Με δύο διαδοχικές ανακοινώσεις της η ΠΕΝΕΝ καταγγέλλει όχι απλές παρατυπίες αλλά αλλεπάλληλα κρούσματα ακραίας εφοπλιστικής παραβατικότητας σε βάρος των ναυτεργατικών δικαιωμάτων:
Φ/Γ πλοίο “Μαστροκώστας” ή αλλιώς σύγχρονη εργασιακή γαλέρα!
Μισθοί Μπαγκλαντές!
– Α΄ Μηχανικός κάνει τον Μάγειρα!
– Κλιματιστικά που αγοράζουν μέλη του πληρώματος!
– Εξοφλητικοί λογαριασμοί που δεν δίνονται ποτέ!
– Συνθήκες ζωής και εργασίας Μεσαίωνα!
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ στο πλαίσιο μιας πολύπλευρης παρέμβασης και δράσης το τελευταίο διάστημα έχει στο επίκεντρό της τα φορτηγά και Δ/Ξ τα οποία έχουν ως μεταφορικό έργο το εσωτερικό της χώρας για την μεταφορά εμπορευμάτων και καυσίμων!
Πρόκειται για μία κατηγορία πλοίων στην οποία απασχολείται ένα σημαντικό κομμάτι του ελληνικού Ναυτεργατικού δυναμικού το οποίο το υποταγμένο ν.σ.κ (ΠΝΟ) το έχει εντελώς απαξιωμένο και σε αυτό υπάρχουν τεράστια προβλήματα για τα οποία ΥΕΝ – Λιμενικές υπηρεσίες – Αρχές κάνουν πλάτη στους πλοιοκτήτες να διατηρείται και να διαιωνίζεται μία άθλια τριτοκοσμική εικόνα στις εργασιακές σχέσεις και συνθήκες ζωής και τα Ναυτεργατικά δικαιώματα να καταπατούνται ασύστολα!!!
Είναι η τρίτη κατά σειρά παρέμβαση και καταγγελία στην οποία προβαίνουμε!
Ο λόγος γίνεται για το ΦΓ “Μαστροκώστας” πλοιοκτησίας Enosi Maritime Co, κατασκευής 1981, DWT 3612.
Σε έλεγχο που έκανε κλιμάκιο της ΠΕΝΕΝ διαπίστωσε τα παρακάτω:
– Το πλοίο ταξιδεύει επανειλημμένα με ελλιπή σύνθεση!
– Στην επαναλαμβανόμενη ελλιπή σύνθεση ως προς τον μάγειρα τα σχετικά καθήκοντα αναλαμβάνει και εκτελεί ο Α΄ Μηχανικός ο οποίος επιδεικνύει μία απαράδεκτη συμπεριφορά έναντι όλου του υπολοίπου πληρώματος, το φαγητό δίνεται 2 φορές την μέρα (δεν δίνεται πρωινό) και το ισχύον εδεσματολόγιο για το πλήρωμα καταστρατηγείται!
– Εξοφλητικοί λογαριασμοί (pay) δεν δίνονται ποτέ!
– Οι μισθοί “κόβονται και ράβονται” σύμφωνα με την επιθυμία του πλοιοκτήτη και βέβαια κατά παράβαση της ισχύουσας ΣΣΕ!
– Το πλοίο διαθέτει κλιματισμό στον χώρο της τραπεζαρίας, στους διαδρόμους και στις καμπίνες Α΄ Πλοιάρχου και Μηχανικού!
– Στις καμπίνες του πληρώματος δεν υπάρχει air condition ενώ οι ανεμιστήρες σε αυτές αγοράζονται από το ίδιο το πλήρωμα!
– Οι δεδουλευμένες υπερωρίες ουδέποτε πληρώνονται ενώ σε όλα τα μέλη υπάρχει κλειστή σύμβαση κατά παράβαση της ΣΣΕ!
– Οι μισθοί είναι τριτοκοσμικοί σε σχέση με την θεσπισμένη ΣΣΕ και δεν καταβάλλονται οι δεδουλευμένες υπερωρίες!
Αυτά και άλλα ακόμη πολλά διαπίστωσε η ΠΕΝΕΝ για το συγκεκριμένο πλοίο που αφορούν τις εργασιακές σχέσεις, τους μισθούς, τις συνθήκες διαβίωσης και την τροφοδοσία (εδεσματολόγιο) του πλοίου.
Το συγκεκριμένο σκάφος επί σειρά ετών ταξιδεύει και προσεγγίζει δεκάδες λιμάνια που λειτουργούν Λιμενικές αρχές και υπηρεσίες και προφανώς όλα αυτά τα χρόνια καμία αρμόδια αρχή δεν προέβη σε ουσιαστικό έλεγχο, γεγονός που καταδεικνύει την προκλητική αδιαφορία κυβέρνησης, ΥΕΝ, Λιμενικών αρχών για τα πελώρια Ναυτεργατικά προβλήματα!
Στην ίδια ακριβώς γραμμή κινείται και η ΠΝΟ με τα υπόλοιπα Σωματεία που δαπανούν χιλιάδες ευρώ σε ελέγχους ανά την Ελλάδα αλλά έχουν επιδεικτικά αφήσει εκτός τα δεκάδες Φ/Γ – Δ/Ξ μικρής χωρητικότητας και αποστάσεων και με τον τρόπο αυτό “ζει και βασιλεύει” η εφοπλιστική αυθαιρεσία και ασυδοσία!
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι σε πρόσφατη αποστολή κλιμακίου της ΠΝΟ στον Βόλο, οι αντιπρόσωποι της ΠΕΝΕΝ ζητούσαν μετ’ επιτάσεως να επισκεφθούν και να ελέγξουν αντίστοιχα φορτηγά που ήταν μέσα στο λιμάνι, για να εισπράξουν από τον φερόμενο ως επικεφαλής της ΠΝΟ ως απάντηση ότι “δεν ήρθαμε εδώ για αυτά”!!!
Τονίζουμε τις ευθύνες εφοπλιστών – κυβέρνησης, ξεκαθαρίζουμε ότι θα συνεχίσουμε και θα εντείνουμε τις προσπάθειές μας σε όλο το φάσμα των πλοίων, θα πάρουμε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για την αποκατάσταση των προβλημάτων, θα ενεργοποιήσουμε “της γης τους κολασμένους” για να βάλουμε τέλος στον σύγχρονο εργασιακό μεσαίωνα στα πλοία αυτά για τα οποία ουδείς άλλος νοιάζεται!
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ
………………………………………………………………..
Νέο κρούσμα ακραίας εφοπλιστικής παραβατικότητας!
Εφοπ-ληστής μετέτρεψε τον δεδουλευμένο μισθό Ναύτη από 2077 σε 998,87 ευρώ!
Συνεχίζουμε και εντείνουμε την παρέμβασή μας ενάντια στις συνθήκες εργασιακής κόλασης που επικρατούν στα Φ/Γ και Δ/Ξ μικρής χωρητικότητας και αποστάσεων.
Πρόκειται για πλοία που ταξιδεύουν στο εσωτερικό της χώρας μας κατά βάση γερασμένα και με συνθήκες διαβίωσης πολλές φορές τραγικές, ενώ το μισθολόγιο το διαμορφώνει ο εκάστοτε πλοιοκτήτης σύμφωνα με τις δικές του επιθυμίες και πάντα στην γραμμή των «αντοχών» της εταιρείας!!!
Παράλληλα ΥΕΝ – Λιμενικές αρχές – ΠΝΟ έχουν εντελώς εγκαταλελειμμένους τους Ναυτεργάτες αυτών των πλοίων με αποτέλεσμα η εφοπλιστική αυθαιρεσία και παραβατικότητα να χτυπούν παντού «κόκκινο».
Μετά τις διαδοχικές και στοχευμένες παρεμβάσεις μας φαίνεται να άνοιξε ο ασκός του Αιόλου και πολλοί Ναυτεργάτες νοιώθουν πλέον ένα σημαντικό «αποκούμπι» στην ΠΕΝΕΝ με αποτέλεσμα οι καταγγελίες που φθάνουν στην Ένωσή μας να είναι σχεδόν καθημερινές!
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Δ/Ξ Άγιος Νικόλαος, πλοιοκτησίας Γεωργίου Μπατζικώστα, που μεταφέρει καύσιμα και κάνει γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη.
Στο πλοίο Ναύτης που υπηρετεί επί σειρά ετών σε αυτό, έπειτα από έλεγχό μας διαπιστώθηκε ότι ο καταβαλλόμενος μισθός του ήταν κάτω από την ισχύουσα ΣΣΕ κατά 60%
Στις άλλες ειδικότητες ισχύουν τα ίδια και χειρότερα ….
Σύμβαση μεταξύ πλοιοκτήτη και Ναυτεργατών δεν έχει υπογραφεί ποτέ τα τελευταία χρόνια, ενώ ποτέ δεν τους δίνεται εξοφλητικός λογαριασμός (PAY) στο τέλος του μήνα.
Για το πρόβλημα αυτό η ΠΕΝΕΝ έκανε διαδοχικές παρεμβάσεις στις Λιμενικές αρχές και στο ΥΕΝ απαιτώντας την καταβολή των μισθών όπως προβλέπονται από την ΣΣΕ.
Τονίζουμε για πολλοστή φορά ότι δεν θα κάνουμε την παραμικρή έκπτωση στα Ναυτεργατικά δικαιώματα, σε καμία κατηγορία πλοίων.