Σχόλιο της ΠΕΝΕΝ
Η δήλωση του Π. Λασκαρίδη, γνωστού μεγαλοεφοπλιστή, φέρνει στο προσκήνιο μια βαθειά τοξική “κουλτούρα” που έχει εμπεδωθεί στις σχέσεις του εφοπλιστικού κατεστημένου της ποντοπόρου Ναυτιλίας με το εγχώριο πολιτικό σύστημα. Οι σχέσεις αυτές διαχρονικά έχουν διαμορφωθεί στην βάση της διαπλοκής, της εξάρτησης, της κηδεμονίας και της απόλυτης επιβολής των εφοπλιστικών συμφερόντων.
Όταν νυχθημερόν το αστικό πολιτικό σύστημα διαφημίζει, προβάλλει, αναδεικνύει και ενίοτε αγιοποιεί την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, όταν η βούλησή τους και οι εκάστοτε αξιώσεις τους γίνονται σεβαστές και νομοθετούνται στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας τους, όταν οι ίδιοι έχουν λόγο στην επιλογή του εκάστοτε Υπουργού Ε.Ν και όταν ο ίδιος ο Πρωθυπουργός γίνεται τελάλης των εφοπλιστικών χορηγιών και δωρεών, όπως έγινε μέσα στην υγειονομική κρίση με τα κωλοσέντονα….
Όταν αυτές οι σχέσεις είχαν και έχουν τον χαρακτήρα της υποταγής και όταν όλες οι κυβερνήσεις έως τώρα υπηρετούν πιστά τα τυχοδιωκτικά σχέδια του παρασιτικού εφοπλιστικού κεφαλαίου, όταν στην πρόσφατη συνταγματική μεταρρύθμιση θεσμοθετήθηκε η φορολογική επιχειρηματική τους ασυλία, όταν με εντολή τους καταργείται η 77χρονη ΣΣΕ, είναι προφανές ότι στις τάξεις τους διαμορφώνεται και ενισχύεται μια αντίληψη ότι οι ίδιοι είναι κράτος εν κράτει και το πολιτικό προσωπικό υποτελείς του!!!
Για τους παροικούντες στην Ναυτιλία οι φεουδαρχικές αυτές σχέσεις εφοπλιστών με το συστημικό πολιτικό δυναμικό είναι ευρέως γνωστές και θα μπορούσαμε να παραθέσουμε άπειρα παραδείγματα προς επιβεβαίωση αυτού του ισχυρισμού μας.
Περιοριζόμαστε μόνο στον γνωστό από το παρελθόν Γιάννη Λάτση ο οποίος σε κάθε ευκαιρία στόλιζε με τα “γαλλικά” του και με τον γνωστό χυδαίο τρόπο του κυβερνήσεις – Πρωθυπουργούς – Υπουργούς και κανείς τους δεν ψέλλιζε ούτε μια λέξη!!
Κατά συνέπεια καθόλου δεν μας κάνει εντύπωση ο κυνισμός, η χυδαιότητα και η αθλιότητα στον λόγο τους. Και αυτή την φορά ο δημόσιος διασυρμός – εξευτελισμός Μητσοτάκη – Πλακιωτάκη μένει χωρίς απάντηση…
Στην πραγματικότητα αυτοί στους οποίους απευθύνεται ο Π. Λασκαρίδης θερίζουν ότι έχουν σπείρει με την πολιτική της υποταγής και της δουλικότητας απέναντι στο πιο παρασιτικό τμήμα της ελληνικής κεφαλαιοκρατίας!!!
Το σημαντικότερο κατά την γνώμη μας που αναδεικνύεται από την χυδαιότητα και αλαζονεία Λασκαρίδη είναι η κατάρρευση του πολιτικού ιδεολογήματος εφοπλιστών, κυβέρνησης και αστικών κομμάτων περί του πατριωτισμού των εφοπλιστών.
Εμείς δεν περιμέναμε την δήλωση Λασκαρίδη για να επιβεβαιώσουμε τα αυτονόητα, επισημαίνουμε ότι ο “μεγάλος των Ελλήνων εφοπλιστών στόλος” βρίσκεται κατά 86% στις σημαίες ευκαιρίας, οι Έλληνες Ναυτεργάτες έχουν βίαια αποβληθεί από τα καράβια τους και σε αυτά επικρατεί το πιο στυγνό και βάρβαρο καθεστώς εργασιακής γαλέρας!!!
Δείγμα γραφής του αποκαλούμενου πατριωτισμού των εφοπλιστών και χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο ίδιος ο Πρόεδρος της ΕΕΕ και “ένθερμος” οπαδός της ελληνικής σημαίας ο οποίος από τα 61 πλοία του μόνο σε 1 έχει την ελληνική σημαία, ενώ ο Λασκαρίδης δεν έχει κανένα πλοίο στην εθνική μας σημαία και δεν έχει επίσης ούτε έναν Έλληνα Ναυτεργάτη σε αυτά!!!
Ο Λασκαρίδης μέσα στην γνωστή εφοπλιστική έπαρση – υπεροψία πέρα από την αποδόμηση της εφοπλιστικής προπαγάνδας περί πατριωτισμού, είπε και διάφορα τα οποία συνιστούν ασύστολα ψεύδη.
Αναφερόμαστε στην άποψή του ότι δήθεν δεν έχουν καμιά ανάγκη τις κυβερνήσεις στην χώρα μας και στα διεθνή φόρουμ (IMO – ILO – ΕΕ). Ο ίδιος τα τελευταία χρόνια έχει υπηρετήσει την ΕΕΕ από σημαντικά αξιώματα και σήμερα είναι αναπληρωτής Πρόεδρος στην επιτροπή εξωτερικών υποθέσεων της Ένωσης.
– 10 ολόκληρα χρόνια αυτός, ο Βενιάμης και οι υπόλοιποι του Δ.Σ της ΕΕΕ πιεστικά, προκλητικά ακόμη και εκβιαστικά πίεζαν για την κατάργηση της ΣΣΕ στην ποντοπόρο Ναυτιλία. Το έκανε η κυβέρνηση της Ν.Δ το 2020!
– Αυτός και οι υπόλοιποι της ΕΕΕ δούλευαν καθημερινά για να πείσουν την αρμόδια επιτροπή της ΕΕ ότι η φορολογική τους ασυλία είναι συμβατή με την Ναυτιλιακή πολιτική της Ευρώπης. Το ακανθώδες αυτό θέμα το “καθάρισε” ο “αριστερός” ΣΥΡΙΖΑ!!!
– Τα τελευταία τρία χρόνια έχουν σηκώσει ένα τεράστιο κουρνιαχτό για να μην περάσουν οι ρυθμίσεις για το περιβαλλοντικό πρόβλημα που αποδεδειγμένα η Ναυτιλία έχει τεράστιο μερτικό στην επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τα βρώμικα καύσιμα που χρησιμοποιεί.
Να διαβάσει ο ίδιος την θέση της ελληνικής κυβέρνησης τόσο στον IMO όσο και στα όργανα της ΕΕ και η οποία αποτελεί αντιγραφή της θέσης της ΕΕΕ!
– Εξάλλου ο ίδιος ο Λασκαρίδης ήταν ανάμεσα στους εκλεκτούς του πάνελ για την Ναυτιλία στο πρόσφατο οικονομικό φόρουμ (10-15 Μάη 2021) και η ομιλία του ήταν διανθισμένη με πλήθος παραινέσεων – συστάσεων για το τι πρέπει να πράξει η ελληνική κυβέρνηση στην Ναυτιλία…. Κατά τα λοιπά καμία ανάγκη δεν έχουν από τις ελληνικές κυβερνήσεις….
Η κυβέρνηση στον δημόσιο διασυρμό και εξευτελισμό του Λασκαρίδη επιλέγει την ένοχη σιωπή … Από την άλλη η ΕΕΕ και ο λαλίστατος Πρόεδρός της κ. Θ. Βενιάμης έχει χάσει την λαλιά του και επιλέγει και αυτός την αφωνία την στιγμή που ένας στενότατος συνεργάτης του και σημαντικός παράγοντας της Ένωσης ξεστομίζει τα όσα το πανελλήνιο έχει ακούσει ή διαβάσει.
Εκείνο το οποίο πρέπει να αναδειχθεί από τις θλιβερές δηλώσεις Λασκαρίδη για το αστικό πολιτικό σύστημα είναι ότι όσο αυτό υπηρετεί άκριτα την γραμμή των εφοπλιστικών συμφερόντων, όσο η εκάστοτε απαίτησή τους γίνεται νόμος του κράτους, όσο η πολιτική τους είναι προσανατολισμένη για τα ιερά και όσια του εφοπλιστικού παρασιτικού κεφαλαίου και όταν αυτή η πολιτική τους διαπιστώνεται σε βάθος χρόνου ότι ήταν βαθειά ταξική – αντιλαϊκή, όταν τα υπερπρονόμια δίνουν και παίρνουν για να γιγαντωθούν τα υπερκέρδη τους, τότε γίνεται περισσότερο από ποτέ συνείδηση στον λαό και στους εργαζόμενους ότι αυτή η πολιτική έχει πιάσει πάτο…. και το μόνο που απομένει είναι να γίνει ευρύτερα συνείδηση ότι αυτό το καθεστώς, αυτό το σύστημα σήψης – διαπλοκής – διαφθοράς – υποταγής πρέπει να ανατραπεί!!!
Μέχρι τότε θα πρέπει κάποιος δημόσια να ξεφωνίσει την φεουδαρχική αντίληψη Λασκαρίδη και να του πει να ξεκουμπιστεί από την χώρα μας και να μεταφέρει την εταιρεία του και τα συμφέροντά της στον μακρινό Παναμά ή την Λιβερία που επιλέγει να έχει τις σημαίες των πλοίων του!
Το Δ.Σ της ΠΕΝΕΝ
Υ.Γ.1: Δύο λόγια για το περιβόητο ντοκιμαντέρ “BLACK TRAIL” του δημοσιογραφικού οργανισμού (EIC). Από αυτό προκύπτει ότι η έρευνα κινήθηκε στα γνωστά συστημικά μονοπάτια (ΕΕ – IMO – εφοπλιστές) με αποτέλεσμα να μην αναδειχθούν βασικά προβλήματα για την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από την ναυτιλιακή δραστηριότητα (καύσιμα) ενώ και οι προτεινόμενες λύσεις ελάχιστα θίγουν τα συμφέροντα της ναυτιλιακής και ναυπηγικής βιομηχανίας.
Οι συντελεστές της έρευνας απευθύνθηκαν και στην ΠΕΝΕΝ προκειμένου αυτή να καταθέσει τις προτάσεις της και τις διαπιστώσεις της σχετικά με την πολιτική και τα μέτρα που λαμβάνονται σε διεθνές και περιφερειακό επίπεδο και τον ρόλο των ελλήνων εφοπλιστών. Παρά τις κατηγορηματικές διαβεβαιώσεις των υπευθύνων ότι στην έρευνα θα υπάρχει πλουραλισμός – πολυφωνία, στο τέλος δεν υπήρχε χώρος και χρόνος από την 3ωρη συνέντευξη του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ…. η οποία έγινε σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα, στο τέλος στην “αντισυστημική” τους έρευνα δεν μπόρεσαν να χωρέσουν από τα λεγόμενά του ούτε κάποια δευτερόλεπτα…. Τα συμπεράσματα δικά σας….
Υ.Γ.2: Μας έρχονται διάφορα μηνύματα κατά διαστήματα εδώ στην ΠΕΝΕΝ από συνομιλητές εφοπλιστών και το περιεχόμενό τους είναι απειλητικό έως μαφιόζικο: Θα μας τσακίσουν, θα μας διαλύσουν, θα μας τελειώσουν….
Απαντούμε: Τίποτα δεν θα μας κάνει να σωπάσουμε, είτε να σταματήσουμε την γραμμή σύγκρουσης μαζί τους! Αυτό είναι το δικό μας μήνυμα!!!