Εμπνευσμένες από τη Χιλή, εκατοντάδες γυναίκες βρέθηκαν στην Αθήνα, το πρωί της Κυριακής 22/12/2019 στο Σύνταγμα για την ελληνική εκδοχή της περφόρμανς “Ένας βιαστής στο δρόμο σου”. (δείτε το κάλεσμα εδώ). Αντίστοιχη δράση έγινε την ίδια μέρα στην Θεσσαλονίκη στην πλατεία Αριστοτέλους.
Η δράση έγινε σε ένδειξη αλληλεγγύης στη Χιλή και σε όλες τις γυναίκες του κόσμου που έχουν βγει στους δρόμους, καταγγέλλοντας τους αναρίθμητους βιασμούς, τις εξαφανίσεις και τον εξευτελισμό που βιώνουν. Στο τέλος της δράσης οι γυναίκες φώναξαν παρούσα για κάθε μία από τις δολοφονημένες και εξαφανισμένες γυναίκες.
H περφόρμανς είναι βασισμένη σε κείμενο της φεμινίστριας ανθρωπολόγου Rita Segato και δημιουργήθηκε από τη Χιλιανή Διαθεματική Γυναικεία Κολεκτίβα Παραστατικών Τεχνών Las Tesis, για τις 25 Νοέμβρη, την Παγκόσμια ημέρα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών. Ξεκίνησε από τη φλεγόμενη Χιλή αλλά σύντομα εξαπλώθηκε ως τσουνάμι διεθνώς, από το Μεξικό, την Κολομβία και τη Γαλλία μέχρι την Τυνησία, την Κένυα κλπ. Στην Κωνσταντινούπολη η αστυνομία συνέλαβε κατά την διάρκεια της performance τις συγκεντρωμένες γυναίκες και προσπάθησε να καταστείλει με τη βία τη συγκέντρωσή τους.
Οι στίχοι του τραγουδιού εκφράζουν την αγανάκτηση των γυναικών απέναντι στη βίαιη καταστολή, τις σεξουαλικές επιθέσεις και τις πρακτικές βασανιστηρίων πάνω στα σώματά τους, την καταπίεση της πατριαρχίας και της κουλτούρας του βιασμού συνολικά. Οι στίχοι ασκούν έντονη κριτική στους βασικούς πυλώνες της πατριαρχίας, τη συγκάλυψη των γυναικοκτονιών, αλλά και την ενοχοποίηση του θύματος.
Οι στίχοι του τραγουδιού:
Η πατριαρχία ο δικαστής
Από τη γέννηση κριτής
Και η δική μας τιμωρία
είναι η αόρατή σου βίαΗ πατριαρχία ο δικαστής
Από τη γέννηση κριτής
Και η δική μας τιμωρία
είναι η φανερή σου βίαΕίναι γυναικοκτονία
Του δολοφόνου η ασυλία
Είναι εξευτελισμός
Πολλαπλός βιασμόςΤο φταίξιμο δεν ειν’ δικό μου, ότι κι αν φορούσα, όπου κι αν βρισκόμουν (4)
Ο βιαστής ήσουν εσύ
Ο βιαστής είσαι εσύΕίναι οι μπάτσοι
Οι δικαστές
Είναι το κράτος
Οι βουλευτέςΤο κράτος της καταστολής είναι ο macho βιαστής
Ο βιαστής ήσουν εσύ
Ο βιαστής είσαι εσύ“Γλυκά κοιμήσου, αθώο κορίτσι και μη σε νοιάζει για το ληστή.
Στα όνειρά σου, μπάτσος ιππότης, σε προστατεύει από το βιαστή.”Ο βιαστής είσαι εσύ
Βίντεο από την performance “Las tesis”στην Αθήνα
Βίντεο από την performance “Las tesis”στην Θεσσαλονίκη
Από το λινκ που υπάρχει στην ανάρτηση, βάζω εδώ το κείμενο του καλέσματος (παραλείποντας μόνο το κομμάτι με τους στίχους, προς αποφυγή τής επανάληψης), θεωρώντας πως, όπως η Παντιέρα επικροτεί την performance, έτσι προσυπογράφει και αυτό.
***
Η Χιλιανή Διαθεματική Γυναικεία Κολεκτίβα Παραστατικών Τεχνών Las Tesis, έχει ξεσηκώσει τις γυναίκες σε πάρα πολλές χώρες (από Λατινική αμερική, μέχρι Ευρώπη και Ασία) με τη δυναμική performance τους ”Un violador en tu camino” (ένας βιαστής στο δρόμο σου) ενάντια στην έμφυλη βία αλλά και γενικότερα ενάντια στο πατριαρχικό σύστημα της κοινωνίας, που οδηγεί σε όλες τις μορφές βίας!
Το κύμα έχει ήδη μεταδοθεί και στην Ελλάδα! Σας καλούμε σε μια μαζική καλλιτεχνική – ειρηνική συγκέντρωση στο Σύνταγμα, να ενώσουμε τη δύναμη της φωνής μας, με πρόθεση να καταδικάσουμε τη βία και να υπερασπίσουμε τις αυτονόητες αξίες.. Ζητάμε δικαιοσύνη, σεβασμό, αγάπη και ελευθερία για τη ζωή μας και για τις επόμενες γενιές μετά από μας. Στηρίζουμε την τέχνη ως μέσο αφύπνισης συνειδήσεων.
Η συγκέντρωση θα ξεκινήσει καλώντας γυναίκες και θηλυκότητες να πραγματοποιήσουν το performance των Las Tesis, ως ένδειξη αλληλεγγύης στη Χιλή και σε όλες τις γυναίκες του κόσμου που έχουν βγει στους δρόμους, καταγγέλοντας τους αναρίθμητους βιασμούς που συμβαίνουν, τον εξευτελισμό που βιώνουν, τις εξαφανίσεις και τα κράτη που θρέφουν και προκαλούν αυτές τις καταστάσεις. Θα γίνει 1 φορά στα ισπανικά και 1 φορά στα ελληνικά (στίχοι παρακάτω).
Καλούνται ελεύθερα χωρίς διαχωρισμό όλες οι ομάδες γυναικείων σωματείων, οργανώσεων, φεμινιστικών ομάδων, άλλων χρωμάτων, ισπανόφωνων, όλων των εθνικοτήτων, λοατκια, τρανς, κουιρ και όσες άλλες σχετικές ομάδες θέλετε να γίνετε συνδιοργανωτές, ενημερώστε μας ώστε να προστεθείτε και να καλέσετε τον κόσμο που θέλετε.
Καθώς η βία στα πατριαρχικά συστήματα επεκτείνεται σε πολλές μορφές και υποφέρουν από αυτή όλα τα φύλα και ο πλανήτης ολόκληρος, το κάλεσμα αυτό είναι ανοιχτό και για όλους τους άντρες που θέλουν να δηλώσουν την αλληλεγγύη και στήριξή τους.
Ειδικά με όλη αυτή την απάνθρωπη συμπεριφορά της αστυνομίας που έχει κορυφωθεί, τις παραγραφές ασέλγειας, τους απαράδεκτους νόμους ανθρωπίνων δικαιωμάτων που περνάνε στη Βουλή και την λεηλασία της φύσης, χρειάζεται να δηλώσουμε όλες και όλοι την παρουσία μας κατά της βίας.
* Η πρωτοβουλία αυτή δεν προέρχεται από κανένα φορέα, ήταν αυθόρμητη και χτίζεται οργανικά από την ένωση πολλών ψυχών που θέλουν να το πραγματοποιήσουν!
Παρακαλούμε ΟΧΙ πανό με συγκεκριμένες ταυτότητες.
Σε αυτό θέλουμε να συμμετέχουμε ως ΑΝΘΡΩΠΟΙ.
Η δράση μας θα ολοκληρωθεί με αναφορά στα ονόματα των δολοφονημένων/εξαφανισμένων γυναικών/θηλυκοτήτων και κρατώντας μια μεγάλη δυνατή σιωπή προς τιμήν τους.
Καθώς το κάλεσμα είναι ανοιχτό και ο χώρος δημόσιος, είναι πιθανό να υπάρξουν επιπλέον εκφράσεις από παρευρισκόμενες ομάδες ή ατομικότητες.
Οι διοργανωτές δεν φέρουν καμία ευθύνη για οτιδήποτε άλλο, το κάλεσμα είναι καθαρά για την υλοποίηση της συγκεκριμένης performance που περιγράφεται παραπάνω. Ευχαριστούμε για την κατανόηση!
[…]
Προτεινόμενο dresscode:
~ Οι γυναίκες και θηλυκότητες φορούν ότι εκφράζει ελεύθερα και χωρίς ενοχή, φόβο ή ντροπή τον ερωτισμό τους. Τα μάτια καλυμμένα με μαύρο διάτρητο μαντήλι/καλσόν (κάτι ώστε να βλέπετε από μέσα) ή βαμμένη με μαύρη μπογιά την περιοχή αυτή.
~ Οι άντρες μπορούν να έχουν το ένα μάτι καλυμμένο ως σύμβολο αλληλεγγύης στους Χιλιανούς αλλά και όλους όσους έχουν υποφέρει από την κρατική βία. (βλ.συμβάν με Brandon González)
*** Εάν καποι@ς δεν εκφράζεται από κανένα από τα παραπάνω, έρχεται όπως επιθυμεί!
______________________________
ΥΓ Το σχόλιο αυτό αφιερώνεται στον ΑΩ.
Η Παντιέρα επικροτεί την περφόρμανς και καλά κάνει. Εσύ λεφτ σου ξυνίζει η εναντίωση ενάντια στην ακραία βία κατά των γυναικών φαίνεται.
Μετά έχεις και το θράσος να μιλάς για Αριστερά.
Υπάρχει σύνδεση ανάμεσα στην υπαρκτή συντηρητικοποιηση ενός κοινωνικού κομματιού με την ανάδυση και άλλων πεδίων της ταξικής πάλης όπως το εμφυλο , το γυναικείο κλπ; Νομίζω όχι αλλά κ να υπάρχει είναι αμελητέα.
Η σοσιαλδημοκρατία κ το κομμάτι της αριστεράς που έχουν δικαιωματικο κ όχι ταξικό λόγο στο εμφυλο, πριν απολα ΚΥΒΕΡΝΗΣΑΝ εφαρμόζοντας καπιταλιστικές ιμπεριαλιστικές πολιτικές. Για αυτό κ εξαφανίζονται κ κερδίζει η ακροδεξιά. Και όχι γιατι προώθησαν τον καπιταλιστικό δικαιωματισμο. Πχ η κομμουνιστική επανίδρυση στην Ιταλία, όταν συμμετείχε κ στήριζε καπιταλιστικές κυβερνήσεις , ψήφισε ναι στην ιμπεριαλιστική συμμετοχή της Ιταλίας σε πολέμους του ΝΑΤΟ , ψήφισε περικοπές κλπ. Το ίδιο κ το γαλλικό κκ , το βρετανικό κκ και σήμερα η σοσιαλδημοκρατική die linke στην Γερμανία. Ο δικαιωματισμος είναι το κερασάκι στην αντιλαϊκή τούρτα της κυβερνώσας σοσιαλδημοκρατίας κ τμήματος της αριστεράς στην Ευρώπη
Όπως κ του ΣΥΡΙΖΑ άλλωστε.
Συνεπώς αβιρ κ λεφτ εκεί αναζητήσετε την ενσωμάτωση της σοσιαλδημοκρατίας κ κομματιού της αριστεράς κ όχι στο εμφυλο κ τι γυναικείο. Μην τρώτε την προπαγάνδα καραμπελια, Θύμιου Παπανικολάου, Λυγερού , Ρινάλντι κλπ.
Όπου κυβέρνησε η σοσιαλδημοκρατία κ η εκεί αριστερά έγινε τσόντα της , είχαμε σχεδόν πανομοιότυπες κυβερνήσεις κ πολιτικές , με τις αντίστοιχες δεξιές κ εθνικιστικές κυβερνήσεις . Απολύσεις, ελαστικες σχέσεις εργασίας, ιδιωτικοποιήσεις , νατοϊκές επεμβάσεις , καταστολή , κλπ.
ΑΥΤΗ είναι η πιο βασική αιτία απαξίωσης της σοσιαλδημοκρατίας κ αυτου του κομματιού της αριστεράς. Όχι ο δικαιωματικος λόγος κ πρακτική τους. Ο δικαιωματισμος παράγει αλλά άσχημα: παράγει συντεχνιασμο, εγωιστικές κοινωνικές ομαδοποιήσεις ταυτοτήτων που σκέφτονται κ δρουν όπως ο συντεχνιακος συνδικαλισμός (των πασκε , δακε , ΣΥΡΙΖΑ πχ) στο συνδικαλιστικό κίνημα.
Όμως, η βασική αιτία απαξίωσης σοσιαλδημοκρατίας κ του κομματιού της αριστεράς που έγινε τσόντα της, ήταν οι κυβερνητικές πολιτικές που άσκησαν κεντρικά κ τοπικά κ που ήταν κ είναι δεξιές, αντιλαϊκές δλδ καπιταλιστικές.
Εδώ στην Ελλάδα, μακριά από τον ΣΥΡΙΖΑ κεντρικά , τοπικά, παντού! Όχι από τους ψηφοφόρους του, από το κόμμα ΣΥΡΙΖΑ, τη νεολαία ΣΥΡΙΖΑ , τις παρατάξεις ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό εννοώ. Η ΝΔ είναι ένα εθνικιστικό αντιλαϊκό κομμα, που εφαρμοζει εθνικιστικές πολιτικές εξαθλίωσης του λαού. Τον δρόμο της τον έστρωσε ο ΣΥΡΙΖΑ. Κ όταν ξαναγυρίσει ο ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση , την ίδια πολιτική θα συνεχίσει , απλά , πιο λάιτ κ ολιγον δημοκρατικη σε κάποια πράγματα.
ΟΡΘΗ-ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
Ρε συ San Rocco, καταλαβαίνεις τι γράφεις; Εγώ πάντως δεν καταλαβαίνω. Για να καταλάβω, θέλω να μου εξηγήσεις το εξής απλό ζητηματάκι:
Ποια είναι η διαφορά τού δικαιωματικού λόγου τής σοσιαλδημοκρατίας και κομματιού τής αριστεράς στο έμφυλο από τον ταξικό λόγο στο έμφυλο που εκφέρει το ΝΑΡ και η ΑΝΤΑΡΣΥΑ; Για παράδειγμα, πες ότι θα γίνει μια διαδήλωση για το φόνο που έκανε χθες προχθές ένας κρητικός με θύμα τη γυναίκα του. Τι διαφορετικό θα γράφει το πανό τού ΝΑΡ από το πανό τού ΣΥΡΙΖΑ ή του ΜεΡΑ 25; Τι θα γράφει το δικό σας που δεν θα γράφουν τα δικά τους;
Για πες.
Ένας άντρας σκότωσε μια γυναίκα. Για πολλοστή φορά συμβαίνει αυτό. Εσύ λεφτ πες τι πρέπει να γράφει ένα πανω μιας τέτοιας διαδήλωσης!
Όοοχι, San Rocco μου. Όχι. Αυτά που ξέρεις να τα ξεχάσεις. Δεν θα μου απαντάς στην ερώτηση με ερώτηση επειδή βρέθηκες στριμωγμένος στα Τρίκαλα στα δυο στενά. Επαναλαμβάνω:
Ισχυρίστηκες πιο πάνω ότι άλλος ο δικαιωματικός λόγος τής σοσιαλδημοκρατίας και κομματιού τής Αριστεράς στο έμφυλο και άλλος ο δικός σας ο ταξικός στο ίδιο ζήτημα, το έμφυλο. ΟΚ. Πες μας, λοιπόν, τι διαφορετικό θα έχουν τα δικά σας πανό σε μια υποθετική περίπτωση που θα γίνει διαδήλωση για το φόνο τής συζύγου από τον σύζυγο στο Ηράκλειο, από τα πανό τού ΣΥΡΙΖΑ ή του ΜεΡΑ 25.
Αναμένουμε.
Ποιοι αδερφέ μου λεφτ. Δεν είμαι καθόλου μα καθόλου στριμωγμένος. Εσύ μπορεί να είσαι.
Ξαναγράφω λοιπόν : για μιαν ακόμα πολλοστή φορά, άντρας σκότωσε γυναίκα. Για πολλοστή.
Μια διαδήλωση διαμαρτυρίας τι θα έπρεπε να γράφει στα πανώ της; Απάντα εσύ κ εννοείται, πως θα απαντήσω και εγώ. Πάρε εσύ την πρωτοβουλία της απάντησης κ μην ανησυχείς, δεν υπεκφευγω, θα απαντήσω και εγώ.
San Rocco, τα έτσουξες χθες βράδι και δεν έχεις συνέλθει ακόμα; Σε ρώτησα αυτό που σε ρώτησα (μην το ξαναγράφω, είναι και μακρινάρι). Ποια είναι η απάντησή σου; Ότι το πανό σας θα γράφει “άντρας σκότωσε γυναίκα”; Γιατί, των δικαιωματιστών, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΜεΡΑ 25, τι θα γράφει; Να επαναληφθεί το ματς ΝΠΣ Βόλος – Ολυμπιακός;;; Επομένως, στο συγκεκριμένο παράδειγμα, ποια η διαφορά τού δικαιωματικού λόγου από τον ταξικό, τον δικό σας, πάνω στο έμφυλο;;;
Να σου πω ποια είναι η “διαφορά”, που πας να μας την πλασάρεις για ουσιαστική; Ότι εσύ, που θα έχεις το ίδιο πανό με τους δικαιωματιστές, θα υπογράφεις ως ΝΑΡ. Φοβερή “διαφορά”, τι να σου πω! Δεν πα’ να υπογράφεις και ως ΠΑΛΕΦΙΠ! Δικαιωματισμό θα κάνεις και συντεχνιασμό στο συγκεκριμένο ζήτημα.
Συνέχισε να κρύβεις το κεφάλι σου στην άμμο και να πιστεύεις ότι ένας κομμουνιστής που υποστηρίζει κάποιο δικαίωμα (αληθινό ή κατασκευασμένο, δίκαιο ή άδικο) το οποίο αφορά κάθε άνθρωπο ανεξάρτητα από την τάξη που ανήκει κάνει αγώνα υπέρ μιας συγκεκριμένης τάξης!!!
Γιατί να σου χαλάσω το όνειρο Χριστουγεννιάτικα;
Άσε τα ψοφια λεφτ , πιανεσαι πάλι με την γίδα στην πλάτη αδερφέ μου. Άσε τα σαπια κ τα ψοφια κ πες εσύ ΤΙ πρέπει να γράφει το πανώ της διαδήλωσης !
San Rocco, το πανό τής διαδήλωσης πρέπει να καταδικάζει και να καταγγέλει τη βία σε βάρος τών γυναικών και πάνω απ’ όλα τη φονική βία. Ακριβώς αυτό που θα γράφει και το πανό το δικό σας. Η διαφορά μας είναι (διαφορά ουσιαστικότατη!) ότι εγώ δεν θα υποστηρίξω ποτέ ότι κανω ταξικό αγώνα και όχι δικαιωματιστικό όταν κατεβαίνω σε μια συγκέντρωση για να υπερασπιστώ το δικαίωμα των γυναικών (όλων τών γυναικών, και όχι μόνο τών γυναικών τής εργατικής τάξης!) να μην πηγαίνουν σαν το σκυλί στο αμπέλι από τους ανεγκέφαλους που διάλεξαν για συζύγους ή γκόμενους! Κατάλαβες;
Σιγά μην καταλάβεις! Και σιγά, αν καταλάβεις (λέμε τώρα) που θα ομοολογήσεις ότι τόσα χρόνια κοιμάσαι με τα τσαρούχια.
Ναι λεφτ αυτό θα γράφει το πανώ. Μόνο που εγώ κατεβαίνω με ταξικό κ όχι δικαιωματικο περιεχόμενο. Ναι, υπάρχουν ανεγκεφαλοι άντρες που βιάζουν κ σκοτώνουν γυναίκες. Όμως δεν βλέπω οι αντίστοιχα ανεγκεφαλες γυναίκες να βιάζουν άντρες ή να σκοτώνουν άντρες παρά σε ελαχιστοτατες περιπτώσεις. Οκ αδερφέ; Το γεγονός ότι έχουμε τόσες πολλές γυναικοκτονιες, θα έπρεπε μάλλον να σε προβληματίσει. Ο ανεγκεφαλος άντρας, βρίσκει ένα πλαίσιο κοινωνικό που μπορεί να εκφράζει την ανεγκεφαλία του. Κ αυτό είναι οι πατριαρχικές αντιλήψεις . Οκ αδερφέ; Αυτές πολεμάμε κ τις συνδέουμε κ με τον καπιταλισμό.
Να μην γίνει διαδήλωση είναι η απάντηση του Λεφτ, San Rocco. Δεν υπάρχει γυναικοκτονία ως έννοια και λέξη, είναι ανθρωποκτονία απλά. Αυτό πιστεύει, άλλο αν δεν το λέει.
Στην καλύτερη περίπτωση θα σου πει πως υπάρχει “κάποιο” έμφυλο ζήτημα στον καπιταλισμό αλλά να μην προβάλλεται γιατί αποπροσανατολίζει από τα κατεξοχήν ταξικά. Είναι η στιγμή που ο λεφτ γίνεται ταξικός ασχέτως αν σε όλα τα άλλα θέλει να ενώσει το έθνος. Δεν έχει πρόβλημα να ενώσει την εργατική τάξη με το κεφάλαιο αλλά έχει πρόβλημα να ενωθεί η εργατική τάξη και γενικά η εν δυνάμει λαική αντικαπιταλιστική συμμαχία μεταξύ της. Γιατί για να ενωθεί πρέπει να ενωθεί αντιπαλεύοντας στο εσωτερικό της τις πολλαπλες καπιταλιστικές καταπιέσεις. Ο λαός πρέπει να είναι πιο ελεύθερος στις πολιτικές και κοινωνικές οργανώσεις του εργατικού κινήματος απ ότι είναι στις πρωτογενείς κοινωνικές οργανώσεις στις οποίες εντάσσεται. Στην οικογένεια, την εκπαίδευση και την επιχείρηση.
Απίθανα πράγματα λέγονται. Σε μια εποχή που το έμφυλο βγαίνει εκρηκτικά οργανικά δεμένο με απεργίες και εξεγέρσεις η βελόνα έχει κολλήσει σε συζητήσεις του παρελθόντος που οι μεν και οι δεν παριστάνουν πως έχουν διαβάσει την τάδε διαννοήτρια και παριστάνουν πως έχουν καταλάβει τι λέει και παίρνουν θέση πάνω σε ζητήματα που η θεωρητική ιδεολογική τους αφαίρεση
Την ίδια ώρα βέβαια πολύ σημαντικές οργανώσεις διασπώνται και πάνω σε τέτοια επίδικα. Η (δεξιόστροφη τελικά) διάλυση της ISO γίνεται με αφορμή, πρόσχημα αλλά και εξ ορισμού σοβαρό επίδικο μια υπόθεση βιασμού από ηγετικό της στέλεχος. Η CWI διασπάται πάνω στην υποτιθέμενη υιοθέτηση του μεταμοντέρνου από την πλειοψηφία της. Οι καταγγελίες σε ελληνικές οργανώσεις για βία, , λεκτική, ψυχολογική σωματική ή και σεξουαλική, σε βάρος συντροφισσών πυκνώνουν όπως και οι καταγγελίες πως τα θέματα θάβονται τελικά, από οργανώσεις και στελέχη που καθίστανται έτσι συνένοχοι.
Η κοινωνία είναι πιο μπροστά από την αριστερά. Είτε από τις τάσεις που αναπαράγουν τις αντιμαρξιστικές τρίχες περί δευτερευουσών αντιθέσεων είτε όχι αλλά στην πράξη τα θεωρούν αυτά πάρεργα ή άλλο ένα πεδίο μονοκομματικής καταγραφής. Μια ενιαία φεμινιστική πρωτοβουλία της Αριστεράς για την οποία παλέβουν οι οργανώσεις που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία για τις 8 Μαρτίου είναι πρωτεραιότητα φυσικής επιβίωσης και αξιοπρέπειας αλλά και πολιτικής επιβίωσης της αριστεράς. Διότι μια αριστερά που δεν ασχολείται με το ένα, δεν ασχολείται με το άλλο, στο τέλος δεν θα ασχοληθεί με τίποτα, σε αυτή την συγκυρία βαθιάς ήττας. Γιατί πάντα οι αντιμαρξιστικές απόψεις περί δευτερευουσών αντιθέσεων ήταν κυρίαρχες εκτός από βαθιές ρωγμές στην καπιταλιστική κανονικότητα όπως ήταν η Οκτωβριανή Επανάσταση ή η τομή των ΕΑΜ-ΕΛΑΣ-ΕΠΟΝ-ΔΣΕ. Και τότε εκείνες οι ρωγμές είχανε χαράξει κεκτημένα για τον λαό στον ταξικό συσχετισμό δύναμης, εγχώριο και διεθνές και έτσι υπήρχε και επιείκεια απέναντι στην Αριστερά και στο Εργατικό Κίνημα, που σήμερα αυτή η επιείκεια δεν υπάρχει. ¨Ετσι θα καλέσεις σε απεργία και το 50% των συναδέλφων σου δεν θα σε αναγνωρίζει σαν κάτι δικό του γιατί το χουφτώνει ο εργοδότης και εσύ του λες πως πρέπει να κάνει υπομονή και πως σας ενώνουν όλα τ άλλα, αλλά αυτό δεν θα καταλαβαίνει γιατί του λες πως δεν πειράζει εκτός από το να είναι κατώτερο από τον εργοδότη να είναι κατώτερο και από σένα. Γιατί θα προσπαθήσεις να πάρεις πολιτικές πρωτοβουλίες αλλά το 50% των συντρόφων/συντροφισσών δεν θα σε βλέπει σαν κάτι δικό του γιατί του λες πως πρέπει να κάνει υπομονή και πως μέχρι τον σοσιαλισμό θα είναι κατώτερο από εσένα
Κώστας.
Συμπλήρωση: παίρνουν πολιτική-τακτική θέση πάνω σε θέματα που η ιδεολογική θεωρητική τους αφαίρεση είναι ανώτερη και μη δεσμευτική για την διατύπωση πολιτικής γραμμής, ίσως και για την άρθρωση επαναστατικής πολιτικής στρατηγικής.
Κώστας
Ας μην ρωτήσει κανένας τον λεφτ αν πρέπει το δικαστήριο να εξετάσει πχ τα ρατσιστικά κίνητρα σε μια δολοφονία μετανάστη από χρυσαυγίτη θα πάρει την απάντηση πως αυτό σημαίνει πως οι μετανάστες είναι πιο σημαντικοί.
Εννοείται λεφτ πως πρέπει να είναι επιβαρυντική συνθήκη γιατί δεν είναι ανθρωποκτονίες με την ιδια πιθανότητα το θύμα να είναι άντρας ή γυναίκα, υπάρχουν συντριπτικές στατιστικές. Είναι ανθρωποκτονίες που γίνονται πατώντας πάνω σε ρητά ή άρρητα σεξιστικά μισογύνικα πρότυπα. Τουλάχιστον όταν είναι τέτοιες. Αλλιώς το δικαστήριο, ένα βαρύ ποινικό δικαστήριο για ανθρωποκτονία, δεν θα εξέταζε τίποτα. Θα έλεγε πως ανθρωποκτονία σημαίνει αυτή την φιξ ποινή, δεν θα υπήρχε αυτό που λένε στο Δίκαιο “Φυσικός Δικαστής”, μάρτυρες, απολογία, συνήγοροι, εισαγγελέας Δεν θα υπήρχε δίκη.
Γιατί δηλ ο μισός πληθυσμός να κινδυνεύει πολύ περισσότερο από ανθρωποκτονία ?
Κώστας
Γιατί κοινωνικά τεκμαίρεται ότι βρίσκεται σε σχετική αδυναμία να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Αυτό βέβαια, πλέον που σε κάθε γωνία υπάρχει σχολή πολεμικών τεχνών, είναι ολοένα και λιγότερο αλήθεια.
Ας μην ρωτήσει κανένας τον λεφτ αν πρέπει το δικαστήριο να εξετάσει πχ τα ρατσιστικά κίνητρα σε μια δολοφονία μετανάστη από χρυσαυγίτη θα πάρει την απάντηση πως αυτό σημαίνει πως οι μετανάστες είναι πιο σημαντικοί.
_____________________________
Δεν λες να το πάρεις απόφαση πως δεν μιλάς με κανένα Αρανιτάκι τού πρώτου έτους στα ΤΕΙ Υδατοκαλλιεργειών;;; Η αναλογία εδώ είναι να θέλεις να επιβάλλεις στο κίνημα να σταματήσει να μιλάει για ανθρωποκτονία και να υιοθετήσει τον όρο μεταναστοκτονία!!!
Άντε πήγαινε μέχρι τη γωνία να δεις αν έρχομαι (με την ευκαιρία, πάρε μου και τσιγάρα).
Γιώργο εγώ δεν νομίζω πως κοινωνικές αρρώστιες αιώνων και χιλιετηρίδων που ο καπιταλισμός κληρονόμησε από προηγούμενους τρόπους παραγωγής αντιμετωπίζονται με πολεμικές τέχνες. Και όσο και αν είμαι υπέρ του να μπορεί η γυναίκα να αμυνθεί προτιμώ να μην της επιτεθεί κανείς και όχι να παίζουμε ξύλο. Επίσης δεν είναι θέμα σωματικής διάπλασης αλλά βαθιά ριζωμένων ιεραρχιών και προκαταλήψεων. Ούτε με το Δίκαιο του καπιταλιστικού κράτους αντιμετωπίζεται αλλά καλό είναι να υπάρχουν κάποιες προβλέψεις που να αναγνωρίζουν επιβαρυντικές συνθήκες Να ψέγει και να διώκει ο νόμος εκτός από την πράξη και την κοινωνική αρρώστια. Κατά τα άλλα βασικά είναι θέμα αγώνα των θυμάτων των πολλαπλών καταπιέσεων εν γένει σε κάθε χώρο παραγωγής και αναπαραγωγής και στην πολιτική πάλη στα πλαίσια της προσπάθειας συγκρότησης της λαικής αντικαπιταλιστικής συμμαχίας
Κώστας
Ναι, αλλά από την άλλη υπάρχει και το αξίωμα του Διαφωτισμού ότι “όλοι είμαστε αθώοι μέχρις αποδείξεως του εναντίου”. Δε μπορείς να πεις δλδ, πως ο ληστής που είδε στο δρόμο έναν άντρα 1.85 και τον προσπέρασε και επιτέθηκε στη κοπέλα 1.55 που συνάντησε αμέσως μετά, ότι είχε σεξιστικό κίνητρο, χωρίς επιπρόσθετα στοιχεία. Άλλο το να επιτεθεί για να βιάσει, εκεί συμφωνώ πως είναι ένα πεδίο πάλης του κινήματος να απαιτεί ο νόμος, σήμερα στο καπιταλισμό, να είναι αμείλικτος.
Τώρα, προφανώς και δεν είναι μόνο θέμα σωματικής διάπλασης, αλλά και ηθικού και εκπαίδευσης, και δεν είναι τυχαίο ότι άνθρωποι με μεγάλη εμπειρία βίας, που απέναντι σε έναν μικρόσωμο άντρα θα το σκέφτονταν γιατί ξέρουν, απέναντι σε μια γυναίκα θα ορμήξουν στα τυφλά, ακριβώς γιατί έχουν βαθιά ριζωμένες τις προκαταλήψεις και την αίσθηση ιεραρχίας στο μυαλό τους. Αυτό είναι κάτι που συμβαίνει, εσύ από κοινωνική εμπειρία το γνωρίζεις, αλλά δε μπορείς να το στοιχειοθετήσεις νομικά, εκτός και αν ο άλλος ομολογήσει.
Από την άλλη, στην Ελλάδα όλα αυτά τα μονοθεματικά κινήματα (σα τους vegan που είχα φάει τη πόρωση πέρσι) είναι λίγα άτομα και δε παίρνουν ευρύτητα. Αν μπορεί τώρα το κίνημα να συγκεντρώσει κάποιους τέτοιους ανθρώπους και να τους βάλει στη δράση ευρύτερα, επί τη βάσει του “με στηρίζεις-σε στηρίζω”, είναι προφανές ότι είμαι φουλ υπέρ.
Συμφωνω Γιωργο, δεν ειναι καθε εγκλημα με θυμα γυναικα σεξιστικο. Αλλωστε η προσπαθεια ορατοτητας του σεξισμου προυποθετει και αρνηση του παν-σεξισμου. Αν ολα ειναι σεξισμος τελικα δεν υπαρχει. Αλλα σαφως για μενα η αρνηση υπαρξης ενος φαινομενου ειναι χειροτερη απο την διογκωση του.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Εκτός από τον ΑΩ, το παραπάνω σχόλιο (24/12/2019 at 16:31) αφιερώνεται και στον San Rocco.
και μη χειρότερα
ΜΝΗΜΕΙΩΔΕΣ!!!
Γράφει ο Κώστας μας (που αν δεν υπήρχε θα έπρεπε να συνεννοηθώ με την Υπερεσία για να τον κατασκευάσουμε):
Δεν υπάρχει [σ.σ.: για μενα, τον Λεφτ] γυναικοκτονία ως έννοια και λέξη, είναι ανθρωποκτονία απλά. Αυτό πιστεύει, άλλο αν δεν το λέει.
Κι έτσι (πολύ …«απλά»!!!), ο φόνος ενός ανθρώπου καθίσταται κάτι «απλό» (συνώνυμα: σύνηθες, συχνά απαντώμενο, αναμενόμενο, όχι και κάτι για να πέσεις να πεθάνεις από τη στενοχώρια σου, βρε αδελφέ!), σε σύγκριση με το φόνο ενός ανθρώπου θηλυκού γένους!
Είπε κανείς κάτι για θηλυκοποίηση του κοινωνικού είναι;;;
Πέρασε από κανενός το μυαλό ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με την τερατώδη διαστρέβλωση του μέτρου των θετικών διακρίσεων υπέρ κάποιων πληττόμενων κοινωνικών κατηγοριών, διαστρέβλωση που οδηγεί στην εξουσιαστική[*] επικυριαρχία αυτών τών πληττόμενων στρωμάτων επί όλων τών υπόλοιπων;
Και πέρασε από κανενός το μυαλό ότι στο όνομα της εναντίωσης στην πατριαρχία επιχειρείται (άλλοτε ασυνείδητα, αλλά τώρα, στην περίπτωση του Κώστα, συνειδητά) η αντικατάστασή της από τη μητρι-αρχία;
______________________________
[*] Για να δικαιωθεί έτσι και ο Δημήτρης Μπελαντής, ο οποίος, στο περσινό άρθρο του Υπέρ των δικαιωμάτων, κατά του δικαιωματισμού, κατέληγε:
Όμως, το κύριο πρόβλημα βρίσκεται αλλού: βρίσκεται στη λογική του έντονου αποχωρισμού/διαχωρισμού των δικαιωματικών πολιτικών ταυτότητας από την συνολική ταξική σύγκρουση και την συνολική κοινωνική χειραφέτηση (παρά το ότι η «υπερταξική»-αντίφα ρητορική έρχεται να το συγκαλύψει μερικές φορές), στη λογική ενός φαντασιακού καταπιεσμένου ανθρώπινου σώματος που βρίσκεται σε καθολικό πόλεμο με μια συνολικά εκφασισμένη κοινωνία, στη λογική ότι οι ταυτότητες, για να ελευθερωθούν, πρέπει να καταστρέψουν ριζικά σημαντικούς θετικούς κοινωνικούς δεσμούς (την μη σωβινιστική ένταξη σε μια πατρίδα, την ένταξη σε ένα φύλο που είναι και κοινωνικό αλλά και βιολογικό ταυτόχρονα, την ένταξη σε μια κοινωνική επαγγελματική δραστηριότητα, στον βαθμό που αυτή δεν είναι εκμεταλλευτική κ.α.). Όποιος υπερασπίζεται θετικά αυτούς τους προσδιορισμούς όχι μόνο εμφανίζεται ως απολογητής υπέρ της καταστολής πάνω στο φαντασιακό σώμα της καταπιεσμένης ταυτότητας, αλλά συχνά κρίνεται και ως καθαρός φασίστας ή φασίστρια. Η παραπάνω εκτίμηση δεν είναι φανταστική ή υποβολιμαία από τον γράφοντα, οι τοίχοι της πόλης «μιλούν»: η «Ελλάδα πρέπει να σκάσει», ο πατριωτισμός είναι φασισμός, πρέπει να είμαστε όλοι αναγκαστικά ουδέτερου φύλου και άρθρου κ.λπ. Είναι ένας λόγος επιθετικός και διαυγής .Και δεν πρόκειται για τα διαταξικά κοινωνικά κινήματα του ‘68, αλλά για την γεροντική τους αρρώστια και την πολιτισμική τους επεξεργασία με τρόπο που ενισχύει τον μεταμοντέρνο καπιταλισμό και το «νέο πνεύμα του κεφαλαίου», ένα πνεύμα καταστροφής των παλιών συλλογικών προσδιορισμών και ανασχεδιασμού του ανθρώπου μέσα από την νομαδικότητα, την υβριδικότητα, την εξατομίκευση, την απουσία φύλου με βιολογική βάση κ.λπ. Δεν πρόκειται για αγώνα απελευθέρωσης αλλά για αγώνα κυριάρχησης.
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΛΙΝΚ
Το αποκατεστημένο λινκ για το άρθρο τού Δημήτρη Μπελαντή:
Υπέρ των δικαιωμάτων, κατά του δικαιωματισμού
ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
ΜΝΗΜΕΙΩΔΕΣ!!! #2
Γράφει ο Κώστας μας (25/12/2019 at 17:50 ) «χαρούμενος πηγαίνω με όποια
εντύπωσηεπιθυμία έχω στο μυαλό μου», συνθήκη κάτι παραπάνω από συνήθης στα σχόλιά του:Γιατί δηλ ο μισός πληθυσμός να κινδυνεύει πολύ περισσότερο από ανθρωποκτονία ?
Έτσι νομίζει. Είναι έτσι όντως; Όσο είμαι κι εγώ ο Χριστόφορος Κολόμβος! Ιδού:
Παγκοσμίως, περίπου το 81% [σ.σ.: ογδόντα ένα τοις εκατό!] τών καταγεγραμμένων θυμάτων [σ.σ.: ανθρωποκτονιών, εξαιρουμένων τών πολεμικών συγκρούσεων] το 2017 ήταν άντρες και αγόρια
(ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ: http://socialpolicy.gr/2019/08/%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CE%AD%CE%BA%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B1%CE%BD%CE%B8%CF%81%CF%89%CF%80%CE%BF%CE%BA%CF%84%CE%BF%CE%BD.html )
Και του χρόνου σπίτια μας οι λεύτερες!
Μπαγλαμά ξεκουρδισμένε.Γυναικοκτονία δεν είναι κάθε ανθρωποκτονία με θύμα γυναίκα αλλά η ανθρωποκτονία που έγινε επειδή το θύμα είναι γυναίκα λόγω των ρητών και άρρητων μισογύνικων στερεότυπων. Να λέω την λέξη “μισογύνικων” ή θα μου πεις πως είναι αδικία να μην υπάρχει μισανδρισμός ?
Αυτό το 81% που λέει η έρευνα το έχουν σκοτώσει γυναίκες ? Σκοτώθηκαν λόγω του φύλου τους, λόγω της κατώτερης θέσης του φύλου τους, λόγω της κατώτερης θέσης του αντρικού φύλου τους ? Μήπως, πχ, είναι τόσο μεγάλο γιατί οι άντρες, λέω εγώ τώρα, κυριαρχούν στην μαφία, την παραοικονομία, τα εγκληματικά δίκτυα ? Μήπως δηλ το αντρικό κοινωνικό προνόμιο μεταφέρεται και σε άκρως επικίνδυνες κοινωνικές και οικονομικές δραστηριότητες ? Δεν έχω διαβάσει το link και εντελώς πρόχειρα σκέφτηκα αυτήν ως λογική εξήγηση, αλλά πες μας, πως εξηγείται το 81 % Βγήκαν αληθινοί οι εφιάλτες του Περίανδρου Πώποτα και ζούμε σε μια μητριαρχική κοινωνία ? Ανέπτυξε μας την θεωρία σου, το έμφυλο θέμα στον καπιταλισμό τελικά έχει θύμα τους άντρες ?
Η στατιστική για την οποία συζητάμε είναι πόσοι πατεράδες, σύζυγοι, αδερφοί, άρρενες ερωτικοί σύντροφοι, άρρενες καψούρηδες, άρρενες πρώην σύντροφοι, άρρενες πρώην σύζυγοι σκοτώνουν γυναίκες ως εκ τις θέσεως τους, μέσω και λόγω ρητών και άρρητων σεξιστικών και μισογύνικων στερεότυπων. Θες μήπως να βρούμε τα ποσοστά βιασμών ? Πόσες γυναίκες βιάζουν άντρες και πόσοι άντρες βιάζουν γυναίκες ? Θες να βρούμε τα ποσοστά σεξουαλικής παρενόχλησης ? Θες να βρούμε τις εκτιμήσεις για τους αδήλωτους βιασμούς, την αδήλωτη παρενόχληση και τις αδήλωτες γυναικοκτονίες ? Θες να μετρήσουμε πόσες φορές τα κανάλια έχουν πει “γυναίκα αράχνη” ή “μαύρη χήρα” στις ελάχιστες περιπτώσεις αντιστροφής της ενδοοικογενειακής βίας και πόσες έχουν πει “την σκότωσε γιατί την αγαπούσε” ? Θες να συζητήσουμε για το φύλο των αυτουργών των επιθέσεων κατά ΛΟΑΤΚΙ ατόμων ? Θες να μιλήσουμε για τον βιασμό εντός γάμου που αναγνωρίστηκε νομικά στην Ελλάδα το 2006, νομίζω ? Θες να μιλήσουμε για τον βιασμό εντός σχέσης ? Θες να μιλήσουμε για το αν το ΟΧΙ είναι στην πραγματικότητα παιχνίδι ? Θες να μιλήσουμε για τους περήφανους πατεράδες που έχουν έναν μάγκα γιό που έχει γκόμενα και μια πόρνη κόρη που έχει γκόμενο ? Πόσοι είναι αυτοί και πόσοι αυτοί που λένε το αντίθετο ? Θες να βρούμε τις μισθολογικές διαφορές ? Θες να βρούμε την επιβάρυνση από το νοικοκυριό ? Θες να βρούμε τους άντρες που απολύθηκαν γιατί η γυναίκα τους είναι έγκυος ή που δεν προσελήφθησαν γιατί κάποτε μπορεί να κάνουν παιδί και αντίστοιχα τις γυναίκες ? Θες να μετρήσουμε πόσους πατεράδες ποδοσφαιριστών έχουν βρίσει οι οπαδοί στο γήπεδο και πόσες μανάδες ?
Αντί να μου φέρεις μια από όλές αυτές τις στατιστικές βέβαια εσύ έφερες κάτι εντελώς άσχετο
Κώστας
Κωστάκη μου, εκεί εσύ, επιμένεις. Νομίζεις ότι μιλάς με καμιά φρέσκια στρατολογία τής ΑΡΑΝ (τη ποιας;).
Το σχολιάκι μου, τεκμηριωμένο με στοιχεία κι όχι αέρα
πατέραμητέρα σαν τα δικά σου, αντικρούει τον εξής έναν και συγκεκριμένο ισχυρισμό σου:Γιατί δηλ ο μισός πληθυσμός να κινδυνεύει πολύ περισσότερο από ανθρωποκτονία ?
Τα στοιχεία αποδεικνύουν το ακριβώς αντίθετο από τους ισχυρισμούς σου: από τα δύο φύλα (δύο είναι τα φύλα! όλα τα άλλα είναι απλώς wannabe) εκείνο που μετράει θύματα
περισσότεροσυντριπτικά περισσότερο είναι το ανδρικό. Οι αιτίες για τις οποίες συμβαίνει αυτό δεν ενδιαφέρουν εν προκειμένω και ούτε πρόκειται να με απασχολήσουν. Επικαλέστηκες ένα fact και τα facts σε διαψεύδουν πανηγυρικά (και με γέλια) –ουδεμία έκπληξη: συνήθως, παίρνεις τις φαντασιώσεις σου για πραγματικότητες.Δεύτερο «θεματάκι»: Από τους φόνους γυναικών στην Ελλάδα, και υποθέτω και διεθνώς, με ενόχους ερωτικούς συντρόφους τους, συζύγους, πατεράδες, αδέλφια κ.λπ., ελάχιστες (και αν) είναι οι περιπτώσεις πραγματικής γυναικοκτονίας. Μην ξύνεις την κεφάλα σου με απορία. Προπάντων μην ετοιμαστείς να γράψεις κάνα σχόλιο τύπου «τι σας έλεγα εγώ; ο λεφτ είναι φόλα σεξιστής και μισογύνης! επί τέλους η Παντιέρα δεν θα μας προστατέψει από το ρατσιστικό του δηλητήριο;» γιατί θα γίνεις ρεζίλι τών σκυλιών. Άκου να δεις (ό,τι μπορείς να δεις εν πάση περιπτώσει, ανάμεσα στις μαρμελάδες που έχεις στα μάτια που τις νομίζεις κόκκινες αλλά είναι αστικοφιλελέδικες –εν προκειμένω και πολύχρωμες στα χρώματα του ουράνιου τόξου):
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο ορισμός που δίνει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας για τη γυναικοκτονία είναι ο εξής:
Γυναικοκτονία είναι η ανθρωποκτονία από πρόθεση γυναικών επειδή είναι γυναίκες
Από όσο μπορώ να θυμηθώ, από τις πρόσφατες περιπτώσεις (η φρέσκια στο Ηράκλειο της Κρήτης –γεια σου Λυγκουνάκη λεβεντοκρητικέ! :-) –, η περσινή στη Ρόδο με τη φοιτήτρια, ο πατέρας στην Κέρκυρα που σκότωσε την κόρη του) κανένας φόνος δεν έγινε «απλώς και μόνο επειδή το θύμα ήταν γυναίκα». Ο τύπος στην Κρήτη σκότωσε τη γυναίκα του επειδή (είπε ότι) τον απατούσε, τη φοιτήτρια τη φάγανε τα δύο «καμάρια» επειδή δεν τους έκανε «τα χατίρια» και ο Κερκυραίος σκότωσε την κόρη του επειδή δεν γούσταρε να τα έχει με Αφγανό. Σύμφωνα με τον ΠΟΥ (τα παράπονά σου σ’ εκείνον), λοιπόν, δεν έχουμε γυναικοκτονίες σε καμία από τις παραπάνω περιπτώσεις (και σε κάθε παρόμοια).
Τελευταία και απελπισμένη προσπάθεια να δώσω στο χοντροκέφαλό σου να καταλάβει:
Αντίθετα, στην περίπτωση του Λουκμάν, π.χ., έχουμε 100% καθαρό ρατσιστικό έγκλημα γιατί το παιδί το φάγανε, μόνο και μόνο επειδή ήταν «μελαμψό». Δεν τους είχε κάνει (ούτε νόμιζαν ότι τους είχε κάνει) τίποτε! Καμία σχέση με τις τρεις ανθρωποκτονίες που προανέφερα.
Τέλος μαθήματος για σήμερα. Όλα τα άλλα που ρίχνεις στην κουβέντα δεν είναι παρά σάλτσες που προσπαθούν να σκεπάσουν ότι το ψάρι που μας σέρβιρες είναι στα όρια της θανατηφόρα επικίνδυνης για τη διανοητική υγεία μας αλλοίωσης. Μακριά!
Το γεγονός ότι η Παντιέρα δεν λογοκρίνει κάποια σχόλια, σε καμιά περίπτωση δεν σημαίνει ότι υιοθετεί απαράδεκτες απόψεις, όπως ότι οι δολοφονίες γυναικών που αναφέρονται παραπάνω, δήθεν δεν είναι γυναικοκτονίες. Πρόκειται για τον ορισμό της γυναικοκτονίας. Επιπρόσθετα πιστεύουμε ότι θα έπρεπε κανείς να έχει κάποιο μεγαλύτερο σεβασμό μπροστά στις γυναικοκτονίες αυτές. Ακατανόητο επίσης το μένος να αποδειχθεί ότι πρόκειται για κάτι άλλο από αυτό που είναι το προφανές, το αυταπόδεικτο. ΝΤΡΟΠΗ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ
Φίλε kokkiniotis,
Δεν μπορώ να καταλάβω από πού και πώς βγάζεις το συμπέρασμα ότι δεν σέβομαι τις ανθρωποκτονίες γυναικών επειδή δεν υιοθετώ άκριτα και αβλεπί τον όρο γυναικοκτονία. Εγώ ανέλυσα ένα ολόκληρο σκεπτικό, στηριζόμενος και σε ορισμούς παγκόσμιων οργανισμών που σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να κατηγορηθούν για ασέβεια στις ανθρωποκτονίες με θύματα γυναίκες (ή και οποιοδήποτε άλλο ανθρώπινο πλάσμα). Εν τέλει:
Καταλαβαίνω τη διαφωνία σου. Δεν συμφωνώ, αλλά την καταλαβαίνω (πράγμα που, εκτός άλλων, σημαίνει κι ότι κατανοώ τη διαδρομή σκέψης που οδήγησε σε αυτήν). Εκείνο που δεν μπορεί να χωρέσει στο μυαλό μου είναι ότι πρέπει να …ντρέπομαι μόνο και μόνο επειδή δεν συμμερίζομαι τη δική σου άποψη, η οποία, στο κάτω-κάτω, δεν τεκμηριώνεται από κανέναν Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, αλλά μόνο στις απόψεις φεμινιστικών οργανώσεων. Δεν μπορούμε να συζητάμε τις διαφωνίες μας ψύχραιμα και ήρεμα; Πρέπει να καταφεύγουμε σε εκφράσεις τύπου «ντροπή», «αίσχος», «ανάθεμα» εναντίον οποιουδήποτε δεν συμμερίζεται τις δικές μας απόψεις;;;
Μπαγλαμά ξεκουρδισμένε: Δεν άντεξα να μη βάλω αυτό το βίντεο. Τα σχόλια από κάτω δίνουν κάτι το έξτρα.
https://www.youtube.com/watch?v=FUDjs8FDm3U
Το λογικό θα ήταν να υπάρχει ένας ορισμός για τα εγκλήματα που γίνονται λόγω φύλου ώστε να καλύπτονται όλα τα φύλα. Ο κοινωνικός κατακερματισμός γενικότερα ήταν το όπλο κάθε καπιταλιστικής εξουσίας αλλά σήμερα ο νεοφιλελευθερισμός το έχει αναγάγει σε επιστήμη.
Υπονοείς ότι εκτός από ανέντιμοι, φιλοκαπιταλιστές κ.ο.κ, είμαστε και νεοφιλελέδες; Δε νομίζεις ότι το έχεις παρακάνει;
Το διαίρει και βασίλευε είναι μια διαχρονική πραγματικότητα και χρησιμοποιείται από κάθε εξουσία. Ο νεοφιλελευθερισμός εξουσιάζει σήμερα και επιβάλλει τους όρους του. Δεν ξέρω πως έγινε αυτή η σύγχυση με ένα μικρό αριστερό κόμμα που δεν έχει εξουσία
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Στη σελίδα 15 τού χθεσινού ΠΡΙΝ, στα πλαίσια του πολύ χρήσιμου φάκελου «Μεταμοντερνισμός» που ανοίγεται, υπάρχει ένα ενδιαφέρον (ενδιαφέρον με τη θετική και την αρνητική έννοια) άρθρο τού Απόστολου Νικολόπουλου με τίτλο Ο μεταμοντερνισμός και τα κινήματα των επιμέρους «ταυτοτήτων»</strong.. Δεν μπορώ να γνωρίζω αν η Παντιέρα προτίθεται να το αναρτήσει κάποια στιγμή. Νομίζω όμως ότι είναι μια καλή ιδέα. Σε αυτή την ανάρτηση, αλλά και σε άλλες παρόμοιες, το θέμα των πολιτικών τής ταυτότητας έγινε αντικείμενο σχολιασμού. Γιατί να μη συνεχιστεί η κουβέντα με αφορμή ένα άρθρο που έχει ακριβώς αυτό το ζήτημα ως θέμα του;
ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Στη σελίδα 15 τού χθεσινού ΠΡΙΝ, στα πλαίσια του πολύ χρήσιμου φάκελου «Μεταμοντερνισμός» που ανοίγεται, υπάρχει ένα ενδιαφέρον (ενδιαφέρον με τη θετική και την αρνητική έννοια) άρθρο τού Απόστολου Νικολόπουλου με τίτλο Ο μεταμοντερνισμός και τα κινήματα των επιμέρους «ταυτοτήτων». Δεν μπορώ να γνωρίζω αν η Παντιέρα προτίθεται να το αναρτήσει κάποια στιγμή. Νομίζω όμως ότι είναι μια καλή ιδέα. Σε αυτή την ανάρτηση, αλλά και σε άλλες παρόμοιες, το θέμα των πολιτικών τής ταυτότητας έγινε αντικείμενο σχολιασμού. Γιατί να μη συνεχιστεί η κουβέντα με αφορμή ένα άρθρο που έχει ακριβώς αυτό το ζήτημα ως θέμα του;