Άρθρο του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ Αντώνη Νταλακογεώργου
Πρόσφατα είχαμε αναφερθεί εκτενέστατα σε σχετικό μας κείμενο σε ένα πραγματικό μπαράζ βραβεύσεων των μεγαλοσχημόνων του εφοπλιστικού λόμπυ από την κυβέρνηση «πρώτη φορά αριστερά» του ΣΥΡΙΖΑ.
Είχαμε τονίσει ότι η κυβέρνηση αυτή στα πλαίσια της εμπέδωσης και της ανάπτυξης των σχέσεών της με το μεγάλο εφοπλιστικό κεφάλαιο, τίμησε, βράβευσε και απένειμε σε ανάλογες εκδηλώσεις δημόσιες τιμές σε πρόσωπα τα οποία και αυτές οι αστικές κυβερνήσεις Ν.Δ – ΠΑΣΟΚ απέφυγαν να κάνουν, τουλάχιστον κατά τον τρόπο που επιχείρησε η «αριστερά» του ΣΥΡΙΖΑ.
Το έναυσμα έδωσε ο ίδιος ο Τσίπρας τόσο στην εκδήλωση για την επέτειο των 100 χρόνων από την ίδρυση της ΕΕΕ αλλά και στα Ποσειδώνια όπου εξύμνησε δημόσια τον ρόλο και την συμβολή του παρασιτικού εφοπλιστικού κεφαλαίου θεωρώντας πως είναι παράδειγμα προς μίμηση η εφευρετικότητα, η εξωστρέφεια και η επιχειρηματικότητα των εφοπλιστών!!
Το προηγούμενο διάστημα και από τον Γενάρη του 2015 είχε δρομολογηθεί η υπόκλιση και η υποταγή του ΣΥΡΙΖΑ με την έμπρακτη πλέον ασκούμενη κυβερνητική Ναυτιλιακή του πολιτική στο πλαίσιο μιας ιδιότυπης σχέσης με το εφοπλιστικό λόμπυ που οι καταβολές της είχαν εγκαινιαστεί πολύ – πολύ πριν την άνοδο στην κυβέρνηση της «αριστεράς» του Τσίπρα και των ομοίων του όπου έδωσαν τα διαπιστευτήρια τους ότι το αμαρτωλό αντιλαϊκό θεσμικό πλαίσιο της ναυτιλίας δεν πρόκειται στο ελάχιστο να αμφισβητηθεί και ταυτόχρονα πέρασαν με άριστα στις εξετάσεις με την πολιτική που άσκησαν και ασκούν και η οποία υπηρετεί και προστατεύει τα συμφέροντά τους ως κυβέρνηση.
Μετά τους δημόσιους επαίνους και τα εύσημα προς τον Βενιάμη και την ΕΕΕ ακολούθησαν από τον ίδιο τον Τσίπρα δημόσια και πανηγυρικά τα εύσημα στα ιδρύματα των εφοπλιστών Νιάρχου – Ωνάση και τώρα ολοκληρώνεται το παζλ με την επιβλητική πανηγυρική κυβερνητική φιέστα στο Κατάκολο της Ηλείας παρουσία της οικογένειας και πλήθους κυβερνητικών στελεχών όπου το λιμάνι μετονομάστηκε σε «λιμάνι Ιωάννης Λάτσης».
Την βρώμικη δουλειά εκ μέρους της κυβέρνησης ανέλαβε να την διεκπεραιώσει ο γνωστός για ανάλογες υποθέσεις Παναγιώτης Κουρουμπλής ο οποίος φέρεται ως εμπνευστής της σχετικής πρωτοβουλίας και ο οποίος ανάμεσα στα άλλα τόνισε:
«η εκκρεμότητα που υπήρχε με το λιμάνι του Κατάκολου για τον άνθρωπο που ταξίδεψε τον μύθο της Ελλάδας σε όλο τον κόσμο, λύνεται. Βρισκόμαστε εδώ για να επιτελέσουμε την υποχρέωση, κάτι που έπρεπε να συμβεί εδώ και χρόνια»!!!
Απίστευτα κυνική αλλά και αποκαλυπτική η δήλωση να παρομοιάζεται ο Γιάννης Λάτσης με τον μύθο, δηλαδή την ιστορία, της Ελλάδας και μάλιστα ξεδιάντροπα με δόση αυτοκριτικής να λέγεται ότι ήταν μια υποχρέωση η οποία έπρεπε να είχε γίνει εδώ και χρόνια!!!!
Στο ακροατήριο πέρα από την οικογένεια Λάτση και τους τοπικούς κλακαδόρους του κεφαλαίου, επικροτούσαν και χειροκροτούσαν το μεγαλοφυές λογύδριο του Κουρουμπλή ο Υπουργός Παιδείας Κώστα Γιαβρόγλου και ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Τάσος Πετρόπουλος.
Ο βίος και η πολιτεία του τιμώμενου Γιάννη Λάτση
Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν δημοσιευτεί σε αθηναϊκή εφημερίδα, την οποία μήνυσε ο εφοπλιστής για την καταγγελία της όμως αυτή στη συνέχεια αθωώθηκε, ο «ευεργέτης» Γιάννης Λάτσης πουλούσε στους Τούρκους πετρέλαιο και κηροζίνη για τα τουρκικά πολεμικά αεροσκάφη, συνεργάτης των Γερμανών στην κατοχή, μαυραγορίτης και δοσίλογος και στην συνέχεια ακραιφνής εθνικόφρων, λυσσαλέος αντικομμουνιστής, είχε ως πιστεύω το χρήμα και με την δύναμή του να εξουσιάζει και να υποδουλώνει όποιον αντιστέκεται στα τυχοδιωκτικά επιχειρηματικά του σχέδια.
Στη διάρκεια της ελληνοτουρκικής κρίσης 1978-1979 ο «πατριώτης» εφοπλιστής – η PETROLA του Λάτση – εφοδιάζει με 100.000 τόνους πετρέλαιο και 5.000 τόνους κηροζίνη (καύσιμο αεροπλάνων) την Τουρκία, καύσιμο υλικό που επαρκούσε για 5.000 εφόδους στο Αιγαίο των πολεμικών αεροσκαφών σύμφωνα με μαρτυρία στρατιωτικών!!!
Δεκάδες είναι τα ατυχήματα που είχαν συμβεί στα πλοία του Λάτση την περίοδο 1965 – 1985 που κόστισαν την ζωή Ναυτεργατών.
Αυτό ο μεγάλος «πατριώτης» ήταν από τους πρώτους που εφάρμοσαν στην ναυτιλία το μοντέλο της μαύρης ανασφάλιστης και χαμηλόμισθης εργασίας.
Να θυμίσουμε επίσης ότι στις εγκαταστάσεις της PETROLA το 1992 κάηκαν ζωντανοί 15 εργαζόμενοι θύματα της σκληρής επιχειρηματικής ασυδοσίας του Γ. Λάτση και άλλοι ακόμη σακατεύτηκαν, ποτέ όμως ο ίδιος δεν πλήρωσε το τίμημα για την εγκληματική έλλειψη μέτρων ασφάλειας των εργαζομένων…
Όχι μόνο αυτό αλλά η κυβέρνηση «πρώτη φορά αριστερά» φρόντισε να ξεπουλήσει έναντι πινακίου φακής το Ελληνικό χαρίζοντας σκανδαλωδώς μια τεράστια έκταση στην εταιρεία συμφερόντων Λάτση την «LAMDA DEVELOPMENT” από την οποία θα αποκομίσει δισ. ευρώ κέρδη!!
Εκείνο που επιβεβαιώνεται για πολλοστή φορά από τις πρωτοφανείς αθλιότητες του ΣΥΡΙΖΑ είναι οι σχέσεις συναλλαγής και υποταγής με το κεφάλαιο και τα συμφέροντά του. Όταν η πολιτική τους είναι προσαρμοσμένη απόλυτα στην κατεύθυνση στήριξης της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου, το βήμα να αποδώσουν δημόσια τα εύσημα και να τους τιμήσουν για αυτό το μοντέλο της επιχειρηματικότητας δεν είναι πλέον μεγάλο και ουσιώδες. Με άλλα λόγια η λογική του κατήφορου είναι ο πάτος!!!
Μένει να αποδειχθεί εάν ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ που μέσα σε αυτούς περιλαμβάνονται ως επί το πλείστον πλατιές εργατικές και λαϊκές μάζες, στην διάρκεια της 4ετούς διακυβέρνησης με την σκληρή εμπειρία που απέκτησαν από την ασκούμενη αντιλαϊκή πολιτική, θα πάρουν διαζύγιο και θα αποκοπούν οριστικά από την κυβερνητική προπαγάνδα και κυρίως εάν αυτές οι δυνάμεις θα πορευτούν στον δρόμο του οργανωμένου αγώνα που αποτελεί την μοναδική διέξοδο από τις αστικές πολιτικές που στηρίζουν το κεφάλαιο, τον ευρωενωσιακό μονόδρομο και πιστά ακολουθούν όλα τα συστημικά πολιτικά κόμματα της χώρας μας.
Αντώνης Νταλακογεώργος
Υ.Γ.: Την επόμενη φορά που ο Τσίπρας και οι πραιτωριανοί του θα καπηλευτούν ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα τα οποία αποτελούν την πολιτική και ιστορική παρακαταθήκη των αγώνων των κομμουνιστών και της αριστεράς όπως οι 200 της Καισαριανής, ο Μπελογιάννης, ο Φιντέλ, θα πρέπει σύσσωμος ο κόσμος της κομμουνιστικής και ανατρεπτικής αριστεράς να αντιδράσει δυναμικά – αγωνιστικά με όρους κινήματος