Μαζική συγκέντρωση και πορεία καταδίκης της βίας του Ραχόι, του ισπανικού κράτους και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ταυτόχρονα αλληλεγγύης στον καταλανικό λαό, πραγματοποιήθηκε σήμερα το απόγευμα στην Αθήνα από το Σύνταγμα στην ισπανική πρεσβεία, στην οδό Διονυσίου Αρεοπαγίτου.
Συμμετείχαν οργανώσεις και συλλογικότητες, όπως ΑΝΤΑΡΣΥΑ, Λαϊκή Ενότητα, ΣΕΚ, ΟΚΔΕ, ΟΚΔΕ –Σπάρτακος, ΚΚΕ (μ-λ), ΕΕΚ, ΑΡΚ, Δικτύωση Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ.ά.
Την ίδια μέρα, 3/10/17, στην Καταλονία είχε προκηρυχθεί απεργία.
Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί στιγμιότυπα από την πορεία:
Για τον υπόλοιπο Ισπανικό Λαό, καμιά συμπαράσταση;
Α, ξέχασα, αυτοί είναι θύτες!
στη Μαδρίτη διαδήλωσαν οι νοσταλγοί του Φράνκο. Συμπαρασταθείτε εσείς άμα θέλετε
εμείς δεν τσιμπάμε κανένα δόλωμα!
έχετε ήδη τσιμπήσει το δόλωμα “τα λέω καλά και δεν κάνω τίποτα”
Ευτυχώς, το ΝΑΡ που πάντα κάνει και ποτέ δεν αναπαύεται, πατώντας στα βήματα του Μάο, θα ιδρύσει τη νέα σοσιαλιστική Καταλονία μαζί με την αστική της τάξη, που θέλει να…. αυτοδιαθεθεί.
Αλχημιστή μου, πάλι παπαριες λες. Το ΝΑΡ γνωρίζει πως το ρεύμα υπέρ της ανεξαρτησίας, όπως κάθε μαζικό λαϊκό ρεύμα, είναι αντιφατικο. Ενυπάρχουν τόσο η αστική αντίληψη για μια ανεξάρτητη καπιταλιστική καταλωνια εντός της ΕΕ, όσο κ η αντικαπιταλιστικη αντίληψη που θέλει να συμβάλλει στο χτύπημα του καπιταλισμού κ το ξήλωμα τηςΕΕ. Το ΚΚΕ από την άλλη, μένει πιστό στο δόλωμα που έχει φάει εδώ κ χρονια: “Τα λέω καλά και δεν δρω πουθενά”.
Μη γίνει προβοκάτσια και δεν την υποστηρίξετε!
Μην δείτε αστική τάξη και δε γίνετε ουρά της!
Από τις “πολύχρωμες” “εξεγέρσεις με τα λαχανικά, τουλίπες κλπ. στις πρώην Λαϊκές Δημοκρατίες, την περιλάλητη “Αραβική Ανοιξη” και την Λιβύη μέχρι την “Πλατεία Μαϊντάν” και την Συρία, το Brexit και την Σκωτία, και τώρα την Ισπανία….
Η “ανεξαρτησία” της Καταλωνίας είναι η μοιρασιά της εκμετάλλευσης του Ισπανικού Λαού από τους κεφαλαιοκράτες της Βαρκελώνης και της Μαδρίτης!
Μάλλον τάχουν βρεί σκούρα και οι δύο, τάχαμου αντιμαχόμενες, αστικές ομάδες, και βρήκανε αυτή τη λύση, για να επιβάλουν κι άλλα βάρη στον Ισπανικό Λαό, που βιώνει χρόνια τώρα πολλά άδηλα “μνημόνια”, ανεργία >20% κλπ. οικειοθελώς, χωρίς αξιολογήσεις και …τρόϊκες.
Αειντε, βοηθάτε τους, αριστεροχωρικοί, “κομμουνιστο”-πασόκες!!
Το μόνο παρήγορο: Τρεις (“συλλογικότητες”!) κι ο κούκος είσασταν χτες.
Πάντα τέτοια.
Δηλαδή λίγο πολύ μας λες,να μην ασχολούμαστε καθόλου με τις πολιτικές εξελίξεις της Ευρώπης,της Ασίας,της Λ.Αμερικής κλπ Ή να “ασχολούμαστε” βγάζοντας αποπροσανατολιστικές ανακοινώσεις που δεν παίρνουν θέση για τίποτα όπως ο Περισσός.Άστο,δε θα πάρουμε.
Επειδή μιλάς για “τρείς κι ο κούκος”,θέλεις να μας εξηγήσεις πως το 2012 το ΠΑΜΕ κατέβαζε για πλάκα 20 χιλιάδες κόσμο και απ’το ’15 και μετά μαζεύει με το ζόρι 6-7 χιλιάδες που απλώνοντε στην Πανεπιστημίου σέρνοντας κουρασμένα τα πανό των διαφόρων “ανεξάρτητων ταξικών σωματείων” ;
Εσείς είστε ουρά της αστικής τάξης εδώ και τόσες δεκαετίες…
1. Το ΠΑΜΕ δεν έχει “ανεξάρτητα ταξικά σωματεία”. Εχει ταξικά σωματεία σκέτα! Και χτες το πρωϊ, για πλάκα, κατέβασε 6-7 χιλιάδες συνταξιούχους.
2. Να ασχολείστε με τις πολιτικές εξελίξεις αλλά νάχετε και εργατικό ταξικό προσανατολισμό. Οχι να τρέχετε πίσω από αστικές σημαίες.
3. Το ΚΚΕ, αν αυτό εννοείς, δεν παίρνει θέση για τίποτε, που να ωφελεί την αστική τάξη. Υποστηρίζει πάντα την εργατιά και τους λαούς ενάντια στους αστούς.
4. Τράβα τώρα να διαχωρίσεις τη θέση σου από τους συνεταίρους της ISKRA!
Eνα μπουλούκι, είστε ούλοι.
ΚΚΕ είστε ευρωδούλοι μέχρι το μεδούλι.
Δεν ήξερα ότι το να στέκεσαι αλληλέγγυος σε έναν λαό που του επιτέθηκαν με χημικά και πλαστικές σφαίρες για να μη ψηφίσει,σημαίνει ότι παίρνεις τη θέση της αστικής τάξης…Μάλλον αυτό εναπόκειται στη γνωστή ΚΚΕδικη λογική τσουβαλιάσματος και ισοπέδωσης των πάντων,που φυσικά δεν αφουγκράζεται τις αγωνίες και την ομόθυμη επιθυμία ενός ολόκληρου λαού.Πάντα θα μένετε πίσω από τις εξελίξεις ή θα μπαίνετε σ’αυτές αφού δείτε ότι δε γίνεται αλλιώς όπως κάνατε πάντα,κι αφού πριν τις έχετε φτύσει,γιατί ως γνωστόν εκεί που φτύνατε μετά γλύφετε.
Τον έχετε μπερδέψει τον κόσμο με τα δεκάδες “μέτωπα/σωματεία/κέντρα” κλπ που όπως και να το κάνουμε ενδόμυχα βάζουν και λίγο το “ανεξάρτητο” μπροστά για να μαζέψουν κόσμο.Γνωστό τοις πάσι αυτό.Απ’την Κοτζιά πέρασα χθες και απορώ που τους βρήκες τους 6-7 χιλιάδες συνταξιούχους.Βαρέθηκαν κι αυτοί την προκαθορισμένη παράσταση “ομιλίες-περπάτημα-τάχα προσπάθεια συνάντησης με Υπουργό και μετά σουβλάκι στο Μοναστηράκι”.
Σαν να μην πέρασε μια μέρα από τότε που ξαναπλακωνόμουνα με ΝΑΡίτες για την “αραβική άνοιξη” και τη Λιβύη και τα παραπλανητικά που έγραφε τότε ο Π. Παπακωνσταντίνου….!
Είτε μας αρέσει είτε όχι, κανένα από αυτά τα αποσχιστικά κινήματα που υπάρχουν δεν είναι προοδευτικό. Από κάργα αντιδραστικά, μέχρι το πολύ απλώς συντηρητικά.
«Αν προσπαθούσε κανείς να εφαρμόσει τη συγχώνευση των εθνών με διατάγματα εκ των άνω, με εξαναγκασμό, θα σήμαινε ότι αυτός μεταβάλλεται σε παιχνιδάκι στα χέρια των ιμπεριαλιστών, πνίγει την υπόθεση της απελευθέρωσης των εθνών, θάβει την υπόθεση της οργάνωσης της συνεργασίας και της αδελφότητας των εθνών. Η τέτοια πολιτική θα ήταν ισοδύναμη με την πολιτική της αφομοίωσης.
Γνωρίζετε, φυσικά, ότι η πολιτική της αφομοίωσης αναμφισβήτητα αποκλείεται από το οπλοστάσιο του μαρξισμού-λενινισμού, ως πολιτική αντιλαϊκή, αντεπαναστατική, ως πολιτική καταστροφική.”
Για σένα λαθραναγνώστη, αφιερωμένο από έναν φίλο σου “οπορτουνιστή” που εξέταζε τα εθνικά κινήματα.
Ο γράφων τα παραπάνω λέγεται Ιωσήφ Στάλιν και το απόσπασμα από το οπορτουνιστικό βιβλίο “Ο μαρξισμός και το εθνικό ζήτημα” (τα Άπαντα του οπορτουνιστή αυτού που ήταν…με τα αποσχιστικά κινήματα τα εκδίδει ο εκδοτικός σας Σ.Ε)
Φιλιά
ΝΑΡίτης από την Λιβύη
Να φωνάξετε τον Π.Παπακωνσταντίνου να υποστηρίξει και το θέμα της Καταλονίας. Αφ ενός μεν έχει προσχωρήσει σε άδερφική σας “συλλογικότητα”, αφ ετέρου, όπως είπα, έχει ήδη πείρα από την υπεράσπιση των συμμοριών που “απελευθέρωναν” τη Λιβύη από τον τύραννο Καντάφι……φυσικά με τη βοήθεια του “ελεύθερου κόσμου” και για καλό σκοπό – τα πετρέλαια!
Όσο για τα τσιτάτα του Στάλιν που παραθέτεις, είναι εντελώς άσχετα με το θέμα μας. Το “τσιτατολόγιο” που χρησιμοποιείς, είναι για πλάκα.
Υ.Γ Η “Ισκρα”, η αδελφική σας συλλογικότητα, που λέω παραπάνω, έχει και σχετικό άρθρο-ανάθεμα στο ΚΚΕ. Πως γίνεται και δεν το έχετε αναδημοσιεύσει ακόμα. Βιάζομαι, για να κάνω σχόλια! Ο “εργατικός αγώνας”-ακόμα μία αδελφική σας συλλογικότητα, το έχει ήδη αναδημοσιεύσει.
Μεγάλωσε η μυωπία και δεν βλέπεις. Η χτεσινή διαδήλωση είχε μπόλικο κόσμο. Αλλά άστο αυτό: Η μεθοδολογία του ΚΚΕ που αρκειται στο να λέει την αποψαρα του και that’s all,είναι το ίδιο καταστροφική με την υποταγή σε κοινοβουλευτικες, εθνικές ή άλλες αυταπάτες.
Λυπάμαι για λογαριασμό σας. Πως κατάντησε έτσι το μαγαζί σας…;;; Ούτε τις βασικές θέσεις του Λένιν για το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης των λαών δεν σέβεστε πια. Κατάντια μόνο. Έχετε κάνει έναν αχταρμά τα πάντα, μπερδεύεστε με “επαναστατική” πάντα φρασεολογία. Όλοι οι επαναστάτες και κομμουνιστές δίνουμε την αλληλεγγύη και υποστηρίζουμε το ΔΙΚΑΙΩΜΑ των λαών να αποφασίζουν για την τύχη και το μέλλον τους. Ακόμα και αν εμείς δεν συμφωνούμε με την απόσχιση ή την απόφαση του λαού. Το δικαίωμα να αποφασίζει υποστηρίζουμε, όταν του ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ ακόμα και ένα δημοψήφισμα, δλδ μια εκλογική διαδικασία. Μετά από την υπεράσπιση του στοιχειώδους αστικοδημοκρατικού διακιώματος αυτού, εμείς οι κομμουνιστές λέμε ότι ο αγώνας για ανεξαρτησία-αυτοδιάθεση πρέπει να είναι αγώνας ενάντια στις αστικές κυβερνήσεις-αστικές τάξεις, να συνδεθεί με τον αγώνα για ανεξαρτησία από το κεφάλαιο και “απόσχιση” από τνον καπιταλισμό. Μιλάμε για έναν διεθνιστικό αγώνα υπέρβασης των εθνικών διαχωρισμών. Πως εσείς φτάσατε να λέτε ότι όποιος διαδηλώνει για αλληλεγγύη στο λαό της Καταλονίας- που τον τσακίζουν στο ξύλο -υποστηρίζει τις αστικές τάξεις που τσακόνωνται μεταξύ τους και τέτοιες αρλούμπες, μόνο εσείς ξέρετε… Ήμαρτον ρε σεις, που τα είδατε αυτά. Πραγματικά σε ποιό μαρξισμό και σε ποιον Λένιν τα είδατε αυτά; Ανοίξτε κανέναν βιβλίο ρε λεβέντες, ξεφτιλίζεστε γαμώτο!
Αγαπητέ μου “ένας”, το αδελφό σας κόμμα (του ΚΚΕ) λέγεται Κ.Κ. των Λαών της Ισπανίας (πληθυντικός), δηλαδή αναγνωρίζει ότι είναι πολλοί οι λαοί που ζουν στην Ισπανία. Αυτά κατ΄ αρχήν σε σχέση με το bold σου “μοιρασιά της εκμετάλλευσης του Ισπανικού Λαού”…
Όσο για τα άλλα, η πολιτική που δεν βλέπει και δεν παρεμβαίνει στις υπαρκτές αντιθέσεις (που δεν είναι επαναστατικές πάντα και παντού και φυσικά δεν είναι τώρα) είναι πολιτική βαθιά αστική, βαθιά αντεπαναστατική, δεν εξυπηρετεί καθόλου μα καθόλου τα συμφέροντα της εργατικής τάξης, τελικά είναι πουκάμισο αδειανό με καλή, δήθεν επαναστατική φρασεολογία και δικαιολόγηση της απραξίας και της αποχής από την ταξική πάλη. Η ταξική πάλη δεν γίνεται μόνο και πάντα με τους όρους που θέλουν οι κομμουνιστές, σκάει μέσα από πολλές αντιθέσεις, γεγονότα, εξελίξεις…
Καληνύχτα και καλή τύχη
Kανένα πρόβλημα, Αλέξη, πρόκειται για “μοιρασιά της εκμετάλλευσης των Λαών της Ισπανίας”, δεν αλλάζει τίποτε επι της ουσίας της εκμετάλλευσης.
Αλλωστε “οι Προλετάριοι δεν έχουν Πατρίδα”, έτσι δεν είναι;!;!
Και, να σου πω, μια και μιλάς για τις “υπαρκτές αντιθέσεις”, δε θάχα καταρχήν κανένα πρόβλημα π.χ. να πλακωθούν οι ένοπλοι μπάτσοι της Μαδρίτης με τους ενόπλους μπάτσους της Καταλονίας! Αλλά εγώ βλέπω τους μπάτσους της Μαδρίτης να βαράνε το πόπολο και τους μπάτσους της Καταλονίας να …παρακολουθούν “λυπημένοι” (κλαψ-κλαψ)! Είπαμε, “ενδοαστικές αντιθέσεις” αλλά όχι και να βγάλουμε τα μάτια μας!!! (Κόρακας κοράκου….)
Λαό δέρνουμε!
Μεταξύ μας, με το γάντι!
Καμία αντίρρηση, λοιπόν, να βαθαίνουμε τις ενδοαστικές αντιθέσεις, αλλά όχι και να τις μετατρέπουμε, και εμείς, σε αντιθέσεις μεταξύ των Λαών! Και στο τέλος, οι δράστες και από τις “δύο πλευρές”(;!…λέμε τώρα) να βγαίνουν και στο …αφρό! Για να συνεχίζει το πανηγύρι της εκμετάλλευσης σε πιο εντατικούς ρυθμούς!
Με την συνενοχή μιας “αριστεράς”, που χρόνια τώρα ξεπλένει με αριστερό μοσχοσάπουνο κάθε αστική βρωμοδουλειά…….
Αυτό που κάνετε εσείς, δεν είναι “παρέμβαση σε υπαρκτές αντιθέσεις” αλλά, μ έναν απίστευτο πρωτογονισμό, παίρνετε το μέρος του ενός από τα δύο αντιμαχόμενα μέρη. Ουσιαστικά, αδυνατώντας να ξεχωρίσετε τη μορφή απ το περιεχόμενο, παίρνετε το μέρος της μίας από τις δύο αστικές τάξεις που χτυπιούνται. Κι αυτό, διότι η αστική τάξη της Καταλονίας για να δείξει ότι η κίνησή της έχει λαϊκό έρεισμα, έχει προσελκήσει με υπαρκτά θέματα του παρόντος και πληγές του παρελθόντος, έχει εγκλωβίσει κι έχει κινητοποποιήσει ένα μεγάλο μέρος της εργατικής τάξης της περιοχής.
Βλέπετε το σκηνικό αλλά δεν βλέπετε τα παρασκήνια και προπαντώς δεν βλέπετε τον σκηνοθέτη! Πραγματικά απίστευτο!
Πριν από μερικά χρόνια, στην αρχή του μνημονίου, μισοαστεία μισοσοβαρά, είχε εμφανιστεί ένα κίνημα ανεξαρτητοποίησης της Κρήτης. Απ ότι γνωρίζω, υπάρχει από χρόνια και κα΄θε τόσο, έρχεται στην επιφάνεια. Το θεωρείτε προοδευτικό? Θα το υποστηρίξετε αν εκδηλωθεί στα σοβαρά?
Επίσης θα υποστηρίξετε μια τυχόν αποσχιστική κίνηση των μουσουλμάνων της ανατολικής Θράκης? Θα το θεωρήσετε κι αυτό προοδευτικό?
Σημερινό άρθρο στον Ριζοσπάστη για την υπόθεση της Καταλονίας. Περιέχει και μια εξαιρετική ανακοίνωση του ΚΚΛΙ.
«Σε πρώτο πλάνο να θέσουμε τις ταξικές διεκδικήσεις και θα δούμε γρήγορα πώς διαλύεται η ψευδεπίγραφη “εθνική ενότητα” μεταξύ εκμεταλλευτών και εκμεταλλευομένων, που ούτε υπάρχει, ούτε μπορεί να υπάρξει, κάτω από οποιαδήποτε εθνική σημαία. Καλούμε στην πιο πλατιά ενότητα ανάμεσα στους εργαζόμενους όλων των λαών της Ισπανίας, στην υπεράσπιση των ταξικών μας συμφερόντων, πάνω από κάθε εθνικό διχασμό. Ομοίως, καλούμε τους εργαζόμενους των λαών της Ισπανίας να ξεσηκωθούν ενάντια στην καταστολή που βιώνουν τα ταξικά μας αδέλφια και πλατιά λαϊκά στρώματα στην Καταλονία.
Η εργατική τάξη να απορρίψει τη στάση της ισπανικής κυβέρνησης, την άνοδο της αντίδρασης και κάθε εκδήλωση μίσους.Η καταστολή που σήμερα συμβαίνει στην Καταλονία, τη βιώνουμε σε κάθε απεργία και κινητοποίηση, και αν σήμερα νομιμοποιείται με διάφορες αφορμές στην Καταλονία, αύριο θα ενταθεί σε όλη τη χώρα, καθιστώντας πιο δύσκολη την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας.
Δεν συμμεριζόμαστε την πρόταση μονομερούς δήλωσης ανεξαρτησίας από μέρους της κυβέρνησης της Καταλονίας. Η εργατική τάξη της Καταλονίας δεν έχει να κερδίσει τίποτα με την ανεξαρτησία, παρά μόνο περισσότερο διχασμό και καταστολή. Καλούμε σε πάλη ενάντια στην καταλανική δεξιά, με την οποία δεν έχουμε κανένα κοινό στόχο. Είναι η ίδια δεξιά που χτες μας κατέστειλε άγρια, εκείνη που σήμερα προσπαθεί να μας χρησιμοποιήσει και που αύριο, σε ένα υποθετικό καταλανικό καπιταλιστικό κράτος, δεν θα διστάσει να μας ξανακαταστείλει άγρια και να εντείνει την εκμετάλλευση της εργατικής τάξης με κάθε μέσο».
https://www.rizospastis.gr/story.do?id=9529779
«Το γεγονός ότι η πάλη για την εθνική ελευθερία μπορεί, κάτω από ορισμένες συνθήκες, να χρησιμοποιηθεί από μιαν άλλη “μεγάλη” δύναμη για δικούς της, εξίσου ιμπεριαλιστικούς σκοπούς, μπορεί τόσο λίγο να αναγκάσει τη σοσιαλδημοκρατία να παραιτηθεί από την αναγνώριση του δικαιώματος της αυτοδιάθεσης των εθνών, όσο μπορούν να αναγκάσουν τους σοσιαλδημοκράτες ν’ αρνηθούν τον δημοκρατισμό τους οι πολυάριθμες περιπτώσεις χρησιμοποίησης από την αστική τάξη των δημοκρατικών συνθημάτων, με σκοπό την πολιτική απάτη και την οικονομική ληστεία…».
Λένιν: «Η Σοσιαλιστική Επανάσταση και το Δικαίωμα Αυτοδιάθεσης των Εθνών»
Αν το τσιτάτο του Στάλιν είναι άσχετο με το θέμα μας επειδή δεν σε συμφέρει, τότε μήπως είναι και αυτό το απόσπασμα του Λένιν άσχετο Λαθραναγνώστη;
Όπως μας συμφέρει τα λέμε; Το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση είναι βασική Λενινιστική αρχή, η οποία από τους κομμουνιστές πρέπει να συνδυάζεται με την πάλη κατά της αστικής τάξης, κατά του καπιταλισμού. Αλλιώς δεν μπορείς να μιλήσεις στους Καταλονούς, κ.ο.κ. Δεν το καταλαβαίνεται αυτό μάλλον ε; Γιαυτό το ΚΚ των Λαών της Ισπανίας παίρνει τα ποσοτά που παίρνει μάλλον… Αλλά και μόνο ο τίτλος “ΤΩΝ Λαών” αναγνωρίζει πολλούς λαούς… Χωρίς δικαίωμα-αν το θέλουν-για αυτοδιάθεση;
Τι να πω, η διαλεκτική στο μεγαλείο της…
Το μεν τσιτάτο του Στάλιν, άσχετο, το δε του Λένιν, πέραν του ότι αναφέρεται σε μιαν άλλη εποχή, είναι και αποσπασματικό, γιατί, παρά τα 100 χρόνια πίσω, έχει και κάποιες παραγράφους, που είναι προφητικές θάλεγα για την σημερινή εποχή και τις σύγχρονες αντιθέσεις.
Γενικά, η μπολσεβίκικη πολιτική για την Αυτοδιάθεση των Εθνών, ήταν μια πολιτική αρχών για την εποχή της και τις δικές της αντιθέσεις. Εποχή, που χαρακτηριζόταν αφενός από την έκρηξη της πρώτης μεγάλης Σοσιαλιστικής Επανάστασης και την συνακόλουθη ανάγκη υπεράσπισής της πάνω απ’ όλα, και αφετέρου από την ύπαρξη πολλών εθνών, που ήθελαν να αποτινάξουν τα δεσμά της αποικιοκρατίας η της εθνικής υποτέλειας από μια χούφτα χώρες αλλά και για πολλές από αυτές επίσης τα δεσμά της Φεουδαρχίας η και ακόμη πιο καθυστερημένων κοινωνικοοικονομικών σχηματισμών. Ηταν η εποχή της συμμαχίας της προλεταριακής επανάστασης με τις εθνικοαπελευθερωτικές και αντιϊμπεριαλιστικές αστικές επαναστάσεις. Η πολιτική αυτή ήταν τότε ιδιαίτερα επιτυχής, γιατί εξασφάλισε αυτές τις συμμαχίες σε πολλές περιπτώσεις (όχι σε όλες…), που χάρη και σε αυτές μπόρεσε να αποκρούση η Μπολσεβίκικη Επανάσταση τους επιδρομείς αλλά και πάνω σε αυτές επίσης ιδρύθηκε η μεγάλη ΕΣΣΔ, που άλλαξε τον κόσμο στα 70 χρόνια, που έζησε. Ολες οι αυτόνομες και ενωσιακές Δημοκρατίες χάρη σε αυτή την πολιτική συγχωνεύτηκαν στην ΕΣΣΔ.
Αλλά αυτές οι πολιτκές δεν μπορούσαν να διαιωνιστούν, ούτε να γίνουν τροχοπέδη της κοινωνικής εξέλιξης. ( Σκέψου, ότι σε πολλές “μουσουλμανίες” το σύνθημα ήταν “Κομμουνισμός και …Σεριάτ”, η κάπως έτσι!). Γι αυτό ο Λένιν, είχε σημειώσει, πως το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης δεν μπορούσε να υποστηριχτεί από τους κομμουνιστές εναντίον της σοσιαλιστικής Επανάστασης…
Ας έρθουμε, τώρα στη δική μας εποχή: Ποιό από τα σημερινά αποσχιστικά κινήματα είχε προοδευτικό περιεχόμενο; Η διάλυση της ΕΣΣΔ; Η διάλυση της Γιουγκοσλαβίας (ξύνω πληγές, το ξέρω, αλλά στη ζωή χρειάζεται και αυτοκριτική γενναιότητα…), τα κινήματα της Ερυθραίας η του Σουδάν, της Συρίας, Ο κατακερματισμός της Λιβύης; Να βάλουμε ένα ερωτηματικό για την Παλαιστίνη και το Κουρδικό; Αν και ούτε κι εκεί ξέρουμε πως θα εξελιστούν τα πράγματα, για να μην πω ότι μάλλον ξέρουμε πως θα εξελιχτούν….
Σήμερα, όλα τα αποσχιστικά κινήματα είναι αντιδραστικά αστικά και υποκινούμενα από τους ιμπεριαλιστές, αντανακλώντας απλά αλλαγές στις ενδοϊμπεριαλιστικές ισορροπίες. Που διαφέρει το “καταλανικό”; Τουλάχιστον να εξέφραζε τάση απόσχισης της καταλανικής αστικής τάξης από την ΕΕ, που εσένα τουλάχιστον θα σε ενεθουσίαζε υποθέτω (εμένα όχι σίγουρα – εγώ έχω κι άλλα κριτήρια)….
Τι ακριβώς υποστηρίζετε στη Καταλονία, βρε έρμοι, που διαβάζετε τους κλασσικούς όπως οι θρησκόληπτοι εβραίοι τα Ταλμούδ;
Ο Λένιν είναι για να ξανοίγει τα μυαλά, όχι να τα αποστεώνει!
Βρε ερμε “ένας” αυτό λέμε και μεις για τον Λένιν κ τον κάθε λενιν! Τα κείμενά του είναι για να ανοίγουν μυαλά κ ουχί να κλείνουν! Η τσιτατολογια (πρώτος κ μέγας διδάξας το κκε κ ακολουθουν κ άλλοι) σημαίνει θεωρητική κ πολιτική φτώχεια αυτουνού που τη χρησιμοποιεί, οποιος κ αν είναι!
Ωωω! Πάλι αυτοκριτική?
Αυτά λοιπόν που γράφεις έρμε “ένας” για τον Λένιν, να τα θυμάσαι όταν οχ αντιπαρατιθεμεθα για την φύση των χωρων του ανύπαρκτου και εσύ κ οι άλλοι μλ (ΚΚΕδες κλπ) χρησιμοποιείτε κατά κόρον τσιτάτα για να υποστηριξετε τα αστήρικτα!
Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιος μπουσουλας για να κάνει κανείς σωστές εκτιμήσεις, αλλά σίγουρα, υπάρχει για να κάνει λάθος. Να αντιγράφει τις σωστές εκτιμήσεις ενός άλλου, μιας άλλης εποχής.
Τον καιρό που έγραφε αυτά ο Λένιν, τα αποσχιστικά κινήματα είχαν προοδευτικό χαρακτήρα. Διέλυαν την αποικιοκρατία και προπαντός, έδιναν την ευκαιρία παρέμβασης στο κομμουνιστικό κίνημα. Σήμερα, με δεδομένη την υποχώρηση του κομμουνιστικού και γενικότερα του εργατικού κινήματος, τα αποσχιστικά κινήματα, χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από τα ιμπεριαλιστικά κέντρα για την δημιουργία προτεκτοράτων και από τις κατα τόπους αστικές τάξεις για να αποφύγουν (έτσι νομίζουν) τον αφανισμό τους λόγω της επιταχυνόμενης συγκεντροποίησης του κεφαλαίου που συμβαίνει στις μέρες μας.
Ούπς!!
Η επανάσταση μπορεί να περιμένει….!
http://www.enikos.gr/international/539806/pagose-tin-anakoinosi-tis-anexartisias-o-proedros-tis-katalonias-