.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Για τις παρελάσεις, το γελοίο περπάτημα και τα γελοία υποκείμενα


Γράφει ο Γιώργος Μιχαηλίδης

Μπορεί την 28η Οκτωβρίου όλοι να ντύνονται “αντιφασίστες” (εσχάτως κάποιοι βέβαια αντιλαϊκιστές) όμως ο καθημερινός φασισμός-χωρίς-σβάστικα τροφοδοτείται με μια σειρά ενέργειες από όλο το πλέγμα της κρατικής εξουσίας.

Έτσι μπορεί ο δήμαρχος Νέας Φιλαδέλφειας, Γιάννης Βούρος, να μας ενημερώνει ότι έχει ξεκινήσει η επιχείρηση ταυτοποίησης των κοριτσιών που διακωμώδησαν τον θεσμό της παρέλασης και έβγαλαν τη γλώσσα στους επισήμους, όμως ο δήμαρχος Κατερίνης δεν ξεκίνησε καμία επιχείρηση ταυτοποίησης των μαθητών που εκμεταλλευόμενοι την παρέλαση του σχολείου τους φώναζαν συγκροτημένα “Κατσίφα ζεις, εσύ μας οδηγείς”.

Για τους τελευταίους το κράτος δεν προβληματίζεται και δε θεωρεί ότι αποτελούν “γελοία υποκείμενα” (δήλωση Βούρου για τις κοπέλες στη Ν. Φιλαδέλφεια), τα οποία άλλωστε μετατρέπουν την εθνική γιορτή ενός – όπως διδασκόμαστε – αμυντικού πολέμου σε φιέστα που θα ακούγονται εθνικιστικά συνθήματα κατάληψης της Βορείου Ηπείρου. Άραγε δεν έχουν συμμαθητές/τριες από την Αλβανία αυτά τα παιδιά; Νοιάζεται γι’ αυτά το Υπουργείο Παιδείας, ο δήμαρχος Κατερίνης και λοιποί φορείς; Δεν τα βάζω με τα παιδιά. Πόσες φορές άλλωστε δεν έχουμε ακούσει ΟΥΚ/ΛΟΚ και λοιπά σώματα να τραγουδούν για την μονάκριβη αδελφή//κουκλίτσα αληθινή σε παρελάσεις…

Πάμε παρακάτω. Κανένας κρατικός φορέας έως σήμερα δεν έχει ζητήσει την παραίτηση (ταυτοποίηση δε χρειάζεται), αλλά ούτε καν συστάσεις δεν έχει κάνει, στον δήμαρχο Περαίας-Θεσσαλονίκης που διέταξε να απομακρυνθούν Ρομά γονείς από τον χώρο της παρέλασης και καμία ΕΔΕ δεν έγινε για τους αστυνομικούς που υπάκουσαν και τους ζήτησαν να φύγουν.

Φαίνεται πως στον κρατικό “αντιφασισμό” της 28ης Οκτωβρίου χωράνε μόνο λευκοί Έλληνες-το-γένος, άντε και Εβραίοι, αλλά όχι Ρομά, οι οποίοι αποτελούν μία πληθυσμιακή ομάδα που είχε εκατοντάδες χιλιάδες θύματα από τον φασισμό-με-σβάστικα των Γερμανών ναζί.

Μάλιστα πρόκειται για τον ίδιο δήμαρχο που πρόσφατα απείλησε ότι θα υψώσει τείχος γύρω από τον καταυλισμό των Ρομά στην περιοχή του.

Τρίτον, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να κόβεται τελευταία στιγμή από το ανακοινωμένο πρόγραμμα της ΕΡΤ, η μετάδοση του ντοκυμανταίρ για τους Ικαριώτες πρόσφυγες του Β’ΠΠ που βρήκαν καταφύγιο και θαλπωρή στη Συρία. Εκεί θα μιλούσαν ντόπιοι άνθρωποι που έζησαν, αυτό που ζουν οι Σύροι πρόσφυγες σήμερα. Δηλαδή να γίνεται πόλεμος στη χώρα σου και να μπαίνεις σε μια βάρκα και να φεύγεις για το άγνωστο επειδή φοβάσαι και πεινάς. Η προβολή του ντοκυμανταίρ κόπηκε, λοιπόν, όχι προφανώς επειδή το ντοκυμανταίρ λέει ψέμματα αλλά επειδή λέει ενοχλητικές αλήθειες. Αυτή είναι κι η ελεύθερη τηλεόρασή μας.

Η ιστορία με την παρέλαση της Νέας Φιλαδέλφειας εντός αυτού του πλαισίου, όμως, αποδεικνύει ότι πέρα από τις θεσμικές προσπάθειες προώθησης του light-ναζισμού ή του ρατσισμού-χωρίς-σβάστικες γεννιούνται και αυθόρμητες αντίρροπες κινήσεις. Δεν θα μπω στην κουβέντα για τα κίνητρα των κοριτσιών, για το πόσο επιτυχημένη ή όχι ήταν η παρέμβασή τους. Αυτά τα ξέρουν οι ίδιες κι αν επιλέξουν ή αναγκαστούν να τα επικοινωνήσουν θα δούμε(*). Ούτε θα ήθελα να υπερβάλλω. Πιστεύω όμως ότι η συγκεκριμένη πράξη απαιτεί τόλμη και αν δεν δείχνει συγκροτημένη πολιτική απαξίωση προς τον θεσμό των μαθητικών παρελάσεων αν μη τι άλλο δείχνει μπούχτισμα απέναντι σε αυτό το κακοστημένο τσίρκο που περιλαμβάνει:

– ξεκατίνιασμα σχεδόν σε κάθε σχολείο για την επιλογή του σημαιοφόρου και των παραστατών (καταγγελίες για στημένες κληρώσεις, γκρίνια για το ποιος ήταν πιο αριστούχος από τον άλλον, μπλόκο σε μη-Έλληνες αριστούχους που τους τυχαίνει η σημαία), συχνά μάλιστα και μικρο-μπίζνες με τις παραγγελίες κατάλληλου ρουχισμού που επιλέγει ο σύλλογος γονέων ή ο διευθυντής κάθε σχολείου (δεν θα ξεχάσω πως από γαλάζιο-λευκό μια χρονιά μας είχαν υποχρεώσει να προμηθευτούμε συγκεκριμένο γκρι γιλέκο για να πάρουμε μέρος στην παρέλαση…)

– απίστευτη βαρεμάρα για τα παιδιά που έχουν κλείσει τα 12,

– ευκαιρία για επίδειξη celebrities, βουλευτών, δημάρχων, συμβούλων και ιερέων

(δεν μπαίνω καν στη σοβαρή πολιτική συζήτηση περί του θεσμού των μαθητικών στρατιωτικών παρελάσεων)

Και τα παιδιά απαιτείται να χαιρετούν ευλαβικά και στρατιωτικά, λες και πρόκειται για ήρωες του ’40-’44, το υποκριτικό παπαδαριό, τον εκλεκτό του Μελισσανίδη ή του Μαρινάκη ή του εκάστοτε εργολάβου και τοπικού παράγοντα μαζί με ένα τσούρμο δημοτικοσυμβούλων που στην τεράστια πλειοψηφία τους κοιτούν αποκλειστικά τη βόλεψή τους.

Με άλλα λόγια και πολύ πιο απλά παρά τη συστηματική προσπάθεια να γίνουμε κανίβαλοι, μεγάλο μέρος του κόσμου δεν ψήνεται και δεν πείθεται με το πακετάκι που του προσφέρουν. Και χρειάζεται να αποδομείται διαρκώς και σοβαρά το σάπιο πλαίσιο που έχουν επιβάλει στα παιδιά.

Υ.Γ.
Φυσικά μέσα σε αυτό το σάπιο πλαίσιο υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που δάσκαλοι/καθηγητές και γονείς/μαθητές στήνουν όμορφες γιορτές, βρίσκουν την ευκαιρία να μιλήσουν για τον φασισμό, την Αντίσταση κ.ο.κ.

Αυτά είναι προς τιμήν τους και αποδεικνύουν ότι πάντα οι άνθρωποι μπορούν να δρουν δημιουργικά και όμορφα ακόμα κι αν το πλαίσιο είναι προβληματικό. Δεν αναιρείται όμως ο γενικός χαρακτήρας και η κρατική στόχευση γύρω απ’ αυτά τα πανηγυράκια.

Υ.Γ.2 (*)
Τελικά οι κοπέλες στη Νέα Φιλαδέλφεια, όχι μόνο δεν ήταν “γελοία υποκείμενα” και χαβαλετζούδες αλλά είχαν πολιτικό λόγο και στόχευση. Δείτε το κείμενο και το βίντεο που έστειλαν στο ΠΡΙΝ (μεταξύ άλλων επιλεγμένων μέσων) τα δέκα “στρατιωτάκια της υπο-κριτικής τέχνης” και παρατίθενται στη συνέχεια. Θα έχει ενδιαφέρον τώρα να δούμε τον προερχόμενο από τον χώρο της Τέχνης, Γιάννη Βούρο, να πρωτοστατεί στη δίωξη μιας καλλιτεχνικής παρέμβασης. Όπως πάντα στα δύσκολα κρίνεται κανείς για το αν είναι αυτό που στα εύκολα επικαλείται.

Το κείμενο όπου τα 10 κορίτσια εκθέτουν το σκεπτικό της παρέμβασής τους:

Στρατιωτάκια ακούνητα, μέρα ή νύχτα;
Στρατιωτάκια ακούρδιστα, μέρα ή νύχτα;

Πώς στα παιδικά παιχνίδια εμπλέκονται οι αρχηγοί, οι στρατοί και τα στρατιωτάκια τους;
Στρατοί που κάνουν πολέμους, βομβαρδισμούς, επεμβάσεις.

Και εμείς επέμβαση εκτάκτου ανάγκης κάναμε αλλά χωρίς την παραμικρή άσκηση βίας.
Καλλιτεχνική επέμβαση, κάτι σαν παιχνίδι.

Υπήρξαμε για λίγο στρατιωτάκια που αρχίζουν να ξεκουρδίζονται, να βραχυκυκλώνουν απέναντι στις διαταγές, τα παραγγέλματα, τα εμβατήρια. ίσως γιατί πλέον δεν μας πείθουν οι ιδέες που ενσαρκώνονται σε όλα αυτά.

Τι κοινό μπορεί να’χει ο μιλιταρισμός με την ελευθερία; Τι σχέση μπορεί να’χει η υπεράσπιση της ελευθερίας ενός λαού με τον πατριωτισμό που διδασκόμαστε από μικρά παιδιά; Στα σχολεία, στις παρελάσεις, παντού.

Ο πόλεμος του ανθρώπου για την ελευθερία του δεν είναι έπος ούτε τραγωδία. Είναι η ίδια η ζωή εν κινήσει. Κίνηση που δεν μπορεί να ελεγχθεί και να μπει σε καλούπια.

Γι’ αυτό και εμείς μπήκαμε στην παρέλαση ακαλούπωτοι… Υπό την πνευματική μπαγκέτα του μεγάλου στρατάρχη της αγγλικής κωμωδίας, John Cleese και όσων μας έχουν διδάξει οι Monty Python. Με το δικό μας silly walk και ρυθμό.

Στα μάτια των επισήμων και πολλών θεατών, είδαμε την περιέργεια, την έκπληξη αλλά και την υποτίμηση. Άλλοι μας γιούχαραν, άλλοι μας πέρασαν για “προβληματικά παιδιά”. Αυτά ακριβώς είναι τα όρια του πατριωτισμού τους. Η πατρίδα των κανονικών, των προβλέψιμων, των άριστων.

Εμείς ήρθαμε από άλλες πατρίδες. τις πατρίδες των περιττών, των απρόβλεπτων, των ζωντανών. Εις οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί ελευθερίας, λοιπόν.

Υ.Γ.
Επιλέξαμε να πάμε στο δήμο της Ν. Φιλαδέλφειας- Ν. Χαλκηδόνας σε μια γειτονιά χτισμένη από πρόσφυγες, τους κατεξοχήν περιττούς και απόβλητους της ελληνικής κοινωνίας και τότε και τώρα.

10 “στρατιωτάκια” της υπο-κριτικής τέχνης

 

 

Ακολουθεί απόσπασμα από το σκετς των Monty Python για το “Υπουργείο Γελοίου Περπατήματος” (“Ministry Of Silly Walks”) το οποίο έχει σαφή αντιπολεμική αναφορά, καθώς εμφανώς παραπέμπει στη δυσλειτουργία στο βάδισμα που παρουσίαζαν στρατιώτες του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου από το λεγόμενο “Shell shock”. Πρόκειται για ιατρική ορολογία που περιλαμβάνει τα ψυχικά τραύματα που τους άφησε ο φόβος του πολέμου, των βομβαρδισμών, ο κίνδυνος του χαρακώματος κλπ.

Από αυτό (ίσως και από τον Joker) εμπνεύστηκαν τα κορίτσια την παρέμβασή τους στη Ν. Φιλαδέλφεια.

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 100.00% ( 6
Συμμετοχές )



58 σχόλια στο “Για τις παρελάσεις, το γελοίο περπάτημα και τα γελοία υποκείμενα

  1. Θεοδωρος Σαμιωτακης

    Παντως οπως με αηδιαζουν οι επισημοι δωσιλογοι πατριδοκαπηλοι που υποκριτικα γιορταζουν το οχι ετσι εχουν αρχισει(επειτα απο μια δεκαετια μνημονιων) να με αηδιαζουν κ οι κοσμοπολιτες politically correct liberals ακτιβιστες που ειναι πια πετσα νυχι με τα πιο αντιδραστικα κ ιμπεριαλιστικα τμηματα του διεθνους κεφαλαιου.

    Reply
  2. Left G700

    ΟΡΘΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

    ΚΑΤΙ ΜΟΥ ΛΕΕΙ ΠΩΣ ΕΔΩ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΓΛΕΝΤΙ!

    Μέχρι να γίνει, όσοι είσαστε σπίτι ή στο αυτοκίνητο, συντονιστείτε στον Real FM για να ακούσετε Μπογιόπουλο – Κοττάκη. Δεν ξέρω τι θα ειπωθεί από τη στιγμή που θα πιάσετε επαφή, να σας πληροφορήσω, πάντως, ότι εγώ, που άκουσα από την αρχή την εκπομπή, έγινα μάρτυρα του εξής θεάματος ακροάματος:

    Την πρωτολογία την έκανε ο Μπογιό. Είτε επειδή δεν ήταν σε φόρμα είτε επειδή ήθελε να προστατέψει το ΚΚΕ απο κατηγορίες περί υπόκλισης στον «εθνικισμό», τα έκανε μούσκεμα. Με αποτέλεσμα να τον περιλάβει ο Κοττάκης και μιλώντας όπως κάλλιστα θα μπορούσε να μιλήσει ένας σώφρων Κουκουές, να κάνει τον Νικόλα να μην ξέρει από πού να φύγει!

    Να φύγει δεν γινόταν, δουλειά του είναι. Απλώς «τα μάζεψε» σαν τη βρεγμένη γάτα!

    Θα ήμουν ψεύτης αν σας έλεγα ότι στενοχωρήθηκα. Και ψεύτης δεν θέλω να εμφανίζομαι με την καμία. Αντίθετα, θέλω να είμαι απόλυτα ειλικρινής. Έτσι, λοιπόν, σας λέω ότι έφαγα μέλι. Νομίζω ότι καλό θα είναι, ο Μπογιό, που ενίοτε συχνά πάντα μιλάει με βεβαιότητα 1.000 σοφών και επαναστατική ιερή οργή 10.000 Λένιν, να φροντίζει στο μέλλον να κάνει καλύτερα τα μαθήματά του!

    Ορίστε μας!

    Reply
    1. Κώστας

      Κάτι είπε ο Μπογιόπουλος και κάτι του απάντησε ο Κοττάκης.

      WOW που θα έλεγε και ο Γιάνης

      Κώστας

      Reply
      1. Left G700

        Κώστα μου, μη με ανακατεύεις με τον Γιάνη. Δεν συμπίπτουμε πουθενά. Εσύ και η παρέα σου συμπίπτετε σε κάμποσα. Κι όχι μόνο με τον Γιάνη. Και με τον ΣΥΡΙΖΑ και με τους αριστερούς ευρωπαϊστές (πήρες την τελευταία Εποχή; άμα τη διάβαζες θα έκλαιγες από τη συγκίνηση –εγώ γέλασα και πολύ…).

        ΥΓ Τι έγινε, ρε σύ; Έμαθα ότι ο Κομμουνιστικός Συντονισμός προχωράει σε συγκρότηση, λέει. Αληθεύει; Ο Μεγάλος, πάντως, από τότε που έφτασε η φήμη στ’ αυτιά του, βρίσκεται σε μεγάλη ένταση και έξαψη. Τρία δεκάρια υπνοστεντόν τού δίνουν κάθε βράδι και ίσα που κλείνει τα μάτια του για μια-δυο ώρες!

        Reply
      2. Κωστας

        Λεφτακο για το θέμα που συζητάμε εδω με νοιάζει η αλληλεγγύη στα παιδιά αυτα απεναντι στο συνάφι σου που θέλει το κεφάλι τους. Το προβοκατορικο παραλήρημα σου για μένα και την παρέα μου καθολου

        Κωστας

        Reply
        1. Left G700

          Κώστα μου, για την ώρα, το “σινάφι μου” σας ρίχνει στ’ αυτιά εσάς τών κουφιοκεφαλάκηδων που έχετε μπερδέψει τα σώβρακα με τις γραβάτες και τον αεθνισμό με το διεθνισμό (έρημε Λένιν, από όσα έγραψες για το Εθνικό Ζήτημα, δεν κατάλαβαν Χριστό!). Για δες: είμαστε τρεις (Θεόδωρος Σαμιωτάκης, κάποιος και ο γράφων) και είσαστε δύο (εσύ και ο Τάκης). Συνεπώς, καθίστε στη θέση σας σαν καλά παιδιά και μη βγάζετε άχνα!

        2. Κωστας

          Το σύνολο του αριστερού κόσμου είναι με την αλληλεγγύη στις κοπελες αυτές λεφτ. Δεν είσαι βέβαια μειοψηφία γιατί δεν ανηκεις στους αριστερους. Αναγνωριζω πως με τον Κοττάκη είστε στην πλειοψηφια στους νοικοκυρεους

          Κωστας

        3. Left G700

          Ρε Κώστα! Πότε θα το πάρεις απόφαση ότι οι άτεχνες ντρίμπλες και οι συνδικαλιές τής κακιάς ώρας δεν σε βοηθάνε ούτε στο ελάχιστο να επιζήσεις πολιτικά;

          Ποια αλληλεγγύη, ρε συ; Γιατί, εγώ είπα να τις στείλουν …εξορία;;; Αλληλεγγύη θελεις; Σε εξουσιοδοτώ να βάλεις και τη δική μου υπογραφή. Αλλά:

          Για να μην υποστούν κάποια συνέπεια. Όχι για να προσυπογράψω την πολιτική τρικυμία που έχουν στα κεφαλάκια τους!!! Αυτό να το κάνετε εσείς. Οι κουφιοκεφαλάκηδες!

          ΥΓ Βρε άσε τον Κοττάκη και τους νοικοκυραίους. Εδώ, όσοι είμαστε, αυτοί που είμαστε, σας έχουμε στο γόνατο. Γιατί δεν επιστρατεύεις τον Σωτήρη, να έρθετε ισόπαλοι τουλάχιστον. Ο ένας βαθμός τής ισοπαλίας άσχημα σου πέφτει;

        4. Κώστας

          Ρε Λεφτ μιλάς εσύ για ντρίπλες ? Που φρόντισες να προσπαθήσεις να χαλάσεις και αυτό το ποστ όπως όλα που συμμετέχεις γράφοντας για τον Κοττάκη που τάπωσε τον Μπογιόπουλο ? Ήταν αυτό σχόλιο για να ανοίξει μια κουβέντα ? Και όταν, αντί να σε διαολοστείλω όπως έπρεπε σου έκανα πλάκα, τι έκανες ? Είπες ότι είμαι με τον … Γιάνη, και να διαβάσω … Εποχή και μάλιστα είπες πως είναι και η χ οργάνωση που έχω επικαλεστεί κάποια σχέση με τον Γιάνη και τον… ευρωπαισμό. Εγώ τι απάντησα ? Προφανώς δεν απάντησα στις προβοκάτσιες σου (συνειδητές και επαναλαμβανόμενες και αποτυχημένες βέβαια) αλλά πως στηρίζω τις κοπέλες. Αυτό, τίποτα άλλο, πως στηρίζω τις κοπέλες. Και τι είπες ? Πως είμαι … μειοψηφία και εσύ πλειοψηφία, σε αυτό το μοναδικό που είπα, πως στηρίζω τις κοπέλες.

          Γνώμη μου είναι να μαζέψεις την προσωπική σου αξιοπρέπεια και να μας αφήσεις να συζητάμε. Στο λέω ανθρώπινα, δεν κερδίζεις κάτι.

          Κώστας

        5. Left G700

          Κώστα μου, αν η χολή σου παρουσίαζε πιο χαμηλές τιμές και το IQ σου, αντίστροφα, πολύ πιο υψηλά νούμερα, ίσως (μην το δένεις κόμπο: λέω ίσως) και να είχες αντιληφθεί ότι με το αρχικό σχόλιό μου όχι μόνο δεν προσπάθησα να χαλάσω αυτό το ποστ, όπως και οποιοδήποτε άλλο ποστ, αλλά, αντίθετα να το στρέψω στο πιο ενδιαφέρον επακόλουθο (το πιο ενδιαφέρον για το ελληνικό αριστεροχώρι) του happening που ετοίμασε η ελληνική εκδοχή τής ομάδας Пу́сси Ра́йот. Κι αυτό δεν είναι άλλο από την έκδηλη αμηχανία που αρχικά επισήμανα εγώ ακούγοντας τον Μπογιόπουλο (τον οποίο, επαναλαμβάνω, «τον έστειλε» ο Κοττάκης αδιάβαστο), για να επιβεβαιωθώ στις μέρες που ακολούθησαν από τα εξής facts, fatti, Fakten:

          1. Τσιμουδιά στον Ρίζο, άκρα τού τάφου σιωπή στον 902! Για ένα γεγονός που το συζήταγε όλη η Ελλάδα! Πού είναι η καθοδήγηση οέο; «Λείπει σε ταξίδι για δουλειές…»!

          2. Αντίθετα, Κατιούσα, Ημεροδρόμος και Ατέχνως λαλίστατα τα πουλάκια μου. Λαλίστατα αλλά με …μπερδεμένα (και ψιλοφάλτσα) κελαϊδίσματα. Μια σε ντο μινόρε, μια σε λα μαντζόρε και μια άλλη σε λα λα λα! Πρωταθλήτρια η ωραία Κατιούσα μας:

          Ένα άρθρο, όπου ο αρθρογράφος μας είπε περίπου τα πάντα όλα (και τα αντίθετά τους), ένα άλλο, στο οποίο η Γερασιμίδου μόνο που δεν κατουρήθηκε από τον ενθουσιασμό της και ένα τρίτο, όπου αποθεωνόταν ένας βετεράνος τής Αντίστασης και του ΔΣΕ για την κατάθεση στεφάνου στο μνημείο τών πεσόντων τού πολέμου ’40 -’41, με τον πολύ χαρακτηριστικό τίτλο «Τιμή και δόξα σε σας αδέρφια που δώσατε τον τίμιο αγώνα»!!! Έσχατη απόδειξη;

          Μόνο γιαούρτια δεν πέταξα στον Μπογιόπουλο στο πρώτο-πρώτο σχόλιο. Είδες εσύ κανέναν από τους φίλους και υποστηρικτές τού ΚΚΕ που σουλατσάρουν εδώ αυτή την εποχή να έρθει να μου ζητήσει το λόγο;;; Αρσακειάδες! Τι Αρσακειάδες; Παναγίες!

          Ξύπνα Βασίλη Κώστα!

        6. Left G700

          ERRATUM

          Κι αυτό δεν είναι άλλο από την έκδηλη αμηχανία που αρχικά επισήμανα εγώ = Κι αυτό δεν είναι άλλο από την έκδηλη αμηχανία από πλευράς ΚΚΕ που αρχικά επισήμανα εγώ

        7. Θ Γ

          Φίλε Λεφτ νομίζω πως πας να βγάλεις από τη μύγα ξύγκι αν και ο σχολιασμός σου κινείται σε καλοπροαίρετη βάση.
          Το ΚΚΕ δεν δύναται να είναι σχολιαστής των πάντων.
          Ο Ρ απ’ότι είδα έκανε μια αναφορά στο γεγονός και στάθηκε γύρω από την κάλπικη αντιπαράθεση μεταξύ ΣΥ.ΡΙΖ.Α και ΝΔ και η περιφερειακή σύμβουλος με την ΛΑ.ΣΥ Ε.Γερασιμίδου τοποθετήθηκε επί του θέματος με άρθρο.
          Από εκεί και πέρα οι προσωπικές αναλύσεις και εκτιμήσεις του καθενός ποικίλουν και αυτό είναι άλλο ζήτημα.
          Ο Μπογιόπουλος ούτε απαξίωσε ούτε γελοιοποίησε τα κορίτσια για τη δράση τους απλά τοποθετήθηκε επί του θέματος λέγοντας πως δεν συμφωνεί με τον συγκεκριμένο τρόπο παρέμβασης. Στο κάτω κάτω της γραφής δικαίωμα του να το λέει.
          Είδες πουθενά στο narnet ή στο σάιτ της ΛΑ.Ε να γίνεται έστω μια αναφορά του γεγονότος?

        8. Πόλης

          Πάντως να σου θυμίσω ότι στο ΠΡΙΝ έστειλαν οι κοπέλες το βίντεό τους (από εκεί το αναδημοσιεύει η παντιέρα και άλλα σαιτ) και φυσικά στο ΠΡΙΝ υπάρχει τοποθέτηση, χωρίς ήξεις αφήξεις

        9. Θ Γ

          Και πολύ κάνανε και οι κοπέλες για τη δράση τους και το ΠΡΙΝ που το αναπαρήγαγε και το δημοσιοποίησε.
          Η θέση του ΚΚΕ για τις παρελάσεις και τις εθνικές τυμπανοκρουσίες είναι γνωστή και καθαρή εδώ και αρκετές δεκαετίες όπως και ο τρόπος παρέμβασης του,με πιο πρόσφατα τα γεγονότα με τα φασισταριά στην Καλλιθέα στις 25 Μάρτη.
          Δεν χρειάζεται κατά την ταπεινή μου γνώμη σε κάθε γεγονός να απαιτούμε σχολιασμό και ανάλυση των δεδομένων.
          Αυτό που ανακύπτει πιο ποιοτικά είναι το λεγόμενο κάλπικο δίπολο πρόοδος-συντήρηση μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ και το πως διαμορφώνεται στο λαό.

        10. Left G700

          Φίλε Θ Γ,

          Κατ’ αρχήν, να επιβεβαιώσω αυτό που γράφεις περί καλοπροαίρετης κριτικής: ναι, έτσι είναι, άσχετα από τους “υψηλούς τόνους” και μπράβο σου που μπόρεσες να ξεχωρίσεις το ένα από τα άλλο. Τώρα, επί τής ουσίας:

          1. Έψαχνα τον Ρίζο κάθε μέρα, όπως και τον 902. Δεν βρήκα κάτι. Θα σε παρακαλούσα να βάλεις το/λινκ με το άρθρα/άρθρα που μου διέφυγαν. Διότι, αν όντως έχει συμβεί κάτι τέτοιο, προφανώς και ειναι λάθος μου το οποίο θέλω να το αποκαταστήσω. Δεν μου αρέσει να κάνω κο κο κο για τα λάθη μου.

          2. Δεν επέκρινα τον Μπογιόπουλο επειδή τάχα απαξίωσε ή γελοιοποίησε τα κορίτσια. Τον κριτικάρισα επειδή στην εκπομπή του (Τετάρτη, 30 Οκτωβριου) στον Real FM, προσέγγισε το θέμα αρχικά λέγοντας πως δεν καταλαβαίενι το πογκρόμ που έχει κηρυχθεί για τα κορίτσια (δεν ήταν αυτό η ουσία τού ζητήματος: και η Μπακογιάννη δήλωσε πως διαφωνεί με τις αντιδράσεις) και μόνο στη συνέχεια, όταν ο Κοττάκης μίλησε σαν να ήταν μυαλωμένος Κουκουές και τον κόλλησε στον τοίχο, είπε κάτι απροσδιόριστα περί άστοχης και αβαθούς κριτικής, χωρίς να προσδιορίσει ακριβώς τι εννοούσε (το έκανε στον Ημεροδρόμο, αλλά και πάλι δεν τα λέει όλα).

          3. Ασφαλώς και έχει δικαίωμα ο κάθε φίλος ή και μέλος τού ΚΚΕνα εκθέσει την προσωπική του άποψη (μακριά από μένα η λογική τού φίμωτρου). Αλλά, δεν είναι υπεράνω κριτικής, ακόμα κι αν είναι ο ίδιος ο Λένιν, έτσι δεν είναι; Λέω, λοιπόν:

          4. Γενικά, οι τοποθετήσεις από τους φίλους τού ΚΚΕ στα μέσα που προανέφερα αποφεύγουν να πιάσουν τον ταύρο από τα κέρατα. Που βέβαια είναι πως το αντιμιλιταριστικό (εξαιρετικό από αυτή την άποψη και μπράβο στα κορίτσια) happening δεν είχε καμία δουλειά σε μια εορταστική παρέλαση στην Ελλάδα, με την οποία ετιμάτο η επέτειος του ΟΧΙ. Μην ξεχνάς ότι ο Ζαχαριάδης κάλεσε τους κομμουνιστές να γίνουν οι πρώτοι νεκροί στο πεδίο τής μάχης!

          5. Η εξήγηση γι’ αυτή την αμηχανία και τη δυσκολία να ειπωθούν όλα και με το όνομά τους; Εντάξει, δεν θέλει σοφία. Η πρόσφατη στροφή της αναθεωρημένης επίσημης ιστορίας. Όμως:

          6. Αποφεύγοντας αυτό που είναι υποχρέωσή σας (οι κομμουνιστές τοποθετούνται ξεκάθαρα και χωρίς ναι μεν αλλά), προσφέρετε πολύ κακή υπηρεσία στο αριστερό κίνημα γιατί το αφήνετε ανυπεράσπιστο απέναντι στον “ριζοσπαστικό” πασιφισμό του εξωκοινοβουλίου. Τέλος:

          7. Φίλε μου Θ Γ, έχεις χάσει επεισόδια (και πραγματικά απορώ): επί της ουσίας ΛΑΕ πλέον δεν υφίσταται. Υφίσταται μόνο μια σφραγίδα με αυτό το όνομα που το μελάνι της έχει στεγνώσει προ πολλού και δεν αφήνει ούτε το παραμικρό ίχνος στο χαρτί…

          8. Θα συμφωνήσω με τον φίλο Πόλη κάτω από σένα. Άσχετα από το άν δημοσίευσε κάτι το nar.net η όχι, είναι ξεκάθαρο πως το ΝΑΡ (και νομίζω όλη η ΑΝΤΑΡΣΥΑ) προσυπογράφουν το πολιτικό μήνυμα που εξέπεμψαν τα κορίτσια. Είσαι πολιτικός τους αντίπαλος (κι εγώ είμαι), αλλά, νομίζω, πρέπει να αντιμετωπίζουμε τους πολιτικούς μας αντιπάλους με εντιμότητα.

          Τα λέμε

        11. Θ Γ

          Φίλε Λεφτ καταλαβαινόμαστε και αυτό είναι το θετικό.
          Προσυπογράφω το 6 ακόμα και αν δεν είμαι ενταγμένος κάπου.
          Ορίστε το άρθρο του Ρ
          https://www.rizospastis.gr/story.do?id=10542668
          που ούτε και εμένα με καλύπτει στο έπακρον αλλά σωστά βάζει την κάλπικη αντιπαράθεση ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ.
          Δεν ξέρω βέβαια αν έχει γραφτεί κάτι άλλο και δεν το έχει πάρει το μάτι μου.
          Από εκεί και πέρα η θέση του ΚΚΕ για τις παρελάσεις και ο τρόπος παρέμβασης του είναι γνωστός.
          Θα μου επιτρέψεις επίσης να διαφωνήσω στο κατά πόσο υφίστανται ή όχι η ΛΑ.Ε.

          Θα ήθελα να ακούσω βέβαια και ο ίδιος την εκπομπή του Μπογιόπουλου για να δω πως εκτιμά το γεγονός.

          Και να τονίσω πως υπάρχει και ποιοτική διαφορά στην κριτική σου από τον από κάτω που μιλάει για εθνικάρες. Μάλλον ξεχνάει ότι πέρσι στην Καλλιθέα οι κομμουνιστές συγκρούστηκαν με τους εθνικάρες και τις προάλλες κάποιος εθνικάρας μαχαίρωσε μαφιόζικα μέλος της ΚΝΕ.

        12. Κ

          Η αντιπαράθεση νδ και συριζα είναι κάλπικη αλλά και το γεγονός ότι το κκε δεν τοποθετείται επί της ουσίας δεν είναι τυχαίο….

        13. Κ

          -Το κκε δεν είναι δυνατό να είναι σχολιαστής των πάντων.”
          Δλδ σχολίασε την κόντρα συριζα-νδ και δεν σχολίασε το ίδιο το γεγονός.
          Τι λες ρε.
          Πες στα ίσα ότι τους την πέσαν οι ΕΘΝΙΚΑΡΕΣ εκειμέσα και άστα ψόφια.

        14. Left G700

          Εσύ, μάνα μου, τι φρούτο είσαι; Θέλω να πω με τι ψευδώνυμο/ψευδώνυμα κυκλοφορούσες μέχρι εδώ και λίγες μέρες και τώρα μάς μοστράρεις το Κ σαν γύφτικο πλαστικό σκεπάρνι;

          Ποιοι είναι οι “ΕΘΝΙΚΑΡΕΣ” που τους την πέσανε;;; Ο Ζαχαριάδης και ο Άρης μήπως; Κοίτα, κακομοίρη μου, μην την πέσουνε σε σένα. Ειδικά ο δεύτερος. Θα πεις τον Δεσπότη Παναγιώτη, τον Τρότσκι μπάρμπα Λέοντα και τον Μπακούνιν Μιχαλάκη! Άιντε μπράβο! Που σηκωθήκαν τ’ αγγουράκια ν’ απαυτώσουν τον μανάβη!

          Ισα, ρε!

        15. Κ

          Είπε κανένας για τους μεγάλους Ζαχαριάδη και Άρη ,έχουν αυτοί καμιά σχέση μαζί τους,άσε μωρέ τις ψευτομαγγιές δεξιούρα.

        16. Left G700

          Ναι, φίλε μου Κ. Εγώ είπα για Ζαχαριάδη και Άρη (εσύ πού να πεις; ξέρεις πολύ καλά τι βαρύ χέρι είχε ιδίως ο δεύτερος μακαρίτης, κορόιδο είσαι;). Αλλά επειδή κάνεις τον Γερμανό (“Γερμανοί φαντάροι, αδέρφια μας” κι έτσι, ε; Στίνας κι έτσι, ε;) να το αφήσουμε αυτό το θέμα και να πάμε στο άλλο, που επίσης υπήρχε στο πρώτο μου σχόλιο και το επαναφέρω:

          Ποιοι είναι οι “ΕΘΝΙΚΑΡΕΣ” που “την πέσανε στους Κουκουέδες” κι εκείνοι τα δίπλωσαν κι αντί να φωνάξουν αυτό που ήθελες εσύ (κάτω οι πατρίδες –κι οι σοσιαλιστικές;– κάτω οι σημαίες –κι οι Κοκκινες;– κάτω τα σύνορα –και της Κούβας;) τα μάσησαν όπως τα μάσησαν;

          Για λέγε. Ονόματα, διευθύνσεις, τηλέφωνα, παρακαλώ.

        17. Κώστας

          Λεφτ αν το ΚΚΕ είναι από αμήχανο εώς διπρόσωπο αυτό ενισχύει όλα όσα λέω για το ΚΚΕ γενικά

          Αυτό δεν σημαίνει πως ένα σχόλιο του στυλ “κάτι είπε ο Μπογιόπουλος και ο Κοττάκης τον τάπωσε” έχει θέση ανάμεσα μας

          Κώστας

        18. Left G700

          Κώστα μου, άλλο ένα σχόλιό σου μνημείο δογματικής, μηχανικής και ολοκληρωτιστικής σκέψης! Πού το έχεις δει γραμμένο, σε ποια μέθοδο ή σχολή λογικής λογικής εκ του επί μέρους να συνάγεται το όλον άνευ ετέρων διακριβώσεων; Επειδή εσύ, εγώ ή ο Πετεφρής μπορεί να έχουμε δίκιο σε ένα συγκεκριμένο ζήτημα που αφορά το ΚΚΕ (ή την ΑΝΤΑΡΣΥΑ, το Μ-Λ ΚΚΕ και την ΟΚΔΕ) μπορούμε να ισχυριστούμε ότι έχουμε δίκο σε όλα όσα σούρνουμε στο ΚΚΕ (ή την ΑΝΤΑΡΣΥΑ, το Μ-Λ ΚΚΕ και την ΟΚΔΕ);;;

          Το ΚΚΕ είναι αμήχανο (η διπροσωπία και οι καθόλου “καθαρές κουβέντες” για τις οποίες υπερηφανευόταν η Αλέκα είναι μοιραία συνέπεια αυτής τής αμηχανίας) διότι, προκειμένουν να δικαιολογήσει θεωρητικά (λέμε τώρα) την απομόνωσή του και τη μοναστική ζωή που διάλεξε μέχρι “να ωριμάσουν οι συνθήκες”) έκανε π@@τ@ν@ την ίδια του την Ιστορία, με αποτέλεσμα να έχει εισπράξει μέχρι τώρα τα ενθουσιώδη χειροκροτήματα όλου τού ντόπιου τροτσκισμού. Αυτό πληρώνει τώρα και θα το πληρώνει στο ορατό μέλλον. Εκτός και αν…

          Εκτός και αν τα μέλη του και οι στενοί του φίλοι αναλάβουν τις ευθύνες τους και υψώσουν, επί τέλους, το ανάστημά τους κόντρα σε έναν ηγετικό μηχανισμό τού οποίου το πρώτο (και ίσως και το τελευταίο) μέλημα είναι να αναπαράγεται και το δεύτερο να μην πέσει ο αριθμός τών μελών κάτω από το όριο εκείνο που είναι το μίνιμουμ απαιτούμενο για να πληρώνονται οι λογαριασμοί τού ηλεκτρικού, του τηλεφώνου και του νερού τού Περισσού!

          ΥΓ Δεν περίμενα από σένα να είχες την παλικαριά να παραδεχθείς ότι, αντίθετα από αυτό που κατάλαβες (ή έκανες πως κατάλαβες), η πρόθεσή μου δεν ήταν να χαλάσω κανένα ποστ, αλλά να το προσανατολίσω σε αυτό που κατά τη γνώμη μου είναι το πιο σημαντικό εύρημα όλης αυτής τής ιστορίας στη Νέα Φιλαδέλφεια. Και δεν το περιμένω.

        19. Κώστας

          Λεφτ η συζήτηση είναι μονίμως ανοιχτή στην περισότερο φιλόξενη απ ότι πρέπει pandiera. Οι βασικές απόψεις των βασικών συνομιλητών είναι γνωστές, δεν θα γράφουμε σεντόνι κριτικής στις θέσεις του ΚΚΕ για να πούμε κάτι. Ειδικά όταν αυτό το κάτι δεν το λέω εγώ, εσύ επεσήμανες αντιφατικότητα του ΚΚΕ στο θέμα και καλόπιστα το πήρα ως δεδομένο.

          Για την επιφανειακή, η βαθιά ή απλώς φαινόμενη και προσχηματική ή την κακώς επικαλούμενη από αντιπάλους του ΚΚΕ τροτσκιστική στροφή πολλά μπορούμε να πούμε. Δεν έχει κάποια σχέση με το θέμα μας όμως άσε που είναι έτσι κι αλλιώς προιόν ιστορικής και θεωρητικής φτώχειας η όλη συζήτηση. Διότι το σώμα των θέσεων που αποκαλείς “τροτσκισμό” και χρεώνεις στο ΚΚΕ δεν είναι τροτσκισμός. Είναι κάποιες θέσεις που με διάφορους τρόπους, τονισμούς κλπ θα τις βρεις σε διάφορους χώρους μέχρι και σε σοβαρές και αριστερόστροφες εκδοχές του μ-λ ρεύματος. Αλλά η πρόσφατη στροφή του ΚΚΕ δεν έχει σχέση με το θέμα όσο και αν εώς το 15 πήγε την ηγεμονία της νοικοκυροσύνης στο κοινωνικοπολιτικό του μπλοκ στο απώγειο της με την υιοθέτηση ανοιχτά συστημικων θέσεων. Αλλά η νοικοκυροσύνη του ΚΚΕ είναι διαχρονική πολλές πολλές δεκαετίες

          Κώστας

  3. Ανώνυμος

    Είναι ηρωική και επαναστατική η ενέργεια των νέων, στηρίχτε τους μην τους κατασπαράξουν τα όρνια του συστήματος.
    Τάκης

    Reply
    1. Θεοδωρος Σαμιωτακης

      Η μνημονιακη φιλοιμπεριαλιστικη αριστερα εχει βαλει στο ματι το οχι του λαου μας.Οταν ηταν κυβερνηση εφτιαξε μια ψευτογιορτη στις 12 οκτωβριου για να περιθωριοποιησει το ΟΧΙ.Μην ξεχναμε κ αρθρο τσιπρα που ελεγε οτι τα οχι ιστορικα δεν βγαινουν σε καλο. Επισης αρθρο Νασου θεοδωριδη στην Αυγη οτι επρεπε να αφησουμε τους φασιστες να περασουν.Τα παιδια που εκαναν το χαπενινγκ θελουν μια αλλη πατριδα της ελευθεριας την ιδια ωρα που δεν λενε κουβεντα για την παυριδα τους που ισοπεδωνεται.Επειδη δεν ειμαστε μια δεκαετια πριν μου φαινεται οτι ετοιμαζονται νεες νοτοπουλου κ αχτσιογλου

      Reply
  4. καποιος

    Το θέμα είναι απλό! Η παρέλαση και οι εορτασμοί είναι η ανάκληση του γεγονότος! Το γεγονός είναι ότι η Ελλάδα και οι πολίτες αυτής (Από όλο το πολιτικό φάσμα) εναντιώνονται , κακοποιούνται και σφάζονται απο τον Ναζισμό ! ΟΠΟΙΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΓΕΛΟΙΟΠΟΙΕΙ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΑΥΤΟΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΦΑΣΙΣΜΟΥ!! Άρα σαν γνήσιοι αριστεροί που λέτε ότι είστε, το κείμενο αυτό υπέρ αυτών των ατόμων προσβάλει τους αγώνες του Άρη και όλων των συντρόφων που δώσανε το αίμα τους και την ζωή τους!

    Reply
    1. κάποιος άλλος

      Οι μόνοι που γελοιοποιούνται είναι οι τσάτσοι του αστικού καθεστώτος που απολαμβάνουν την παρέλαση με τις φανέλες του ολυμπιακού (ένα τσίρκο δηλαδή του Μαρινάκη) ή τα πολεμοχαρή συνθήματα για πόλεμο με την Αλβανία. Ο Άρης δεν αγωνίστηκε για να γλείφουν τις ΗΠΑ και την ΕΕ οι μαριονέτες του ελληνικού κεφαλαίου

      Reply
    2. Σ.Τ.

      Δίκαιο εχεις αλλά όποιος αρνείται την σοβαρότητα της γελοιοποίησης είναι Άσχετος.
      Σαν γνήσιος αριστερός, δηλαδή έχοντας επίγνωση της αντιφατικοτητας της πραγματικότητας δηλώνω υπέρ των εορτασμών και κατά της παρέλασης του εθνικού στρατού.

      Reply
  5. σμυρνιός

    Μπορώ να καταλάβω τις συντροφικές ενστάσεις για την “πρόκληση” Αυτό που με ξεπερνάει είναι ότι ο μπροστινός του Μελισσανίδη, που ψήφισε και με τα δυο του χεράκια το μνημόνιο και ακολούθως επιβραβεύτηκε με τον διορισμό του στο ΚΘΒΕ, υπεραμύνεται των ιερών και οσίων του έθνους. Ο Βούρος, μάλιστα ο Βούρος, χαρακτηρίζει γελοίες τις μαθήτριες! Ο σουρεαλισμός το έχει στρώσει για τα καλά.

    Reply
    1. Left G700

      Φίλε μου σμυρνιέ,

      Το γεγονός ότι ο πατριωτισμός είναι το τελευταίο πρώτο καταφύγιο των αχρείων, δεν σημαίνει ότι μαζί με τα βρωμόνερα θα πετάξουμε και το μωρό. Νομίζω.

      Reply
      1. αεθνιστης χωρις τονους

        Για την μουσικη αναβαθμιση των παρελασεων προτεινω την ανακρουση του Να χαρω,να χαρω,το μωρο,το μωρο(ο βηματισμος ας παραμεινει στρατιωτικου τυπου)

        Reply
  6. Τάκης

    Τι δεν καταλαβαίνουν οι πειθαρχημένοι κουμουνιστές και οι υποστηριχτές του καθωσπρεπισμού; ότι η σάτιρα προσβάλει την υποκρισία και οχι τους αγώνες του λαού

    Reply
  7. bol.

    Θυμάμαι μετά τη χούντα που αποκαλούσαν βέβηλους τους αγωνιστές του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ που ήθελαν να παρελάσουν.Τότε επιστρατεύονταν η αστυνομία που αρκετές φορές άνοιξε κεφάλια αγωνιστών.
    Μετά θυμάμαι τους αριστούχους μαθητές αλβανούς…
    Τώρα είχαμε αυτές τις κοπέλλες που δεν χλεύασαν τους νεκρούς του 40 αλλά με μέσο τη σάτιρα αντιπαρατέθηκαν στον εθνικισμό και το μιλιταρισμό.
    Και μίλησαν ο βούρος κι ο μητροπολίτης για βεβήλωση.Ο δεσπότης που κάλεσε τον πάιατ στο δεσποτάτο και πήγαν..και μια βόλτα στο γήπεδο μελισσανίδη.
    Και φρικτοί και γελοίοι.

    Reply
  8. Left G700

    ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΥ (ΜΑΛΛΟΝ) ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΟΤΕ ΑΦΟΡΜΗ ΓΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΝΤΙΕΡΑ…

    Η φωτογραφία είναι αυτή. Και δείχνει μια μαύρη Αφροδίτη γεννημένη στην Ελλάδα, αλλά με καταγωγή από τη Νιγηρία, να κρατάει με υπερηφάνεια και σοβαρότητα την ελληνική σημαία στην παρέλαση της περασμένης Δευτέρας (όχι στη Φιλαδέλφεια, εκεί πρωταγωνίστησαν άλλες, λευκές Αφροδίτες…). Πολύ φοβάμαι ότι δεν θα γραφτεί εδώ κανένα ποστ για τη Μέρσι (αυτό είναι το όνομά της, όπως διάβασα στο cnn.gr). Φυσικά, ο λόγος δεν μπορεί να είναι ό ίδιος με το λόγο για τον οποίο δεν θα γίνει ποτέ ποστ σε κάποιο χρυσαυγίτικο ή ακροδεξιό σάιτ (εκτός κι αν είναι για να χύσει χολή). Τι μένει, λοιπόν, αν βγάλουμε απ’ έξω το μαύρο χρώμα τού δέρματος της Μέρσι; Τι είναι αυτό που εμποδίζει να δούμε στην Παντιέρα μια ανάρτηση για την Μέρσι; (Βοηθάω: χρώμα είναι κι αυτό…)

    Ελάτε, βρε κουτά! Ακόμα δεν το βρήκατε; Το μπλε τής ελληνικής σημαίας είναι! Να ποια είναι η αιτία που δεν θα δούμε ποτέ αυτή την πανέμορφη φωτογραφία στην Παντιέρα

    ΥΓ «Προβοκάτορας», σύντροφοι; «Συκοφάντης»;; «Λασπολόγος»;;;

    Βγάλτε με ψεύτη, ντε! Αυτό θέλω κι εγώ!

    Reply
    1. ΦΦ1917

      Σωστός όσο επικίνδυνος είναι ο εθνικισμός άλλο τόσο επικίνδυνη είναι η απαξίωση και η ισοπέδωση στο όνομα ενός κοσμοπολιτισμού.
      Άλλωστε Left είναι πάση γνωστό πως οι κλασσικοί ασχολήθηκαν ενδελεχώς με το εθνικό ζήτημα και ο Στάλιν προφανώς που συμπλήρωσε τον Λένιν στο εθνικό ζήτημα.
      Να έχουν ρίξει μια ματιά σε αυτά? Πολύ αμφιβάλλω φίλε μου.
      Αλλά ακόμα και αν τα μελέτησαν ποτέ τους είμαι σίγουρος πως κρατούσαν το βιβλίο ανάποδα και δεν νιώσανε γρι.
      Άσε που όποτε θελήσουν μιλούνε για ΕΑΜ-ΕΛΑΣ αλλά ξεχνάνε πως ήταν η σημαία που είχαν ετούτα τα δύο.

      Reply
      1. Left G700

        Φίλε ΦΦ1917,

        Κατά 99% είναι η πρώτη φορά που ποστάρω εδώ ανάρτηση από ένα μπλογκ (της παρέας μου) που κουμαντάριζα για οκτώ (και μισό) χρονάκια. Αλλά επειδή μού άρεσε το σχόλιό σου και επειδή είμαι στα κέφια μου και σε ένδειξη αλληλοκατανόησης μεταξύ μας (παρά τις όποιες διαφωνίες μας) βάζω αυτό:

        Τι το θέλουμε το έθνος και δική του να ‘χει γη; Να ‘χει τόπο να πατήσει η σημαία η ερυθρή!
        Ανήμερα της 25ης Μαρτίου τού 2014 (στα σχόλια θα δεις κι έναν γνώριμό σου από εδώ που όμως εγώ τον ξέρω διαδικτυακά και τα λέω μαζί του εδώ και κάποια χρονάκια…)

        Τα λέμε

        Reply
  9. Κ

    Ο Λενιν ο Στάλιν και το εθνικό ζήτημα που ορισμένοι το μελέτησαν και το κατάλαβαν τόσο πολύ καλά που …ξεπάτωσαν τον στίνα.

    Reply
    1. Left G700

      Φίλε μου Κ(ουφιοκεφαλάκη), δεν χρειάζεται να κάνω εγώ κάτι με τον Στίνα. Το έκανε μόνος του αφού στο τέλος ξέπεσε σε κάτι χειρότερο κι από τον τροτσκισμό: στην αναρχία. Με τα Στινάκια, όμως, τους σύγχρονους απογόνους του, είτε από την τροτσκιστική του φάση είτε από την αναρχική, αλλάζει το πράγμα. Ούτε ψωμί ούτε νερό!

      Reply
      1. Κ

        Δεν σε αφορούσε το σχόλιο γιατί πετάχτηκες;
        Και βέβαια σε δεξιούς υποταχτικούς του κεφαλαίου ούτε ψωμί ούτε νερό.

        Reply
        1. Left G700

          Φίλε μου Κ,

          Δεν είναι μόνο που είσαι αναρχοτρότσκας. Είσαι και λίγο “λαδιάρης”! Δεν με αφορούσε το σχόλιο, μου λες. Χα! Ποιος άλλος αναφέρθηκε στον Στίνα;;;

          Παρεμπιπτόντως: και να μη με αφορούσε το σχόλιο (που με αφορούσε, όπως ήδη σου απέδειξα γιατί), δεν θα σου ζητήσω την άδεια για να “πεταχτώ”. Εδώ δεν είναι η σέχτα σου για να βάζεις φίμωτρο στους σχολιαστές! Κατάλαβες;

          Κατάλαβα, να λες!

        2. Σ.Τ.

          Επιτέλους λίγη σοβαρότητα κύριε Χολμς!!!
          Έτσι δεν υπονομεύεται το νόημα μιας παρέλασης.
          Το νόημα των επαιτειακων παρελάσεων της 28ης είναι ότι ο στρατός πολέμησε την ιταλική εισβολή.
          Αυτό που αποκρυβει η παρέλαση, και εδώ θα μπορούσε να υπάρχει μια υπονομευτικη παρέμβαση, είναι ότι από τον εθνικό στρατό, ξεπήδησαν οι αγωνιστές του ΕΑΜ ΕΛΑΣ και της όπλα (μην ξεχνάμε και την όπλα!!)

        3. Σ.Τ.

          Αποκαλύπτω το τροτσκιστικό ΕΑΜ:
          Πέφτουν οι μάσκες. Ο Βελουχιώτης πρωτοπαλίκαρο του Τρότσκι!!
          Ο Σαράφης πρακτορας του Τουχασεφσκι.
          Ο Σιάντος χαφιές του Μπουχάριν

      2. ΦΦ1917

        Ο Στίνας ως ιδεολογικός πατέρας του Καστοριάδη άφησε μαζί με τον μαθητή του παρακαταθήκη στην μικροαστική ιστορία του αναρχικού χώρου.
        “Συμπτωματικά” αυτοί οι χώροι σήμερα είναι στο ίδιο βαγόνι της ταξικής πάλης με τα σωματεία της ΑΝΤΑΡΣΥΑ άσχετα αν σε θεωρητικό επίπεδο η διαφορά είναι χαοτική.Γιατί ρε παιδί μου πως γίνεται να θεωρείς σύντροφο και κινηματία κάποιον που θεωρεί τον κομμουνισμό ολοκληρωτικό καθεστώς και τον μαρξισμό ως καταπιεστική θεωρία?Προσοχή ε όλα αυτά στη βάση τους και όχι στην ιστορική τους εφαρμογή όπως διαφωνούν οι πονηρούληδες της ΑΝΤΑΡΣΥΑ.
        Left να ξέρεις διάβασα το κείμενο σου και το βρίσκω αρκετά ενδιαφέρον και ουσιώδες.

        Reply
        1. Κ

          Γι αυτό τον αντιγράφετε στο έργο -Το κκε στον ελληνοιταλικό πόλεμο”;
          Ξεπατικώσατε τον στίνα και μετά να λέτε για το έργο Λένιν- Στάλιν.
          Ο τροτσκιστής μαίλης εναντίον του πρώτου γράμματος του μεγάλου Νίκου Ζαχαριάδη με ερμηνίες τρότσκι-στίνα.
          Όλα τα είδαμε όλα τα ακούσαμε.
          Και περιμένουμε ν’ακούσομε τη θέση του κκε για την παρέλαση στη Ν.Φιλαδέλφεια που έκρινε τον καβγά συριζα-νδ αλλά δεν είπε τίποτε για την ουσία και όχι τυχαία βέβαια

        2. ΦΦ1917

          Το ακούσαμε και αυτό.
          Το ΚΚΕ αντιγράφει τον Στίνα και δίνει Ζαχαριάδη επειδή ο Κ κάνει μια σύγκριση επιχειρημάτων του Μαίλη και του Στίνα που δήθεν βρίσκει σύγκλιση.
          Επίσης βλέπω ότι το παίζεις σταλίνας αλλά όπου πάει η κουβέντα στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ το γυρνάς πάλι στο ΚΚΕ και πετάς την κλασσική βρωμιά με τον Βιντέλα.
          Δεν ξέρω αν είσαι ο bol ή αν σχολιάζετε σαν ρομποτάκια με τα ίδια ηλίθια επαγωγικά επιχειρήματα αλλά το να κάνεις κριτική στο ΚΚΕ ιδίως για τον τεράστιο Στάλιν παραπάει.
          Το ΚΚΕ είναι το μόνο κόμμα στην Ελλάδα που με την ρετσινιά στου σταλινικού,που κάθε άλλο παρά ρετσινιά είναι αλλά τιμή,πολεμάει απέναντι σε κάθε παραχάραξη της ιστορίας και απέναντι σε κάθε σταλινοφοβία.
          Το ΚΚΕ εμπνέεται και διδάσκεται από το έργο της τεράστιας μορφής του επαναστατικού προλεταριάτου και το έχει ως θεμέλιο στην πάλη του.
          Α βιβλία του και για τον Στάλιν πέρα από την ΣΕ ποιος άλλος εκδίδει?

        3. Κ

          Εγώ πάντως τα ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΑΛΙΝ τα πήρα από τις εκδόσεις ΓΝΩΣΗ αλλά τι θα πει αυτό.
          Δεν το διάβασες το βιβλίο για τον ελληλοιταλικό πόλεμο το διάβασες.Όποιος διαβάσει και το βιβλίο στίνα βλέπει αμέσως αυτά που είπα.
          Το ότι ο Στάλιν είναι τεράστιος το ξέρουμε ,δεν ξέρεις την …κριτική του κκε στην τρίτη διεθνή;ε τότε είσαι εντελώς άσχετος και έρχεσαι και παριστάνεις τον ξερόλα.
          Όπου πάει η κουβέντα στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ,έχω παρέμβει πολλές φορές,πάψε να διαβάζεις μόνο τον εαυτό σου.

        4. ΦΦ1917

          Αποφασίστε λίγο ρε παιδιά.
          Το ΚΚΕ δεν είναι αρκετά σταλινικό γιατί κάνει κριτική στην 3η Διεθνή και γιατί σε κάποιες σελίδες στον Ελληνοιταλικό βρίσκει ομοιότητες με την κριτική ή την προσέγγιση του Στίνα λέει ο Κ που ίσως να ναι οπαδός της Ανασύνταξης για το ΚΚΕ.
          Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ λέει ότι είναι αρκετά σταλινικό και ότι μάλιστα φτάνει σε σημείο να υποστηρίζει το ΚΚΕ τα “εγλήματα” και την “φύση” του σοσιαλισμού στην ΕΣΣΔ.
          Βρείτε τα και τα ξαναλέμε.

        5. Κ

          Και για να μην έχουμε καμιά αμφιβολία παραπέμπω :
          1.Α.Στίνας-Αναμνήσεις -Εβδομήντα χρόνια κάτω από τη σημαία της σοσιαλιστικής επανάστασης.”σελ.256-257
          2.ΤΟ ΚΚΕ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΟΙΤΑΛΙΚΟ ΠΟΛΕΜΟ1940-1941” σελ 150-52
          Το κκε κρίνει τον Ν.Ζαχαριάδη με θέσεις ξεπατικώνοντας στίνα.
          Τώρα τι λένε οι οπαδοί του κκε παριστάνοντας τους σταλινικούς.Ο Λένιν και ο Στάλιν δεν έχουν καμιά σχέση μ’αυτούς.
          Και να χαίρονται τους διάφορους δεξιούς με τους οποίους αλληλοσυγχαίρονται.
          Με βιντέλα και κανέλη και τις διάφορες μούσες αλά φραγκούλη…βαδίζουν για το σοσιαλισμό.

        6. Κ

          Και βέβαια το κκε την έπεσε και στην κομμουνιστική διεθνή.Τα άκουσε ο Δημητρόφ κι αυτό όχι τίποτε άλλο παρά για να εξυπηρετήσουν τις σημερινές πολιτικές τους ανάγκες.Μετά την γκέλα του 89 που βούλιαζαν διότι τους έφευγε κόσμος άλλαξαν τακτική.
          Δεν είναι τροτσκιστές Ότι τους συμφέρει ,αλλά αυτοί που …φάγαν τον Στάλιν με το κουτάλι και …δεν τον διαβάζουν ανάποδα…αμφισβητούν σοβαρές πλευρές της πολιτικής του και έρχονται και μας παριστάνουν και τους υπέρμαχους.
          Νάμαστε καλά ν’ακούμε τέτοια… λούμπεν ευχαριστώ ρε.Καληνύχτα , έχεις στομάχι ρε μπαγάσα.Πράγματι ο Ντενέκα πολύ μεγάλος, σταθμός μαγιακόβσκαγια.

        1. Λούμπεν

          Καλά κάνεις και του την κόβεις ρε Κ.
          Άμα ακούς λεφτ είναι πιό δεξιοί κι απ τους δεξιούς.
          Εθνικιστές-σοσιαλσοβίνες άστον να …εκφράζεται μόνος του.

        2. Left G700

          Ψιτ, Λούμπεν; Η Ρόζα να δεις τι σοσιαλσοβίνα που ήτανε! Εγώ μπροστά της είμαι ένα τίποτε!

        3. Left G700

          Και τι μου το λες, φίλε μου Κ; Για να με …τιμωρήσεις; Βρε κουτό! Εσύ θα χάσεις, εσύ θα μείνεις ντουβάρι!

  10. πικάπα

    Δεν μπορούμε να ξέρουμε, ούτε να απαιτούμε μια διαυγή και ολοκληρωμένη πολιτική τοποθέτηση από έναν -επίκαιρο πάντως- νεανικό ακτιβισμό και ένα τόσο σύντομο αποσπασματικό σκεπτικό. Και σίγουρα τα προβλήματα του κόσμου είναι άλλα, μονιμότερα και σπουδαιότερα. Ωστόσο τα κορίτσια δεν είναι και Γκρέτα Τούμπεργκ, προωθούμενες από mainstream. (και δε μας φταίει βέβαια η Γκρέτα για τα δικά μας τα αριστερά χάλια, αλλά στο κάτω κάτω καλά κάνει με βάση τη θέση της και τις δυνατότητές της). Τα κορίτσια έκαναν μια παρέμβαση χωρίς την ασφάλεια της Γκρέτας. Αυτό και μόνο είναι αρκετό για να έχουν τη συμπαράστασή μας απέναντι σε πιθανή δίωξη.
    Πέρα από τα αυτονόητα της ελευθερίας έκφρασης, κανείς χρειάζεται να θυμάται ότι αυτοί που κυρίως στερούνται πρακτικά την ελευθερία του λόγου είναι αυτοί που στερούνται άλλες πολυτιμότερες ελευθερίες, αυτοί που υπόκεινται σε βαρύτερους αναγκασμούς και στερήσεις. Και είναι πολλοί λοιπόν στην πατρίδα μας. Ώστε τελικά η υπεράσπιση της ελευθερίας αφορά πρωταρχικά και επειγόντως την άρση των βασικών αναγκασμών. Και εδώ τα πράγματα είναι πολύ σοβαρότερα.
    Σαν ακτιβισμός, που φαίνεται να τάραξε πάντως κάποια νερά,θα μπορούσε να σχολιαστεί ανοίγοντας συζητήσεις σε διάφορες κατευθύνσεις. Διαλέγω μία: Θεωρητικά είμαι στα νερά της πλειοψηφίας των αριστερών που θεωρούν πως ο πατριωτισμός και ο διεθνισμός δεν υπάρχουν το ένα χωρίς το άλλο, ότι δηλαδή είναι ένα συνθετικό δίπολο ως όψεις του ιδίου. Αυτό βέβαια μπορεί να το λέει πχ. και ο Μακρόν..Εκείνο όμως που δεν λέει η συστημική κεντρο-αριστερο-δεξιά είναι ότι ο πατριωτισμός+διεθνισμός είναι αντίπαλο νόμισμα στο επίσης συνθετικό δίπολο κοσμοπολιτισμός+εθνικισμός, (που επίσης δεν υπάρχουν το ένα χωρίς το άλλο = βλέπε οι δύο εναλλακτικές της δεξιάς). Ωστόσο αυτή η θεωρητική διαπίστωση δεν αρκεί για να μας ξεβαλτώσει από το ιδεολογοπολιτικό αριστερό τουρλουμπούκι όπου βρισκόμαστε βαλτωμένοι.Δεν είναι κακό όμως που οι ακτιβισμοί αναδεικνύουν το τουρλουμπούκι, μπας και καταλάβουμε τελικά πως να ξεχωρίσουμε δυο γαϊδουριών άχυρα .

    Reply
  11. Σ.Τ.

    Για περισσότερες λεπτομέρειες επισκεφτείτε το
    https://www.okde.gr/archives/10398
    ΔΕΝ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ για την ΚΑΤΟΧΗ και την ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ
    Του Δημήτρη Κατσορίδα.

    Reply

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.