Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού
Σε δυναμική και αγωνιστική παρέμβαση προχώρησε την Παρασκευή 24/1/2020 η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα καθυστέρησης στην καταβολή των δεδουλευμένων μισθών των Ναυτεργατών σε μια σειρά ακτοπλοϊκά πλοία.
Η στοχευμένη αγωνιστική παρέμβαση της ΠΕΝΕΝ έγινε σε πρώτη φάση σε τρία ακτοπλοϊκά πλοία τριών διαφορετικών ναυτιλιακών εταιριών που τους εστάλη το μήνυμα ότι εάν εντός της ίδιας μέρας δεν καταβληθούν οι δεδουλευμένοι μισθοί, θα υπάρχει αγωνιστική δράση και ταυτόχρονα ακινητοποίηση των πλοίων αυτών και ματαίωση των προγραμματισμένων δρομολογίων…
Για τον σκοπό αυτό ενημερώθηκαν η Λιμενική αρχή του Πειραιά, οι υπηρεσίες και η πολιτική ηγεσία του ΥΕΝ στους οποίους τονίστηκαν οι δικές τους ευθύνες για την ανυπαρξία οποιουδήποτε ελέγχου αναφορικά με τα Ναυτεργατικά δικαιώματα μεταξύ των οποίων είναι η καταστρατήγηση των ΣΣΕ.
Από τον πρόσφατο έλεγχο που έκανε η ΠΕΝΕΝ διαπιστώθηκε ότι το πρόβλημα επαναλαμβάνεται εντονότατο σε ορισμένες Ακτοπλοϊκές εταιρίες και στο σύνολο των πλοίων τους τόσο σε αυτά που εκτελούν δημόσια υπηρεσία (άγονες γραμμές), όσο και σε άλλα που είναι δρομολογημένα σε ελεύθερες γραμμές.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες και αρχές του ΥΕΝ ουδέποτε διενεργούν ελέγχους και όταν τους καταγγέλλονται παραβιάσεις των Ναυτεργατικών δικαιωμάτων προσπαθούν να κουκουλώσουν τα προβλήματα μένοντας ικανοποιημένες με κάποιες προθεσμίες που καταθέτουν οι εφοπλιστικές εταιρίες οι οποίες δηλώνουν ότι αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα, ή σημειώνεται καθυστέρηση στην εκταμίευση της επιδότησης από την εκτέλεση άγονων γραμμών.
Από την άλλη οι δυνάμεις της ΠΝΟ (εργοδοτικός – κομματικός συνδικαλισμός) είτε προκλητικά σφυρίζουν αδιάφορα είτε σε ορισμένες περιπτώσεις βγάζουν κάποιες ανακοινώσεις χωρίς ποτέ όμως να ασχοληθούν έμπρακτα ώστε να αποκαθίστανται τα δικαιώματα των Ναυτεργατών.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα που επιβεβαιώνει αυτή την άθλια τακτική εμπαιγμού στα Ναυτεργατικά προβλήματα την τελευταία τριετία είναι η πληθώρα ελέγχων που έχουν γίνει με κοινά κλιμάκια ΠΝΟ – ΥΕΝ και έχουν συσσωρευτεί ολόκληρες στοίβες από σχετικά πορίσματα που αποδεικνύουν την γενικευμένη εφοπλιστική παραβατικότητα χωρίς ποτέ έως σήμερα στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων αυτών να αποκαθίστανται έστω και αυτά τα καταγεγραμμένα προβλήματα που περιέχονται στα κοινά πορίσματα….
Όπως προκύπτει επίσης από την προχθεσινή αγωνιστική παρέμβαση της ΠΕΝΕΝ υπήρξε διαφορετική μεταχείριση του ΥΕΝ στο κοινό πρόβλημα από εταιρεία σε εταιρεία…
Στην μια περίπτωση εκδόθηκε εντολή σύλληψης (σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της εταιρείας), στην δεύτερη προειδοποίηση για έκδοση εντολής σύλληψης και στην τρίτη παραίνεση όπως εξοφληθεί τουλάχιστον το πλήρωμα του καταστρώματος….
Η παρέμβαση της ΠΕΝΕΝ είναι φανερό ότι είχε στο επίκεντρο τον κλάδο και τα μέλη της αλλά δεν αδιαφόρησε και για τους υπόλοιπους Ναυτεργάτες που βιώνουν το ίδιο πρόβλημα, απόδειξη για αυτό ότι στα δύο πλοία εξοφλήθηκε το σύνολο του πληρώματος ενώ στο τρίτο ξεκινώντας από την κουβέρτα που καταβλήθηκε ο προηγούμενος μήνας δρομολογήθηκε το επόμενο 3ήμερο η πλήρης εξόφληση όλων των μελών του πληρώματος του πλοίου αυτού.
Η ΠΕΝΕΝ αποδεικνύει έμπρακτα και για πολλοστή φορά ότι είναι το μοναδικό σωματείο που βάζει μπροστά τα ναυτεργατικά δικαιώματα, αντιπαρατίθεται καθημερινά με την εφοπλιστική ασυδοσία, είναι σε σφοδρή σύγκρουση με την πολιτική κυβέρνησης και ΥΕΝ και θα συνεχίσει ακόμη πιο αποφασιστικά τον αγώνα τόσο για τα καθημερινά Ναυτεργατικά προβλήματα όσο και για τα γενικότερα που απασχολούν τον Ναυτεργατικό κόσμο της χώρας μας.
Το Δ.Σ της ΠΕΝΕΝ
Υ.Γ.: Δεν θα αφήσουμε ασχολίαστη την φαιδρή έως κατάπτυστη αναφορά στελέχους ναυτιλιακής εταιρείας ότι “τα πλοία είναι υπό την ομηρία του Νταλακογεώργου (ΠΕΝΕΝ)”.
Εάν με αυτό εννοούν ότι θα παραβιάζονται τα Ναυτεργατικά δικαιώματα και οι ίδιοι θα έχουν ασυλία (όπως την έχουν από το παραδομένο πολιτικό και συνδικαλιστικό τους προσωπικό) και οι Ναυτεργάτες θα μένουν απλήρωτοι, προφανώς με τα δικαιώματά τους απαξιωμένα, τότε ο ισχυρισμός τους έχει υπόσταση….
Εξάλλου παρά τους ισχυρισμούς τους ότι εντός της μέρας (24/1) ήταν αδύνατη η εξεύρεση των χρημάτων για την καταβολή των μισθών, εκείνο που επιβεβαιώθηκε ήταν ακριβώς το αντίθετο….
Τέλος υπογραμμίζουμε με σημασία ότι η υπάρχουν και άλλα πλοία με εκκρεμότητα την εξόφληση των δεδουλευμένων και περιμένουμε την άμεση συμμόρφωσή τους σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από την ΣΣΕ…