.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Μακεδονικό: Μια διαφορετική ματιά από την άλλη πλευρά των συνόρων


Μια διαφορετική ματιά στις εξελίξεις για το “μακεδονικό”, από αριστερή οργάνωση της γειτονικής χώρας η οποία κρατά αντι-ΝΑΤΟϊκή στάση. Πρόκειται για την οργάνωση Levica (Λέβιτσα = Αριστερά) που σχηματίστηκε το 2016, λίγο πριν τις εκλογές, από τη συνένωση του ΚΚ Μακεδονίας (είχε δημιουργηθεί το 1993 μετά τη διάλυση του ιστορικού ΚΚ), δύο μικρότερων οργανώσεων/σχηματισμών και ανένταχτων συνδικαλιστών/αγωνιστών. Στις βουλευτικές εκλογές κατάφερε να πάρει 12.000 ψήφους δηλαδή 1%. Στις δημοτικές εκλογές εξέλεξε τρεις δημοτικούς συμβούλους. Αυτοχαρακτηρίζονται αντικαπιταλιστές, αντιεθνικιστές, αντιιμπεριαλιστές και μάχονται για τα εργατικά συμφέροντα.

Με τις τελευταίες εξελίξεις έχουν πάρει καθαρά αντι-ΝΑΤΟϊκή στάση επιχειρηματολογώντας γιατί το ΝΑΤΟ δεν θα τους φέρει ούτε ασφάλεια, ούτε εσωτερική συνοχή. Χαρακτηρίζουν το ΝΑΤΟ ψυχροπολεμικό κατασκεύασμα, πολεμικό συνασπισμό. Τη θέση τους αυτή την υπερασπίζονται και στην τηλεόραση όπου καλούνται ως η μοναδική αντι-ΝΑΤΟϊκή φωνή. Προσπαθούν να στρέψουν τη συζήτηση απ’ τα “εθνικά ζητήματα” στα εργατικά, την καθημερινότητα των εργαζομένων, την ανεργία κ.ο.κ. Πέρυσι μέλη τους είχαν συλληφθεί σε αντι-ΝΑΤΟϊκές διαδηλώσεις.

Δημοσιεύουμε την θέση της οργάνωσης αυτής για το ζήτημα της ονομασίας από την ιστοσελίδα της  (εδώ)

Μετάφραση – επιμέλεια: Γιώργος Μιχαηλίδης

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Η αλλαγή ονόματος θα φέρει υποτακτικούς ανθρώπους και μία χώρα δίχως μέλλον

“Το να ειπωθεί ότι «είμαστε ενάντια στην αλλαγή του ονόματος» είναι ανεπαρκές. Οι δρώντες που είναι υπέρ της αλλαγής του ονόματος είναι όλες οι κυβερνητικές πολιτικές δομές της Μακεδονίας, της Ελλάδας και των Δυτικών δυνάμεων. Και οι τρεις πλευρές, αντί για την επίλυση των προβλημάτων, δουλεύουν ενάντια στα συμφέροντα των λαών που διοικούν.

Στιγμιότυπα από πρόσφατη κινητοποίηση έξω απ’ το super-market Vero (ο γνωστός Βερόπουλος) για την παράνομη απόλυση μητέρας άρρωστου παιδιού

Καταδικάζουμε τις πολιτικές και τις στρατηγικές των κυρίαρχων κομμάτων στην Μακεδονία, οι οποίες διαποτισμένες από την ψεύτικη ιδεολογία της «ελεύθερης αγοράς», εφαρμόζονται τόσο για τις ρυθμίσεις στον κοινωνικό τομέα, όσο και στην εξωτερική πολιτική. Η πολιτική τους είναι μια υπόσχεση ότι αν ο λαός επιτρέψει, σφίξει το ζωνάρι του και απαρνηθεί τις δικές του ανάγκες και απολαύσεις, μια ημέρα με μία μαγική είσοδο σε έναν συνασπισμό είτε αυτός είναι το ΝΑΤΟ είτε η ΕΕ, το βιοτικό επίπεδο θα ανέβει. Η ψευδαίσθηση των Ευρω-Ατλαντικών ολοκληρώσεων έχει καλλιεργηθεί για δεκαετίες και είναι η τελευταία σταγόνα μιας υποβαθμισμένης κοινωνίας όπως αυτή της Μακεδονίας. Οι αρχές του SDSM (σημ: το κυβερνών σοσιαλιστικό κόμμα), επομένως, ως κορυφαία προτεραιότητα της εύθραυστης εξουσίας τους, πιέζουν για την ένταξη στο ΝΑΤΟ αντί για τη βιομηχανική ή τεχνολογική ανάπτυξη και τα προβλήματα υγείας. Και εδώ είναι έτοιμοι να κάνουν μεγάλες παραχωρήσεις μπροστά στην ισχυρή ελληνική διπλωματία και τον Δυτικό ιμπεριαλισμό μόνο για να παραμείνουν στην εξουσία.

Η συμπεριφορά της μακεδονικής διπλωματίας (Οσμάνι Ντιμιτρόφ Ζάεφ, κ.α.) μοιάζει πάρα πολύ με τη διπλωματία του 1998/99 και την “περιπέτεια της Ταϊβάν”: είναι μυστική, καθοδηγείται από πραγματισμό, μαθαίνουμε γι ‘αυτήν από τον ξένο Τύπο. Αυτή τη φορά δεν έχει ακόμη φτάσει σε δημοπρασία για τα περίφημα «$ 1 δισ.», αλλά πράγματι η τιμή για την ονομασία είναι τυλιγμένη με την προσφορά για μια καλύτερη ζωή. Όντως, πρέπει να είναι κάποιος πολύ “ικανός” για να πετύχει μια χειρότερη ζωή από την παρούσα. (σημ: με τον όρο περιπέτεια της Ταϊβάν εννοούν τις προεκλογικές υποσχέσεις του κόμματος Δημοκρατική Εναλλακτική στις εκλογές του 1998 ότι θα φέρουν 1 δισ. δολάρια επενδύσεις ως αντάλλαγμα για την αναγνώριση της Ταϊβάν, κάτι που φυσικά ποτέ δεν συνέβη)

Είναι ενδιαφέρουσες οι ενέργειες της αντιπολίτευσης από το VMRO-DPMNE (το δεξιό-εθνικιστικό κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης), όταν βασικά το ίδιο κόμμα, όταν ήταν στην εξουσία, εφάρμοσε την ίδια πολιτική δουλικότητα απέναντι στον ιμπεριαλισμό. Παρόμοια συμπεριφορά είχε και το SDSM όταν δεν ήταν στην εξουσία – είχε ψηφίσει κατά της αλλαγής του ονόματος ή καλώντας για υποχρεωτικό δημοψήφισμα. Το ζήτημα της ονομασίας έχει επιδεινωθεί από τις εθνικιστικές και αλυτρωτικές πολιτικές του VMRO-DPMNE (Συνέδριο στη Θεσσαλονίκη, «εθνικοί χάρτες της Μακεδονίας», κλπ), τα οποία χρησίμευσαν ως πρόκληση για τους Έλληνες πολιτικούς και την ενίσχυση της σοβινιστικών θέσεων στην ελληνική κοινωνία.

Το παραμύθι που πωλούν οι μακεδονικές αρχές ότι η αλλαγή της ονομασίας δεν επηρεάζει την (εθνική) ταυτότητα υπαγορεύεται από τη δουλοπρεπή και κοντόφθαλμη πολιτική τους. Φυσικά, οι άνθρωποι δεν αλλάζουν με την επίσημη αλλαγή του ονόματος του κράτους ή την ονομασία του λαού. Χωρίς καμία διάθεση μυστικοποίησης γύρω από την ταυτότητα και τη γλώσσα, αυτή η πολιτική πρακτική καλλιεργεί ανθρώπους που πρέπει να υπομένουν περισσότερα, είναι πιο καταπιεσμένοι, με άθλιους μισθούς και βρίσκονται στον πάτο της Ευρώπης και της περιοχής. Είναι επίσης ένα έθνος που πρέπει να υποταχθεί στις καταπιεστικές πρακτικές που προέρχονται από την ισχυρή Δύση. Όταν συγκεντρωθούν όλα αυτά τα στοιχεία είναι προφανές ότι η φροντίδα για την ταυτότητα των mainstream πολιτικών και διανοουμένων που ανήκουν στη μια μερίδα του πολιτικού κατεστημένου μας (κυβέρνηση υπό την ηγεσία του SDSM) ή την άλλη (το αντιπολιτευόμενο κόμμα VMRO-DPMNE) είναι απλά μια φάρσα για την ανικανότητά τους και την απελπισία τους για το πώς να αποκατασταθεί η αξιοπρέπεια του μακεδονικού λαού που συντρίβεται στην οικονομική ανασφάλεια, την ανασφάλεια που δημιουργεί ο καπιταλισμός.

Η ίδια η απαίτηση για αλλαγή ονόματος από την ελληνική πλευρά είναι η χειρότερη παραβίαση των βασικών δημοκρατικών δικαιωμάτων του μακεδονικού λαού. Αυτές οι απαιτήσεις είναι μια επίδειξη δύναμης και συνδέονται με τον εμφύλιο πόλεμο στην Ελλάδα, όπου η μακεδονική εθνότητα, όπως και η τότε Γιουγκοσλαβία, πήραν με σαφήνεια θέση υπέρ του Δ.Σ.Ε. και του ΕΛΑΣ, που τελικά ηττήθηκαν. Επιπλέον, ως παράγοντας της ελληνικής πολιτικής προς το κράτος της Μακεδονίας, η πρόθεση είναι να ενισχυθεί η σφαίρα επιρροής του απέναντι στη σφαίρα της Δημοκρατίας της Τουρκίας.

Η παλιά απόφαση των Μακεδονικών αρχών ήταν να υποκλιθούν μπροστά στην πιο ισχυρή Δύση και την Ελλάδα, για να αλλάξουν τη σημαία, το Σύνταγμα και το όνομα να είναι Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας. Στην πραγματικότητα, δεν υπήρχε αποδοχή για αυτή την ογκώδη αναφορά (σημ: εννοεί το όνομα ΠΓΔΜ) και στην Ελλάδα χρησιμοποιήθηκε είτε το FYROM, είτε τα Σκόπια.

Η επιλογή του δημοψηφίσματος δεν είναι η επιθυμητή επιλογή του SDSM και του DUI (σημ: το αλβανικό μειονοτικό κόμμα που συγκυβερνά). Το πρώτο κόμμα έχει μια μακρά παράδοση να σαμποτάρει τα δημοψηφίσματα – είτε με θολές ερωτήσεις όπως «είστε υπέρ της ανεξαρτησίας, αλλά και του δικαιώματος στη Γιουγκοσλαβία;» (σημ: το ερώτημα του δημοψηφίσματος για την ανεξαρτησία της Δημ. Μακεδονίας) ή μέσω της διαδικασίας του ανοικτού μποϊκοτάζ για το θέμα της τοπικής αυτοδιοίκησης το 2004, όταν βγήκε με αντι-καμπάνια. Θυμηθείτε ότι ένα δημοψήφισμα για την τοπική κυβέρνηση κατέρρευσε λόγω της μικρής συμμετοχής (25%), αλλά ο αριθμός αυτός, τα περίπου 420 χιλιάδες άτομα, είναι κατά πάσα πιθανότητα ο ίδιος που έφερε τη νίκη, όταν τη χρειαζόταν το εθνικιστικό VMRO ένα χρόνο αργότερα. Δύο ημέρες πριν από το δημοψήφισμα, οι Ηνωμένες Πολιτείες αναγνώρισαν τη χώρα με το συνταγματικό όνομά της και έτσι άσκησαν πίεση στους πολίτες να υπακούσουν στη θέληση των Αμερικανών διπλωματών και να μποϊκοτάρουν το δημοψήφισμα. (Σήμερα) μεγάλες είναι οι πιθανότητες η πρόταση αλλαγής του ονόματος να μην αποκτήσει πλειοψηφία. Η οργάνωση “Levica-Αριστερά” είναι ενάντια σε κάθε πρόταση για να αλλάξει το όνομα του έθνους, αλλά αν προκηρυχτεί ένα δημοψήφισμα για ένα νέο όνομα θα ταχθεί ενάντια στην αλλαγή της συνταγματικής ονομασίας (σημ: έχει σημασία να ειπωθεί ότι η οργάνωση Levica έχει ως κεντρικό σύνθημα της αντι-ΝΑΤΟϊκής της καμπάνιας το: “Στο ΝΑΤΟ, ούτε με τη συνταγματική μας ονομασία!”)

Η “Αριστερά” καλεί όλο το λαό της Μακεδονίας, κυρίως τους Αλβανούς, τους Τούρκους, τους Σέρβους και τους άλλους να μην βιαστούν να υποστηρίξουν τις ελίτ οι οποίες αν είναι πρόθυμες να πετάξουν μακριά το όνομα του μακεδονικού έθνους, θα πράξουν το ίδιο και για τους άλλους.

Η αυτοδιάθεση των εθνών είναι μια αρχή που η “Αριστερά” δεν έχει μόνο για το μακεδονικό έθνος, αλλά για όλους τους άλλους καταπιεσμένους. Με οδηγό την εμπειρία και την παράδοση των παρτιζάνων, η οποία είναι ανοικτά αντιφασιστική, κατά της τότε ισχυρής ιμπεριαλιστικής συμμαχίας, όπως και τις δεκαετίες μετά το 1944 της ανάπτυξης του έθνους έξω από την πολιτική των “μπλοκ”, έχουμε την πλούσια εμπειρία ότι η επιβίωση και η ανάπτυξη θα κερδηθούν όχι μέσα από μια στρατιωτική συμμαχία με κάποιους φανταστικούς φίλους πέρα από τη θάλασσα (σημ: εννοεί τις ΗΠΑ), αλλά μέσω του συνασπισμού/φιλίας με τους γείτονές μας.

Η επίσημη αλλαγή, όταν θα τη συμφωνήσουν οι ελίτ δεν θα αγγίξει και πάλι την Ελλάδα, στις εφημερίδες θα γράφουν για τα Σκόπια, τη σκοπιανή γλώσσα και παρόμοιες ταπεινωτικές επισημάνσεις. Είναι σαφές ότι δεν υπάρχει τίποτα για να κερδίσει ο, βουτηγμένος στο χρέος, απλός ελληνικός λαός ακριβώς από τους δημιουργούς αυτής της παράλογης διαμάχης. Οι μόνοι κερδισμένοι απ’ όλο αυτό θα είναι οι καπιταλιστές της Μακεδονίας και της Ελλάδας, οι οποίοι θα πωλούν τα προϊόντα τους ανεμπόδιστα, και ο δυτικός ιμπεριαλισμός, για τον οποίο αυτή θα είναι μια μικρή γλυκιά νίκη.

Και όπως κάποτε διατυπώθηκε η διαδεδομένη σκέψη του Μακεδόνα Προέδρου ότι μετά τον Δεκέμβριο έρχεται ο Γενάρης, όταν ερωτήθηκε πριν από πολλά χρόνια για τη διεθνή πολιτική της Μακεδονίας, μπορούμε να πούμε ότι έχει περάσει ο καιρός τους, ότι δεν έχουν την ικανότητα να φέρουν ευημερία στο μακεδονικό έθνος.”

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 76.36% ( 11
Συμμετοχές )



18 σχόλια στο “Μακεδονικό: Μια διαφορετική ματιά από την άλλη πλευρά των συνόρων

  1. ένας

    Ρωσσόφιλοι μικρο-αστοί…. ανανήψαντες πρώην κομμουνιστές και νυν “αριστεροί”!
    Μακεδονομάχοι συνεταίροι των δικών μας μακεδονομάχων, τσιράκια των διαφόρων ιμπεριαλισμών.
    Κάτι σαν …ΛΑΕ, ένα πράμα!

    Reply
  2. Left G700

    Μακεδονικό: Μια διαφορετική ματιά από την άλλη πλευρά των συνόρων

    Ρε παίδες, δεν μπορεί, πλάκα μάς κάνετε! Μα τον Τουτάτη! Πού την είδατε τη διαφορετική ματιά; Η θέση τους για το όνομα είναι ταυτόσημη με αυτήν τού σλαβομακεδονικού εθνικισμού: «Δημοκρατία τής Μακεδονίας» και ξερό ψωμί! Δεν διστάζουν δε να αναφερθούν και σε «εθνική ταυτότητα», έννοια που στους ‘‘καθαρούς’’ τής Αριστεράς (ανάμεσα στους οποίους η ΑΝΤΑΡΣΥΑ φιγουράρει πρώτο τραπέζι πίστα) φέρνει ανατριχίλες παρόμοιες με αυτές που προκαλεί στους τροτσκιστές.

    Reply
    1. Τάκης

      Καλά left g 700, διάβασε και αυτό:

      http://prin.gr/?p=18828

      “Νίκολα Σλαβέβσκι: Λέμε όχι στην ένταξη στο ΝΑΤΟ”

      ΑΚΟΜΑ να μας πεις για τους λόγους που οδήγησαν την ΛΑΕ στο να αφαιρέσει την υπογραφή της από το διεθνιστικό συλλαλητήριο του Σαββάτου 3 Φεβρουαρίου, στις 6μμ στην πλ. Ρηγίλλης! Περιμένουμε!

      Reply
      1. Left G700

        Φίλε Τάκη,

        Δεν καταλαβαίνω γιατί μού ποστάρεις τη συγκεκριμένη συνέντευξη στην οποία ο Σλαβέβσκι δηλώνει ότι εναντιώνονται στην ένταξη του ΝΑΤΟ. So what? Τους κατηγόρησα εγώ για Νατοϊκούς; Εγώ είπα απλώς ότι στο θέμα τής ονοματοδοσίας συμπίπτουν με το σλαβομακεδονικό εθνικισμό που θέλει μία και μοναδική μακεδονική Μακεδονία, κομμάτια τής οποίας, κατά τη συγκεκριμένη αντίληψη, τελούν υπό ελληνική, βουλγαρική και, λίγο, αλβανική κατοχή (αλυτρωτισμό το λένε αυτό, αν δεν το έχεις καταλάβει). Από αυτή την άποψη, η προσέγγιση της Levica δεν είναι καθόλου “μια διαφορετική ματιά”. Έρχεται να συναντηθεί με τον εθνικισμό τών γειτόνων. Από άλλη αφετηρία και με άλλη διαδρομή, σύμφωνοι. Πάντως συναντιέται. Η ονομασία “Δημοκρατία τής Μακεδονίας” , θέλουνε δεν θέλουνε και θέλετε δεν θέλετε, παραπέμπει σε μία και μοναδική μακεδονική Μακεδονία που σήμερα υπάρχει ακρωτηριασμένη και μοιρασμένη σε τρία άλλα κράτη. Όταν την προσυπογράφουν, μιλώντας μάλιστα και για “εθνική ταυτότητα”, στηρίζουν εξ αριστερών το σλαβομακεδονικό αλυτρωτισμό. Απλά πράγματα.

        Τα λέμε

        Reply
        1. Κ.Σ.

          Η ταύτιση της Λέβιτσα με το εθνικισμό στην ΠΓΔΜ είναι εντελώς αυθαίρετη και δεν προκύπτει ούτε από το άρθρο αυτό ούτε από τη συνέντευξη στο ΠΡΙΝ. Η ονομασία Δημοκρατία της Μακεδονίας δεν παραπέμπει στη “μία και μόνη Μακεδονία”.

          Έτσι και αλλιώς αυτό που κρίνεται σήμερα μόνο το όνομα δεν είναι, αλλά η ένταξή της στο ΝΑΤΟ. Αυτό εξηγεί γιατί και οι δυο κυβερνήσεις δρομολογούν λύση παρά τα όσα έγιναν στο παρελθόν.

          Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι η κυβέρνηση Ζάεφ ετοιμάζεται να εγκαταλείψει τη ονομασία “Δημ. της Μακεδονίας” θεωρώντας ότι η ένταξη σε ΝΑΤΟ και ΕΕ είναι πιο σημαντική.

        2. Left G700

          Φίλε Κ.Σ.,

          Εγώ ήμουν προσεκτικός. Δεν μίλησα για καμία γενική ταύτιση της Λέβιτσα με το σλαβομακεδονικό εθνικισμό. Μίλησα για σύμπτωση απόψεων στο θέμα τής ονομασίας και μόνο. Φροντίζοντας μάλιστα να διευκρινίσω ρητά ότι πρόκειται για σύμπτωση που προκύπτει μέσα από διαφορετικές αφετηρίες και διαδρομές.

          Η ονομασία Δημοκρατία της Μακεδονίας δεν παραπέμπει στη «μία και μόνη Μακεδονία».

          Μια τέτοια άποψη ανασκολοπίζει και την πιο στοιχειώδη λογική:

          Έχουμε τρία υποσύνολα ενός συνόλου. Δηλαδή ελληνική Μακεδονία, πρώην γιουγκοσλαβική Μακεδονία και βουλγαρική Μακεδονία. Πώς είναι δυνατόν η χωρίς καμία διάκριση αναφορά στο σύνολο (Μακεδονία) από ένα υποσύνολο (πρώην γιουγκοσλαβική Μακεδονία) να μην παραπέμπει στο σύνολο;;; Θα τρελαθούμε τελείως;;;

          Έτσι και αλλιώς αυτό που κρίνεται σήμερα μόνο το όνομα δεν είναι, αλλά η ένταξή της στο ΝΑΤΟ.

          Το θέμα τής ένταξης στο ΝΑΤΟ ποτέ δεν δίχασε την ελληνική Αριστερά. Εκείνο που τη δίχασε και τη διχάζει είναι το ζήτημα της ονομασίας. Και αυτό το δεύτερο κρίνεται σήμερα –σε σύνδεση φυσικά με το πρωτεύον για τον ευρωατλαντικό ιμπεριαλισμό ζήτημα της ένταξης της πΓΔΜ στους θεσμούς του (ΝΑΤΟ και ΕΕ).

          Τα λέμε

      2. Left G700

        Ξέχασα:

        Με ρωτάς, φίλε μου Τάκη, γιατί η ΛΑΕ απέσυρε την υπογραφή της από το συλλαλητήριο του Σαββάτου. Σου απαντώ:

        Δεν έχω την πραγματική ιδέα!. Αν εσύ έχεις κάποια πληροφόρηση (έγκυρη, όχι αέρα πατέρα), είμαι όλος αυτιά!

        Reply
        1. Τάκης

          Αν δεν έχεις τηνπραγματική ιδέα left g700, μάθε και πές μας! Γιατί η ΚΩΛΟΤΟΥΜΠΑ Λαφαζάνη και η ένταξη της ΛΑΕ στο στρατόπεδο της εθνικής καπιταλιστικής ομοψυχίας, μου φαίνεται ικανός λόγος για την απόσυσρση της υπογραφής της απο το διεθνιστικό αντιφασιστικό συλλαλητήριο στις 3 του Φλεβάρη. Ε; Τι λές;

          Και μετά θα ζητά και εκλογική συνεργασία για ψηφαλάκια η ΛΑΕ.

        2. Left G700

          Φίλε Τάκη,

          Δεν υπάρχει καμία “ένταξη της ΛΑΕ στο στρατόπεδο της εθνικής καπιταλιστικής ομοψυχίας”, έλεος. Δεν είναι επίπεδο πολιτικής συζήτησης αυτό μεταξύ αριστερών που όσο κι αν διαφωνούν πρέπει να σέβονται μια στοιχειώδη πολιτική δεοντολογία και εντιμότητα.

          Η προσωπική μου θέση που θα την εξέθετα αν ήμουν μέλος τής ομάδας που παίρνει αποφάσεις στη ΛΑΕ αντικατοπτρίζεται στο εξής ερώτημα το οποίο για μένα αξίζει σοβαρό και σε βάθος προβληματισμό:

          Ποια είναι η επίπτωση της συμμετοχής μας σε μία τέτοια δράση στην παρούσα συγκυρία τής όξυνσης του μακεδονικού ζητήματος από τη στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία τόσο εκείνων που καλούν σε αυτή όσο και εκείνων που τη στηρίζουν αποδέχονται την ονομασία “Δημοκρατία της Μακεδονίας” στη βάση τού δικαιώματος του αυτοπροσδιορισμού (να ο αφηρημένος διεθνισμός για τον οποίο κάνει λόγο το μέλος τού ΝΑΡ σε σχόλιό του για άλλη ανάρτηση) και υποβαθμίζουν έως εξαφάνισης το πρόβλημα του αλυτρωτισμού και των ‘‘σκλαβωμένων’’ ακόμα πατρίδων (ελληνική, βουλγαρική, αλβανική Μακεδονία), θέσεις που κινούνται στην αντίθετη κατεύθυνση από τη δική μας και τις θεωρούμε επικίνδυνες γιατί τρέφουν το θηρίο τού φασισμού και απομονώνουν την Αριστερά από το γενικό λαϊκό αίσθημα;

          Τα λέμε

        3. Τάκης

          Ασε αδερφέ. Από λόγια χορτάσαμε. Οσο και να προσπαθείς να καλύψεις την ΛΑΕ, και την απόφασή της να ΑΠΟΣΥΡΕΙ την υπογραφή της και να ΜΗΝ στηριξει το διεθνιστικό συλλαλητήριο στις 3 του Φλεβάρη, ΔΕΝ καλύπτεται!

          Ναι, αποδέχεται την “εθνική ομοψυχία” η ΛΑΕ αδερφέ. Το κάλεσμα του διεθνιστικού συλλαλητήρίου, είναι πολιτικώς μια χαρά! Αλά και να μην ήταν, ΤΙ θα εμπόδιζε την ΛΑΕ να συνυπογράψει το κάλεσμα, να στηρίξει το διεθνιστικό συλλαλητήριο ΚΑΙ με ένα δικό της κείμενο; ΤΙΠΟΤΑ!

          ΓΙΑΤΙ ΄δεν το κανε παραμόνο απέσυρε την υπογραφή της; ΓΙΑΤΙ είναι τα ψηφαλάκια αδερφέ! Και είναι και το πολιτικό περιεχόμενο της ΛΑΕ που δεν θέλει να αναγνωρίσει τον ελληνικό εθνικισμό ως τμήμα των βαλκανικών εθνικισμών. Ασε λοιπόν τα λόγια που δεν κοστίζουν τπτ και την προσπάθεια εξωραϊσμού της ΛΑΕ.

        4. Ελεος

          Η λαε ηταν στην πορεια του σαββατου. Ελεος με τους ημιμαθεις ηλιθιους. Οσο για τον σ.τ. τι να πω το πολυ το τακα τακα… Με ηλιθιους δεν εχει νοημα … Μονο ηλιθιος και επικυνδινος τα πιστευει και τα λεει αυτα.

    2. Ανώνυμα

      Tραγελαφος έλεγε ο παππούς μου ο Αριστοτέλης (δηλαδή τράγος+ελάφι)!!!

      Reply
      1. Σ.Τ.

        H λαέ ως κληρονόμος του πιο νομοταγους τμήματος του Μπρέζνιεφισμου, αναπαράγει την εθνολακιστικη συνθηματολογία που συμπυκνώνεται στο απόφθεγμα του Άρη Βελουχιώτη ( η Κλάρα η Μιζέρια) για τα ΠΕΖΟΥΛΑΚΙΑ.
        Όμως , όσοι ξέρουν μια σταλιά μαξισμο- διαλεκτικό υλισμό, καταλαβαίνουν ότι ΚΑΝΕΝΑΣ πόλεμος δεν γίνεται για τα πεζούλια. Ούτε καν το 40-44. Αν δεν υπήρχε Στάλιν και Εσσδ δεν θα υπήρχε γράμμα Ζαχαριάδη. Ούτε Βελουχιώτης. Ούτε ΕΑΜ.

        Reply
      2. Σ.Τ.

        Συνεπώς ένα κόμμα με έστω και μακρύνες αναφορές στο μαρξισμό δεν μπορεί να υποδαυλίζει τον ΣΩΒΙΝΙΣΜΟ-ΕΘΝΟΦΑΣΙΣΜΟ των λαών για ΨΗΦΑΛΑΚΙΑ. Είναι απαράδεκτο.
        Οι μαρξιστές φτάνουν μόνο μέχρι την αναγνώριση του ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΟΥ ενός ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ πολέμου σε δεδομένες συνθήκες, αλλά ΠΟΤΕ δεν τον ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ.

        Reply
        1. Σ.Τ.

          Διόρθωση, χωρίς την επιστολή Ζαχαριάδη, δεν θα υπήρχε ΕΛΑΣ. Το εργατικό ΕΑΜ ιδρυθηκε αναγκαστικά και για άλλους λόγους (αλληλεγγύη κτλ).

        2. Σ.Τ.

          Έλεος ρε σ.τ. κάνε μια αυτοκριτική επιτέλους και αυτοκτονία μετά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *