Δείτε στα βίντεο που ακολουθούν, αποσπάσματα από τις παρεμβάσεις του στελέχους της ΑΝΤΑΡΣΥΑ Άγγελου Χάγιου στην εκπομπή “Επί του Πιεστηρίου” που μεταδόθηκε από το κανάλι Kontra, το βράδυ της Τρίτης 6/2/2018. Στην εκπομπή συμμετείχαν επίσης ο Θανάσης Πετράκος, στέλεχος της Λαϊκής Ενότητας και ο Κώστας Παπουλής, στέλεχος του Σχεδίου Β’.
«Είμαστε σε μια εποχή που, διεθνώς, αντιμετωπίζουμε τον πιο βάρβαρο, τον πιο κανιβαλικό καπιταλισμό που έχει υπάρξει στην Ιστορία. Στη χώρα μας αντιμετωπίζουμε την πιο βάρβαρη επίθεση στα εργατικά λαϊκά δημοκρατικά κοινωνικά δικαιώματα, τη μεγαλύτερη κοινωνική καταστροφή», ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο Άγγελος Χάγιος.
«Την τελευταία τριετία, τη διαχείριση αυτής της πολιτικής την κάνει μια κυβέρνηση και ένα κόμμα του οποίου ηγείται ο Τσίπρας και μιλάει στο όνομα της αριστεράς», προσέθεσε. «Έχει μετατραπεί σε ένα κόμμα της καπιταλιστικής βαρβαρότητας και της διαχείρισης, η πιο πειθαρχημένη μνημονιακή κυβέρνηση. Υπογράφουν τα πάντα, ισοπεδώνουν τα πάντα, έρχεται και τέταρτη αξιολόγηση όπως ξέρετε, πλειστηριασμοί κλπ […] έχει περάσει στο αστικό στρατόπεδο πλέον.
Για να μπορέσει να υπάρξει ένα εργατικό και λαϊκό κίνημα ικανό να δώσει τις μάχες, για την επιβίωση του λαού, χρειάζεται μια άλλη αριστερά. Επιχειρούμε να ανασυγκροτήσουμε μια άλλη αριστερά την οποία την ονομάζουμε αντικαπιταλιστική, την ονομάζουμε αντι-ΕΕ, μια αριστερά που έχει προοπτική τον σοσιαλισμό και τον κομμουνισμό, με υπέρβαση της αρνητικής εμπειρίας, τόσο του «ανύπαρκτου σοσιαλισμού» όσο και του ευρωκομμουνιστικού μοντέλου που στη χώρα μας κατέληξε στον Τσίπρα και τον ΣΥΡΙΖΑ.»
«Πρέπει να δημιουργηθεί μια άλλη αριστερά που να κοιτάξει κατάματα τον καπιταλισμό και να πει ότι με αυτό το σύστημα δεν μπορούμε να ζήσουμε…», τόνισε σε άλλο σημείο. «Μια τέτοιου τύπου αριστερά, με συνολική αντίληψη για την κοινωνία, με συνολική εκτίμηση για το ποια είναι η αιτία των κοινωνικών προβλημάτων, που παίρνει καθαρή θέση απέναντι στο φαινόμενο ΣΥΡΙΖΑ και Τσίπρα –εμείς λέμε ότι δεν είναι αριστερά.
Απαιτούνται ριζοσπαστικές ανατρεπτικές λύσεις σήμερα οι οποίες θα δώσουν ψωμί, δουλειά και ελευθερίες –θυμάμαι το Πολυτεχνείο αλλά είναι επίκαιρο σήμερα αυτό. Για να συμβεί αυτό, πρέπει να συγκρουστείς με την Ευρωπαϊκή Ένωση, να συγκρουστείς με τον καπιταλισμό, να συγκρουστείς με όλο το σύστημα που γεννά αυτή την καταστροφή. Με αυτή τη γραμμή η ΑΝΤΑΡΣΥΑ έχει παρουσία σε πολλούς Δήμους και Περιφερειακά Συμβούλια. Υπάρχει ανάγκη μιας τέτοιας αριστεράς που θάναι με το λαό, θάναι με τους εργαζόμενους, θέλουμε να εμφανιστεί αυτό το πρόγραμμα αυτοτελώς. Τέρμα οι μεσοβέζικες λύσεις, τέρμα η αγκύλωση του ‘’μη –υπαρκτού σοσιαλισμού’’.
Για να γίνουνε φιλολαϊκές ρυθμίσεις, για ψωμί – δουλειά, για να γυρίσουν τα παιδιά μας από την ξενιτιά, πρέπει να συγκρουστείς και να βγεις από τον ζουρλομανδύα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της επιτροπείας η οποία θα συνεχιστεί και μετά τα μνημόνια. Αυτό είναι κρίκος, αποδείχτηκε πια στον κόσμο. Δεν μπορεί να υπάρξει σήμερα αριστερό πρόγραμμα, αριστερή συνεργασία, πολύ δε περισσότερο με σοσιαλιστική και κομμουνιστική σύγχρονη αντίληψη, εάν δε βάλει το θέμα της εξόδου από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Μιλάμε για τη NOVARTIS τώρα, εδώ ιδιωτικοποιείται το σύνολο της Υγείας. Πρέπει να μπει θέμα να σταματήσουν οι ιδιωτικοποιήσεις σε όλη την κλίμακα και να υπάρξει κοινωνικού χαρακτήρα αντιμετώπιση των θεμάτων αυτών. Πρέπει να πάρουμε πίσω μισθούς, συντάξεις, πρέπει να χάσει το κεφάλαιο και σε δύναμη, και οικονομικά και σε εξουσία.»
Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ απεύθυνε μία πρόσκληση προς το ΚΚΕ, τη ΛΑΕ και σε όλες τις πολιτικές δυνάμεις της μαχόμενης αριστεράς, ανέφερε σε άλλο σημείο, «να καταγγείλουμε αυτά τα εθνικιστικά συλλαλητήρια, να καταγγείλουμε την κυβερνητική πολιτική που ομνύει στο όνομα του ΝΑΤΟ και της ευρω-ατλαντικής προοπτικής τόσο της γειτονικής χώρας, όσο και της χώρας μας. Δυσκολευόμαστε να συνεννοηθούμε για αυτό το ζήτημα και σας λέω το εξής συγκεκριμένο: Στο μέτωπο για το οποίο μιλάνε οι αγαπητοί μου συναγωνιστές, όταν υπάρχουν δυνάμεις που πάνε σ’ αυτά τα συλλαλητήρια και ηγεμονεύονται από τον εθνικισμό, την ακροδεξιά, το στρατηγό Φράγκο, αντιλαμβάνεται κανείς τι δυσκολίες υπάρχουν. Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ έχει κάνει προσκλήσεις για κοινό αγώνα στην τρίτη αξιολόγηση μέσω του κινήματος. Η έννοια του πολιτικού μετώπου για μας, πρέπει να υπερβεί την αρνητική εμπειρία του ΣΥΡΙΖΑ», συμπλήρωσε αναφέροντας, όπως θα δείτε στο βίντεο, τις προϋποθέσεις που κρίνει ως απαραίτητες.
Στην ίδια συζήτηση για το απαιτούμενο στις μέρες μας μέτωπο, ο Κώστας Παπουλής τόνισε ότι αυτό δεν αναφέρεται μόνο στην αριστερά. «Αυτή τη στιγμή χρειάζεται μία νέα κοινωνική και πολιτική πλειοψηφία στη χώρα, η οποία θα υπερβεί το 50% ώστε να φέρει σε πέρας μια μεγάλη κοινωνική αλλαγή. […] Όσο συνεχίζουμε μέσα στα μνημόνια και εντός της Ευρωζώνης, η κατάσταση θα επιδεινώνεται. Πιστεύω ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα μεγάλο κομμάτι του λαού, 30 – 40%, που έχει καταλάβει ότι η αιτία είναι η συμμετοχή της χώρας στην ευρωπαϊκή ενοποίηση και ιδιαίτερα στη ζώνη του ευρώ που μας έχει φέρει σε αυτή την κατάσταση.» “Προτείνουμε μία πολιτική συμφωνία δυνάμεων που ξεκινάνε από τη δεξιά έως την αριστερά, που πιστεύουν ότι πρέπει να εφαρμοστούν άλλες πολιτικές, πλήρους απασχόλησης και να φτιαχτεί μία δημοκρατία η οποία να είναι υπέρ των δυνάμεων της εργασίας”, ανέφερε μεταξύ άλλων. Στην ερώτηση αν η δεξιά μπορεί να έχει τέτοιες σκέψεις, απάντησε καταφατικά αναφέροντας παραδείγματα ενώ υποστήριξε ότι υπάρχει κοινός τόπος για συνεργασία με τη Λαϊκή Ενότητα, την οποία προεξόφλησε, αλλά και ευρύτερα.
Ο Θανάσης Πετράκος από την πλευρά του ανέφερε: «Εμείς επιδιώκουμε σταθερά τη δημιουργία ενός πλατιού μετώπου όλων των αριστερών και προοδευτικών αντινεοφιλελεύθερων δυνάμεων, αλλά και ευρύτερα, για να μπορέσουμε να ξεφύγουμε και να σπάσουμε τον κλοιό των μνημονίων. Είμαστε μία δύναμη που αποδείξαμε ότι θέτουμε πάνω απ’ όλα τις αρχές και τις αξίες της αριστεράς, και τη λαϊκή εντολή πάνω από οποιεσδήποτε θέσεις, αξιώματα και όσα οφέλη έχουν αυτά.»
Δείτε στο πρώτο από τα βίντεο που ακολουθούν, αποσπάσματα από τις παρεμβάσεις του Άγγελου Χάγιου.
Στο δεύτερο περιλαμβάνονται παρεμβάσεις του Θανάση Πετράκου και του Κώστα Παπουλή.
Σαφής η τοποθέτηση του Χάγιου για την Αριστερά που χρειάζονται οι εργαζόμενοι και λαός.
Απογοητευτικές οι θέσεις του Σχεδίου Β’, που ανέλυσε ο Παπουλής, για μέτωπο συνεργασίας με κομμάτια της Δεξιάς.
Ο εκπρόσωπος της ΛΑΕ δεν ξέφυγε από το γνωστό πλαίσιο για αντιμνημονιακές δυνάμεις αριστερές και όχι μόνο, θυμίζοντας τις δηλώσεις Λαφαζάνη για Τσοβόλα, αλλά και για τις θέσεις του Ζαρωτιάδη, από τον πασοκογενή, αλλά και τον επιχειρηματικό κόσμο (Έπιπλα Δρομέας)…
Πρόταση για Αριστερά της αντικαπιταλιστικής ανατροπής, προγραμματικές επεξεργασίες και σοσιαλιστική προοπτική απαιτείται. Ελπίζουμε να συμβάλλει ουσιαστικά η 4η συνδιάσκεψη της ΑΝΤΑΡΣΥΑ
Καλέσατε τη ΛΑΕ και το ΚΚΕ …Όταν διάφοροι σχολιαστές από μεριάς σας και όσον αφορά τη ΛΑΕ μας έγραφαν ότι έιναι εθνικιστές και ότι κινείται στα πλαίσια της ”εθνικής ενότητας”…..
.Από μόνο του το σύνθημα για αποδέσμευση από το ΝΑΤΟ δεν αποδεικνύει ότι κάποιος δεν είναι εθνικιστής..η λιάνα δλδ που λέει έξω απ το ΝΑΤΟ και ο Περισσός δεν είναι εθνικιστές;Ούτε και η μη συμμετοχή στα συλλαλητήρια είναι απόδειξη, πρέπει εκτός απ τη θέση για το ΝΑΤΟ να εξετάσουμε το σύνολο των θέσεων για το συγκεκριμένο ζήτημα..ΛΑΕ και Περισσός κινούνται στο εθνικιστικό τόξο.
Εκτός από τους διάφορους σχολιαστές, υπάρχει η συλλογική τοποθέτηση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, σαν αποτέλεσμα ενός διαλόγου, στον οποίο μάλλον από τους σχολιαστές που αναφέρεις.
Τι λέει το ένα ή το άλλο σύνθημα μένει να αποδειχτεί και στη δράση. Η πράξη δικαιώνει τις διακηρύξεις, γι’ αυτό κάλεσε η ΑΝΤΑΡΣΥΑ σε κοινή δράση.
Οι πολιτικά λανθεσμένες επιλογές δεν επιτρέπουν να ισοπεδώνουμε. Δεν υπάρχει ένα εθνικιστικό τόξο από το ΚΚΕ στο φασισμό και απέμεινε η ΑΝΤΑΡΣΥΑ, η εξωκοινοβουλευτική Αριστερά και η Αναρχία. Μπορεί, στην πλειοψηφία τους, να έχουν πιο συνεπή θέση, αλλά αν δεν μπορούμε να διακρίνουμε τις διαφορές, τότε δεν πολεμάμε τον εθνικισμό, τον ανακηρύσουμε ανίκητο και παντοτινό.
Επίσης -και άσχετα με το σχόλιό σου- υπάρχει και ένα θέμα σχετικοποίησης του αληθινού φασισμού, αν παντού βλέπουμε φασισμό και εθνικισμό. Χρειάζεται μια ισορροπημένη προσέγγιση. Ο κόσμος του ΚΚΕ και της ΛΑΕ έχει ειλικρινή αγωνία για τις εξελίξεις. Δε χρειάζεται να κάνουμε κόμμα, εκλογική συμμαχία ή να συμφωνήσουμε σε όλα για να αγωνιστούμε από κοινού στα πλαίσια του λαϊκού κινήματος, όπου μπορούμε να βρεθούμε όλοι και όλες, από όλα τα πολιτικά ρεύματα
Καταρχήν να διευκρινήσουμε ότι ο Περισσός μα ούτε και η ΛΑΕ έχουνε καμιά σχέση με το φασισμό,μα ούτε και το ΠΑΣΟΚ βέβαια,όπως και άλλα κοινοβουλευτικά κόμματα ,και όμως είναι εθνικιστικά,και αυτό αποδεικνύεται απ τις ΘΕΣΕΙΣ τους.Μόνο απ το πρόγραμμα και την τακτική ενός κόμματος βλέπεις ποιάς τάξης τα συμφέροντα προάγει και μόνο αν μελετήσεις τις συγκεκριμένες θέσεις στο συγκεκριμένο ζήτημα θα βγάλεις συμπεράσματα.Σε διάφορα νήματα έχουνε μπει τα πλήρη στοιχεία για τις θέσεις τους,κρίνω ότι είναι εθνικιστές,εσύ έχεις άλλη άποψη ,γι ‘αυτό είμαστε εδώ για να συζητούμε τις διαφορετικές απόψεις.
Στον κόσμο της ΛΑΕ και του οποιουδήποτε κόμματος,με το οποίο διαφωνούμε πρέπει να εκφράζουμε στα ίσα την κριτική μας για τις θέσεις του κόμματος τους γιατί όπως λες κι’ εσύ έχουν και αυτοί αγωνία ,όπως βλέπεις εδωμέσα έχει γίνει κατά καιρούς κριτική σε θέσεις ,μόνο η έλλειψη κριτικής είναι καταστροφική.Ο Λένιν έκανε οξεία κριτική στους σοσιαλσοβινιστές,με σκληρότατες εκφράσεις,γιατί ακριβώς έτσι έκρινε ότι μπορεί να προχωρήσει η υπόθεση της επανάστασης και του κομμουνισμού.
Με τις θέσεις της ΑΝΤΑΡΣΥΑ διαφωνώ γιατί δεν αναδεικνύει τις επίσημες θέσεις των αστικών κομμάτων ,θέσεις που εκφράστηκαν κι απ τον Παυλόπουλο,και έχουν σχέση με την γειτονική χώρα.εγώ πιστεύω ότι αυτές τις θέσεις πρέπει να καταπολεμήσουμε γιατί είναι αναπόσπαστα δεμένες με τις βλέψεις της αστικής τάξης της χώρα μας προς τη γείτονα αλλά και τις γενικότερες ηγεμονικές της βλέψεις στη βαλκανική.
Είναι φαιδρό να θεμελιώνεται η άρνηση εκ μέρους λαε και κκε της πρότασης της ανταρσυα για κοινή στάση στο “μακεδονικό” σε επιχειρήματα περί… Σχολιαστών στο ίντερνετ!!
Αγαπητοί καταρχήν οι σχολιαστές που εγκαλούν για. Εθνικισμό κκε και λαε δεν είναι μέλη της ανταρσυα. Αλλα και να είναι κάποιοι, τι σημαίνει αυτο; Το κκε και η λαε κάνουν πολιτική βάσει… Σχολίων; αφήστε το παιδες… Βρείτε καπιο σοβαρό επιχείρημα για τούτη την αρνηση
Και φυσικά είναι γελοία ψεμματα/ιδεοληψιες τα σχόλια που εντάσσουν κκε και λαε στον… εθνικισμό!! Αυτοί που τα λέμε έχουν μπερδέψει την λωζαννη με την κοζανη. Αιντε
Το ΚΚΕ έχει ζητήσει με τον πιο επίσημο και κατηγορηματικό τρόπο, με επανειλημμένες δηλώσεις του ΓΓ και με ανακοινώσεις του, την ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΤΗΣ FYROM.
Ζητάει, δηλαδή, από γειτονική χώρα να ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΝΟΜΟ ΤΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ.
Όσοι αδυνατούν να καταλάβουν τι σημαίνει η παραπάνω απαίτηση του ΚΚΕ είναι αστοιχείωτοι και ΦΟΒΕΡΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ.
Άιντε
Τι λες ρε παιδί μου. Η πάλη ενάντια στην κάθε αλλαγή των συνόρων (που εκφράζεται απο το ΚΚΕ και ενάντια στην ελληνική αστική τάξη και στο ελληνικό κράτος και τους θεσμούς του με πολλούς τρόπους) είναι…εθνικισμός και αυτό γιατί υπάρχει πρόταση για την αλλαγή του συντάγματος ενός άλλου κράτους. Δηλαδή το κράτος της ΠΓΔΜ είναι ας πούμε όχι ένας μηχανισμός της αστικής της τάξης, αλλά λαϊκή έκφραση και πρέπει να το σέβεσαι, ειδάλως είσαι εθνικιστής. Και ειδικά όταν αυτό το σύνταγμα αφήνει ανοιχτά τα ενδεχόμενα αλλαγής συνόρων.
Δεν ξέρω που έμαθες μαρξισμό, σίγουρα πάντως δεν είναι απο κει που πρέπει. Το πολύ πολύ κανα σάητ ή σε καμμια μπροσούρα καμμιάς ομάδας των 15 ατόμων. Πάντως αυτές τις απόψεις μόνο καμμένους αναρχικούς έχω δει να τις εκφράζουν.
Douze points!
Κύταξε,ο σημερινός Ριζ. κάνει λόγο για ανιστόρητες αναφορές στο σύνταγμα περί μακεδονικού έθνους και μακεδονικών εθνικών μειονοτήτων σε γειτονικά κράτη.Αυτό θέλετε ν’αλλάξει μαζί με .Ν.Δ ,ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και τους υπόλοιπους.
Ανιστόριτοι είσαστε σεις που απορρίψατε όλη την τρίτη διεθνή ,το παλιό επαναστατικό ΚΚΕ και τον Ν.Ζαχαριάδη για τους σλαβομακεδόνες,δεν δέχεστε την ύπαρξη σλαβομακεδονικής μειονότητας στην ελλάδα,ούτε καν τούρκικης.Αναζητείστε την ιστορία της σλαβομακεδόνισσας Μίρκα Γκίνοβα της πρώτης σλαβομακεδόνισσας που καταδικάστηκε και εκτελέστηκε από μοναρχοφασιστικό στρατιδικείο.Αναζητείστε την ιστορία του τούρκου κομμουνιστή Μιχρί Μπελί που κατατάχτηκε στον ΔΣΕ για να οργανώσει τους μειονοτικούς της Θράκης.Τότε οι κομμουνιστές ήταν διεθνιστές και όχι εθνικιστές σαν κι εσάς.
Απαιτείτε ρε εθνικισταράδες απ τη γείτονα ν’αλλάξει το σύνταγμα της λες και βρίσκεται υπό κατοχή και έρχεστε εδωπέρα και μας κάνετε και μαθήματα μαρξισμού;
Με τις θέσεις και τη δράση σας αποπατείτε πάνω σ’ολη την ιστορία του κομμουνιστικού κινήματος στην Ελλάδα.
Ξέρεις την απόσταση που χωρίζει τη Δημοκρατία τής Σλαβομακεδονίας και τους Σλαβομακεδόνες από τη Δημοκρατία τής Μακεδονίας και τους Μακεδόνες; Από εδώ μέχρι την Κουάλα Λουμπούρ!
Όσο για τις μειονότητες, έχεις μείνει κάτι δεκαετίες πίσω. Σήμερα, στη λίστα με τα παιχνίδια τού ιμπεριαλισμού βρίσκεται πάνω-πάνω. Το λαμβάνεις αυτό υπ’ όψη σου ή σου αρκεί το γεγονός ότι βρίσκεις πάτημα για να κοπανήσεις το ‘‘σοσιαλσωβινισμό’’ τού ΚΚΕ και της ΛΑΕ;
Είσαστε εθνικιστές,ισχύουν όσα έγραψα πιο πάνω.Το επαναστατικό κκε τους έλεγε μακεδόνες και σε παρένθεση σλαβομακεδόνες,σχετικά άρθρα ανεβάσαμε σε άλλο νήμα.
Και επί πλέον αν πρόσεξες οι θέσεις σας για το συγκεκριμένο ζήτημα μιλούν μόνο για αλλαγή συντάγματος της γείτονος.Για το ελληνικό σύνταγμα τσιμουδιά και μετά έρχεσαι εδωπέρα και μας μιλάς για σύνορα και πράσινα άλογα…άντε κάντε κανένα εθνικιστικό συλλαλητήριο με τη ΛΑΕ με επικεφαλής την απόγονο του μεγαλέξαντρου λιάνα …και όλους όσους έχουν ξεχωριστό DNA …ρε παιδί μου.
Παραπέμπει σε αλυτρωτισμούς (Αγιά Σοφιά, Βόρεια Ήπειρος, ελληνόφωνα χωριά τής Κάτω Ιταλίας, κ.λπ.) το ελληνικό Σύνταγμα; Σε ποια άρθρα;
Κατ αρχάς εγώ δεν είμαι υπέρ της αλλαγής του συντάγματος της γείτονος,αλλά όταν αναφέρονται στα σύνορα,αναφέρονται σε συγκεκριμένο άρθρο που ανάλογο υπάρχει και στο ελληνικό σύνταγμα ,αυτό ήθελα να επισημάνω, εσύ όταν γράφεις για αλυτρωτισμούς σε ποιό άρθρο αναφέρεσαι.;
Τι τσιμουδιά ρε μεγαλοφυία; Το ΚΚΕ έχει καταψηφήσει και έχει υποστηρίξει δημόσια εδώ και χρόνια οτι δε σέβεται και δε δέχεται το σύνταγμα της χώρας. Που ζεις;Τόσοι και τόσοι αστοί πολιτικοί το έχουν κατηγορήσει σε αυτό, στο μικρόκοσμο που ζεις, οποια οργάνωση και να υπηρετείς, δε στο μάθαν αυτό; Κοσμάρα τελείως;
https://www.komep.gr/2010-teyxos-4/o-taksikos-xarakthras-toy-nomikoy-kai-politikoy-epoikodomhmatos-h-oksynsh-ths-taksikhs-palhs
Μιλάω για τις συγκεκριμένες θέσεις όπου αναφέρεστε τώρα για το μακεδονικό και όχι για τι λέγατε στο παρελθόν για το σύνταγμα…και γι αυτά που έγραψα πιο πάνω δεν λες τόποτε τυχαίο;
Κοσμάρα τελείως;
Καλά ντροπή είναι η άποψη του ΚΚΕ και όχι μόνο πως ένα έθνος .. δεν υπάρχει και μην προσπαθείτε να πουλήσετε τρελλίτσα ότι όλα τα έθνη είναι καπιταλιστικά, αυτός δεν είναι λόγος οι κομμουνιστές ενός πιο ισχυρού έθνους να αρνούνται την ύπαρξη ενός πιο αδύναμου. Γιατί ο προλεταριακός δι-εθνισμός προυποθέτει να υπάρχει ο άλλος. Όχι υπεραριστερή τρελλίτσα, έλα μωρέ οι εργάτες της ΠΓΔΜ δεν χρειάζονται έθνος γιατί το πρόβλημα είναι ο καπιταλισμός.
Και ρωτάω λοιπόν όποιον είναι στην κουβέντα, είτε είναι ΚΚΕ είτε όχι και λέει πως δεν υπάρχει το συγκεκριμένο έθνος, τι εθνικότητας είναι οι σλάβοι πολίτες της ΠΓΔΜ ? Σέρβοι ? Αλβανοί ? Έλληνες ? Μην μου πείτε για αλλαγή συνόρων, συμφωνούμε και μεταξύ μας και με το Σύνταγμα της ΠΓΔΜ που το λέει, πείτε μου για την εθνικότητα. Αφού οι περισότεροι λέμε πως στον καπιταλισμό υπάρχουν έθνη και είναι πραγματικά αν και καπιταλιστικά και κατοχυρώνουν κάποιες κατακτήσεις και είναι το πλαίσιο μέσα στο οποίο η εργατική τάξη θα σπάσει τον κρικο για να πάρει την εξουσία, κάπου πρέπει να κατατάξουμε τους εργάτες της ΠΓΔΜ
Κώστας
φίλε μου ΑΒ Βασιλόπουλε:
1) Αυτή τη στιγμή υφίσταται αστική εξουσία τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην FYROM. Η απαίτηση για αλλαγή συντάγματος της FYROM είναι απαίτηση του ελληνικού αστικού κράτους (ιδ. δηλώσεις Κοτζιά καταρχήν, αλλά και δηλώσεις Σπυράκη έπειτα κτλ.) . Όταν το ΚΚΕ συντάσσεται με το αίτημα αλλαγής του Συντάγματος της FYROM, τότε συντάσσεται με την απαίτηση του αστικού κράτους της Ελλάδας και συνδράμει, ΕΝΕΡΓΟΤΑΤΑ, στη διόγκωση της εθνικιστικής υστερίας (” η FYROM “μας” απειλεί και πρέπει να προστατευτούμε ” και άλλες τέτοιες ηλιθιότητες, που στέλνουν κόσμο στη “σοβαρή ΧΑ” του Φράγκου) .
2) Η αποδοχή, από το ΚΚΕ, του αιτήματος για αλλαγή του Συντάγματος της FYROM δεν είναι μια οποιαδήποτε σύμπτωση με το ελληνικό αστικό κράτος. Είναι σύμπτωση σε μια ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΝΤΑΒΑΤΖΙΛΙΔΙΚΗ απαίτηση του ελληνικού αστικού κράτους . Αξίωση για αλλαγή Συντάγματος (= θεμελιώδους νόμου της κρατικής συγκρότησης) ξένου κράτους είναι μια ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΦΙΛΟΠΟΛΕΜΗ αξίωση.
3) Να αναφέρεις και να παραθέσεις αναλυτικά τα ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ του Συντάγματος της FYROM, από τα οποία προκύπτει το ενδεχόμενο αλλαγής των συνόρων.
4) Δεν ξέρω εάν θα προλάβεις να σωθείς και να βγεις από τον εθνικιστικό βούρκο, πάντως η συμβουλή μου είναι :
ΝΑ ΜΕΛΕΤΗΣΕΙΣ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΟΥΣ 26,27 και 30 ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΩΝ ΛΕΝΙΝ .
Το ξαναγράφω: ΝΑ ΜΕΛΕΤΗΣΕΙΣ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΟΥΣ 26,27 και 30 ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΩΝ ΛΕΝΙΝ .
Το γράφω μια τελευταία φορά: ΝΑ ΜΕΛΕΤΗΣΕΙΣ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΟΥΣ 26,27 και 30 ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΩΝ ΛΕΝΙΝ .
5) Δεν σε παίρνει να μιλάς για “καμένους αναρχικούς”. Δεν σε παίρνει με την καμία. Εκτίθεσαι, και τα γράφω, μάλιστα, όσο πιο κόσμια γίνεται. Το διήμερο 3/2 και 4/2 οι αναρχικοί σήκωσαν το κύριο βάρος της αντιφασιστικής άμυνας. Κάθε τίμιος άνθρωπος το είδε αυτό.
6) Δεν ισχύει ότι το ΚΚΕ παλεύει ενάντια στις επιδιώξεις του ελληνικού αστικού κράτους για αλλαγή συνόρων. Ο ελληνικός αστισμός πχ έχει ως σχέδιο την ΕΠΕΚΤΑΣΗ της αιγιαλίτιδας ζώνης στο Αιγαίο στα 12 ναυτικά μίλια ( από τα 6 ναυτικά μίλια που είναι σήμερα)
παραθέτω λινκ: https://www.newsbeast.gr/politiki/arthro/3118791/kotzias-methodevoume-tin-epektasi-ton-chorikon-idaton-sta-12-naftika-milia.
Το ΚΚΕ ΣΥΜΦΩΝΕΙ με την ως άνω επέκταση.
(παραθέτω link: https://www.komep.gr/2017-teyxos-1/oi-ellhnotoyrkikes-sxeseis-sto-plaisio-ton-ekselikseon-sthn-eyryterh-perioxh)
Μπαγασάκο, πάλι παίζεις με τις λέξεις! Δεν πρόκειται για …ιμπεριαλιστική(!) “επέκταση”, πρόκειται, αν δεν απατώμαι, για άσκηση κυριαρχικού δικαιώματος σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο. Το έχουν ασκήσει, αν πάλι δεν κάνω λάθος, όλες οι χώρες, που έχουν θάλασσα.
Η ελληνική αστική τάξη δεν μπορεί να το ασκήσει, γιατί διαφωνεί η τουρκική που έχει απειλήσει με casus belli, δηλαδή κήρυξη πολέμου. Διάβασε πρώτα να ξεστραβωθείς για να μην γελοιοποιείσαι.
Είπαμε, οι κολωνακιώτισσες γεροντοκόρες να προστατεύουν τα μικρά αστικά σκυλλάκια (ΠΓΔΜ), αλλά …..όχι και τις σουλτανικές ύαινες!!
Αλλα, τι κάθομαι τώρα κι εγώ και λέω! Οχι με τον Σουλτάνο, όχι με τα μικροτσιράκια του Ιμπεριαλισμού, αλλά και με τον ίδιο τον Διάβολο θα πάμε, αρκεί έτσι να μπορέσουμε να ξεριζώσουμε …μια τρίχα του ΚΚΕ! (Γιατί τίποτε περισσότερο δε μπορούμε….)
1) στο λινκ που παρέθεσα, ο αστός δημοσιογράφος δεν έβαλε τη δήλωση του ΥΠΕΞ Κοτζιά, περί ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ της αιγιαλίτιδας ζώνης στο Αιγαίο στα 12 νμ σε εισαγωγικά. Εσύ, όμως, την έβαλες. Χαρακτηριστικό, πολύ χαρακτηριστικό (Και είμαστε ακόμα μόνο στην αρχή).
2) “αν δεν απατώμαι”, “αν πάλι δεν κάνω λάθος”. Διακρίνεται μια αβεβαιότητα.
3) Και πως να μην υπάρχει αβεβαιότητα;; Είσαι αστοιχείωτος, και το ξέρεις. ΔΕΝ είσαι καν σε θέση να καταλάβεις το νόημα του κειμένου που παρέθεσες σε λινκ. Το κείμενο που παρέθεσες, από τον “ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ” ξεκινά με τις σαφέστατες προτάσεις:
“Τα χωρικά ύδατα αποτελούν επέκταση (σημείωση δική μου : χωρίς εισαγωγικά) στη θάλασσα της εθνικής ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ μιας χώρας πέρα από τις ακτές της. Θεωρούνται ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ και επ’ αυτών ασκείται ΠΛΗΡΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑ από την παράκτια χώρα” ,
………..αλλά, κατά τα άλλα, ΑΡΝΕΙΣΑΙ ότι το ΚΚΕ αποδέχεται την ΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ.
4) Και έχεις το θράσος μετά να μιλάς και για “γελοιοποίηση”
5) “μικρά αστικά σκυλάκια”, “σουλτανικές ύαινες”, “μικροτσιράκια του Ιμπεριαλισμού”. Πότε θα αρχίσετε να μιλάτε ευθέως για ” Γυφτοσκοπιανούς” και για “Τουρκομογγόλια” ; Η Γκανέλη, η μούσα του Φράγκου, τι λέει επί αυτού ;
6) Τους κρατικούς υπαλλήλους του Περισσού θα τους αποκαθηλώσουν όχι οι “γεροντοκόρες του Κολωνακίου”, αλλά οι νεολαίοι, που ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΠΟΛΕΜΗΣΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ
7) Το “περισσότερο δεν μπορούμε” έχει διαψευστεί, τουλάχιστον από τότε που άρχισα εγώ να καταλαβαίνω πέντε πράγματα, από το φοιτητικό κίνημα του 2006-2007. Επιβεβαιώθηκε το πρόσφατο διήμερο 3/2 και 4/2, που έδωσε πρόσθετη αυτοπεποίθηση στον κόσμο του αγώνα και της αντιφασιστικής άμυνας.
Ότι χρησιμοποιείς text genarator για τα σχόλιά σου είναι βέβαιο. Εκείνο που δεν μπορούμε να προσδιορίσουμε είναι η ‘‘μάρκα’’ του [= ο χώρος προέλευσής του]. Δεν μας τον λες να μας φύγει η περιέργεια;
τι είναι το text generator ; δεν καταλαβαίνω . επίσης ποια είναι η “μάρκα” του text generator ; πάλι δεν καταλαβαίνω. μπορείς να βοηθήσεις ;
Είναι αστείο. Και το χρησιμοποιούμε για να πούμε σε κάποιον ότι γράφει επαναλαμβάνοντας τα ίδια και τα ίδια κλισέ, σαν να του τα γράφει κάποια μηχανή. Για τη “μάρκα” το εξηγώ κάπως. Εν πάση περιπτώσει, αυτό που εννοώ είναι σε ποιο ρεύμα/οργάνωση της Αριστεράς εντάσσεσαι, από ποια πολιτική θέση μιλάς δηλαδή. Κι αυτό, ανεξάρτητα από το αν είσαι οργανωμένος ή όχι.
nezard
1. Διαφωνείς ή όχι με το οτι η διατήρηση των συνόρων είναι θέση για την ειρήνη; Το οτι το ΚΚΕ έχει παλέψει για αυτήν και ενάντια στις επιδιώξεις της αστικής τάξης της Ελλάδας το έχω “αποδείξει” με πολλά λινκ μέσα στο σάητ αυτό τις τελευταίες μέρες, αν όμως θεωρείς αναγκαίο θα ξαναφέρω μερικά παραδείγματα για να τελειώνουμε.
2.Τα 12 ναυτικά μίλια δεν είναι επέκταση, είναι διεθνής συνθήκη που εδώ δεν ασκείται κάτω απο την απειλή του πολέμου. Στη προκειμένη περίπτωση δεν είναι η ατ της Ελλάδας που απειλεί με πόλεμο αλλά η τουρκική. Απαλάσει τις ευθύνες της ατ της Ελλάδας αυτό; Οχι. Παύει να πρέπει να εφαρμοστεί το διεθνές δίκαιο σε αυτή τη περίπτωση παρόλα αυτά αν μη τι άλλο για τη διασφάλιση της ειρήνης; Εσύ πες μου.
3. Η ατ της Ελλάδας κινείται στρατηγικά για το στρίμωγμα της τουρκικής με βάση τις διπλωματικές συμφωνίες με ΗΠΑ και Ισραήλ. Είναι ή οχι το ΚΚΕ ενάντια σε αυτές τις συμφωνίες;Είναι ή οχι η θέση του ΚΚΕ λχ για τη Παλαιστίνη καρφί στο μάτι των ελλήνων αστών που επιδιώκουν αγκαλιές με το Ισραήλ; Είναι ή οχι ενδεικτικό οτι στέλεχος του ΚΚΕ έφαγε πόρτα απο τις ΗΠΑ προχθές με τη κατηγορία της “τρομοκρατικής οργάνωσης”;
1) + 2) έγραψα και πιο πάνω ότι το ΚΚΕ αποδέχεται την ΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ .
Είναι προφανές ότι μετά την γενοκτονία των μνημονίων ΔΕΝ πρέπει να ανεχθούμε και τη γενοκτονία στο Αιγαίο για τα 12 ν.μ. της ελληνικής αστικής τάξης. Διαφωνείς με την ανωτέρω πρόταση ή συμφωνείς; Εσύ πες μου.
3) Το ΚΚΕ ΔΕΝ κατήγγειλε/αποκάλυψε καν τη συμφωνία πώλησης πολεμικού υλικού στη Σαουδική Αραβία, συμμάχου του Ισραήλ.Τήρησε την αστική κοινοβουλευτική νομιμότητα και κάλυψε τους σοσιαλφασίστες του ΣΥΡΙΖΑ. Τι μου λες τώρα;;
4) περιμένω να παραθέσεις, μεταφρασμένα, τα ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ άρθρα του Συντάγματος της FYROM που αποδεικνύουν αλυτρωτισμό .
5) Θετικό ότι δεν υπάρχουν, εκ μέρους σου, αναφορές σε “καμένους αναρχικούς” κτλ. Την αλήθεια δεν μπορεί κανέις να την αμαυρώσει.
Γενικά καλό είναι σε μια συζήτηση να κρατάμε ένα κοινό έδαφος και να μη μετακινούμε τα γκολποστ ανάλογα με το τι “μας συμφέρει”. Η ερώτηση 1 ήταν απλή, διατήρηση των συνόρων ναι ή οχι;
Στο Αιγαίο, δεν είναι επέκταση απ τη μεριά της ελληνικής ατ τα 12 μίλια, είναι κάτι που ισχύει σε όλο το πλανήτη εκτός του Αιγαίου γιατί η τουρκική ατ απειλεί με πόλεμο. Τώρα εσύ μπορείς να φαντάζεσαι οτι είσαι πιο επαναστάτης στηρίζοντας τα επεκτατικά σχέδια της άλλης πλευράς, αλλά μάλλον δεν είσαι. Μάλλον απλά μπαίνεις κάτω απο τη σημαία της άλλης αστικής τάξης. Εξίσου ηλίθιο με το να μπεις κάτω απο της δικιά σου.
Και ναι, οι αναρχικοί είναι καμμένοι και παντελώς αντίκανοι να σκεφτούν ότι δε λύνεται με “σφαλιάρες και κλωτσές”. Ανίκανοι να καταλάβουν τι συμβαίνει πέρα απο τη μύτη τους. Σε μια γεωπολιτική περιοχή που σφάζονται ΝΑΤΟ-Ρωσσία-Κίνα για το ποιός θα κάνει κουμάντο για στρατηγικούς και ενεργειακούς λόγους και με φόντο γενικότερες πολεμικές συγκρούσεις, εκεί που οικονομίες και συμμαχίες δύο αστικών τάξεων παλεύουν για κυριαρχία, αυτοί βλέπουν τον εχθρό σε κάτι άλλους ηλίθιους με περικεφαλαίες και μένουν εκεί. Το οτι είναι πρόθυμοι να παίξουν ξύλο με αυτούς δε τους κάνει πιο έξυπνους. Τους κάνει στη καλύτερη θαραλέους ηλίθιους.
Υγ. Το ΚΚΕ σήμερα έκανε πορεία στην Αλεξανδρούπολη και ετοιμάζει μεγάλη συγκέντρωση καταγγελίας των ΝΑΤΟικων στο Σύνταγμα. Εσύ και οι φίλοι σου οι αναρχικοί πότε το κάνατε τελευταία φορά;
Υγ2. Στη συγκέντρωση στο Σύνταγμα θα καταγγελθεί και ο ρόλος της αστικής τάξης της Ελλάδας για τα παιχνίδια που παίζει στις πλάτες των λαών για την ενίσχυση της. Πως ταιριάζει με την αφήγηση σου άραγε;
Απο τη σημερινή αντιΝΑΤΟικη συγκεντρωση. Τάδε έφη ένας απο τους στρατιωτικούς που οργάνωσαν και την εκδήλωση για τα Ίμια που τόσο κατηγορήθηκαν για υπεράσπιση της εθνικής ενότητας.
https://www.902.gr/eidisi/politiki/150969/se-exelixi-i-antiimperialistiki-poreia-stin-alexandroypoli
Όσο συμβαίνουν αυτά, εσύ να πας να ακούσεις το “Φαντάζει ωραία καμμένη η σημαία” για να διατελέσεις το επαναστατικό σου καθήκον.
Douze points!
Ρητορίες εύπεπτες από ανυποψίαστους αριστερούς (δυστυχώς, υπάρχει το είδος).Γιατί τι σημαίνει “να καταγγείλουμε τα εθνικιστικά συλλαλητήρια”; να καταγγείλουμε μάλλον τους διοργανωτές θα εννοεί, αλλά αυτό που προσλαμβάνει τελικά ο κόσμος είναι να καταγγείλουμε συλήβδην διοργανωτές και διαδηλωτές. Όσο για τα περί “ανύπαρκτου σοσιαλισμού” είναι άχαρο να γίνεσαι απολογητικός προς την αστική προπαγάνδα για να μπεις σε τηλεοπτικό πάνελ.
Αγαπητέ θαλασση: Ένα συλλαλητήριο κρίνεται απο το πολιτικό του πλαίσιο και απο το ποιοι καλούν και τι λένε. Και ναι το συλλαλητήριο αυτό ήταν εθνικιστικό. Τώρα, το ότι πήγαν και πολλοί που δεν είναι εθνικιστές, αυτο δεν σημαίνει τπτ για το περιεχομενο του συλλαλητηρίου αυτού.
ρε μη σας ξεφτιλίζει ο κουτοπονηρος κουρής, και οι τρεις είσαστε για λύπηση, μιζερια και φτωχια.
Ποσταρίστηκε εδώ ένα σχόλιο χθες (Κώστας, 09/02/2018 23:04) που θέτει ένα ερώτημα το οποίο και μέχρι αυτή τη στιγμή δεν απαντήθηκε από κανέναν (απ’ ό,τι βλέπω, όμως, πέντε αναγνώστες/αναγνώστριες έσπευσαν ήδη να ‘‘μαυρίσουν’’ το εν λόγω σχόλιο –η γνωστή τεμπελιά τού διαδικτύου, όπου κάποιοι, επειδή βαριούνται να εκφράσουν τις διαφωνίες τους ή, χειρότερα, δεν ξέρουν γιατί διαφωνούν, ικανοποιούνται με το να καταψηφίζουν σχόλια, λες και είναι στα καλλιστεία τού ANT1…). Νομίζω ότι πρέπει να απαντηθεί.
Πριν από την προσωπική μου απάντηση, ένα σχόλιο για κάποιο χαρακτηρισμό που κάνει. Γράφει ο Κώστας στην αρχή:
Από αυτή τη δήλωση, εγώ βγάζω το συμπέρασμα ότι, κατά την άποψη του Κώστα, απαγορεύεται δια ροπάλου και για λόγους αρχής σε ένα κομμουνιστικό κόμμα (και όχι μόνο) να διαφωνήσει, στις περιπτώσεις που θα κρίνει ότι πρέπει να το κάνει αυτό, με το αξίωμα «ο καθένας είναι ό,τι δηλώνει». Μπορεί να μας προσκομίσει κάποιον αξιόπιστο μάρτυρα που να συμφωνεί με αυτή την άποψή του; Επιπλέον, χαρακτηρίζει «ντροπή» αυτή τη στάση τού ΚΚΕ (και όχι μόνο). ΟΚ. Τον παρακαλώ πολύ να κάνει τον κόπο και να διαβάσει το άρθρο τού Ένγκελς «Δημοκρατικός Πανσλαβισμός» [ https://www.marxists.org/ellinika/archive/marx/works/1849/02/14/slav.htm ] κι ύστερα να έρθει εδώ και να μας πει πώς χαρακτηρίζει τις απόψεις και ιδέες που εκφράζει ο κυρ Φρειδερίκος σ’ αυτό το άρθρο.
Στο ερώτημά του τώρα. Αλήθεια, «τι εθνικότητας είναι οι σλάβοι πολίτες της ΠΓΔΜ? Σέρβοι? Αλβανοί? Έλληνες?».
Η διατύπωση του ερωτήματος είναι μια εξαιρετική πάσα για να ξετυλίξουμε το νήμα τών πολιτών τής πΓΔΜ και της εθνικότητάς τους. Και η πάσα αυτή μάς πηγαίνει περίπου έναν αιώνα πίσω, στο εν πολλοίς αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα του Μυριβήλη «Η ζωή εν τάφω». Εκεί, σε κάποιο σημείο, ο Μυριβήλης διηγείται τις εντυπώσεις του από την οικογένεια ενός χωριατόσπιτου κοντά στο Μοναστήρι όπου ο Μυριβήλης με μια μικρή ομάδα Ελλήνων στρατιωτών έχει βρει κατάλυμα. Γράφει:
Να λοιπόν ποια είναι η αρχική, καταγωγική εθνικότητα των πολιτών τής πΓΔΜ: η εθνικότητα «μήτε – μήτε – μήτε». (Ας μη θεωρηθεί αφελώς ότι ο Μυριβήλης είναι η μοναδική πηγή. Το ίδιο συμπέρασμα, ότι δηλαδή διάσπαρτοι σλαβικοί πληθυσμοί που κατοικούσαν στη γεωγραφική Μακεδονία δεν ήθελαν να αυτοπροσδιορίζονται εκείνα τα χρόνια τής ανακατωσούρας ούτε ως Βούλγαροι, ούτε ως Σέρβοι, ούτε ως Έλληνες, βγάζει και η έως και συντριπτική πλειοψηφία τών ιστορικών.)
Φυσικά, έθνος με εθνικότητα «μήτε – μήτε – μήτε» δεν μπορεί να σταθεί. Ανέντακτοι αριστεροί υπάρχουν. Ανέντακτα έθνη όχι. Η Άντσιω τού Μυριβήλη δεν μπορούσε να το συνειδητοποιήσει αυτό. Μπορούσαν όμως να το συνειδητοποιήσουν τα διανοούμενα στρώματα αυτών τών «μήτε – μήτε – μήτε» ανθρώπων, οι προύχοντες και προεστοί τους και γενικά τα «κεφάλια» τής κοινωνίας τους. Τα οποία και ανέλαβαν την ανακατασκευή εαυτού τού «μήτε – μήτε – μήτε» έθνους σε έθνους «κάτι». Να γιατί πολλοί μέσα στην Αριστερά μιλάμε για “κατασκευασμένο έθνος”. Όχι επειδή το έθνος «κάτι» που συζητάμε είναι το μοναδικό που κατασκευάστηκε ως τέτοιο από τα εξέχοντα στρώματα της κοινωνίας του. Όλα τα έθνη έχουν περάσει από αυτή την «επεξεργασία». Μπορεί όμως να αντιληφθεί ο καθένας ότι άλλο είναι το ποσοστό κατασκευής από τα πάνω τού σύγχρονου ελληνικού, ιταλικού ή γαλλικού έθνους, λόγου χάρη, κι άλλο το ποσοστό αυτού τού συγκεκριμένου έθνους «κάτι».
Δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα (τι θα μας έκοφτε;) αν αυτό το «κάτι» στο οποίο ανακατασκευάστηκαν οι άνθρωποι του «μήτε – μήτε – μήτε» είχε να κάνει με τους Μαυριτανούς, τους Ινδούς ή τους Ελοχίμ. Το πρόβλημα προκύπτει επειδή έχει να κάνει με τη Μακεδονία και τους Μακεδόνες, περιοχές και πληθυσμούς που η Ιστορία έχει καταχωρίσει οριστικά, τελεσίδικα και αμετάκλητα στο νταμάκι τών αρχαίων Ελλήνων. Οπότε, τι έχουμε εδώ; Έχουμε ένα έθνος «κάτι» που βάζει χέρι σε έναν από τους ισχυρούς καταγωγικούς μύθους του σύγχρονου ελληνικού έθνους και επιχειρεί να τον υπεξαιρέσει και να τον οικειοποιηθεί, ακριβώς επειδή θέλει να ισχυροποιήσει αυτό το «κάτι». Ποιος διεθνισμός γράφει ότι πρέπει να το δεχθούμε; Στη βάση ποιας λογικής; Στη βάση τού ότι η πΓΔΜ είναι αδύναμη και μικρή χώρα; Και λοιπόν; Ας γίνει όσο δυνατή και μεγάλη θέλει και μπορεί, με τις ευχές μας. Όχι όμως στο όνομά μας! Ακόμα και ο Χριστός είπε «ο έχων δύο χιτώνες να δίδει τον έναν». Δεν είπε «ο έχων ένα χιτώνα να τον δίδει σε αυτόν που δεν έχει»!
Η δική μου (πολιτική) απάντηση στο ερώτημα του Κώστα τι στο καλό είναι οι πολίτες τής πΓΔΜ:
Μήτε «Μπουλγκάρ», μήτε «Σρρπ» [σ.σ.: Σέρβοι], μήτε «Γκρρτς» [σ.σ.: Έλληνες], μήτε «Μακεντὸν ὀρτοντόξ». Σλαβομακεδόνες.
ΥΓ Αύριο-μεθαύριο, οι Βλάχοι, ας πούμε, αυτοαναγορεύονται έθνος. Θα τους αναγνώριζε ως τέτοιους ο Κώστας και όλοι όσοι έχουν τις ίδιες μ’ εκείνον απόψεις;
ΥΓ2 Αύριο-μεθαύριο, οι Κρητικοί αυτοαναγορεύονται κι αυτοί έθνος και ζητούν δικό τους εθνικό κράτος. Τι θα κάνει ο Κώστας και ομόγνωμοι με αυτόν; Θα τους αναγνωρίσει ως έθνος με δικαίωμα κρατικής υπόστασης;
Ασυναρτησίες λεφτ θέλει θράσος να κοουτάρεις έναν λογοτέχνη που λέει πως στην περιοχή υπήρχαν εθνικά Μακεδόνες για να αποδείξεις πως δεν υπήρχαν εθνικά Μακεδόνες. Ο Μυριβήλης απλά μας παραθέτει την ψυχολογία ενός ηττημένου έθνους απέναντι στα νικηφόρα.
Αυτό όμως που κάνει την στάση του ΚΚΕ και του Αριστερού Ρεύματος ντροπιαστική είναι πως το 88 αποφάσισαν πως το 45 ο Τίτο δημιούργησε ένα πλαστό έθνος που το ΚΚΕ αναγνώριζε σαν αληθινό και απλά το 1935 αποφάσισε πως η εθνική του ολοκλήρωση δεν θα αφορά την ελληνική Μακεδονία. Νομίζω πως το ΚΚΕ, το επαναστατικό ΚΚΕ, το μαρξιστικό λενινιστικό ΚΚΕ, το ΚΚΕ που ηγήθηκε του ΕΑΜ ΕΛΑΣ, άνθρωποι στελέχη και αγωνιστές με τον πατριωτισμό, τον διεθνισμό, την ευρυμάθια και την λαικότητα ενός Δημήτρη Γλυνού καταλάβαιναν την διαφορά του μακεδονικού έθνους από κάποιον μεθυσμένο κρητικό.
Να μας πουν όμως το ΚΚΕ και το αριστερό ρέυμα αν το ΚΚΕ, ο Γλυνός και ο Ζαχαριάδης, ο ίδιος ο Φλωράκης σε απολογίες σε δικαστήρια που έχουν παρατεθεί στην παντιέρα ήταν αμόρφωτοι ή σλαβοκίνητοι μέχρι το 1988 που αποφάσισαν πως αυτό που για 70 χρόνια λέγανε πως υπάρχει ξαφνικά δεν υπήρχε.
Σε ότι αφορά το Σλαβομακεδόνες ήταν κάτι που τους φόρεσε το ΚΚΕ τότε με τα τα ΣΝΟΦ κλπ[ για ισοροπίστικους λόγους, μακεδονικό ήταν το έθνος από τα τέλη της δεκαετίας του 19ου και δεν στέκει έτσι και αλλιώς να προτείνουμε για την εθνικότητα ενός κράτους με 30% Αλβανούς το Σλαβό. Μακεδονική είναι η εθνικότητα με αλβανική μειονότητα στην οποία το αλβανικό κράτος έχει κάθε δικαίωμα να προστρέχει, όπως και η ΠΓΔΜ στην όση μακεδονική μειονότητα στην Ελλάδα, όπως και η Ελλάδα στην ελληνική μειονότητα στην Αλβανία. Το ότι δεν διεκδικούν εδάφη είναι στο Σύνταγμα τους ήδη αν και η πάλη με τον εθνικισμό δεν τελειώνει έτσι απλά, και το ελληνικό Σύνταγμα δεν λέει πάμε να πάρουμε εδάφη αλλά η ελληνική επιθετικότητα είναι σαφής. Και το βασικό είναι η απεμπλοκή της περιοχής, των χωρών και των λαών από τον ευρωατλαντισμό αλλά σαφώς και μέχρι τότε κάτι πρέπει να λες για το όνομα της χώρας και του μακεδονικού έθνους.
Κώστας
Ο Ιμπεριαλισμός πάντα θα βρίσκει πρόθυμους να υπερασπιστούν κάθε εθνικιστική αστική μηχανοραφία. Και αν στην γή υπάρχουν μόνο καμιά διακοσαριά κράτη, δόξα το θεό, έθνη και εθνότητες υπάρχουν μερικές χιλιάδες…. συνεπώς η πρώτη ύλη είναι άφθονη!
Βούρ, μικροαστοί καιροσκόποι μας, στον εθνικιστικό πατσά!
Να φάμε τα παληοκουμούνια, που αρνούνται να εμπορευτούν τις “εθνικές ιδιαιτερότητες”!
Ξέρετε, οπορτουνιστές, εκτός από την μοναξιά του εθνικισμού, υπάρχει και η ταξική πάλη…..
Ναι πράγματι ο Ν.Ζαχαριάδης ήταν μεγάλος κομμουνιστής,με διεθνιστικές θέσεις,και ήρθαν οι εθνικισταράδες του περισσού,σαν γριές κολονακιώτισσες,με ξεχωριστό ανώτερο DNA ,να μιλούν τώρα για σκοπιανούς…ένα βήμα πριν το φασιστικό γυφτοσκοπιανοί…βουτηγμένοι μέχρι το λαιμό στα σκατά του εθνικισμού.
Με τη λιάνα αρχηγό σας εμπρός μαρς…περνάει ο στρατός….και μετά το αγαπημένο σας μακεδονία ξακουστή.
Ενδιαφέροντα αυτά που λες Left, αν και νομίζω ότι στο δια ταύτα το πας βιαστικά. Ας το πάμε λοιπόν βήμα-βήμα:
1. Ο λαός της FYROM έχει δικαίωμα να αυτοπροσδιορίζεται όπως θέλει, αλλά θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και το 30% αλβανικής καταγωγής.
2. Ο αμερικανονατοϊκός ιμπεριαλισμός ενδιαφέρεται να εντάξει τη FYROM στο ΝΑΤΟ όπως-όπως ενόψει της καθόδου των Ρώσων στα Βαλκάνια.
3. Θα χρησιμοποιηθεί το μακεδονικό στο μέλλον από τον ιμπεριαλισμό κάθε απόχρωσης στα πλαίσια του διαίρει και βασίλευε.
4. Άρα θα είναι πάντα επικίνδυνος ο αλυτρωτισμός των σκοπιανών
5.Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καταστεί τοποτηρητης του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού στα Βαλκάνια, άρα οτιδήποτε προέρχεται από αυτόν (το ΣΥΡΙΖΑ) κρύβει συμφορές και πόλεμο για τους λαούς της περιοχής
6. Δεν υφίσταται θέμα αυτοδιάθεσης της ελληνικής σλαβομακεδονικής μειονότητας λόγω της σε μεγάλο βαθμό αφομοίωσής της
7. Πρωταρχικό για την ελληνική αριστερά είναι η μη ένταξη της FYROM στο ΝΑΤΟ,και ο παροξυσμός των ενδοκαπιταλιστικών αντιθέσεων
8. Να αναπτυχθούν οι δεσμοί Ελληνικής-FYROM αριστεράς
Από όλα τα παραπάνω δεν μπορεί να προκύψει καταγγελτική στάση στα συλλαλητήρια παρά μόνο στις ακραίες εθνικιστικές εξάρσεις.
Αυτά σαν μία προσπάθεια σκέψης στο σοβαρό πρόβλημα της ΦΥΡΟΜ
Φίλε Γιώργο Θαλάσση,
Απαντώ με το πώς βλέπω εγώ τα θέματα που θίγεις, ακολουθώντας τη δική σου αρίθμηση:
1. Όχι. Κανένα μα κανένα δικαίωμα δεν ασκείται άνευ ορίων και, κατά περίσταση, περιορισμών. Ούτε καν αυτό που δεχόμαστε όλοι ως μεγαλύτερο: το δικαίωμα στη ζωή. (Εύκαιρο παράδειγμα: Αν ήσουν επιβάτης τού Τιτανικού εκείνη τη μοιραία νύχτα τού τον Απριλίου τού 1912, το δικαίωμά σου να ζήσεις θα περιοριζόταν από το κατά προτεραιότητα ίδιο δικαίωμα των γυναικόπαιδων.) Οι γείτονες μπορούν να αυτοπροσδιοριστούν όπως θέλουν, όχι όμως εις βάρος τών εθνικών καταγωγικών μύθων άλλων εθνών.
2. Σύμφωνοι.
3. Ενδεχομένως ναι. Πρέπει όμως να δεχθούμε ως λογική σκέψη ότι η ένταξη της πΓΔΜ σε ΝΑΤΟ (κυρίως) και ΕΕ θα τον ωθήσει να βρει τρόπους να βασιλεύει χωρίς να διαιρεί σε σημείο ρήξης ή σύγκρουσης.
4. Και πάλι σύμφωνοι.
5. Σύμφωνοι στη διαπίστωση για τον ΣΥΡΙΖΑ. Ένσταση για την απολυτότητα που εκφράζει η άποψή σου πως «οτιδήποτε προέρχεται από αυτόν (το ΣΥΡΙΖΑ) κρύβει συμφορές και πόλεμο για τους λαούς της περιοχής».
6. Ναι, το ίδιο πιστεύω κι εγώ. Ένας επιπλέον λόγος: ο μικρός αριθμός τους.
7. Όσο πρωταρχικά κι αν είναι αυτά που αναφέρεις, δεν είναι σε καμία περίπτωση στο χέρι της να τα επιτύχει.
8. Ποιος αριστερός μπορεί να διαφωνήσει σε αυτό; Πρέπει όμως να μη μας διαφεύγει το εξής: Ενώ η ελληνική Αριστερά, στη δυσμενέστερη για την πΓΔΜ περίπτωση δέχεται κατά συντριπτική πλειοψηφία τη συμπερίληψη του ονόματος Μακεδονία με κάποιον προσδιορισμό, εκείνη τών γειτόνων τα έχει στυλώσει: «Δημοκρατία τής Μακεδονίας» και ξερό ψωμί.
Για τα συλλαλητήρια: Δεν μπορώ αυτή τη στιγμή να γίνω αναλυτικός. Οπότε, θα τηλεγραφήσω κάπως σιβυλλικά:
Η τήρηση της απόστασης ασφαλείας είναι υποχρεωτική. Όχι όμως σε σημείο που να τα χάσεις από τα μάτια σου.
Τα λέμε
ΥΓ Στο μπλογκ που διαχειριζόμουν, πριν αποσυρθώ για ‘‘αγρανάπαυση’’ μέχρι να δω αν και πώς θα συνεχίσω (έχω περάσει τα ηλικιακά όρια ενός Τζιεφτακοσάρη), θυμάμαι ότι κάποιος σχολιαστής που δεν εμφανιζόταν τακτικά υπέγραφε με το ίδιο ψευδώνυμο που χρησιμοποιείς εσύ και εξέφραζε παρεμφερείς απόψεις. Εσύ είσαι;
Φίλε Left, θα με βοηθούσε αν μπορούσες να να μου πεις το μπλόγκ, πιθανόν να ήμουν εγώ. Περνάει ο καιρός γρήγορα και ξεχνιούνται πράγματα…
Φίλε Γιώργο Θαλάσση,
Αναφέρομαι στο leftg700.blogspot.gr
Τα λέμε
ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ
Είναι μωρία να επιχειρείς να εξηγήσεις τις λεπτομέρειες μιας κατάστασης, στις οποίες όμως κρύβεται ο διάβολος, σε ανθρώπους που έχουν συνηθίσει να σκέφτονται χοντρικά και, επομένως, να πιάνουν μόνο τα χοντρά-χοντρά. Γιατί, αν είναι αλήθεια ότι τα μεταξωτά βρακιά θέλουν επιδέξιους κ@@@@@, άλλο τόσο είναι αλήθεια ότι η συγκεκριμένη ανάλυση της συγκεκριμένης κατάστασης θέλει ανοιχτά μυαλά.