.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


«Ο ελεύθερος χρόνος να γίνει κυρίαρχος και να είναι το μέτρο του πλούτου»


Συνέντευξη του καθηγητή Γιώργου Ρούση στη Νόρα Ράλλη

Αναδημοσίευση από την Εφημερίδα των Συντακτών

Συντάκτης: Νόρα Ράλλη

Κατά πόσο ορίζει το ρολόι όχι μόνο τον ρυθμό παραγωγής αλλά και την καθημερινή ζωή; Μήπως τελικά δεν είναι το «ρολόι», αλλά η σχέση εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο που καθορίζει τον χρόνο; Και πώς εξηγείται ο παραλογισμός, από τη μια, οι παραγωγικές δυνάμεις να είναι πιο αναπτυγμένες από ποτέ και, από την άλλη, ούτε καν ο ελεύθερος χρόνος να μην ανήκει στον εργαζόμενο;

Σε αυτό ακριβώς απαντά ο γνωστός αγωνιστής-διανοητής της Αριστεράς, καθηγητής Πολιτικής Θεωρίας, Γιώργος Ρούσης, ο οποίος, μέσα από το τελευταίο του, πολυαναμενόμενο βιβλίο «Ο ελεύθερος χρόνος μέτρο του πλούτου – Αντί να χάνουμε τη ζωή κερδίζοντάς την» (μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Γκοβόστη), εξηγεί πού οφείλεται αυτός ο παραλογισμός και πώς μπορεί ν’ ανατραπεί.

• Αποτελεί σύμπτωση ότι η αντίληψή μας για τον χρόνο αλλάζει με την εμφάνιση μεγάλων ρολογιών στα καμπαναριά των μεσαιωνικών εκκλησιών (άρα, ο Θεός ορίζει τον χρόνο), ενώ οδηγούμαστε προς τη νεωτερική Ευρώπη;

Η αναβάθμιση του ρόλου του ρολογιού στην καθημερινότητα των ανθρώπων ήταν αποτέλεσμα της κυριαρχίας της αρχής «ο χρόνος είναι χρήμα», δηλαδή ο χρόνος εργασίας του εργάτη είναι κέρδος για το κεφάλαιο. Αυτή η αρχή επιβλήθηκε όταν ξεκίνησε η κυριαρχία της καπιταλιστικής παραγωγής, θεμέλιο της οποίας είναι ένα τμήμα του χρόνου του εργαζόμενου να δαπανάται για την απόσπαση υπεραξίας υπέρ του κεφαλαίου.

Τότε ήταν και που η καταναγκαστική εργασία από ποινή για το προπατορικό αμάρτημα άρχισε να εντοπίζεται σαν ευλογία Θεού! Από αυτή την άποψη, είναι λάθος να κάνουμε λόγο σήμερα για επιστροφή στον Μεσαίωνα και τη φεουδαρχία. Μάλλον για επιστροφή στον πιο άγριο καπιταλισμό πρόκειται.

• Το πέρασμα στη βιομηχανοποίηση της παραγωγής συνέπεσε και με τη νευτώνεια εικόνα για τον κόσμο ως ένα «καλοκουρδισμένο ρολόι». Κατά πόσο αυτό καθόρισε τη σχέση εργασίας – χρόνου;

Η Βιομηχανική Επανάσταση και η συνεπαγόμενη οργάνωση της παραγωγής δεν ήταν προϊόν κάποιας αντίληψης περί λειτουργίας του κόσμου «σαν καλοκουρδισμένο ρόλοι» ή της όποιας άλλης αντίληψης. Αλλωστε δεν είναι οι ιδέες που καθορίζουν την πραγματικότητα αλλά το αντίστροφο: η πραγματικότητα είναι που γεννά τις ιδέες.

Η βιομηχανική οργάνωση της παραγωγής, ο τεϊλορισμός, ο φορντισμός, ο τογιοτισμός, όλα είναι μορφές οργάνωσης που αντιστοιχούν στον εκμεταλλευτικό χαρακτήρα της βιομηχανικής καπιταλιστικής παραγωγής και προφανώς πρέπει να ξεπεραστούν στον σοσιαλισμό, κατώτερη φάση της κομμουνιστικής κοινωνίας, και όχι να αξιοποιηθούν όπως το επεδίωξε ο Λένιν κάτω από την πίεση των ιδιαίτερων τραγικών συνθηκών της Ρωσίας.

• Παρ’ όλους τους εργατικούς αγώνες και τις όποιες τεχνολογικές εξελίξεις στα μέσα παραγωγής, η μείωση του εργασιακού χρόνου δεν συντελείται προς όφελος του ελεύθερου χρόνου των εργαζομένων. Μπορεί αυτό ν’ ανατραπεί;

Δεν θεωρώ ότι οι εργατικοί αγώνες δεν συνέβαλαν στην αξιοποίηση της ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων για τη μείωση του χρόνου εργασίας. Κάθε άλλο. Το πέρασμα στο οκτάωρο από τα βάναυσα ωράρια τα οποία εφαρμόζονταν ακόμη και σε ανήλικα παιδιά, είναι βέβαιο ότι οφείλεται σε αυτούς τους αγώνες.

Το ζήτημα είναι ότι στην εποχή μας η δυνατότητα απελευθέρωσης ζωντανής εργασίας που προσφέρει η αυτοματοποίηση και η μετατροπή της επιστήμης και της τεχνικής σε άμεσες παραγωγικές δυνάμεις, αντί να αξιοποιούνται προς όφελος των εργαζομένων, μεταφράζονται από το κεφάλαιο (το οποίο θρέφεται μόνον από τη ζωντανή εργασία) σε ανεργία και ένταση της εκμετάλλευσης, για όσους συνεχίζουν να εργάζονται.

Αυτό δεν είναι δυνατόν να ανατραπεί παρά μόνον με ριζοσπαστικές αντικαπιταλιστικές μεταρρυθμίσεις και τελικά με την ανατροπή του ίδιου του κεφαλαίου και της παραγωγής, που στηρίζεται στην ιδιωτική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής.

• Από τη μια έχουμε τον χρόνο ως μέτρο του ρυθμού παραγωγής και από την άλλη τον ελεύθερο χρόνο ως μέτρο του πλούτου. Συνταιριάζονται;

Από τη μια έχουμε την ταξική εκμεταλλευτική κοινωνία, η οποία στηρίζεται στην καταναγκαστική μισθωτή εργασία, όπου ο δήθεν ελεύθερος χρόνος είναι στην πραγματικότητα ανελεύθερος.

Και από την άλλη, έχουμε τη δυνατότητα περάσματος σε μια κομμουνιστική κοινωνία, όπου το μέτρο του πλούτου θα είναι ο ελεύθερος χρόνος, και όχι ο χρόνος της μισθωτής εργασίας. Ή, ακόμα καλύτερα, η κυριαρχία του χρόνου της αναγκαίας για την κάλυψη των βιοποριστικών αναγκών, εργασίας.

• Τέλος, δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ στο «Δικαίωμα στην τεμπελιά» του Λαφάργκ, ο οποίος ουσιαστικά επιτίθεται και στον ίδιο τον εργάτη που δεν διεκδικεί το δικαίωμά του στον ελεύθερο χρόνο. Μήπως τελικά ο εργάτης δεν είναι πάντα μόνο το θύμα;

Κατ’ αρχάς να ξεκαθαρίσουμε ότι όταν κάνω λόγο για κυριαρχία του ελεύθερου χρόνου, δεν εννοώ την κυριαρχία της οκνηρίας, αλλά μιας πολυποίκιλης και όχι μονομερούς ελεύθερης δραστηριότητας.

Αλλωστε, μην ξεχνάμε πως η απόφαση του ζεύγους Λαφάργκ να δώσουν τέλος στη ζωή τους όταν έφθασαν στα γηρατειά, πάρθηκε επειδή δεν θα είχαν πια τη δυνατότητα να αξιοποιούν τον χρόνο τους ελεύθερα και ολοκληρωτικά. Κατά δεύτερο, ο εκμεταλλευόμενος και όχι μόνον ο εργάτης, είναι πάντα θύμα της εκμετάλλευσής του, ακόμη και όταν δεν έχει συνείδηση αυτού του γεγονότος.

Στην πραγματικότητα, ακόμη και γι’ αυτήν του την υστέρηση, την ευθύνη φέρει το κεφάλαιο, το οποίο, είτε με τη βία είτε με την αποξένωση των εργαζομένων, τους οδηγεί στη μη διεκδίκηση της απελευθέρωσής τους. Το ζητούμενο είναι όσοι έχουμε συνειδητοποιήσει αυτήν την κατάσταση, καθώς και την αντικειμενική σήμερα δυνατότητα υπέρβασής της, να συμβάλουμε στην ανάδειξη της εν δυνάμει επαναστατικής συνείδησης των εργαζομένων.

Και αυτός είναι ένας από τους στόχους του βιβλίου μου. Οπως και το ν’ ανιχνεύσει τον δρόμο μέσα από τον οποίο θα οδηγηθούμε στην ανατροπή του καπιταλισμού και στον κομμουνισμό.

Ο Γιώργος Ρούσης είναι καθηγητής Πολιτικής Θεωρίας και συγγραφέας

Πηγή: efsyn.gr



Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 100.00% ( 5
Συμμετοχές )

Αφήστε μια απάντηση

13 Σχόλια στο "«Ο ελεύθερος χρόνος να γίνει κυρίαρχος και να είναι το μέτρο του πλούτου»"

Ανώνυμα
1. Ο «ΧΡΟΝΟΣ» Είναι ο Περιορισμός! Η Ελευθερία δεν Έχει και δεν «Χρειάζετε» Περιορισμούς! Διότι η φράση «Ελεύθερος Χρόνος» ουσιαστικά για την ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΖΩΗ …. σημαίνει … Ελεύθερος/Ελευθερία στους … Περιορισμούς!!! Αυτό Εστί Αντί φάση!!! 2. Η φράση «Ο Χρόνος Είναι Χρήμα» είναι ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ!!! Διότι: Το «Χρήμα» είναι μια ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ!!! Η Αξία/Τιμή της «ΜΕΤΑΒΛΗΤΗΣ» του μεταβάλλεται μέσα από ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΝΤΕΣ ΖΩΗΣ! (π. χ. σας θυμίζουμε εν συντομία το ανέκδοτο του δισεκατομμυριούχου που έπεσε το ιδιωτικό του τζέτ στην έρημο επέζησε αλλά δεν είχε νερό ένας καμηλιέρης του πούλησε ένα παγούρι νερό έναντι ΌΛΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ του Δισεκατομμυριούχου!!). Δηλαδή το «ΧΡΗΜΑ» εκμηδενίστηκεεκμηδενήστικε και στην άνω φράση ο «Χρόνος» είναι μηδέν!!! Εξάλλου ο Φυσικός Albert Einstein απέδειξε την Μεταβλητώτητα του «Χρόνου»!!! Και όταν έχεις ΔΥΟ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ που τουλάχιστον η ΜΙΑ είναι Εικονική έχουμε μια Βρωμόσουπα που η Δισοσμία της φτάνει εώς και μέσα στην «Βουλή» των Ελλήνων και ΟΛΟΙ (;;;) ΤΡΩΝΕ ΑΠΑΥΤΗΝ!!! Και Έτσι ακούμε ψευτοεπιστήμονες ψευτοφιλόσοφους Επειδή Αυτή Η ΧΩΡΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ και Ιδιαίτερα ΦΥΣΙΚΟΥΣ*!!! 3. Τα σημεία 1. και 2. Μπορούν να γίνουν ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΩΝ ΔΙΑΤΡΙΒΩΝ ΓΙΑ ΦΥΣΙΚΟΥΣ κ. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ και ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ (όποτε και όταν Απόκτηση η Αυτή Χώρα Επιστήμονες!!!) Καλημέρα από Το Υπερπέραν! *Διότι Εάν ο Γκαμβρόγλου είναι… Διαβάστε περισσότερα »
Π.Α.ΜΕ.λα

Μαλακία που ο Λένιν δε διάβασε ποτέ Ρούση να δει οτι «δεν έπρεπε» να χρησημοποιήσει τον τειλορισμό. Τώρα μπορεί να είχαμε φτάσει στην αταξική παγκόσμια κοινωνία αν έστω είχαν βγει για καφέ και του το είχε πει. Κρίμα, κρίμα, κρίμα…

Ανώνυμα

Φίλε δεν είναι ΜΛΚία που ο Λένιν δεν διάβασε Ρούση ή … Ράντο (Αυτόν τον Μέγαν Ελλην Φιλόσοφον που μίλησε μαζί με το … Μέλλον όχι μόνον της Ελλάδος αλλά του Universum τον … Kyriakoulinnnn MAS!!!)! Το ΜΕΓΑΛΟ και ΜΕΓΑΝ ΛΑΘΟΣ του Λένιν είναι και εστί ότι ΔΕΝ ΣΥΝΤΑΝΗΣΕ… ΔΑΥΤΟΥΣ ώστε και για να Πεφωτιστεί!!!

ΕΤΣΙ ΣΑΣ ΘΕΛΩ ΟΛΟΥΣ ΝΑ ΦΟΒΩΣΑΣΤΕ ΤΟΝ ΛΕΝΙΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΛΕΝΙΝ ΟΠΩΣ Ο ΔΙΑΟΛΟΣ ΤΟ ΛΙΒΑΝΙ!!!

Φιλάκια … μάτσα μούτσα από την μία πλευρά και μάτσα μούτσα από την άλλη πλευρά! Και Εσείς τα φιλάκια σας σε Εμέ ….. όπως μ εις την ν ή μ εις την ….. Π!!!!

μέλος του ΝΑΡ

Ακόμα ένα παραλήρημα από τον ιερομόναχο κουκουέδιο…. Ρε τι σας ποτίζουν εκεί πέρα; Α μην ξεχάσω: Ακατάληπτε σχιζοειδή φίλε του ΚΚΕ μάλλον τον Ρα (μφ)ο εννοούσες και όχι τον …Ρά(ντ)ο. Βλέπω, εκτός από την …θεωρία, παίζεις στα δάχτυλα και την επικαιρότητα!!

Ανώνυμα

Σωστός!
Τί Ράντος τί …. Ράμφος …. μικρό το κακό! Πάω στοίχημα ότι Αυτοί έχουν … Συγγένεια!!! ΣΤΑ Σύμφωνα θα … λαχτήσουμε;;; Πράγματι Ποιός Είναι ο Ράντος;;;

Ανώνυμα
Τώρα βρήκα τον … Ράντο (όχι Ράμπο ή Ράμφο) ΑΠΟ ΤΟ «ΒΗΜΑ» 24/42005 . Οι κύριοι ΑΣΚΕΨΟΥ νάσιος Ράντος, Σωτήρης Ρίζος και Νίκος Ρόζος (γνωστοί στους δικηγόρους και στους κατασκευαστές ως «τα τρία «P» του ΣτΕ») θεωρούνται ιδιαιτέρως αυστηροί δικαστές, αλλά οι συνάδελφοί τους διευκρινίζουν ότι τα πράγματα δεν είναι έτσι. Οι τρεις δεν συμφωνούν πάντα μεταξύ τους, ενώ υπάρχουν και άλλοι δικαστές στο ίδιο τμήμα που πολλές φορές επιδεικνύουν πολύ μεγαλύτερη περιβαλλοντική ευαισθησία. Δεν υπάρχει πάντως καπνός χωρίς φωτιά και ο μύθος για την αυστηρότητα των τριών «P» έχει ασφαλώς σοβαρή βάση. Ο αντιπρόεδρος Παναγιώτης N. Φλώρος, ο κ. Π. Πικραμένος και οι κυρίες Ιωάννα Μαρή, Αγγελική Θεοφιλοπούλου, Κατερίνα Σακελλαροπούλου και Μαριλένα Κωνσταντινίδου αποτελούν την πλήρη ομάδα του πέμπτου τμήματος. Το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει ως αρμοδιότητα να κρίνει τη νομιμότητα των πράξεων της διοίκησης. Κρίνει δηλαδή τους νόμους εκ των υστέρων και τα Προεδρικά Διατάγματα προληπτικά. Με λίγα λόγια, ελέγχει και κρίνει όλους τους νόμους και την εφαρμογή τους. Για να δικάσει κάποια υπόθεση το ΣτΕ πρέπει να γίνει προσφυγή. Δεν παρεμβαίνει, δηλαδή, αυτεπάγγελτα ούτε ελέγχει όλες τις συμβάσεις του Δημοσίου. Παρ’ όλα αυτά τη στιγμή αυτή υπάρχουν περισσότερες από 30.000 υποθέσεις «στην ουρά» για να κριθούν από… Διαβάστε περισσότερα »
Γιώργος

Ο,τι να ναι.. Ο ράμφος είναι «φιλοσοφος» αυτός πήγε στο συνέδριο της νδ κ μίλησε, αυτόν μπέρδεψε ο ιερομόναχος κουκουεδιος ο ασχετιστης..

Ανώνυμα

…. και φίλε μου Καλέ! Με τον Αιθέρα Δεν ΘΑ Πας κόντρα! Σε βάζει να … ΣκέφτεστεΑΙ!!

Το Ακρον Αωτον ότι λέει και γράφει Είναι ΑΞΙΩΜΑΤΑ!!!

Εντάξει…. ΕΞΥΠΝΕ;;;;

Φυλάκια…..

Ανώνυμα

ΕΞΥΠΝΕ!!

Λάθος… ξανά! Το «Φιλάκια» γράφετε με «Φι» και όχι με «Φυ»! Διότι με «Φυ» γράφετε η … Φυλακή!
Ίσως όπως λέει και το τραγούδι «Τα Φιλιά σου Φυλακίζουν» ή κάπως έτσι!

(Ξανά) …. Φιλάκια!

ΥΓ. …. και μην αγχώνεσε (με «ε» ή «αι»)!

ένας

«Ρε τι σας ποτίζουν εκεί πέρα; »

Σταλινόκρασο, με ταξικό μαγικό φίλτρο!
Δοκίμασε κι εσύ!
Θα δείς διαφορά….

Γιώργος

Μην ανησυχείς η διαφορα φαίνεται απο το γεγονός ότι, έχετε παρανοήσει κ η παράνοια σας έχει χτυπήσει ταβανι

Ανώνυμα
Φίλε George! 1. Στην Χώρα μας ότι Δηλώσεις ΕΙΣΑΙ! Και όταν κάποτε μεταξύ Ομόνοιας κ. Σύνταγμα υπήρχε Λαοθάλασσα κάποιος φώναξε: Κύριε Πρόεδρε! Και τότε όλοι γύρισαν διότι αισθάνθηκαν ότι είναι ΠΡΟΕΔΡΟΙ! Μάλιστα βγήκαν και οι Αρουραίοι από τους Υπονόνους και ρώτησαν: … Ποιός μας … φώναξε;;;;; Κάτι παρόμοιο μου θυμίζει «Η Πρώτη Φορά Αριστερά» και ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΕΧΟΝΤΑΙ με ψευτοιδεολογικά και φοβηκάφοβικά Τερτίπια ότι η ΧΩΡΑ Είτανε και Είναι ΜΙΑ ΑΓΓΛΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΑΠΟΙΚΙΑ!!! 2. Η Έννοια και η Λέξη ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΌΧΙ ΜΟΝΟΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ αλλά και Σου το λέει Τί Είναι η ΙΔΙΑ Η ΛΕΞΗ!!! Ο … Ράμφος (όνομα σου λέει και πράμα) ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ (ασχέτως τα «Χαρτιά» Του)! Διότι η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΕΚ ΦΥΣΕΩΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ ΝΑ ΝΑΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ!!! Δεν μπορεί Επιστημονικά (σε σχήματα) να Σαι Φιλόσοφος και … ΔΕΞΙΟΣ/ΑΚΡΟΔΕΞΙΟΣ/ΝΑΖΙΖΟΦΑΣΙΣΤΑΣ/ΚΑΠΙΤΑΛΟΪΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΗΣ!!!!! Είναι Ψέμα Αντίφαση Αντίθεση Αντιεπιστημονικό!!! Μην αλλάζουν οι «ΚουραμπιεδοΑριστεροί» Της Έννοιες της Γλώσσας Μας σαν π.χ. τον …. Τσακαλεμένω!!! 3. Φίλε Γιώργο!!! Εμείς ΔΕΝ ΜΠΕΡΔΕΥΟΥΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ!!! Διότι Εμείς όχι μόνο βρήκαμε την Άκρη Του Διχτιού (Του Γκάτσου) αλλά και τα συγκοινωνούντα ΟΥΡΟΔΟΧΕΙΑ!!! Και κάνεις … εμβάνθυσει στην Ουσία θα δεις ότι και ο Ράντος …. φιλόσοφος είναι… Διαβάστε περισσότερα »
Ανώνυμα
… Ξέχασα το … «ΔΕΝ»!!!!! Φίλε George! 1. Στην Χώρα μας ότι Δηλώσεις ΕΙΣΑΙ! Και όταν κάποτε μεταξύ Ομόνοιας κ. Σύνταγμα υπήρχε Λαοθάλασσα κάποιος φώναξε: Κύριε Πρόεδρε! Και τότε όλοι γύρισαν διότι αισθάνθηκαν ότι είναι ΠΡΟΕΔΡΟΙ! Μάλιστα βγήκαν και οι Αρουραίοι από τους Υπονόνους και ρώτησαν: … Ποιός μας … φώναξε;;;;; Κάτι παρόμοιο μου θυμίζει «Η Πρώτη Φορά Αριστερά» και ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΑΡΑΔΕΧΟΝΤΑΙ με ψευτοιδεολογικά και φοβηκάφοβικά Τερτίπια ότι η ΧΩΡΑ Είτανε και Είναι ΜΙΑ ΑΓΓΛΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΑΠΟΙΚΙΑ!!! 2. Η Έννοια και η Λέξη ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΌΧΙ ΜΟΝΟΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ αλλά και Σου το λέει Τί Είναι η ΙΔΙΑ Η ΛΕΞΗ!!! Ο … Ράμφος (όνομα σου λέει και πράμα) ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ (ασχέτως τα «Χαρτιά» Του)! Διότι η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΕΚ ΦΥΣΕΩΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ ΝΑ ΝΑΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ!!! Δεν μπορεί Επιστημονικά (σε σχήματα) να Σαι Φιλόσοφος και … ΔΕΞΙΟΣ/ΑΚΡΟΔΕΞΙΟΣ/ΝΑΖΙΖΟΦΑΣΙΣΤΑΣ/ΚΑΠΙΤΑΛΟΪΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΗΣ!!!!! Είναι Ψέμα Αντίφαση Αντίθεση Αντιεπιστημονικό!!! Μην αλλάζουν οι «ΚουραμπιεδοΑριστεροί» Της Έννοιες της Γλώσσας Μας σαν π.χ. τον …. Τσακαλεμένω!!! 3. Φίλε Γιώργο!!! Εμείς ΔΕΝ ΜΠΕΡΔΕΥΟΥΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ!!! Διότι Εμείς όχι μόνο βρήκαμε την Άκρη Του Διχτιού (Του Γκάτσου) αλλά και τα συγκοινωνούντα ΟΥΡΟΔΟΧΕΙΑ!!! Και κάνεις … εμβάνθυσει στην Ουσία θα δεις ότι… Διαβάστε περισσότερα »
wpDiscuz