίωξη “επαναχάραξης των συνόρων ” ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία (που περιλαμβάνει και την ρητή αντίθεση στην επέκταση των χωρικών υδάτων στα 12 μίλια) που γίνεται πάντα με το αίμα των λαών. Ανοικτά σύνορα για ελεύθερη μετακίνηση των προσφύγων των πολέμων και της φτώχειας. Άσυλο, δικαιώματα, σίτιση και στέγαση σε όλους τους πρόσφυγες και μετανάστες.
Μόνο ένα διεθνιστικό, ταξικό, αντιπολεμικό και αντιιμπεριαλιστικό κίνημα μπορεί να επιβάλλει την ειρήνη και την δίκαιη συνεργασία ενάντια στους ανταγωνισμούς των αστών και τα σχέδια των ιμπεριαλιστών και των πολυεθνικών.
Οι δικοί μας σύμμαχοι είναι οι εξεγερμένοι στο Λίβανο, τα κινήματα στη Μέση Ανατολή, οι εργάτες/τριες της Τουρκίας. Λευτεριά στην Παλαιστίνη και στον κουρδικό λαό!
“Οποιος εξομοιώνει τον ταραξία με τον νομοταγή, λειτουργεί αντικειμενικά ως πράκτορας…”
Αμ δεν είναι έτσι. Γιατί ο “νομοταγής” που λες εκτός του ότι δεν είναι νομοταγής γιατί από τη μία θέλει περισσότερα μίλια στον εναέριο χώρο, την άλλη θέλει ΒΙΑΙΗ αλλαγή του στάτους-κβο μέσω μετατροπής βραχονησίδων σε νησιά ενώ δεν αναγνωρίζει ΑΟΖ στη γειτονική του χώρα (σε αντίθεση με το Διεθνές Δίκαιο), με τις ενέργειές του αυτές ΠΡΟΒΟΚΑΡΕΙ και ΕΝΙΣΧΥΕΙ τον σοβινισμό και την προκλητικότητά-επιθετικότητά του ταραξία. Έτσι προβοκάρει την Τουρκία που την εκθέτει στην Δύση σαν τον μόνο υπεύθυνο για την ένταση ανάμεσα στις δύο χώρες ενώ και η ίδια με τις πράγματι προκλητικές της ενέργειες, τις παραβιάσεις της και τις Γαλάζιες Πατρίδες στην πραγματικότητα προβοκάρει τον εαυτό της.
Και όλα αυτά για την εξυπηρέτηση των σχεδίων του ρωσικού ιμπεριαλισμού. Είπαμε στόχος του η Τουρκία.
V For Viva La Revolucion
Κόκκινοι φασίστες έλεγε ο Μάο για τον χουρτσωφ.
Δεν ξέρω άλλους κόκκινους φασίστες.
Θυμίζω την εισβολη-κατοχη=} είμαι φασίστας.
Μάλλον πέσαμε σε βάραθρο βλακείας και πρέπει να φωνάζουμε για να ακουγομαστε.
Οι φωνές όμως δεν είναι επιχειρήματα.
Εξαιρετική τοποθέτηση,να διαβαστεί.
Άλλωστε οι προβληματικές θέσεις του ΝΑΡ στο ζήτημα του πολέμου έχουν απωθήσει από τις τάξεις του μια σειρά από κόσμο.
https://www.rizospastis.gr/story.do?id=10895046
Μάλλον το ανάποδο συμβαίνει φφ. Για ψαξτο….
Ποιοι είναι η μια σειρά; Υπάρχει ρεύμα περάσματος από τις πασιφιστικές θέσεις του ΝΑΡ στις σωβινιστικές του ΚΚΕ; Δεν το λες και απαραίτητα καλό αυτό.
Αλλο το τι συμβαίνει και άλλο το τι μας αρέσει, μεταβατικέ ρεφορμιστή.
Ε; Μα δεν ξέρω τι συμβαίνει. Ρωτάω να μάθω γιατί δε βλέπω ούτε πέρασμα κόσμου του ΝΑΡ στο ΚΚΕ, ούτε το αντίθετο.
Σίγουρα πάντως το ΝΑΡ έχει υποστεί τη μεγαλύτερη ιδεολογική ήττα τώρα γιατί δε στέκει το «τι Ελλάδα τι Τουρκία».
Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν με ένα απλό google search να διαπιστώσουν ποιος έγραψε το άρθρο που πόσταρα και για το αν είχε σχέσεις με το ΝΑΡ.
Επίσης μεταβατικέ εδώ δεν είμαστε ούτε cosmopolitan ούτε μεσημεριανάδικο να λέμε συγκεκριμένα ποιος και γιατί διαφωνεί. Εγώ παρέθεσα ένα κατά τη γνώμη μου μεστό άρθρο ενός ανθρώπου που τοποθετείται δημόσια (και μαγκιά του).
Ο απλός κόσμος που πιέζεται,αμφιταλαντεύεται και έχει αποχωρήσει από το ΝΑΡ, την ΑΝΤΑΡΣΥΑ,την ΛΑΕ δεν είναι ούτε να βγει στα μανταλάκια ούτε αποτελεί ίδιον της προσωπικής εμπειρίας του καθένα μας για να ξέρουμε σε τι έκταση συμβαίνει το πέρα δώθε. Θα βρεθεί δίπλα στο ΠΑΜΕ και στο ΚΚΕ στο επίπεδο των σωματείων,της γειτονίας και των λαϊκών αγώνων.
Τώρα για το εάν οι θέσεις του ΚΚΕ είναι σοβινιστικές τι να σου πω ρε μεταβατικέ τα είχαμε πει πριν από κανένα δίμηνο και προσωπικά μου φάνηκες τρομερά αδιάβαστος και άστοχος σε αυτά που έλεγες. Συνεπώς δεν νομίζω ότι έχει και πολύ νόημα να ανοίξω διάλογο μαζί σου.
Πού ξέρεις εσύ αν υπάρχει ρεύμα φυγής από το ΝΑΡ πανελλαδικά ή γενικά τέλος πάντων; Εγώ δεν έχω δει κάτι ή έχω ακούσει από κόσμο οργανωμένο. Να πεις ότι έφυγε ένα κομμάτι μελών και στελεχών ή κάτι τέτοιο να πω οκ. Από ένα άρθρο κάποιου που λες ότι είχε σχέση με το ΝΑΡ δείχνεις τι; Θα μπορούσε να πει κάποιος πως απλά συμφωνεί σε κάποια πράγματα με το ΚΚΕ στα ελληνοτουρκικά/διεθνή. Αυτό που κάνεις εσύ είναι κατινιά. Χρησιμοποιείς την κίνηση ενός ανθρώπου να γράψει στον Ρ για να πεις ότι δεν τον εκφράζει το ΝΑΡ και ότι είναι γενικό φαινόμενο αυτό. Θα μας κουνήσεις και το δάκτυλο ότι κατινιάζουμε.
Όσο για την προηγούμενη κουβέντα δε θα την πω και διάλογο. Εγώ σε καλούσα να απαντήσεις κάποια πράγματα και εσύ έλεγες ότι δε διάβασα τις θέσεις του ΚΚΕ.
Προσέξτε μη σας πέσει βαρύ το διάβασμα εκεί στο ΚΚΕ. Τρομερή ανάλυση: Ιμπεριαλιστική η Ελλάδα, αλλά θα πολεμήσουμε σε περίπτωση πολέμου γιατί ΕΑΜ ρε, δεν είστε με το ΕΑΜ; Τρομερό διάβασμα των μπολσεβίκων, αυτά λέγανε κι αυτοί. Παράλληλα, οι Σύροι και Ουκρανοί κομμουνιστές/αριστεροί που κάνανε ακριβώς αυτά που λέει το ΚΚΕ για την Ελλάδα ήταν κάτω από ξένη σημαία. Θα μας κάνεις και υπόδειξη ότι είμαστε αδιάβαστοι. Για λύπηση είσαι, το παίζεις και υπεράνω.
Ούτε οι Σύροι, ούτε οι Ουκρανοί κομμουνιστές έκαναν αυτό, που λέει το ΚΚΕ. Το ΚΚΕ μιλάει για αυτόνομη στρατηγική και ανάλογη πολιτική πορεία του κομμ. κόμματος. Οχι υποστηρίξεις άνευ όρων σε αστικές δυνάμεις, ούτε, βεβαίως, ίσες αποστάσεις. Που να τα καταλάβετε αυτά. Μια ζωή στην ιδεολογική εξάρτηση από αστικές επιρροές….
Είναι αστείο να γίνεται αυτή η κριτική από το ΚΚΕ του καναπέ το οποίο δε προτείνει κάτι παραπάνω για την Ελλάδα. Καλές οι δηλώσεις προθέσεων, αλλά δε βλέπω να μιλάει για απειθαρχία στον αστικό στρατό. Πώς την εννοεί την αυτόνομη πορεία; Ότι στις ανακοινώσεις του θα βρίζει και την κυβέρνηση; Φοβερό.
Μιλάνε και οι φίλοι του ΚΚΕ της Λιάνας για αστικές επιρροές. Δεν κοιτάτε την καμπούρα σας λέω εγώ.
Ανέφερα ότι οι θέσεις του ΝΑΡ έχουν απωθήσει από τις τάξεις του μια σειρά κόσμο, δεν ανέφερα ούτε για ρεύμα φυγής πανελλαδικά ούτε για κυοφορούμενη διάσπαση ή κάτι τέτοιο που ψήνεσαι να ακούσεις.
Ο συγκεκριμένος άνθρωπος δεν είχε απλά μια τυπική σχέση με το ΝΑΡ ούτε απλά διαφώνησε στο ζήτημα των ελληνοτουρκικών όπως επίσης θες να τα παρουσιάζεις. Εκτός των άλλων είχε πρόσφατα τοποθετηθεί στο ζήτημα του νομοσχεδίου για τις συγκεντρώσεις με γραπτή στήριξη του στο ΚΚΕ. Σου ξαναείπα λίγο google search και θα καταλάβεις.
Συνεπώς τα περί κατινιάς στα επιστρέφω μεγαλοπρεπώς.
ΥΓ: Ναι όντως σε έλεγα αδιάβαστο και βλέποντας το σχόλιο σου πονάνε τα ματάκια μου και επιμένω ακόμα περισσότερο στον χαρακτηρισμό.
ΦΦ έχεις μεγάλη ιδέα για τον εαυτό σου ρε φίλε.
Τι πάει να πει απώθηση μιας σειράς κόσμου από το ΝΑΡ; Αν δεν ξέρεις να χρησιμοποιείς τις λέξεις με τη σημασία που έχουν μην το κάνεις. Μετατοπίσεις σε μικρότερο επίπεδο γίνονται συνεχώς και από το εξωκοινοβούλιο στο ΚΚΕ και το αντίθετο. Ποιοι είναι η μια σειρά; Ένας καθηγητής που δεν ήταν καν μέλος του ΝΑΡ; Ε δε σημαίνει αυτό απώθηση μια σειράς κόσμου.
Μάλλον το έγραψες για εντυπωσιασμό και δε στηρίζεται κάπου. Άρχισες να λες παλαβωμάρες, ότι δε θα βγάλεις στα μανταλάκια όποιον έρχεται στο ΚΚΕ. Μπράβο σου. Αλλά, όταν λες ότι φεύγουν άνθρωποι κοντά από το ΝΑΡ κάπου πρέπει να στηρίζεται αυτό. Αμά δω κάποια τέτοια μετατόπιση στην πόλη μου ή στο χώρο μου δε θα πω α οι θέσεις του ΝΑΡ απωθούν μια σειρά κόσμο ΓΕΝΙΚΑ. Αλλιώς, το λες και fake news. Τέλος πάντων, καταλήγουμε ότι αυτό ήταν μάλλον μια ευχή από εσένα ή κάτι που είδες στην πόλη σου ή στον χώρο σου και το βάφτισες γενικό.
Και καλό διάβασμα των σοβαρών θέσεων περί δύο πατρίδων. Μπορεί να σε πόνεσαν και από εκεί τα μάτια, ψάξου λίγο καλύτερα. Αλήθεια, οι δύο πατρίδες είναι προγραμματική θέση του ΚΚΕ ή καινούργιο φρούτο;
Φφ ο Γιώργος Οικονομάκης δεν υπήρξε μέλος του ΝΑΡ . Και δεν βλέπω δυσαρέσκεια για τις θέσεις του ΝΑΡ από τον κόσμο που το στηρίζει, ίσα ίσα βλέπω το αντίθετο . Φιλικά
Μεταβατικέ ρεφορμιστή, νομίζω βιάστηκες να κράξεις τον ΦΦ, που μάλλον πιο ενημερωμένος από σένα φαίνεται, όπως μόλις προ ολίγου διάβασα στην “Παντιέρα”.
Eίπαμε, άλλο το τι συμβαίνει και άλλο το τι μας αρέσει.
Υπάρχουν σοβαρές διαφωνίες, κι ευτυχώς…
Τώρα, αυτό το μίσος για την Λιάνα, ποτέ δεν μπόρεσα να το ερμηνεύσω αλλιώς, παρά μόνο σαν ταξικό. Η Λιάνα μισήθηκε από την αστική τάξη γιατί την πρόδωσε, και ορθώς. Εσείς γιατί έχετε πάρει εργολαβία την έκφραση αυτού του μίσους;
Άκου μεταβατικέ για να τελειώνουμε σε μερικά σχόλια παραπάνω επισήμανα το εξής:
“Επίσης μεταβατικέ εδώ δεν είμαστε ούτε cosmopolitan ούτε μεσημεριανάδικο να λέμε συγκεκριμένα ποιος και γιατί διαφωνεί. Εγώ παρέθεσα ένα κατά τη γνώμη μου μεστό άρθρο ενός ανθρώπου που τοποθετείται δημόσια (και μαγκιά του).”
Εάν δυσκολεύεσαι να το κατανοήσεις είναι δικό σου θέμα, διαφορετικά μπορείς να κάνεις σβούρες γύρω από τον εαυτό σου και να παίζεις με τις λέξεις.
Για το ζήτημα των δύο πατρίδων που θίγεις δεν νομίζω να χρειάζεσαι το πρόγραμμα του ΚΚΕ ή τις θέσεις του 20ου συνεδρίου.
Χρειάζεσαι απλά λογική.
@Ανώνυμε προφανώς δε διεκδικώ δάφνες πιο ενημερωμένου ή κάτι τέτοιο, δεν είμαι σε κάποια οργάνωση κι έτσι ό,τι ξέρω είναι ό,τι βλέπω τοπικά ή κεντρικά από ανακοινώσεις και ό,τι μαθαίνω από οργανωμένους. Το περίεργο είναι να ξέρεις τα πάντα, ενώ λες ότι δεν είσαι μέλος οργάνωσης, να ξέρεις ότι φεύγει κόσμος από το ΝΑΡ λόγω των θέσεων του για τον πόλεμο π.χ., εγώ προφανώς δεν μπορώ να ξέρω αν δε βγουν οι αποχωρήσαντες να το πουν. Δεν είναι περίεργο να ρωτήσεις κάποιον που είναι αρκετά σοβαρός σε αυτά που λέει πού στηρίζει κάτι τέτοιο.
Η Λιάνα δεν είναι Έγκελς χωνέψτε το. Είναι στο ΚΚΕ και λέει τις ακροδεξιές απόψεις της χωρίς συνέπειες. Μαγκιά της, και μείον για το ΚΚΕ που εκπρόσωπος του λέει ότι ο ΔΣΕ πάλεψε για να μην μπει ο Τίτο στη Θεσσαλονίκη. Μια χαρά λόγο έχω να μην τη συμπαθώ όταν βάζει γραμμή στις θέσεις του ΚΚΕ για την αστυνομία, τον στρατό κλπ.
@ΦΦ
Ό,τι πεις ψηλέ, δε χρειαζόμαστε συνέδρια για να βγάζουμε αναλύσεις έχουμε τους πεφωτισμένους που με λογική φτύνουν τις αποφάσεις που οι ίδιοι ψήφισαν.
Αυτό το καραγκιοζιλίκι ότι και καλά δεν κατάλαβα αλλού. Είπες ότι έφυγε μια σειρά κόσμος από το ναρ. Ε αυτό το είπες έτσι αστήριχτα. Δεν πειράζει, δε συνεχίζω να σε ρωτάω αν στηρίζεται κάπου αυτό, αλλά να μάθεις να μη λες ψέματα τις επόμενες φορές.
Η Λιάνα για την ακρίβεια είναι συνεργαζόμενη βουλευτής με το ΚΚΕ και ουδέποτε υπήρξε μέλος του οπότε είναι λίγο δύσκολο να βάζει γραμμή στις θέσεις του ΚΚΕ και πόσο μάλλον για αυτές που αφορούν τα σώματα ασφαλείας.
Μεταβατικέ επειδή κουράζεις, αντιφάσκει πουθενά η ανάλυση των δύο πατρίδων (που υπάρχει από πάντα στο μαρξιστικό λεξιλόγιο αλλά τέλος πάντων) με τις προγραμματικές θέσεις του ΚΚΕ και αν ναι που?
Να σου κάνω και μια άλλη ερώτηση οι φυλακισμένοι κομμουνιστές που ζήτησαν από το Μεταξά να πολεμήσουν στο αλβανικό μέτωπο το κάνανε γιατί είχαν στο νου τους την ίδια πατρίδα με αυτή του δικτάτορα και των κεφαλαιοκρατών?
Μήπως δηλαδή και το αντάρτικο χτίστηκε για να προστατεύσει την αστική έννοια της πατρίδας?
ΥΓ: Να σου ξανακάνω copy paste τι ανέφερα στο προηγούμενο σχόλιο ή να φωνάξουμε έναν γλωσσολόγο για να σου το αναλύσει βήμα βήμα?
Απίστευτο το πως ο κ. Καθηγητής χρησιμοποιεί τον Λένιν για να δικαιολογήσει θέσεις πατριωτικού αμυνιτισμού και αστικού εθνικισμού..
Οσοι έχουν τα άπαντα ας διαβάσουν ολόκληρη την παράγραφο της παραπομπής 5 ( τόμος 24, σελ 131) που προτείνει ο κ. Καθηγητής.
Δεν αντιφάσκει πουθενά ο καθηγητής, ούτε στη σελίδα που προτείνει ούτε πριν αλλά ούτε και μετά. Οι θέσεις πατριωτικού αμυνιτισμού και εθνικισμού είναι αυστηρά δικιά σου εφεύρεση και μόνο.
Αν έχεις να πεις κάτι συγκεκριμένο πες το αλλιώς προχωράμε.
Για να προχωρήσουμε πάρα κάτω πρέπει να καταλάβουμε τι ακριβώς αναφέρει και σε πια ιστορική περίοδο αναφέρεται ο Λένιν στο συγκεκριμένο σημείο, αλλιώς ο καθένας μπορεί να επικαλείται ότι θέλει και όπως τον βολεύει για να στηρίξει την μετατόπισή του σε θέσεις αμυνιτισμού. Ο κ. Καθηγητής βρήκε την φράση “κυριαρχικά δικαιώματα” μέσα στο έργο του Λένιν “Κριτικά σημειώματα για το εθνικό ζήτημα” την οποία παραθέτει, αφαιρώντας όλα τα υπόλοιπα, ώστε να φαίνεται ότι η άποψη που προβάλει είναι απόρροια της Λενινιστικής λογικής.
Στο κεφάλαιο 4 “πολιτιστική-εθνική αυτονομία”του έργου του Λένιν από όπου αντλήθηκε η φράση γίνεται δριμύτατη κριτική στο σύνθημα της “πολιτιστικής-εθνικής αυτονομίας” που πρόβαλλαν διάφοροι αστοί και μικροαστικές σοσιαλιστικές ομάδες και αναφέρεται στην στάση των επαναστατών κατά την περίοδο της ανάπτυξης εθνικών κινημάτων ενάντια στον φεουδαρχικό ζυγό.
Η συγκεκριμένη παράγραφος αναφέρει:
“Είναι προοδευτική η αφύπνιση των μαζών από τον φεουδαρχικό λήθαργο, η η πάλη τους ενάντια σε κάθε εθνική καταπίεση, η πάλη για τα κυριαρχικά δικαιώματα του λαού, για τα κυριαρχικά δικαιώματα του έθνους. Απο εδώ απορρέει η αναντίρητη υποχρέωση κάθε μαρξιστή να υποστηρίζει τον πιο αποφασιστικό και τον πιο συνεπή δημοκρατισμό σ’ όλα τα σημεία του εθνικού κινήματος. Το καθήκον αυτό βασικά έχει αρνητικό χαρακτήρα. Το προλεταριάτο όμως δεν μπορεί να προχωρήσει στην υποστήριξη του εθνικισμού πέρα από αυτό το σημείο, γιατί παραπέρα αρχίζει η “θετική δράση” της αστικής τάξης, που αποβλέπει στην στερέωση του εθνικισμού”
Συνεπώς υπάρχει τουλάχιστον διπλή αυθαιρεσία από τον κ. Καθηγητή για να δικαιολογήσει σαν επαναστατική μια κατ΄ουσία αμυνίτικη πολιτική γραμμή.
Ρε Λαουτάρο σοβαρά από αυτά τα πολλά που γράφεις που προκύπτει η αντίφαση του καθηγητή?
Το πνεύμα της ανάλυσης είναι ακριβώς το ίδιο όταν αναφερόμαστε σε εκμεταλλευτικά συστήματα ασχέτως αν εδώ ο Λένιν τοποθετείται για τη φεουδαρχία. Αντικειμενικά λοιπόν η βάση στην οποία αναφέρεται η εργατική τάξης ενός κράτους θα είναι σε πρώτη φάση η εθνοκρατική.
Ει μάστορα φφ ο Γιώργος Οικονομάκης δεν υπηρξε μέλος του ΝΑΡ.
Ει μάστορα Ανώνυμε δεν ειπώθηκε ποτέ κάτι τέτοιο.
Ξαναδιάβασε καλύτερα.
Ει φφ αυτό άφησες σαφώς να εννοηθεί. Διάβασε καλύτερα τα δικά σου σχόλια, ή μάθε να γράφεις
Νομίζω πως μια χαρά γράφω και είμαι ξεκάθαρος στο πως,τι και γιατί.
Το τι “σαφώς αφήνεται” να εννοηθεί εξαρτάται και από τη διάθεση του αναγνώστη.