.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Ραφήνα – Κυκλάδες: Παραβάσεις στα εργασιακά των Ναυτεργατών – Κίνδυνοι για την ασφάλεια των πλοίων


Μπαράζ παραβιάσεων στα εργασιακά δικαιώματα των Ναυτεργατών στα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία της γραμμής Ραφήνας – Κυκλάδων

Έκθετη η πολιτική ηγεσία του ΥΕΝ και οι Λιμενικές αρχές από την καταστρατήγηση της ΣΣΕ και της Ναυτικής νομοθεσίας

Σοβαροί κίνδυνοι για την ασφάλεια των επιβατών, των ναυτεργατών και των πλοίων

Δελτίο Τύπου της ΠΕΝΕΝ

Σε καθεστώς εργασιακής ζούγκλας έχουν μετατρέψει οι εφοπλιστές τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες για τους Ναυτεργάτες οι οποίοι αντιμετωπίζουν καθημερινά το φαινόμενο της εκτεταμένης παραβίασης των εργασιακών τους δικαιωμάτων από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες, οι οποίες από τη μία παραβιάζουν συστηματικά τη ναυτική νομοθεσία και τα ναυτεργατικά δικαιώματα και από την άλλη με κανόνες και πρακτικές μονοπωλιακής εκμετάλλευσης θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών – ναυτεργατών και παράλληλα μέσα από τα πανάκριβα ναύλα χαρατσώνουν αδίστακτα τις λαϊκές οικογένειες, ιδιαίτερα την περίοδο την καλοκαιρινή που αυτές χρησιμοποιούν τα ακτοπλοϊκά πλοία για όλο το νησιωτικό σύμπλεγμα.

Σύμφωνα με επίσημη έκθεση της λιμενικής αρχής Ραφήνας σε πρόσφατο έλεγχο που διενεργήθηκε το τελευταίο δεκαήμερο του Ιούλη του 2017 από κοινό κλιμάκιο επιθεωρητών του ΥΕΝ και κλιμακίου της ΠΕΝΕΝ (η πρωτοβουλία για τον έλεγχο ήταν της ΠΕΝΕΝ) σε 3 πλοία που είναι δρομολογημένα στην γραμμή Ραφήνας – Κυκλάδων (ο έλεγχος έγινε καθ’ όλη την διάρκεια των καθημερινών δρομολογίων των πλοίων) διαπιστώθηκαν τουλάχιστον 135 παραβιάσεις της ναυτεργατικής νομοθεσίας και των θεσπισμένων δικαιωμάτων των Ναυτεργατών. Τα πλοία αυτά ήταν των τριών Ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην ανωτέρω γραμμή.

Σύμφωνα με τον σχετικό πίνακα που επισυνάπτουμε στο τέλος, προκύπτει ότι αυτές οι παραβιάσεις αφορούσαν τους παρακάτω τομείς ναυτικής εργασίας.

1) Παραβίαση της παραγράφου 10 του άρθρου 8 του κανονισμού για την εφαρμογή της σύμβασης ναυτικής εργασίας της Δ.Ο.Ε.

2) Η παραβίαση των παραγράφων 5 και 6 του άρθρου 8 για την εφαρμογή των απαιτήσεων της σύμβασης ναυτικής εργασίας 2006.

3) Την παραβίαση του άρθρου ΚΑΝ-Α του Π.Δ 381/2001.

4) Την παραβίαση του άρθρου 7 του κανονισμού για την εφαρμογή των απαιτήσεων της σύμβασης ναυτικής εργασίας.

Οι περιγραφόμενες πιο πάνω παραβιάσεις αφορούν την καταπάτηση ωραρίων εργασίας, των ωρών ανάπαυσης, ψευδείς καταχωρήσεις στους σχετικούς πίνακες των ωρών εργασίας και ανάπαυσης, την μη καταβολή δεδουλευμένων υπερωριών και άλλων προβλεπόμενων αποδοχών καθώς και μη καταγραφή διαφόρων εργασιών που εκτελούνταν χωρίς αυτές να καταγράφονται και να σημειώνονται….

Τα πλοία που έγινε ο σχετικός έλεγχος ανήκουν στις εξής πλοιοκτήτριες εταιρείες: GOLDEN FERRIES Ν.Ε – FAST FERRIES Ν.Ε και SEA JETS Ν.Ε.

Πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι οι παραπάνω παραβιάσεις, όπως αυτές καταγράφτηκαν, αφορούν αποκλειστικά τον κλάδο των Ναυτών και όχι το σύνολο των υπηρετούντων Ναυτεργατών στα 3 πλοία.

Αν συνυπολογίσουμε ότι το πλήρωμα καταστρώματος (Ναύτες – Λοστρόμοι – Τζόβενα κ.λπ) αποτελούν το 20% περίπου του κάθε πλοίου, με ευκολία μπορούμε να συμπεράνουμε ότι οι παραβιάσεις αυτές ήταν στην πραγματικότητα πολλές εκατοντάδες για τα 3 πλοία και για το σύνολο των 8 Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων που εκτελούν δρομολόγια στην γραμμή Ραφήνας – Κυκλάδων.

Να σημειώσουμε επίσης ότι το κλιμάκιο των μελών της ΠΕΝΕΝ που συμμετείχε στον κοινό έλεγχο με τους εκπροσώπους του ΥΕΝ κατέγραψε πάνω από 230 παραβιάσεις το ίδιο χρονικό διάστημα.

Επίσης έχει εξαιρετική σημασία προκειμένου να αποκρούσουμε την “θεωρία” που προτάσσει και προβάλλει η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του ΥΕΝ, περί αύξησης των ελέγχων ποιοτικών και ποσοτικών τα τελευταία χρόνια, ότι σε ανάλογο έλεγχο που είχε γίνει μία εβδομάδα πριν με ευθύνη της τοπικής Λιμενικής αρχής, στο σχετικό της πόρισμα που κοινοποιήθηκε και στην ΠΕΝΕΝ αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «έγινε συστηματικός, σχολαστικός και ουσιαστικός έλεγχος χωρίς ωστόσο να διαπιστωθεί η παραμικρή παραβίαση»!!!!

Το γεγονός αυτό δεν εκθέτει ανεπανόρθωτα μόνο την τοπική Λιμενική αρχή της Ραφήνας αλλά και το σύνολο της πολιτικής ηγεσίας του ΥΕΝ και της ιεραρχίας του Λιμενικού Σώματος και δείχνει χωρίς την παραμικρή υπερβολή ότι το ΥΕΝ και οι υπηρεσίες του λειτουργούν ως προστατευτικός κριός των εφοπλιστών για την κάλυψη των παρανομιών και των παραβιάσεων της ναυτικής νομοθεσίας και της ΣΣΕ των Ναυτεργατών.

Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με τον Λιμενάρχη της Ραφήνας μόλις προχθές ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ ενημερώθηκε ότι σε συνέχεια αυτών των ελέγχων έως τις 22 Αυγούστου 2017 έχουν καταγραφεί στο σύνολο των πλοίων της γραμμής Ραφήνας – Κυκλάδων 391 παραβιάσεις!!!

Υπογραμμίζουμε ότι έστω και εκ των υστέρων η πραγματοποίηση αξιόπιστων και αποτελεσματικών ελέγχων είναι κάτι που αξίζει να το αναφέρουμε ιδιαίτερα.

Σε κάθε περίπτωση η εμπειρία της ΠΕΝΕΝ από παρόμοιους ελέγχους δείχνει ότι με ισχυρή αγωνιστική βούληση και θέληση, χωρίς την παραμικρή εξάρτηση, δέσμευση και συμβιβασμό και έχοντας την κατάλληλη οργάνωση ως συνδικαλιστικός φορέας, αλλά και με ισχυρές προσβάσεις και ανταπόκριση από τους Ναυτεργάτες μέσα από τα πλοία, μπορούν να αποκαλυφθούν σωρεία προβλημάτων που ενορχηστρώνουν και παράγουν οι πλοιοκτήτριες εταιρείες για να καταπατούν ασύστολα τα ναυτεργατικά δικαιώματα και να διαμορφώνουν συνθήκες γαλέρας….

Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, όπως έγινε π.χ προ τριετίας στην γραμμή της Αδριατικής όπου το συνδικαλιστικό κατεστημένο της ΠΝΟ (εργοδοτικό και κομματικό) πήγε για παρόμοιο έλεγχο στα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία, κατήγαγε μία μεγάλη ήττα αφού δεν είχε την παραμικρή οργάνωση και προφανώς δεν είχε εξασφαλισμένη την συμμετοχή και συμβολή των ίδιων των Ναυτεργατών αυτών των πλοίων…

Οφείλουμε επίσης να επισημάνουμε μία ακόμη βασική αιτία των παραβιάσεων της ναυτικής νομοθεσίας και των ΣΣΕ που είναι το γεγονός ότι οι προβλεπόμενες κυρώσεις που ισχύουν και επιβάλλονται είναι παντελώς αστείες και μηδαμινές και προφανώς δεν λειτουργούν ούτε αποτρεπτικά, ούτε αποτελεσματικά. Για τον λόγο αυτό επιβάλλεται αυτές να αναμορφωθούν άμεσα και ριζικά ώστε να περιοριστούν τα τριτοκοσμικά αυτά φαινόμενα και με τον τρόπο αυτό να προστατευθούν τα εργασιακά δικαιώματα των Ναυτεργατών.

Η ΠΕΝΕΝ έχει καταθέσει σχετική αναλυτική πρόταση χωρίς έως τώρα να υπάρχει αποδοχή από την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του ΥΕΝ.

Τέλος κλείνοντας θέλουμε να επισημάνουμε ότι το καθεστώς ασυδοσίας των εφοπλιστών δεν περιορίζεται μόνο στην γραμμή Ραφήνας – Κυκλάδων αλλά στο σύνολο των Ακτοπλοϊκών και Πορθμειακών γραμμών της χώρας μας.

Για τον σκοπό αυτό η ΠΕΝΕΝ θα δώσει τις αμέσως επόμενες ημέρες σχετικά στοιχεία που αφορούν στοχευμένες παρεμβάσεις που έχει ήδη κάνει.

Το Δ.Σ της ΠΕΝΕΝ

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 100.00% ( 2
Συμμετοχές )



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.