“Και καταλήγει ο Θάνος: «Το ΚΚΕ είναι το μόνο κόμμα -το λέω ανεπιφύλακτα- που δεν δημιουργεί ψευδαισθήσεις ότι στον βάρβαρο καπιταλισμό, ειδικά σήμερα, μπορούν τα πράγματα να γίνουν καλύτερα. Εγώ οριστικά είμαι μαζί του». Νομίζουμε ότι ήρθε η ώρα όλοι όσοι νιώθουν αριστεροί να πουν τώρα με το ΚΚΕ. ”
Αυτά είπε μεταξύ άλλων ο Δημήτρης Κουτσούμπας σε συνέντευξη του στην εφημερίδα Politik στις 12 του Οκτώβρη.
Σεβόμενος απολύτως την επιλογή του φίλου Θάνου Μικρούτσικου, και εκτιμώντας ως σαφώς θετική αυτήν του την επιλογή , σε σχέση με προηγούμενες, ας μου επιτραπεί να διαφωνήσω με την έκκληση του γενικού γραμματέα της ΚΕ του ΚΚΕ.
Η διαφωνία μου αυτή τεκμαίρεται κυρίως :
1. Από το γεγονός ότι η ηγεσία του ΚΚΕ όπως αποδεικνύεται και από αυτήν την συνέντευξη , αντιμετωπίζει το όποιο μέτωπο , η και συνεργασία σαν υποστήριξη του, η σαν ένταξη σε Μετωπικά σχήματα, που εκείνο δημιούργησε και ελέγχει απολύτως όπως το ΠΑΜΕ.
2 Οραματίζεται ένα σοσιαλισμό σαν τον “υπαρκτό” και μάλιστα της περιόδου της πλέον βάναυσης αντιδημοκρατικής εκτροπής του.
3. Δεν έχει επεξεργαστεί καμία πρόταση για το πώς από την σημερινή βαρβαρότητα θα οδηγηθούμε στην αναγκαία για το πέρασμα στο σοσιαλισμό επανάσταση. Η μη αποδοχή εκ μέρους του της άμεσης εξόδου από την ΕΕ είναι ενδεικτική αυτής της έλλειψης επαναστατικής στρατηγικής.
4. Σε όλες τις λαϊκές εξεγέρσεις παίζει τον ρόλο του πυροσβέστη και όχι ως όφειλε του προωθητή της επαναστατικής συνειδητότητας.
5. Η δομή του και η λειτουργία του καμία σχέση δεν έχουν με τον δημοκρατικό συγκεντρωτισμό. Αντ’ αυτού κυριαρχείται από έναν γραφειοκρατικό συγκεντρωτισμό, με βάση τον οποίο η κομματικότητα κρίνεται από την απόλυτη συμφωνία με την καθοδήγηση.
6 Σε θεωρητικό επίπεδο αντί να λειτουργεί ως συλλογικός διανοούμενος, αποκλείει κάθε θεωρητική αναζήτηση, αν δεν την πολεμάει, και αντ’ αυτού θεωρητικοποιεί την πολιτική του.
Όλα τα παραπάνω κάθε άλλο παρά αναιρούν την αναγκαιότητα ύπαρξης ενός σύγχρονου επαναστατικού κομμουνιστικού κόμματος, κάτι στο οποίο δυστυχώς δεν ανταποκρίνεται το σημερινό ΚΚΕ.
Παρόλα αυτά στο βαθμό που το ίδιο θα το αποδέχονταν, είναι βέβαιο ότι το ΚΚΕ έχει θέση σε ένα αναγκαίο πολιτικό, αντικαπιταλιστικό, αντιιμπεριαλιστικό μέτωπο, το οποίο στα πλαίσια ενός επαναστατικού πολέμου θέσεων θα άνοιγε το δρόμο στην σοσιαλιστική επανάσταση.
ΕΝΑ ΤΖΙΝΙ ΠΛΑΝΙΕΤΑΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΜΠΟΥΚΑΛΙ
Με την εξαίρεση του σημείου 2* και του σημείου 4**, οι επισημάνσεις τού Ρούση είναι σωστές. Ακριβώς γι’ αυτό, όμως, φέρνουν και πάλι στην επιφάνεια τη μεγάλη εκκρεμότητα που κανένα ρεύμα τής Αριστεράς ή μεμονωμένος διανοητής δεν έχει λύσει μέχρι στιγμής:
Τη θεωρητική θεμελίωση του πασιφανούς γεγονότος ότι η σημερινή πολύμορφη, περίπλοκη και «ζόρικη» εργατική τάξη τών χωρών τού ανεπτυγμένου καπιταλισμού δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να «μαντρωθεί» σε έναν και μόνο πολιτικό εκπρόσωπο. Το τζίνι έχει βγει από το μπουκάλι. Αν δεν πάρεις από το χεράκι τούς Κουκουέδες να τους εξηγήσεις με το νι και με το σίγμα και εκλαϊκευμένα τους λόγους για τους οποίους η επιμονή τους να θέλουν να το ξαναβάλουν μέσα ανταγωνίζεται σε ματαιότητα την προσπάθεια κάποιου να κλειδώσει ένα συρτάρι προλαβαίνοντας να πετάξει μέσα και το κλειδί, τζάμπα θα καίει η λάμπα κάτω από την οποία ο Ρούσης, και κάθε Ρούσης, οποθενδήποτε και αν προέρχεται, γράφουν τα άρθρα τους.
* Η κριτική αποτίμηση των πρωτοσοσιαλιστικών καθεστώτων (να ένα πρώτο «ζητηματάκι»: «υπαρκτός», όπως ειρωνικά αναφέρεται; και γιατί όχι πρωτοσοσιαλιστικά καθεστώτα, όρος που ενσωματώνει καταστατικά την αναγνώριση του γεγονότος ότι η πρώτη φορά δεν είναι συνήθως και η καλή;) αναζητά ακόμα τους γενναίους που θα εξετάσουν το παρελθόν χωρίς να διστάσουν να φτάσουν το μαχαίρι στο κόκαλο και τους συνετούς που δεν θα καταδεχθούν να καταπιαστούν με το παρελθόν αποσκοπώντας στην εργαλειοποίησή του για την εξυπηρέτηση πολιτικών σκοπιμοτήτων.
** Δεν είναι ακριβώς έτσι και η ανακρίβεια σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις μπορεί να σε οδηγήσει στη σελήνη, ενώ εσύ ήθελες να πας απλώς μέχρι το Ηρώδειο, για να δεις τον «Σπάρτακο» του Grigorovich Ballet Theatre of Russia…
Το σημείο 2 και το σημείο 4 δεν είναι ακριβώς έτσι, ή μάλλον, δεν είναι έτσι. Αλλά και για τα υπόλοιπα σημεία, στο βαθμό που είναι έτσι, είναι έτσι τουλάχιστον εδώ και δεκαετίες,. Για να μην πάμε μακριά, από το 1989 πάμε στα 30 χρόνια.
Αυτός που θα έκανε κριτική στο ΚΚΕ γιατί δεν έδωσε απαντήσεις, μήπως θα έπρεπε να μας πει που αλλού και ποιος άλλος έκανε σημαντικά βήματα, τέτοια ώστε να τα έχει καταλάβει και εφαρμόσει κάποια έστω μετρήσιμη κοινωνική μειοψηφία; Που αλλού συναντάται ένα ελάχιστος συνδυασμός, καλύτερων απαντήσεων με άξια λόγου μαζικότητα; Για να μη προσθέσουμε και τη διάρκεια..Ή μήπως τώρα τελευταία έχουμε κάποιες καλύτερες εξελίξεις και μου διαφεύγει;
Το ΚΚΕ δεν είναι λύση, αλλά ποιος άλλος μπορεί να ισχυριστεί ότι έχει βάσιμες δυνατότητες ώστε να συγκροτήσει λύση; Έστω με άλλους, αλλά ανεξαρτήτως πολυφωνίας να διαγράφεται μια συντεταγμένη λειτουργική ενότητα ικανή για μαζική πολιτική. Η αναφορά σε μέτωπα δεν είναι ούτε καν κωμική πια, όταν με την επίκληση των μετώπων επιχειρείται να εξορκιστεί η παραλυτική πολυδιάσπαση και η διαχρονική αδυναμία των διαφόρων κάθε φορά “ελπιδοφόρων”. Διαχρονική αδυναμία να εμφανιστεί ένα λειτουργικό σύνολο με στοιχειώδη μαζικότητα και λαϊκότητα που να μπορεί να κυοφορεί έτσι κάποιες σοβαρότερες απαντήσεις και λύσεις.
Ακόμη είμαστε στο θα; 30 χρόνια είναι αυτά. Το θα τελείωσε και η συγκυρία ευνοεί άλλους “φερέλπιδες” όχι εξ αριστερών αυτή τη φορά.
Το ΚΚΕ δεν είναι λύση, αλλά μια χαρά είναι εκλογική λύση, όταν οι εκλογές έτσι κι αλλιώς δεν αλλάζουν τον κόσμο. Κι αλήθεια, πιο το νόημα ντε και καλά καθόδου και ξανακαθόδου σε εκλογές, ακόμη και με νύχια και με δόντια μανία να κατεβούμε σε εκλογές, ακόμη και με συγκολλήσεις, υποτιθέμενα μέτωπα και όπως τα βαφτίζουμε, όταν διαχρονικά πια δεν έχουμε να επιδείξουμε υπολογίσιμη κοινωνική συσπείρωση;
Αναμασήματα – διαβολοσκορπίσματα…..!
“Δεν έχει επεξεργαστεί καμία πρόταση για το πώς από την σημερινή βαρβαρότητα θα οδηγηθούμε στην αναγκαία για το πέρασμα στο σοσιαλισμό επανάσταση. Η μη αποδοχή εκ μέρους του της άμεσης εξόδου από την ΕΕ είναι ενδεικτική αυτής της έλλειψης επαναστατικής στρατηγικής.”
Εγώ πάντως, εντελώς απλοϊκά, δεν μπορώ να καταλάβω πως η έξοδος από την ΕΕ θα μπορούσε να προκαλέσει επανάσταση? Δηλαδή, στην Αγγλία υπάρχει προοπτική επανάστασης μετά το BREXIT?
Εσύ όμως θες να φύγουμε από την Ευρωπαϊκή Ένωση; Ή άμα δεν είναι να γίνει ντε και σώνει επανάσταση δε σε ενδιαφέρει; Θέλω να πω το ρισκάρεις;
Δεν κατάλαβα, τί να ρισκάρω?
Το έχω πει χιλιάδες φορές, πριν ακόμα το πει το ΚΚΕ, από το 09-10 που ξεκίνησαν αυτές οι συζητήσεις. Το να φύγεις από την ΕΕ, ΤΩΡΑ, σε καθεστώς καπιταλισμού, η ζημιά που θα υποστεί ο λαός θα είναι τρομερή. Από την ΕΕ, θα μπορούσαμε να έχουμε φύγει πριν το Μααστριχτ. Τώρα πιά, μόνο με σοσιαλιστικό καθεστώς, αλλαγμένες τις σχέσεις ιδιοκτησίας και το νομικό πλαίσιο που τις διέπει και κοινωνικοποιημένα τα μέσα παραγωγής και τις τράπεζες. Η έξοδος από την ΕΕ, πρέπει να είναι κεφάλαιο επανάστασης και όχι πράξη που θα την κάνει μια κάποια “εθνική αστική τάξη” που θα φοβάται την απορρόφηση της από το ιμπεριαλιστικό κεφάλαιο και προσπαθεί να γυρίσει πίσω στην εθνικιστική περίοδο του κεφαλαίου.(*)
(*) Με τη μορφή ίσως κάποιου φιλολαϊκού μετώπου, για να έχει την στήριξη και της εργατικής τάξης, όπως έγινε την εποχή των αστικών επαναστάσεων, διότι μόνη της, δεν μπορεί να το κάνει.
Αυτή ακριβώς είναι και η επιχειρηματολογία του ΣΥΡΙΖΑ
Λαθραναγνώστη μια κατάργηση των μνημονίων με δημοσιονομικά ελλείμματα αν στηριχτεί η υγεία και η παιδεία και οι μισθοί//συντάξεις, παραλλαγές νομισματικής ανεξαρτησίας στα πρώτα κιόλας βήματα για εφαρμογή και νομισματικής αντικυκλικής πολιτικής, αναίρεση ιδιωτικοποιήσεων, επαναφορά και ισχυροποίηση εργατικού δικαίου, αυξήσεις, κατάργηση νόμων του μνημονίου, παύση πληρωμών στο χρέος. Μια τέτοια πολιτική έχει σαν αποτέλεσμα να τεθούν οι τράπεζες εκτός νομισματικής πολιτικής της ΕΚΤ γιατί τα ομόλογα του κράτους θα γίνουν μη επιλέξιμα, , να μην μπορούν να δανείσουν με Έντοκα το δημόσιο, να καταρρεύσουν λόγω μη αποπληρωμής δανείων λόγω κατάρρευσης της αφοράς και αδυναμίας δανεισμού τους και να πρέπει να εθνικοποιηθούν. Επίσης για να στηρίξεις την ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων και να μειώσεις την ανεργία με τους βαθμούς ελευθερίας στις 2 βασικές πολιτικές (δημοσιονομική νομισματική)θα εθνικοποιήσεις και άλλους τομείς. Λογικά ίσως θα βάλεις και ένα πλαίσιο προστασίας της εγχώριας παραγωγής. Βασικά σου περιγράφω βήμα βήμα την έξοδο από το Μάαστριχτ μετά από μια κρατική και τραπεζική χρεοκοπία, δηλ την έξοδο ΟΝΕ που ήρθε να ολοκληρώσει την Ενιαία Αγορά και άρα και την έξοδο από την Ενιαία Αγορά..Είναι μια πολύ μετριοπαθής αντζέντα οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής για να εφαρμοστούν κάποια βασικά πράγματα που ζητάει το ΠΑΜΕ. Είναι μια πολύ μετριοπαθής αντζέντα λίγων μηνών που δεν νομίζω να τίθεται θέμα επανάστασης. Επίσης μετά το 2015 δεν τίθεται και γι αυτά θέμα αλλά επειδή σε βλέπω περήφανο που το έλεγες από το 09 σε ρωτάω γενικά και λίγο εκτός χρόνου, αν δεν ήμασταν μετά το 2015.
α)να εφαρμοστούν με την λογική που αναπτύσσω
β)να εφαρμοστούν με κάποια άλλη λογική και ποια ?Είναι πχ η επανάσταση θέμα μηνών ?
γ)να μην εφαρμοστούν και το ΠΑΜΕ τα λέει σαν στόχους ζύμωσης και όχι πάλης
Δεν νομίζω πως θα απαντήσεις βέβαια.
Επίσης άλλη μια ερώτηση είναι που στα ρημάδια είναι η εθνική αστική τάξη που τα θέλει αυτά και
α)αν υπάρχει που το είδες πως δεν πρέπει να εφαρμοστούν, πως δεν πρέπει η εργατική τάξη και ο λαός να πάρουν πίσω κάποια πράγματα σε έναν ορίζοντα μηνών ξαναλέων ΠΡΟΦΑΝΩΣ με τον ευκολότερο τρόπο ? Αν δει άλλωστε κανείς την ιστορία και την θεωρια του κομμουνιστικού κινήματος επαναστατική ταξική ανεξαρτησία και άρνηση συμμαχιών, ουδετεροποιήσεων κλπ, δεν είναι το ίδιο, δεν ταυτίζονται. Έχεις την πολιτική ευθιξία σαν ΚΚΕ να κάνεις μια πλατιά περιοδεία και να λες πως υπάρχει τρόπος να ζήσει ο κόσμος άμεσα καλύτερα αλλά δεν είναι επαναστατικός και δεν πρέπει γιατί είναι ανικανο να έχει επαναστατική στρατηγική και τακτική που βοηθάει τον λαό και την εργατική τάξη να κερδίζει αυτοπεποίθηση μέσα από τις νίκες του ?
β)αν δεν υπάρχει, που δεν υπάρχει και φάνηκε το 2015 όταν ούτε καν το εξαγωγικό κεφάλαιο δεν σκέφτηκε για ένα δευτερόλεπτο κάποια παραλλαγή εξόδου που οικονομίστικα θα το συνέφερε,, τι ακριβώς φοβάσαι από το να τα παλέψουμε σε όλα τα επίπεδα σαν κομμουνιστικό και εργατικό κίνημα ?
Οϋτε σε αυτά πιστεύω πως θα απαντήσεις γιατί το ξέρεις πως έχεις άδικο λαθραναγνώστη και δεν μπορείς να υπερασπιστείς την γραμμή του ΚΚΕ σε μαζικά ακροατήρια. Γιατί τα μαζικά ακροατήρια θέλουν να γίνουν αυτά που λέει το ΠΑΜΕ και το ΚΚΕ δεν μπορεί να καταλήξει αν δεν πρέπει ή δεν μπορεί να γίνουν. Έτσι λοιπόν το ΚΚΕ δεν λέει τελικά τίποτα γιατί δεν μπορεί να πει πως το ΠΑΜΕ έχει άδικο και είναι ανέφικτα, ή πως το ΠΑΜΕ παίζει θέατρο και είναι ανέφικτα και το ΠΑΜΕ το ξέρει, ή πως αυτά είναι εφικτά και το ΠΑΜΕ έχει άδικο γιατί δεν πρέπει να γίνουν αυτά στον καπιταλισμό.
Επίσης καπιταλισμός σημαίνει κυριαρχία των καπιταλιστικών σχέσεων παραγωγής και εξουσίας, δεν σημαίνει πως η αστική τάξη ή μερίδα της έχει και ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο του τι γίνεται. Για παράδειγμα όταν νίκησε η επανάσταση στην Κούβα, η Κούβα ήταν καπιταλιστική, και ποτέ δεν έπαψε λέω, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα. ΚΑΜΙΑ μερίδα της τότε αστικής τάξης όμως, ούτε και η δήθεν εκφραζόμενη από τον Ουρούτια, δεν ήταν με την επανάσταση που βέβαια παρίστανε πως ουδετεροποιεί και συμμαχεί με μια μερίδα της αστικής τάξης. Τι έπρεπε να πει δηλ, αμάν έφυγε ο Μπατίστα και οι Γιάνκηδες αλλά πάλι καπιταλισμό έχουμε, γυρίστε πίσω θα φαρμακωθώ ?
Κώστας
Κώστα βαρυεμαι να το διαβάσω όλο, αλλά ξέρω ότι έχεις δίκαιο.
Δυστυχώς τα όρια του ΚΚΕ έχουν γίνει προπολλου ορατά, και έχει φανεί και τι εννοεί όταν λέει ‘επανασταση’ και ‘αλλαγη στα μέσα παραγωγης’.
Όταν το ΚΚΕ αρνείται πεισματικά να στηρίξει οτιδήποτε μαζικό το παρακάμπτει (μάλλον ότι δεν ελέγχει 100%) , τότε μπορούμε να φανταστούμε ποια θα είναι η στάση του σε μια επαναστατική αλλαγή που δεν έχει το ίδιο προσχεδιάσει μέχρι κεραιας.
Λαθραναγνώστη, μήπως ξέρεις πως πάει η απεργία στις 8 Νοέμβρη;
Δεν νομίζω πλέον ότι το ΚΚΕ σκέφτεται όλα αυτά τα πράματα που έχουν γραφτεί παραπάνω. Μέχρι και τους Αγανακτισμένους το πίστευα.
Νομίζω ότι απλά ένα μεγάλο κομμάτι του στελεχικού του δυναμικού έχει αφομοιωθεί πλήρως και προσπαθεί συνειδητά, παίζοντας καθυστέρηση, να κρατήσει το μικρό κομμάτι συνδιαχείρισης του τόπου που του αναλογεί.
Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.
για το 2) Όποιος νομίζει ότι μπορεί αναίμακτα (δημοκρατικά) να κοινωνικοποιήσει, και να διατηρήσει έτσι, τα μέσα παραγωγής, ασφαλώς ζει με ψευδαισθήσεις
για το 3) Το ΚΚΕ είναι το μόνο αριστερό κόμμα που έχει πρόταση, γιατί βαδίζει στον “υπαρκτό”. Και επειδή γνωρίζει ότι στη σημερινή συγκυρία και ειδικά στη χώρα μας δεν μπορεί να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο χωρίς να πνιγεί, το παίζει τρελίτσα για να εισπράττει το μερτικό του από το αστικό κράτος και φυσικά από τον ευρωμονόδρομο
το κκε είναι το μόνο κόμμα που μπορεί κάτι να προσφέρει στην σημερινή κατάσταση, το ζήτημα είναι ότι δεν το πιστεύει ούτε το ίδιο και μένει ικανοποιημένο από το να παίρνει στις εκλογές το μικρό ποσοστό του.
στο μυαλό των στελεχών του κυριάρχει η απόψη:
” οι συνθήκες δεν ευνοούν ας κάνουμε συντήρηση”
όσο τώρα γιά τις υπόλοιπες οργανώσεις του εξωκοινόβούλιου , προς το παρών είναι αμελητέες ποσότητες, που δεν μπορούν στην πράξη να οργανώσουν ούτε ένα πολιτικό γεγονός, 30 χρόνια τώρα λόγια, λόγια, ανούσια κριτική και στο ρεζουμέ ζέρο.
Eπισης δεν είναι πρόταση να λες ότι η λύση είναι μία και μοναδική η αλλαγή στα μέσα παραγωγής εδώ και τώρα. Το μετά τι γίνεται είναι λογικό ερώτημα. Διότι οι επαναστάσεις πάντοτε δημιουργούν ΝΕΑ προβλήματα, τα οποία μπορεί να είναι και σοβαρότερα από τα προβλήματα που λύνουν….
Όταν λοιπόν λέει το ΚΚΕ είμαι εναντίον στην έξοδο από την Ε.Ε. διότι θα προκαλέσει προβλήματα στον λαό η απάντηση είναι ότι η θέση αυτή δεν σημαίνει ”προτιμάω το σοσιαλισμό από την έξοδο από Ε.Ε”. αλλά
”προτιμάω τα γνωστά προβλήματα του ευρώ, ανεργία αποαναπτυξη κτλ από τα άγνωστα προβλήματα της εξόδου από το ευρώ ….”
Και ”επιλέγω να μην δημιουργω προβλήματα στην Ευρώνατοικη μου ενότητα ” αλλά κατά τα άλλα ειμαι με το Στάλιν και την επαναστατική μεταβολή των μέσων παραγωγής….
Επίσης το ΚΚΕ λέει ότι τα λαϊκά μέτωπα ενσωμάτωσαν την οπορτουνιστών παρέκκλιση του ιταλικού γαλλικού κτλ Κ.Κ. ενώ ο Τίτο βγαίνει λίγο πολύ πράκτορας, τον Τρότσκι τον δολοφόνησαν ύπουλα γιατί είπε πράγματα δυσάρεστα για την ΕΣΣΔ κτλ κτλ….αυτά όμως είναι όλα λάθος και κατασκευασμένα για να στηριχθεί πάνω τους η άρνηση του σημερινού ΚΚΕ να συμμετέχει στους λαϊκούς προβληματισμούς και αγώνες μικρούς ή μεγάλους……διατηρώντας μια ιδεολογική δήθεν καθαρότητα που είναι όλως διόλου επίφαση…
Διότι τα λαϊκά μέτωπα πχ ήταν λάθος αλλά δεν ήταν και λάθος εφόσον συνέβαλλαν σημαντικά στην αντιμετώπιση και απομόνωση του εθνικοσοσιαλισμού….οπότε μάλλον δεν ήταν λάθος καθόλου όμως……
Γιατί αν δεν υπήρχαν τα λαϊκά μέτωπα, πως θα απομονωνοταν ο εθνικοσοσιαλισμος και πως θα γλίτωνε η ΕΣσΔ οπότε χωρίς ΕΣΣΔ θα είναι μάταιο να μιλάς για σωστό η λάθος τακτικής…
Και παραπέρα τα λαϊκά μέτωπα έχουν και δεν έχουν να κάνουν πχ με την Βάρκιζα γιατί η Βάρκιζα προκυπτει όχι από το λαϊκό μέτωπο αλλά από το ‘οι Άγγλοι είναι φίλοι μας’ που είναι διολίσθηση του λαϊκού μετώπου όχι κεντρικό ζήτημα όπως και το Μάη 1945 όταν καταλαμβάνεται το Βερολίνο από την ΕΣΣΔ και ο Άρης Βελουχιώτης δημιουργεί το νέο ΕΑΜ το ΚΚΕ τον καταδικάζει γιατί είναι προβοκάτορας και τροτσκιστής…
Και δεν γίνεται ταυτόχρονα ο Στάλιν να συμβουλεύει το ΚΚΕ να μην πάρει τα όπλα το 1944 με την εξουσία στο δρόμο ενώ ταυτόχρονα να μην φταίει ο Στάλιν με τα λαϊκά μέτωπα που ενσωματώνουν την οπορτουνιστών παρεκκλήση στο σύστημα…γενικά η αλλαγή πορείας του ΚΚΕ είναι αλλανταλλα και δημιουργεί περισσότερα ζητήματα στρατηγικής και τακτικής από όσα ξεκαθαρίζει….
Το ΚΚΕ αλλά και πολλές δυνάμεις του Κ.Κ. σε Ελλάδα και Ευρώπη, έχουν μπλέξει τα μπούτια τους διαχρονικά. Η αιτία; Αντιμετωπίζουν την ιστορία με απολογητικό ως προς την εκάστοτε κεντρική γραμμή, τρόπο! παραδείγματα; ΑΦΘΟΝΑ: Σωστή η γραμμή σήμερα, αλλά αύριο λάθος ή/και πρακτόρικη! Παρέα με τους ανθρώπους που την εξέφρασαν και στιγματίζονται ως αποδιοπομπαίοι τράγοι (πχ Θεός ο Ζαχαριάδης το ’45, μπορεί και πράκτορας ο Ζαχαριάδης το ’56. Αητός ο Αρης όταν έφτιαχνε τον ΕΛΑΣ, προδότης ο Αρης όταν απέρριψε την γραμμή του ΚΚΕ περί “εθνικής ενότητας” το ’45, “δεν ξέρω δεν απαντώ το ΚΚΕ το ’80 για τον Αρη”, “μπορεί και να είχε δίκιο αλλά υπήρξε αντικομματικός” το ’11 κλπ).
Α. Τα λαϊκά μέτωπα λοιπόν, υπήρξαν:
– ΑΠΟΛΥΤΑ ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΑ στις χώρες που σκλαβώθηκαν όσον αφορούσε το πρακτικό καθήκον της στιγμής (συγκέντρωση δυνάμεων για την απελευθέρωση των χωρών τους απο τους εθνικιστές/φασίστες κατακτητές.
– ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΑ στις χώρες όπου ξέσπασε παράλληλα και επανάσταση “Ελλάδα, Ισπανία) ή σοβαρά απεργιακά εξεγερτικά γεγονότα (πχ Γαλλία): Διότι, το ΑΠΑΡΑΣΑΛΕΥΤΟ ΟΡΙΟ του το οποίον είχε θέσει η ΕΣΣΔ (και η σταλινική ηγεσία ειδικότερα) στη συγκρότηση των λαϊκών μετώπων ήταν η με κάθε θυσία, ΑΠΟΔΟΧΗ του καπιταλιστικού κοινοβουλευτικού συστήματος και της εθνικής ενότητας με τις καπιταλιστικές τάξεις των χωρών τους.
– ΑΠΟΛΥΤΑ ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΑ όταν τα αντίστοιχα ΚΚ αποφάσισαν ΕΓΚΑΙΡΑ, να ενσωματώσουν τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα στην προοτπική της σοσιαλιστικής εξουσίας. Το ΕΑΜ και το Κ.Κ.της Γιουγκοσλαβίας υπήρξε ένα τέτοιο μεγάλο παράδειγμα: Για να καταφέρει το ΚΚ Γιουγκοσλαβίας να αποσυνδέσει τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα από την υποταγή του στην εθνική ενότητα (δλδ στην ενότητα με την καπιταλιστική τάξη της Γιουγκοσλαβίας) και να τον συνδέσει με την όποια σοσιαλιστική προοτπική καταλάβαιναν τότε, ΕΠΡΕΠΕ να απορρίψει την πολιτική που είχε χαράξει το ΚΚΣΕ διαμέσω της Κομιντέρν, για το διεθνές Κ.Κ.
Οπως και έπραξε, για αυτό και ΠΗΡΕ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ! Σε αντίθεση με το ΕΑΜ και το ΚΚΕ, που ακολούθησαν πιστά ως τον γκρεμό, την γραμμή του ΚΚΣΕ.
Συεπώς, τα λαϊκά μέτωπα ως πολιτική πρόταση δεν αξίζουν ούτε την δαιμονοποίηση και την απόρριψη, ούτε και την αγιοποίηση/θεοποίηση: Ως πολιτική πρόταση για αποτελεσματική πολιτική, είχαν σοβαρά πλεονεκτήματα αλλά και θανάσιμα μειονεκτήματα. Και όλο αυτό στο πλαίσιο της υποταγής των Κ.Κ. στην εθνική ενότητα αλλά και στην πολιτική του ΚΚΣΕ διαμέσω της Κομιντέρν αλλά και όχι μόνο
Στο ίδιο πνεύμα της άκριτης υποστήριξης της ιστορικης σταλινικής ηγεσίας, αποσιωπάται ως σημερα το γεγονός ότι κυρίαρχο στοιχείο στην σύλληψη των λαϊκών μετώπων ήταν η άμυνα της ΕΣΣΔ. Ήδη από το 6ο συνέδριο της διεθνούς ο Στάλιν βάζει τον όρο ότι τα άλλα Κ.Κ. υποτάσσονται στην αναγκαιότητα της άμυνας της εΣσδ, τα κ.κ. είναι όχι αυτοτελή κόμματα άλλα τμήματα της διεθνούς.
27 5 1943 το πρακτορείο του Μ16 στο ΕΛΑΣ Ε.Μαγερς δηλώνει ότι η Αγγλία δεν θα ανεχτεί μεταπολεμική κυβέρνηση ΕΑΜ!!!
Πώς αντιδρά ο Σταλιν; Ζητάει να διακόψουν σχέσεις με την Αγγλία; ΟΧΙ
Ο ΕΛΑΣ πρέπει να εξυπηρετήσει μέχρι τέλους τα ιμπεριαλιστικά σχέδια των Εγγλέζων. 5 7 1943 μπαίνει το ΕΛΑΣ στο στρατηγείο Μέσης Ανατολής υπό τις εντολές τον Άγγλων. Το ΕΛΑΣ κάνει παραπλανητικές επιχειρήσεις για να υποβοηθήσει την εισβολή στην Σικελία…
17 5 1944 συμφωνία του Λιβάνου.
Ιούλιος 44 όλες οι οργανώσεις του ΚΚΕ (πρωτοστατοντας οι εαμικές οργανώσεις )ΚΑΤΑΔΙΚΆΖΟΥΝ την συμφωνία
28 7 1944 φτάνει σοβιετική αποστολή.
29 7 1944 το ΚΚΕ αποδέχεται την συμφωνία……
Το ΕΑΜ υποκύπτει στην σταλινική γροθιά, αποκεφαλίζεται η ηγεσία του
Προφανώς με εντολή του Στάλιν επικεφαλής μπαίνει ο Παρτσαλίδης….
8 9 1944 το ΕΑΜ απελευθερώνει Καβάλα, Νάουσα.και όλη την ανατολική.μακεδονια.
6 10 1944 το ΚΚΕ απαγορεύει το ΕΑΜ να καταλάβει την Αττική.
Μέσα στον Οκτώβρη το ΕΑΜ καταλαμβάνει τις μεγαλύτερες πόλεις της β.ελλαδος μέχρι Λαμία.
6 12 1944 το ΕΑΜ ανακοίνωσε την έναρξη του αγώνα (ενάντια σε ποιον;)
Το ΚΚΕ ΚΑΤΑΔΙΚΆΖΕΙ (προφανώς μετά από τις συμβουλές των …σοβιετικών ίσως του πρέσβη..
Ίσως ήταν αριστερισμός ο αγώνας του ΕΑΜ ενάντια στους Άγγλους….ξερωγω αριστερός οπορτουνισμος που είναι και πιο ύπουλος, όπως ήταν και ο νέος ΕΛΑΣ του Α.Βελουχιωτη…για αυτό και …καταδικάστηκε.
Αλλά στα 1944 ακόμα η ΕΣσΔ πολεμούσε τον άξονα και ήθελε κάθε υποστήριξη από την Αγγλία…αλλά και το Μάιο του 45 όταν απελευθερώθηκε το Βερολίνο, ακόμα θέλει χρόνο ο Στάλιν για να βάλει βάσεις σταλινικών καθεστώτων σε όλη την ανατολική.ευρωπη..σαν άμυνα στην χώρα των σοβιετ, ή οτι απέμεινε απο αυτη….οποτε αριστεριστης και ο Άρης για το ΚΚΕ…
Όταν αντιγράφεις (άκριτα) να κάνεις καλύτερες μεταφράσεις και να ονοματίζεις και τις πηγές σου!
Δεν είναι μετάφραση.
Οι γροθιές του σταλινισμού στους κομμουνιστες συνεχίζονται.
Ερώτηση: ποιος και που αποκάλεσε τον Νικόλαο Πλουμπίδη, αγωνιστή και μπροσταρη, ΤΡΟΤΣΚΙΣΤΗ.
Ναι κύριοι αποτελεί τίτλο τιμής αυτή η έκφραση από το στόμα κάποιου λαθρεμπορου και πρώην εγκληματία του ποινικού δικαίου.
Σ.Τ. ούτε και εσύ προσφέρεις κάτι σε έναν γόνιμο διάλογο. Ο θεός των σταλινικών είναι ο Στάλιν, ο θεός των τροτσκιστών είναι ο Τρότσκι. Και τα 2 αυτά ρεύματα του Κ.Κ. είναι ιστορικά, τελειωμένα.
Ναι μόνο που δεν ασχολήθηκα καθόλου με τον Τρότσκι η τα τροτσκ..ρευματα. ούτε με θεούς ασχολήθηκα.το θέμα είναι τα λαϊκά μέτωπα οι συνεργασίες, ο οπορτουνισμος και ο Στάλιν ίχνος και βασικά τα ΓΕΓΟΝΌΤΑ.
Θα ακούσετε όλη την αλήθεια, θα μάθετε για τον Πετσοπουλο, για τον Δαμιανό Μάθεση, ρωτήστε κανένα που ξέρει και αφήστε τα περί μετάφρασης γιατί δεν σας παίρνει.
FAMOUS QUOTES I
Το ποδόσφαιρο είναι ένα απλό παιχνίδι. 22 τύποι κυνηγούν μια μπάλα για 90 λεπτά και στο τέλος κερδίζουν πάντα οι Γερμανοί.
(Gary Lineker)
Οι συζητήσεις μεταξύ αριστερών είναι μια πολύ απλή υπόθεση. Ακόμα κι αν ξεκινάνε με θέμα την ξαφνική αλλαγή τού καιρού ή το απογευματινό πήξιμο στην Κηφισίας, στο τέλος θα καταλήξουν πάντα στη διαμάχη Στάλιν – Τρότσκι.
(Left G700)