.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Εργατική Λέσχη Ν.Ιωνίας: Η άποψή μας για τα θερινά μαθήματα αλληλεγγύης


lessons-el-20131-214x300Τι συμβαίνει:

Οδεύουμε στο τέλος του Ιούνη, περίοδο κατά την οποία ξεκινούν τα θερινά τμήματα των φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης. Παρ’ ότι δεν είμαστε φροντιστήριο, θέλουμε ως ομάδα εκπαιδευτικών της Εργατικής Λέσχης, να ενημερώσουμε γονείς και μαθητές για τη θέση μας και για το τι θα κάνουμε εμείς το καλοκαίρι.

Γνωρίζουμε πως οι μαθητές της Β’ Λυκείου (αλλά και της Α’ Λυκείου) σκέφτονται ήδη την επόμενη χρονιά, στην οποία τους περιμένουν πανελλαδικές εξετάσεις. Ειδικά για τις τάξεις Α’ και Β’ Λυκείου, οι πανελλαδικές εξετάσεις στο τέλος του έτους θα συνυπολογίζονται στον βαθμό εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αντίστοιχα το ίδιο άγχος υπάρχει σε όσους πάνε στη Γ΄ Λυκείου τον Σεπτέμβρη. Είναι κατανοητό, καθώς το όνειρο των σπουδών ή και η επαγγελματική αποκατάσταση συνδέονται δυστυχώς με τις εξετάσεις αυτές.

Tι πιστεύουμε:

Ως εκπαιδευτικοί της εργατικής λέσχης αναγνωρίζουμε ότι όλα αυτά είναι αλήθεια, αλλά όχι η μόνη αλήθεια.
Θεωρούμε πως ένα βασικό πρόβλημα του σημερινού εκπαιδευτικού συστήματος είναι η πολύ έντονη πίεση που ασκείται στα παιδιά να διαβάσουν, άσχετα με το εάν θα επιτύχουν στις εξετάσεις τους ή όχι. Απαιτείται απ΄όλα τα παιδιά να “λιώσουν” στο διάβασμα, γιατί “έτσι πρέπει”, με αποτέλεσμα να αναπτύσσουν ελλιπώς -έως καθόλου- τις υπόλοιπες δεξιότητές τους. Η ευρύτερη κριτική σκέψη, η αυτοπειθαρχία -και όχι η επιβεβλημένη πειθαρχία- η κοινωνικότητα , οι οποιεσδήποτε εν τέλει έμφυτες κλίσεις τους, στραγγαλίζονται στο παρόν εκπαιδευτικό σύστημα.
Το παράδοξο θεωρούμε ότι εμφανίζεται και στην ίδια την διδασκαλία. Τα παιδιά καλούνται να γράψουν καλά σε εξειδικευμένα μαθήματα (έκθεση, αρχαία, μαθηματικά κ.λπ.) αλλά οι εντατικοί ρυθμοί του σχολείου δεν τους έχουν επιτρέψει να αποκτήσουν σωστές βάσεις . Η διδασκαλία παράλληλα με τα μαθήματα της Γ’ Λυκείου γνώσεων που τα παιδιά έπρεπε τυπικά ήδη να έχουν, είναι λάθος καθώς είναι αδύνατο να αφομοιώθούν βασικές και εξειδικευμένες γνώσεις ταυτόχρονα. Είναι σαν να χτίζονται οι όροφοι μιας οικοδομής παράλληλα με τα θεμέλια! Αυτός ο τρόπος διδασκαλίας οδηγεί σε μηδενική κριτική των εκπαιδευτικών αντικειμένων, μηδενική πρωτοβουλία και αυτενέργεια των παιδιών, παρά μονάχα αποστήθιση και αποστειρωμένη κατάρτιση.

Στην Εργατική Λέσχη έχουμε επιλέξει να παρέχουμε εκπαιδευτικό έργο με σκοπό όχι μόνο την επιτυχία των παιδιών στις εξετάσεις τους, αλλά πολύ περισσότερο την -όσο μπορούμε- πιο πολύπλευρη ανάπτυξή τους ως χαρακτήρων. Γιατί θέλουμε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να καλλιεργεί την κριτική σκέψη, την εναντίωση σε κάθε καταπίεση και αδικία, την σύγκρουση με την μισαλλοδοξία, τον ρατσισμό και τον φασισμό. Να καλλιεργεί την προσήλωση στο καλό του ατόμου μέσα από το καλό της ομάδας και όχι του ατόμου και μόνο, και αυτό να είναι αποτέλεσμα επιλογής και όχι επιβολής.

Έχοντας αυτές τις αρχές στο νου μας και συζητώντας αναλυτικά μεταξύ μας, σκεφτήκαμε πως η καλύτερη απάντηση προς αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα που απαιτεί πειθάρχηση των παιδιών μέσω του μεγάλου όγκου διαβάσματος χωρίς να προσφέρει ουσιαστική γνώση, μπορεί να απαντηθεί με την διοργάνωση μαθημάτων παροχής γνώσεων υποβάθρου.

Πιο συγκεκριμένα:

Από την 1η εβδομάδα του Ιουλίου θα οργανώσουμε κύκλους μαθημάτων διάρκειας 3 εβδομάδων (ή 4 εάν χρειαστεί) στους οποίους θα παραδώσουμε κομμάτια της ύλης τα οποία θα έπρεπε ως τώρα να είναι κτήμα των παιδιών – και δεν είναι. Θα παραδοθεί ύλη η οποία είναι αναγκαία γνώση για κάθε κεφάλαιο και ειδικό αντικείμενο των μαθημάτων, η οποία όμως εάν παραδοθεί μαζί με την ύλη της γ’ Λυκείου θα οδηγήσει τα παιδιά σε σύγχυση και τελικά μη κατανόηση ούτε των βασικών, ούτε των εξειδικευμένων γνώσεων που απαιτεί κάθε μάθημα.
Τα θερινά μαθήματα, που θα αφορούν τόσο τους μαθητές της Γ’ Λυκείου όσο και της Β’, θα παραδοθούν χωρίς συγγράμματα και χωρίς το άγχος μιας ορισμένης έκτασης ύλης που πρέπει να καλυφθεί. Δίνοντας τώρα βάρος στο γνωστικό υπόβαθρο των παιδιών, θα κερδίσουμε πολύ περισσότερο χρόνο μέσα στην χρονιά, καθώς θα αποφύγουμε πολλά πισωγυρίσματα. Με αυτό τον τρόπο τα μαθήματα από Σεπτέμβρη θα είναι πιο αποδοτικά.

Έτσι πετυχαίνουμε έναν διπλό σκοπό. Ούτε εντατικοποιούμε τα μαθήματα μέσα στο καλοκαίρι, καθώς η παράδοση θα γίνει υπό μορφή σημειώσεων και θα απαιτεί λιγότερη δουλειά στο σπίτι, αποσυμπιέζοντας ταυτόχρονα τα μαθήματα από Σεπτέμβρη. Από την άλλη πλευρά, βγάζουμε τα παιδιά από την εμμονή της γνώσης για την εξέταση, δίνοντάς τους το περιθώριο να σκεφτούν λίγο πιο βαθιά αυτό που μαθαίνουν. Δεν τα πιέζουμε εξοντωτικά όμως, τους δίνουμε ερεθίσματα για σκέψη.

Τέλος, να αναφέρουμε ότι η αποτίμηση που κάναμε για την φετινή πορεία των μαθημάτων της εργατικής λέσχης είναι θετική. Παρότι αντιμετωπίσαμε πολλά πρωτόγνωρα προβλήματα, πιστεύουμε ότι κλείνοντας το πρώτο πλήρες έτος λειτουργίας μας, μπορέσαμε να παράσχουμε στα παιδιά όχι μόνο ουσιαστική -και υψηλού επιπέδου- στήριξη στις σχολικές τους υποχρεώσεις, αλλά και έμπρακτα κοινωνικά μαθήματα: τι σημαίνει στην πράξη αλληλεγγύη -και όχι ελεημοσύνη-, τι σημαίνει στην πράξη αγώνας για αυτά που δικαιούμαστε.

Ελπίζουμε ότι και την επόμενη χρονιά θα στηρίξετε το εγχείρημα της Εργατικής Λέσχης Ν. Ιωνίας “Υδραγωγείο”, με κύριο τρόπο πάντα, την έμπρακτη αποδοχή των αξιών της αλληλεγγύης και του αγώνα.

Η Ομάδα των Καθηγητών της Εργατικής Λέσχης Νέας Ιωνίας «Υδραγωγείο»

6



Κριτικές - Συζήτηση

Εργατική Λέσχη Ν.Ιωνίας: Η άποψή μας για τα θερινά μαθήματα αλληλεγγύης

Οδεύουμε στο τέλος του Ιούνη, περίοδο κατά την οποία ξεκινούν τα θερινά τμήματα των φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης. Παρ’ ότι δεν είμαστε φροντιστήριο, θέλουμε ως ομάδα εκπαιδευτικών της Εργατικής Λέσχης, να ενημερώσουμε γονείς και μαθητές για τη θέση μας και για το τι θα κάνουμε εμείς το καλοκαίρι.

Βαθμολογία Αναγνωστών: 100.00% ( 1
Συμμετοχές )

Αφήστε μια απάντηση

Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει!

wpDiscuz